Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Maritime and Fisheries Programme

Planning region: All

Description

Textstroy LTD was established in 2003. The company specialises in commercial building, building of privet premises, and office buildings. We have completed successfully a lot of commercial and privet premises, which were projects under the European Union. We have maintained  consistency  and quality in our projects, by working with experienced professionals, specialised in all the different subjects in the Building process. Our firm is equipped with all modern technologies, tools and supplies, in order to provide excellent finished product and service. We consider our company to be socially responsible in both quality of live and environmental safety. Textstroy Ltd is prosperous and fast growing firm. Our work ethic is immaculate, and very important for our future. We also have excellent employment politics. 
The main factor in creating the current project’s quote, was the Health and Safety rules and regulations, as well the Human Rights in The Declaration of Human Rights by The European Union and the strategy of EU “Europe 2020”, which priority is: 1. Creating quality jobs, and an easier access and information to them.
The main activities and tasks of this project are in full harmony of the social politics of Thextstroy Ltd. Our main concern is the health and safety of employees, and the quality of the working environment:
1.Creating, projecting and implementing new, better methods in managing Human Resources.
2.Purchasing and providing the right uniforms and safety equipment for the better comfort of the staff.
3.Providing regular Health and Safety trainings to all staff and managers.
4.Creating a better standard of Health and Safety.
5.Providing  special containers/spaces for rest and meals of all employees.
6.Organisation and managing the Project.
7.Public access and information of the Project.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Разработване, адаптиране и въвеждане на методи и процеси за оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси; Подобряване достъпа до заетост и качеството на работните места. : Настоящата дейност подготвихме като взехме в предвид, че в нашата фирма към момента на кандидатстване работят 53 работещи на възраст над 54г и 4 работещи с увреждания, от които 1 със 100%. " Техстрой" ЕООД предвижда да постигне по-добро насочване на усилията към най-уязвимите- възрастните работници и хората с намалена работоспособност. Строителният бизнес е специфична дейност, характеризира се с висок травматизъм, изискваща повишено внимание, работа в неблагоприятни метереологични условия, инциденти свързани с работно оборудване и поддръжка на машини, активно физическо натоварване. Реалната бизнес среда изисква и отговорно бизнес поведение , за мениджърският екип на „Техстрой” е важно да запази своите работници и да подобри качеството на работните места, като предвижда за това въвеждане на стратегии и системи за управление на човешките ресурси с цел изпълнение на мисията на предприятието и постигане на по-добри резултати посредством задоволяване на нуждите на работещите над 54г. възраст във фирмата. Равенството на шансовете на работното място, въвеждането на инициатива за насърчаване на съчетаването на трудовата дейност със семейния живот, както и създаването на един модел на управление на предприятието, са част и от нашата концепция и стратегия за корпоративна социална отговорност, която ни подтиква да поддържаме добри практики и да действаме отговорно спрямо наетите на работа от нас лица. За изпълнението на дейността е необходимо в следващите години да натрупаме нови практики и знания в сферата на управление на човешките ресурси и безопасните и здравословни условията на труд. В тази връзка изготвянето на анализ на състоянието и проектиране на организацията на управлението на човешките ресурси и трудовата дейност в "Техстрой"ЕООД е от изключително важно значение и необходимо за разработване и въвеждане на нови системи за развитие на човешките ресурси, възможности за гъвкави форми на заетост с цел оптимизация на работните процеси, с акцент върху практиките за по-лесното съвместяване на професионалния, семейния и личния живот, както и удължаване