Изготвяне на план за действие за Балканска дива коза (Rupicapra rupicapra balcanica Bolkay, 1925): Дейността ще се изпълни чрез прилагането на 2 метода: анализ и синтез, избрани, тъй като за видовете има достатъчно налична информация. Изпълнението преминава през следните етапи на изпълнение: Анализ на наличната информация (вкл. информацията за природозащитен статус - съгласно чл.2, ал.2 от НАРЕДБА № 5 от 1.08.2003 г); Определяне на възстановителни, поддържащи и др. природозащитни мерки за целевия вид от мрежата Натура 2000 Балканска дива коза (Rupicapra rupicapra balcanica ) за период от 10 години. Ще бъде използвана цялата налична информация, събрана на територията на страната: данните от Инф. система за Натура 2000 (http://natura2000.moew.government.bg/), предстоящите за публикуване до 30.04.2020 г. данни от докладването по чл.17, информацията от публикуваната https://www.moew.government.bg/static/media/ups/tiny/file/Press/Konsultacii/2013/Oktober/NPRD.pdf) и подготвяната актуализация на НПРД и всяка друга достъпна информация. Ще бъде ползвано съгласуваното задание за разработване на план за действие за опазване на Балканската дива коза (Rupicapra rupicapra balcanica) в България.
Дейността ще бъде извършена в кабинетна среда, в офиса на избрания изпълнител. Ще бъдат осигурени 2 работни места за експертите в офиса на бенефициента. В изпълнението на дейността ще бъдат включени 2 (двама ) експерти. Към външния изпълнител ще бъдат разписани подробни изисквания за релевантен опит и квалификация на експертите (да са изпълнявали 3 проекта в областта на биологичното разнообразие и Натура 2000).
Планът за действие ще бъде разработен в съответствие с изискванията на НАРЕДБА № 5 от 1.08.2003 г. В процеса на работа ще се има предвид националната методика на НСМБР утвърдена от ИАОС: “МЕТОДИКА ЗА МОНИТОРИНГ НА ДИВА КОЗА (Rupicapra rupicapra balcanica Bolcay 1925) (http://eea.government.bg/bg/bio/nsmbr/praktichesko-rakovodstvo-metodiki-za-monitoring-i-otsenka/Rupicaprarupicaprabalcanica_MetodikaMonitoring.pdf). Планът за действие попада в обхвата на чл.2. ал. 2 от Наредбата за съвместимостта на планове и програми, проекти и инвестиционни предложения с целите на опазване на защитените зони. В тази връзка ще бъде внесено в МОСВ уведомление по чл.10 ал.1 от Наредбата. Преценката ще бъде включена в документацията при внасянето на Плана за действие за разглеждане от НСБР.
ИЗТОЧНИЦИ НА ИНФОРМАЦИЯ:
• ДОКЛАДИ РАЗПРОСТРАНЕНИЕ И ОЦЕНКА НА ПС НА ЦЕЛЕВИ ВИД 1371. Rupicarpa rupicarpa balkanica (Балканска дива коза) В ЗЗ BG0001386 „Яденица“, BG0000496 „Рилски манастир“, BG0000209 „Пирин“, BG0000494 „Централен Балкан“, BG0000372„Циганско градище“ , BG0001031„Родопи- Средни“, BG0000113 "Витоша", BG0000495 "Рила", BG0001021 "Река Места", BG0001493 "Централен Балкан буфер", BG0001028 "Среден Пирин- Алиботуш", BG0001030 "Родопи Западни" ПО ПРОЕКТ “КАРТИРАНЕ И ОПРЕДЕЛЯНЕ НА ПРИРОДОЗАЩИТНОТО СЪСТОЯНИЕ НА ПРИРОДНИ МЕСТООБИТАНИЯ И ВИДОВЕ - ФАЗА I".
|
168 000.00
|
165 600.00
|
Организиране и провеждане на обществени обсъждания: Особеностите в разпространението и отношението на населението към на Балканската дива коза изискват широко оповестяване и обсъждане с всички заинтересовани страни на плана за действие. Ще се насочим към следните целеви групи: общини, неправителствени организации, министерства и техните регионални структури, бизнес организации и асоциации, академична общност, населението в страната. Ще бъдат планирани, организирани и проведени 4 (четири) броя обществени обсъждания в местонахождения, определени така, че да обхващат около 1/4 от територията на страната. Определените места са: 1. София с таргет заинтересованите страни в западната и северозападната част на страната; 2. Пловдив - с таргет заинтересованите страни от южната и югоизточната части на страната; 3. Котел, Габрово или Априлци- с таргет северната- централна, източната и североизточната части на България и 4. Благоевград или Разлог- с таргет заинтересованите страни от югозападната част на страната. С цел по- голяма ефикасност и ефективност на изпълнение на дейността са определени по две възможни локации за три от районите, които ще бъдат уточнени в процеса на подготвяне на възлагането по ПМС 160.
