Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 235 TREES
Български

Programme: Maritime and Fisheries Programme

Planning region: All

Description

As a candidate for the procedure for granting financial assistance BG05M9OP001-1.008 «GOOD AND SAFETY", "MAG Ltd." will plan, organize and implement activities to support the optimization of the working process of the company, as well as enhancer the working conditions of its 50 employees (including 16 employees over '54 years, 15 number working full time, number 1 employee working 4 hours per day).
For this purpose, a candidate will perform the following activities:
1. Development, adaptation and introduction of "System Development and Human Resource Management" and build strategies and integrated policies for staff development.
2. Providing organized transport to the workplace of 25 employees (12 employees with a workplace other than their home for a period of 12 months.
3. Design and construction of new energy-saving lighting and resurno efficient LED lighting system in a company "MAG" Ltd. for a better, safer, healthier and more comfortable working environment of its 50 employees.
These activities relate to the following target groups:
- Total number of employees 50 people, of which targeted persons over 54 years of age - 16 employees, 15 work full-time, 1 Number of employees working 4 hour day.
Expected results:
* Introduction of flexible forms of employment will contribute to the reconciliation of work and private lives of employees and also extend the employment of older workers. Will allow to improve and enhance the career development of employees.
* Project will encourage Geographical mobility of labor, which will contribute to increased levels of sustainable employment and preserve jobs.
* Improving the working environment that contribute to the health of exposed employees.
More quality and safety at work = higher and more efficient performance.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на Човешки Ресурси в предприятието: Кандидатът “МАГ“ООД има добре функционираща и работеща система по управление и развитие на човешките ресурси, която се развива, адаптира и допълва с нови елементи, в зависимост от текущите нужди и фирмената политика. В компанията работят 50 служители и работници на трудов договор: служители над 54 г. -16 човека, (15 работещи на пълен работен ден, 1 работещ на 4 часов работен ден) Във компанията има разработена система по Управление на ЧР, която обхваща подсистема за подбор и длъжностни характеристики и процедура за обучение на служителите. Предвид тревожните данни, свързани със застаряването на работещите в България, е нужно да се обърне допълнително внимание на служителите над 54 г. възраст, както и да се доразвие системата по УЧР с нови практики и политики. В рамките на дейността (Дейност 1 от Условията за кандидатстване) се планират следните под дейности: 1. Оптимизация на работните процеси, вкл. въвеждането на гъвкави форми на заетост и други практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот. Професионалната динамика, провокирана от процесите на технологична модернизация на производството, създава по-голямо напрежение и натоварване за работещите над 54 год възраст, защото от една страна те трябва да се справят с настъпилите промени в производството и непрекъснатия технологично-информационен поток, а от друга - имат нов тип лични интереси и отговорности. Опитите да съчетаят и двете води до свръхнатоварване и отчитане на високи нива на стрес. Ето защо нашите усилия ще се насочат към развитието и адаптирането на системата по ЧР чрез разработване на План за оптимизация на работните процеси чрез въвеждането на гъвкави форми на заетост за съвместяване на професионалния и личния живот за служители над 54 год. 2. Въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54 години) Служителите над 54 г. възраст имат много ценни качества, които могат да бъдат използвани в няколко посоки: - за развитие на самите служители - чрез споделяне на натрупания професионален опит и експертиза, ще се оцени техния принос и ще се повиши удовлетвореността им. - за развитие на тези служители, които не се чувстват достатъчно подготвени и уверени. - за развитие на компанията като цяло - знанието няма да се загуби и ще се предава чрез вътрешни канали. Една от основните цели в политиката на компанията е запазване и предаване на знанието. Ще се разработи и въведе програма за предаване на опита за служители над 54г в ролята им на ментори. 3. Оптимизация на вътрешната комуникация, подобряване на координацията в работата между длъжностите и организационните звена на различни нива. Ще се разработи Система за подобряване на вътрешната комуникация - насочена към подобряване на каналите на комуникация тип "отдолу-нагоре". Това ще поощри обратната връзка от служителите към Ръководството. Предвижда се въвеждането на информационни табла, кутии за обратна връзка и др. инструменти за подобряване на комуникацията 4. Разработване и въвеждане в организацията на система за оценка на представянето и свързаната с нея система за възнаграждение и бонусиране. Когато хората са оценени по обективни критерии, те са по-мотивирани и ефективни и имат яснота как изпълняват трудовите си задължения, особено когато критериите са свързани с нивото на заплащането. В рамките на тази под дейност се планира разработване и прилагане на документация, формуляри, начин на провеждане на оценката, критерии и карти за оценка. В дейността се предвиждат мерки за насърчаване развитието в областта на политиката по околната среда, политиката по изменение на климата, ресурсна ефективност. 29 500.00 29 500.00