трудовия живот на по-възрастните работници и служители. Целта на дейността е въвеждане на иновативни модели за организация на труда ,оптимизация на управлението и развитието на човешките ресурси в "Техстрой"ЕООД (включващо наетите лица над 54г. и работещите с увреждания- намалена работоспособност), насочени към повишаване на производителността и въвеждане на мерки за опазване на околната среда. Дейността включва разработване, адаптиране и въвеждане на системи за развитие на човешките ресурси : 1. Оптимизация на работните процеси, включително въвеждане на гъвкави форми на заетост (гъвкаво работно време, ротация на работното място и др.) и други практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот (включително на лица над 54г.); Ввеждане на вътрешнофирмена информационна система за наблюдение на реалните професионални и социални потребности на работниците и служителите, чрез която да се осигурява достоверна информация при вземането на решения. 2. Въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54г.) – съгласно Стратегическата рамка на ЕС за ЗЗБУТ за 2014-2020. 3. Въвеждане на иновативни модели за организация на труда в предприятието, насочени към опазване на околната среда; 4. Въвеждане на мерки за развитие на кадрите по отношение на планиране на обучения, кариерно развитие, планиране и осъществяване на мерки за учене през целия живот; 5. Оптимизация на вътрешната комуникация, подобряване на взаимоотношенията и координацията в работата между длъжностите и организационните звена; 6. Внедряване на специализиран софтуер, надстройка към съществуващият в дружеството за управление на човешките ресурси- за управление на информацията на човешките ресурси в предприятието във връзка с увеличаване обема на работа и броя работещи в това число и над 54г.възраст в „Техстрой”ЕООД . 28 300.00 28 200.00
Закупуване на предпазни средства и специално работно облекло - Подмяна на сегашното използвано специално работно облекло и лични предпазни средства, с оглед постигане още по-добра -комбинирана защита от съществуващата защита за рисковете, идентифицирани в оценката на риска на фирмата.: Целта на „Техстрой” е да опази здравето и живота на работещите си на работното им мястои и да осигури ЗБУТ. Във фирмата е извършена оценка на риска и въз основа на нея е изготвен списък на видовете дейности, за които се предоставят лични предпазни средства и специално работно облекло. Те осигуряват необходимата защита срещу съществуващите основни рискове, но все още има възможност за подобрения и надграждане в следните области: - При студозащитното облекло – подходящо е да се повиши ветроустойчивостта и водонепропускливостта чрез използване на хидрофобиран плат, а не само на самфооризиран - При лятното облекло – използваният за производство на облеклата плат е хидрофобран, но здравината му би могла да се повиши чрез самфооризиране; - При тениската е необходимо повишаване на здравината като се използва плат с по-висока плътност; - Използваните полугащиризони могат да осигурят допълнителна защита при падане, удар, триене и други механични въздействия в областта на коляното, чрез вграждане на допълнителни джобове за поставяне на наколенки; - При работните обувки има възможности за подобряване на комфорта на работещите като се намалят предпоставките за изпотяване на краката, олекотяване на обувката, с метално противоударно бомбе , противопрободна стелка от метал, масло- киселиноустойчиви, намаляване на риска от подхлъзване, чрез използване на самопочистващ се грайфер, повишаване на издържливостта на обувката чрез промяна на типа на използваната лицева кожа, повишаване на защитата от вода, осигуряване на допълнителна защита от навяхване чрез използване на подходяща анатомична стелка,осигуряване на по-висока степен на антистатичност на ходилото, постигане на по-висок енергоабсорбиращ и ергономичен ефект; - Да се повиши комфортът за работещия при използване на предпазна каска чрез използване на абсорбиращ потта начелник. Да се постигне по-добра защита за главата чрез позиционно захващане на вътрешната към външната част на каската. Освен ударозащитна каската да бъде и електрозащитна. Каската трябва да бъде с улеи за поставяне на антифони, шлем и други допълнителни предпазни средства; - Досега използваните антифони да бъдат