ИЗТОЧНИЦИ НА ИНФОРМАЦИЯ:
• ДОКЛАДИ РАЗПРОСТРАНЕНИЕ И ОЦЕНКА НА ПС НА ЦЕЛЕВИ ВИД 1371. Rupicarpa rupicarpa balkanica (Балканска дива коза) В ЗЗ BG0001386 „Яденица“, BG0000496 „Рилски манастир“, BG0000209 „Пирин“, BG0000494 „Централен Балкан“, BG0000372„Циганско градище“ , BG0001031„Родопи- Средни“, BG0000113 "Витоша", BG0000495 "Рила", BG0001021 "Река Места", BG0001493 "Централен Балкан буфер", BG0001028 "Среден Пирин- Алиботуш", BG0001030 "Родопи Западни" ПО ПРОЕКТ “КАРТИРАНЕ И ОПРЕДЕЛЯНЕ НА ПРИРОДОЗАЩИТНОТО СЪСТОЯНИЕ НА ПРИРОДНИ МЕСТООБИТАНИЯ И ВИДОВЕ - ФАЗА I";
• НАРЕДБА № 5 от 1.08.2003 г. за условията и реда за разработване на планове за действие за растителни и животински видове, изд. от министъра на околната среда и водите и министъра на земеделието и горите, обн., ДВ, бр. 73 от 19.08.2003 г. |
90 000.00
|
89 880.00
|
Организация и управление, мерки за информация и комуникация и подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки: Организацията и управлението на проекта е задължителна дейност и нейното правилно изпълнение е ключово. Дейността ще се изпълнява от бенефициента в собствения офис. Изпълнението започва веднага с подписването на АДБФП и приключва с успешното отчитане на дейностите към управляващия орган.Състои се от 3 поддейности:
3.1. Организация и управление на проекта. Включва всички дейности, от които зависи коректното изпълнение на проекта. Изразява се в административно и финансово организиране. АНП ще има за задачи: 3.1.1. Организиране и обезпечаване работата на екип за управление на проекта (възнаграждения, осигуровки и командировъчни разходи); 3.1.2. Подготвяне нужната документация за искане на плащане към УО; 3.1.3. Осигуряване на необходимите консумативи, материали и оборудване; 3.1.4.Координация на работата между отделни изпълнители- следене на задачите и при нужда -взаимодействие между изпълнителите на отделните дейности и бенефициента; 3.1.5. Осъществяване на административен контрол- АНП ще носи отговорност към изрядното попълване на всички административни документи - фактури, приемо- предавателни протоколи, протоколи, командировъчни заповеди и т.н. При неправилно и некоректно попълнени документи ще води кореспонденция с изпълнителите за коригиране и привеждане в съответствие. 3.1.6. Комуникация и докладване на напредъка към УО- организира документацията по проекта по изискванията на ОПОС и води отчетност според българското законодателство. В резултат на това документацията следва да позволява одобрение от управляващия орган.
3.2. Подготовка на документация за възлагане на обществени поръчки. Дейността ще се изпълнява от бенефициента в собствения офис. Включва изготвяне на документация за избор на външни изпълнители на дейностите по проекта-изготвяне на документацията в готов вид за публикуване в системата на ИСУН според изискванията на ПМС 160 и българското законодателство.
3.3. Изпълнение на мерки за информация и комуникация. Част от задължителните дейности, съгласно Насоките за кандидатстване. Ролята на мерките за информация и комуникация е да разяснят целта на проекта, ползата му за обществеността и подкрепата на ЕС и фондовете за осъществяването му. Включва следните основните стъпки: 3.3.1.Създаване и поддържане на уебсайт- подробна информация за проекта, аналогични проекти в България и други страни, нормативна база, новини за етапите в изпълнението на проекта, форум и обратна връзка; 3.3.2.Акциденция: изработване папки и бележници, фланелки и шапки, значки и стикери, бланки, папки и пликове и информационни билборди и информационни табели. 3.3.3.Организиране на публични събития и официални церемонии за информиране на обществеността за същността на проекта. 3.3.4.Съдържа всички опознавателни елементи (логотипи, шрифтове, цветове и т.н.) на проекта и изискуемите от Наръчника на бенефициента такива. Използва се на всички нива на комуникация в процеса на изпълнение- официална кореспонденция, прессъобщение до медиите, графично оформление на аудиовизуалните и печатните послания. |
36 120.00
|
35 625.63
|