Осигуряване на организиран транспорт до работното място на 25 служители с месторабота, различна от местоживеенето им за срок от 12 месеца.: Целта на дейността е подбряване на географската мобилност на своите 25 служители. Подбряване качеството и ефективността на транспорта на служителите до работно им място. Осигуряване на редовен и сигурен транспорт до работното място. Осигуряване на започване и завършване на работния процес в точен час, стриктно спазване на работното време. - Детайлно разписана транспортна схема за всички служители с месторабота, различна от местоживеенето им. - Селекция на подходящ лицензиран превозвач ще бъде обект на избор по реда на глава четвърта от ЗУСЕСИФ и ПМС № 118/20.05.2014 г., спазвайки разпоредбите на Закона за автомобилните превози/17.09.1999. Дейността ще започне от началото втория месец след стартиране на проекта, с продължителност 12 месеца. 58 696.00 23 478.41
Проектиране, подмяна и изграждане на нова осветителна, безопасна, енергоспестяваща и ресурно ефективна LED осветителна система за служителите в предприятието на дружество "МАГ" ООД: Целта на дейността е проектирането, подмяната и изграждането на нова осветителна, енергоспестяваща и ресурно ефективна LED осветителна система за служителите в общите части на промишлените помещения на дружество "МАГ" ООД, закупуване на ЛПС и осигуряване на соц. придобивки за служителите чрез осигуряване на достъп за хора с увреждания до тях. Към настоящият момент осветлението на общите части на промишлените помещения, в които се намират служителите на "МАГ'' ООД се измерва осветеност 205 луксове (Lx). Общото осветеление се осъществява от прожектори. LED осветителната система се характеризира със следните преимущества, спрямо други светлини източници:Светлинната им ефикасност е най-голяма от всички светлинни източници, тя е между 60-100 lm (светлинен поток)/wat, докато при луминесцентното осветление е между 35-45 lm/wat., по-голяма осветоност от между 350-500 луксове; по-ниско отделяне на инфрачервени и ултравиолетови лъчи;драстично по-висока ефективност и по-ниската консумацията на енергия (до 80% по-ниска стойност при приблизително еднаква осветеност, спрямо лампите с нажежаема жичка); по-щадящи към околната среда. Те издържат по-дълго, не водят до отделяне вредни емисии на CO2, както и не съдържат никакви токсични материали вредни за хората; LED осветителните тела имат по-дълъг живот от другите видове светлини източници; LED осветителните тела са по-устойчиви на удари и намеси. При тях обикновенно няма наличие на чуплив стъклен купол, който да се счупи, както и няма нажежаема жичка, която да се повреди при силна вибрация или трудови злополуки; Възможност за избор на цветна температура на светлината, по-близка до естествената. Поддейност 1:Специалното работно облекло, планирано за закупуване е с по-висок защитен и качествен клас от използваното до момента, с което се цели да се повиши безопасността и да се подобрят условията на труд. Също така ще се повишат сигурността и безопасността на използващите ги работници, значително по– дълго ще се запазят и експлоатационните качества, които да осигурят защита по време на изпълнение на трудовите задължения на работещите в работната среда. Поддейност 2:Предвижда се ремонт и оборудване на място за хранене за работниците и служителите на „МАГ“ ООД, както и да осигури достъп до мястото за хранене на хора с увреждания. Към настоящия момент в производствената база няма обособено помещение за отдих, хранене и почивка. Ползи за служителите: Съвременните тенденции в промишленото осветление са насочени основно към повишаване на нивото и качеството на осветлението, което е фактор за повишаване на производителността, и използването на енергийно-ефективни технологии за изкуствено осветление. Повишаването на производителността на труда се дължи на намалените зрителна умора у работниците и вероятност от грешки, а следователно и обяснява и по-малкото количество дефектна продукция. Доказано е, че качеството на осветлението като психо-физиологичен фактор създава по-добра атмосфера на работното място. Поддейност 1:Чрез закупуване на ЛПС се цели да се подобри работната среда в „МАГ“ ООД посредством осигуряването на добри и безопасни условия на труд, ефективни и гъвкави форми на организация на труд и управлението на човешките ресурси, водещи до подобряване качеството на работните места и повишаване на производителността на труда в предприятието.“ Поддейност 2:Естеството на работата на голяма част от служителите - от една страна - използването на умствен труд с високо нервно-психическо натоварване, често с монотонност и принудителна работна поза, и от друга - физическа работа със средна и тежка тежест, товаро-разтоварна дейност подготовка, пакетиране, палетизиране и експедиция на пратки - налага да се ползват периоди на почивка и релаксация по време на работния процес за запазване здравето и работоспособността на работещите лица. Целева група: Общ брой заети лица, засегнати от тази дейност: 50 служителя (1 служител в неравностойно положение) Брой лица над 54 год. възраст: 16 служителя 66 600.00 66 600.00