заменени с такива с мека подложка за максимално удобство. Освен това предвидените за закупуване антифони трябва да могат да се носят с каска на главата, като се използва мека лента; - По мнение на работещите досега използваните предпазни очила се запотяват относително бързо. Други техни недостатъци са надраскването на повърхността и ограничението на зрителното поле. Поради това ще се търсят очила, които са противонадраскващи и незапотяващи, гъвкави, с увеличено зрително поле; - Недостатък на използваните във фирмата противопрашни маски е, че макар и в редки случаи има оплаквания от алергични кожни реакции и повишено съпротивление при издишване. Тези недостатъци ще бъдат отстранени чрез използвани на съвременни респиратори със слой активен въглен срещу твърди и течни аерозоли , с регулируеми ластици . - Предвижда се закупуването на предпазни ръкавици с по-голяма здравина от тази на досега използваните текстилни ръкавици- с плетено трико с полимерни капки; - Използваните към момента раменно-бедрени колани (сбруи) за работа на височина не осигуряват достатъчен комфорт и причиняват пристягане в областта на бедрата. Освен това те не позволяват позициониране на човека в работната зона, а за целта е необходим допълнителен позициониращ колан. Поради това се предвижда закупуването на раменно-бедрен колан (сбруя), който да е комбиниран фабрично с позициониращ колан и подложки за бедрата. - Недостатък на използваните във фирмата шлемове при заваряване, че стъклото на щлема не се затъмнява автоматично, без затъмняващ филтър, не са комфортни при работа и тежат, по мнение на работещите. Предвижда се закупуване на шлем за заваряване с автоматично затъмняващ се филтър (DIN 9-13) от олекотен устойчив полиамид, скорост на затъмняване: 0,0001 сек., размери на стъкло: 310x210 мм, тегло: 595гр- EN 175, 379 CE 99 000.00 98 137.14
Обучение на работниците и служители относно специфичните рискове за здравето, свързани с индивидуалното работно място и методите и средствата за тяхното ограничаване и предотвратяване.: Строителството е рискова работа с приблизително 13 смъртни случаи на 100 000 работещи в строителството, срещу пет на 100 000 средно за всички останали отрасли. Строителните работи излагат работещите и на широк кръг здравни проблеми, болки в гръбначния стълб, от вибрационен синдром на ръката и лакътя до изгаряния от цимент. Има много причини, водещи до смъртни случаи, наранявания или увреждане на здравето на строителните площадки, като: падане от високо; автомобилна злополука; електрически удар; затрупване от земни маси при изкопни работи; удар от падащ предмет; изкривяване на гърба от пренасяне на тежки предмети; контакт с опасни вещества; загуба на слух в следствие високи нива на шум; неблагоприятен микроклимат и още много други. Инцидентите по време на работа, които причиняват физическо нараняване, могат да носят сериозни последствия със себе си. Травмата и нараняването могат да окажат сериозно влияние върху живота на пострадалия – невъзможност да работи, загуба на доходи, неспособност за нормален начин на живот. Много от инцидентите в строителството, могат да бъдат избегнати, ако ръководството вземе необходимите мерки за безопасност на работниците си. Обученията и консултирането на работещите относно мерките за безопасност и здраве не е само законова разпоредба, но и ефективен начин за гарантиране, че работещите се ангажират с процедурите за безопасност и здраве при работа и подобренията. Работещите трябва да бъдат консултирани за мерките за безопасност и опазване на здравето им. Необходимо е целенасочено да се изгражда култура и формира поведение, които да предотвратяват и намаляват рисковете при работа. До сега в нашата фирма са провеждани ежегодно и ежедневно само законово изискуемите обучения и инструктажи, регламентирани в чл.6 ат Наредба № РД-07-2 (обн., ДВ, бр. 102/2009 год.) и чл. 26 (2) 1 „а” и „б” от ЗЗБУТ . С цел поддържане и допълване на знанията на работещите по безопасност и здраве при работа на индивидуалното работно място и опазване на тяхното здраве, нашето желание е да организираме обучение на всички работещи , което да включва правила за безопасна работа за защита от опасности и рискове, идентифицирани в оценката на риска, в зависимост от спецификата на професията, извършваната дейност и на индивидуалното работно място. Темите за обученията ще бъдат следните: 1.Специфика и управление на дейностите по здравословни и безопасни условия на труд в строителството. Идентифициране на основните причини за допускане на трудови злополуки при изпълнение на строително-монтажните работи на височина. Добри практики за овладяване на риска и недопускане на трудови злополуки при изпълнение на строително-монтажните работи. 2. Планиране. Идентифициране на опасностите, оценяване на рисковете и определяне на мерки. Подготвяне на персонала да се справя по- добре с непредвидени обстоятелства. 3.Изисквания на безопасност към оборудването. Причини за нещастни случаи. Опасни зони , пътни маршрути при използване на транспортни средства и при работа с тях. 4. Проблеми за здравето и безопасността при работа в предприятията от строителният сектор. Микроклимат, физическа работа - пренапрежение и преумора, потенциални рискове за здравето на работещите- превенция на риска. 29 000.00 28 629.59
Придобиване на стандарт за безопасни условия на труд. Разработване, внедряване и сертифициране Система за управление на здравето и безопасността при работа. BS OHSAS 18001. : Целта на дейността е фирма „Техстрой”ЕООД е да разработи и въведе в действие Система за управление на здравето и безопасността при работа, за да бъде сертифицирана в съответствие с изискванията на международният стандарт BS OHSAS 18001, както и да запознае работещите във фирмата за работа в съответствие с придобитият стандарт. Ползите от работеща система за управление на здравослвните и безопасни условия на труд са изграждане и поддържане на безопасна и здравословна работна среда чрез предоставяне на инструмент за непрекъснато идентифициране на опасностите и управление на рисковете, намаляване на възможността за инциденти, помощ при спазване на законовите и други изисквания, както и подобряване на резултатността по осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд, чрез извършване на непрекъснат мониторинг, вътрешни одити и прегледи от ръководстото. В основата на Система за управление на здравословни и безопасностни условия на труд, стандартът поставя: - Управление на риска – чрез непрекъснат процес на идентифициране на опасностите, оценка на риска, определяне на приоритети и предприемане на мерки за управление на риска; - Съответствие със законови и други изисквания – ясно определяне и периодично актуализиране на приложимите законови и други изисквания, приложими за дейността на организацията по отношение осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд, както и прилагане на тези изисквания при създаване, внедряване и поддържане на системата. - Елементи на BS OHSAS 18001- политика и ангажираност на Ръководството; идентификация на опасностите, оценка и контрол на риска, оценка на съответствието; законови изисквания; цели и програми, организация и персонал, обучение, комуникация и консултации; документи и записи; оперативен контрол, готовност за извънредни ситуации, наблюдение и измерване, разследване на инциденти и злополуки; коригиращи и превантивни действия, одит и преглед от ръководството. Придобиване на стандарт за безопасни условия на труд BS OHSAS 18001 ще гарантира, че: - Ръководството на дружеството е ангажирано с осигуряване на безопасна работна среда и защита на работещите и други заинтересовани страни от злополуки и инциденти; - наблягане върху важността на здравето; - готовност за извънредни ситуации, наблюдение и измерване, разследване на инциденти и злополуки; коригиращи и превантивни действия; - подобрено управление и контрол на здравето и безопасността по време на работа. - подобрена култура на безопасен труд в организацията. - намалени разходи по злополуки и подобряване ефикасността на труда. - намалява броя и тежестта на професионалните заболявания и трудовите злополуки; - насърчаване на прякото участие на хората при планиране, поддържане и подобряване на системата; - подобрява репутацията на предприятието за безопасен труд. 17 000.00 16 900.00