Дейности и разходи за организация и управление на проекта: Сформиране на оперативен и координационен екип, който ще отговаря за комуникацията между Кандидата и Възлагащия орган и за цялостното успешно изпълнение на проекта.Организацията и управлението на проекта се осъществява от предварително избрания екип от 3 члена:ръководител проект,счетоводител и координатор.Екипът ще бъде под ръководството на Ръководителя на проекта и ще координира изпълнението на проекта и действията на екипа, ще извършва финансовото и техническо отчитане и ще упражнява мониторинг на предвидените дейности.Екипът ще планира предстоящите стъпки по изпълнение на проекта, адаптирайки ги към актуалните времеви рамки и предвидени срокове.Ще изготвя необходимите бланки/формуляри и документации в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента на прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020. РЪКОВОДИТЕЛ НА ПРОЕКТ:Ръководи проекта по всички стопански въпроси. Организира ритмичността на цялостната дейност по проекта.Следи за правилно и своевременно изпълнение на дейностите съобразно графика.Участва в изготвянето на документацията, свързана с подбора на доставчици.Запознава лицата, наети по проекта с целите на проекта, финансовата рамка и бюджета за изпълнение на проекта.Осъществява контрол над:Целесъобразното изразходване на средствата;Срокове за подбор на доставчици,спазване на процедурата за подбор на доставчици;Съответствие на доставеното оборудване с техническата спецификация–параметри, марка, произход на оборудването;Доставките на материали и консумативи–по видове,количества и изразходването им;Осъществява контрол по заприходяването на материалите и оборудването.Осъществява контрол на счетоводното отчитане по проекта.Дава указания на счетоводителя и осъществява контрол над изготвянето на счетоводната документация по проекта.Ръководи протичането на дейностите и контролира изразходването на средствата в предвидените срокове.Създава и поддържа в процеса на работа, атмосфера и дисциплина, които благоприятстват и стимулират добър психологически климат, коректни взаимоотношения, конструктивно общуване и сътрудничество; насърчава социалното включване и сближаване.КООРДИНАТОР:Организира, планира и координира дейността на проекта;Докладва директно на Ръководителя на проекта;Подпомага Ръководителя на проекта при осъществяване на проектните дейности и организира и координира изпълнението на работата на останалата част от екипа;Подпомага Ръководителя на проекта при разработването на длъжностните характеристики на новоназначения персонал;Допринася с дейността си за изграждането на позитивен имидж и разпознаваемост на целите на проекта и дейността на дружеството;Участва при разработването на стратегия за визуализация и подпомага популяризирането на проекта;Изпълнява и други функции в съответствие с целите и задачите на проекта;СЧЕТОВОДИТЕЛ:Планира, подготвя и координира финансовата дейност по проекта.Участва в планирането, изработването и реализирането на оперативни графици и планове по проекта.Следи за правилното оформяне на първичните счетоводни документи.Води и съхранява цялата финансово-отчетна документация.Изготвя необходимите документи и отчети по проекта. Изготвя и отчита пред ръководителя на проекта ежемесечни отчети за финансовата работата по проекта.Изготвя платежни нареждания за здравноосигурителни, пенсионни вноски и данъци, допълнителни плащания и др. и ги превежда своевременно.Обезпечава работата по проекта с консумативи и материали съобразно сроковете и бюджета на проекта. Разпределя пропорционално необходимите материали и консумативи и държи отчет за изразходването им.Участва в планираните по проекта дейности. Участва в популяризиране и публично представяне на резултатите от дейностите по проекта.В своята работа е длъжен да не допуска форми на пряка и непряка дискриминация. Води установената за дейността по проекта финансова документация съобразно указанията на ръководителя на проекта.Подпомага и консултира ръководителя на проекта в управлението на проекта. 15 840.00 14 526.67
Дейности и разходи по информиране и публичност: Изпълнението на тази дейност ще се възложи на външен изпълнител по избор по реда на глава четвърта от ЗУСЕСИФ и ПМС № 118/20.05.2014 г. ПМС № 118/20.05.2014. Дейността цели осигуряване на публичност на проекта и програмата, информираност относно полученото безвъзмездно финансиране, както и обезпечава популяризирането на проекта. 1 000.00 1 000.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).