Осигуряване на социални придобивки за работещите- контейнери за краткотраен отдих, хранене, съобразно рационалните норми и специфичните условия на труд;: Строително-монтажните работи се считат за една от най-опасните дейности в Европейския съюз, а коефициентът на трудовия травматизъм е един от най-високите в страната. Колкото и дейностите да са познати за работещите в сектора, всеки обект е уникален със специфични особености и опасности, работната среда се променя ежедневно. Работната среда е изключително динамична и криеща често трудно предвидими опасности. Осигуряването на минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи е нормативно регламентирано от българското законодателство. Строителните и монтажните работи излагат работещите на широк кръг здравни проблеми. Организацията на дейността на работната площадка играе ключова роля в осигуряване на безопасността на строежа. Добрата организация пести средства, осигурява здраве, безопасност и комфорт при работа. В „Техстрой”ЕООД, работят целогодишно 166 работещи на открити строителни обекти. Работещите са изложени целогодишно на метериологичните условия- дъжд, вятър, сняг, слънце. Строителните работници на нашите обекти имат нужда от периодично затопляне и почивка през зимата, охлаждане при прегряващ климат през лятото и място за хранене през обедната почивка. В момента на подаване на проектното предложение, фирмата изпълнява 11строителни обекта, като в някои случаи, обектите са 15 и повече. Закупили сме 5нови контейнери за строителство, които отговарят на всички законови изсквания за използване и разполагаме с 10стари тип „фургони”. Старите „фургони”- може да приложим снимки, вече не отговарят на хигиенните изисквания и на функционалните норми за използване. Препоръчано от Службата по трудова медицина и мерките за намаляване на риска и опозване здравето на работещите, видно и от изготвената оценка на риска, имаме желание да закупим 6 нови мобилни контейнера за строителство, които да поставим на 6 наши строителни обекта, в които работещите ще имат възможност комфортно и ергономично да починат, да се нахранят през обедната почивка, да се затоплят през зимата и охлаждат през лятото. Опазването на здравето на нашите работещи е важно за нас. 29 800.00 29 796.00
Организация и управление на проекта. Осъществяване на управление, мониторинг и контрол на дейностите, отчитане и постигане на предвидените по проекта резултати.: Дейност, която ще се извършва през целия период на реализация на проекта от сформираният екип за управление. По всяка дейност е предвиден подготвителен период, който предвижда подготовка и запознаване със същността на дейността и очакваните резултати, както и изготвяне на тръжна документация, там където е приложимо. Дейността включва следните основни елементи, необходими за изпълнението на проекта: • Мобилизиране на екипа по проекта, определяне на задълженията и отговорностите и провеждане на регулярни срещи – вътрешни и с изпълнители; • Провеждане на процедури за избор на изпълнител на отделните дейности по проекта; • Мониторинг и контрол върху реализацията на отделните дейности по проекта; • Спомага изпълнението на дейностите за осигуряване на информация и публичност; • Подготовка на отделните доклади за изпълнението на проекта; • Техническо и Финансово отчитане; Ще се следи за триктно съставяне и следене на документацията, съгласно договора и Оперативното ръководство, постигането на заложените индикатори и очаквани резултати. Ще се следва принципа на вярно и точно документиране и финансово отчитане. 12 566.67 12 566.67
Осигуряване на информираност и публичност; Информиране обществеността относно проекта, неговите цели, дейности и резултати и финансовия принос на ЕС.: Дейността ще бъде подготвена от екипа по проекта, като за по-голямата част от дейността ще бъдат избрани външни изпълнители. Предвижда се за постигане на по-широка публичност да се направи съобщение- публикация с информация за проекта на уеб-страницата на фирмата, относно проекта, целите, дейностите, очакваните резултати и финансовия принос на ЕС за реализирането му. В допълнение, ще бъдат изработени информационни табели, които ще бъдат разположени на местата на изпълнението на проекта. Всички мерки за информация и публичност, както и всички документи във връзка с изпълнението на проекта ще бъдат разработени и изпълнени съгласно Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Тези мерки ще бъдат изисквани и от външните изпълнители на дейности по проекта. 1 800.00 1 750.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).