Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 152 TREES
Български

Programme: Maritime and Fisheries Programme

Planning region: All

Description

The project proposal covers the municipalities of Kyustendil, Nevestino and Treklyano, which are included in the RWMA RILA ECO, Dupnitsa waste management region. It aims to reduce the amount of mixed waste for landfilling by pre-treatment as well as ensuring separate collection and recycling of domestic, biodegradable and green waste. For this purpose, it is envisaged a pre-treatment plant for mixed municipal waste with a capacity of 15500 t/yr to be designed and built. In addition, a composting plant with a capacity 3000 t/yr. will be designed and built for utilisation of  separately collected green and/or biodegradable waste. The installations will be located on the site Gladni rid in Radilovtsi village, Kyustendil, site identification No 000132, UCATTU 61457, with an area of 24,08 decares. The pre-treatment facility will serve the population ofKyustendil, Nevestino and Treklyano municipalities amounting to 52 702 people. It is envisaged the manual sorting and aerobic stabilization method of the organic fraction to be applied  and to have a pre-treatment (separation and stabilization) module. The composting plant will serve 52 158 people, residents of the municipalities of Kyustendil and Nevestino. It will apply the method of composting in open sheltered boxes and actually is an open-air composting installation with mechanical stirring for aerating composted materials with an automatic system for stirring and aerating the compost 
As a result of the project implementation the three municipalities will fulfill their obligations with regard to the organization of municipal waste management - including their collection and pre-treatment to reduce the volume of landfills. This will add up to achieving the objectives of PA 2 Waste of OPE - to provide additional recycling capacity and reduce the amount of landfilled waste.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подготовка на проектно предложение: Дейността е свързана с подпомагане на Община Кюстендил при разработването на документи и проучвания, необходими за подготовка на проектно предложение по процедура чрез директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ №BG16M1OP002-2.002 „Комбинирана процедура за проектиране и изграждане на компостиращи инсталации и на инсталации за предварително третиране на битови отпадъци“ по Приоритетна Ос 2 на ОПОС 2014-2020. Нейното изпълнение беше реализирано на етап подготовка на проектното предложение и имаше за цел да бъдат извършени всички необходими задачи, съобразно правилата на процедурата за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, който да осигурят кандидатстването и финансирането на проектното предложение. Документите, които са изготвени в резултат от изпълнението на дейността определят техническите и финансовите параметри на общата, специфичните цели, индикатори и очаквани резултати на проекта. Дейността включва изпълнението на следните поддейности: 1. Изготвяне на прединвестиционни проучвания (ПИП) с минимално съдържание, съгласно Глава II на Наредба №4 от 21.05.2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти за компостиращата инсталация и инсталацията за предварително третиране, съпътстващата и довеждаща инфраструктура, включително съдове и техника за разделно събиране на зелени и/или биоразградими отпадъци; 2. Изработване на документи – неразделна част от проектното предложение, свързани с управлението на компоста и фракциите от инсталацията за предварително третиране на отпадъци - план за използване на получения краен продукт – компост; схема за контрол качеството на компоста; план за третиране на остатъчния отпадък от компостиращата инсталация; план за третиране на рециклираната, стабилизираната и остатъчната фракция. Документацията за управление на компоста е изготвена съобразно изискванията на приложимата нормативна уредба и Насоките за кандидатстване по настоящата процедура на ОПОС; 3. Изготвяне на анализ разходи-ползи (АРП); 4. Изготвяне на проучване за нагласите на населението, което ще бъде обслужвано от инсталацията за компостиране и инсталацията за предварително третиране, с цел проучване на нагласите и интересите на жителите към разделното събиране на биоразградими отпадъци и употребата на компост от отпадъци. Изготвеният доклад с резултатите от проведеното проучване е включен при разработване на проектното предложение. Изпълнението на дейността бе от ключово значение за подготовката на качествено и обосновано проектно предложение по процедура чрез директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ №BG16M1OP002-2.002. 303 000.00 303 000.00
Проектиране, изграждане, доставка на оборудване и авторски надзор на инсталация за предварително третиране на смесено събрани битови отпадъци и на компостираща инсталация за разделно събиране и оползотворяване на зелени и/или биоразградими отпадъци, включително изграждане на външни връзки за водоснабдяване и електроснабдяване: Тази дейност е ключова за постигане на общата и специфичните цели на проектното предложение. Изпълнението и е свързано с проектиране, изграждане, доставка на оборудване и авторски надзор на инсталация за предварително третиране на смесено събрани битови отпадъци и на компостираща инсталация за разделно събиране и оползотворяване на зелени и/или биоразградими отпадъци, включително изграждане на външни връзки за водоснабдяване и електроснабдяване, разпределени в следните последователни задачи: 1. Изготвяне на работен проект и съгласуването му със съответните органи и експлоатационни дружества с цел издаване на разрешение за строеж, след извършване на оценка за съответствието от изпълнителя по Дейност 3. 2. СМР свързани с подготовката на съпътстващата инфраструктура и на терена , изграждане на халета и навеси за разполагане на инсталациите 3. Осъществяване на авторски надзор 4. Осъществяване на строителен надзор през процеса на изпълнение на СМР и на изграждане на инсталациите 5. Изработване на екзекутивна документация 6. Доставка на машини, съоръжения и техника за инсталациите 7. Въвеждане в експлоатация на инсталациите Разработването на Работните проекти ще бъде съгласно изискванията на Наредба № 4 от 21.05.2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. Те ще са в съответствие с чл. 169 ЗУТ и предписанията на ПИП, като съдържат всички части и съгласувателни становища, необходими за получаване на Разрешение за строеж. При изпълнение на СМР ще бъдат изпълнени и предвидените мерки за интегриране на политиката по опазване на околната среда, по изменение на климата и устойчиво развитие. Авторският надзор ще осигури точното изпълнение на одобрените проекти по време на строителството, разпоредбите на ЗУТ и подзаконовите му нормативни актове, както и достигане на съответните обемно-планировъчни параметри, експлоатационни характеристики и капацитет, предвидени в ПИП. Доставката на необходимата техника и оборудване за изграждане и функциониране на инсталациите ще осигури техническите и количествените показатели, които са изчислени и определени в ПИП и АРП, на база анализите на масовия баланс на битовите отпадъци и прогнози за образуваните битови отпадъци в общините предвидения капацитет на инсталациите и цикличността на събиране на отпадъците, състоянието на транспортната инфраструктура и т.н.. При изпълнението на дейността ще бъдат отчетени, резултатите от проведеното проучване на нагласите на населението по отношение разделното събиране на отпадъци и тяхното оползотворяване. Основните изисквания и параметри на инсталациите ще бъдат описани в детайли в Техническа спецификация, подготвена от екипа на проекта и външната техническа помощ. Тя ще включва допълнително подробни техническите характеристики, вкл. стандарти за шум и енергийна ефективност за транспортната техника, придружаваща техническа документация, гаранционното обслужване и други. Спецификацията ще представлява основна част от документацията за избор на изпълнител за доставка по реда на ЗОП. Времетраенето, последователността и взаимовръзката между горепосочените задачи се базират на основните факти, параметри и обстоятелства, предвидени в разработените ПИП. Отчитат се също възможностите за промени и закъснения в графика на изпълнение, вследствие на потенциални процедури по обжалване на проведени избор на изпълнители, закъснения в нормативно установените срокове за сключване на договор с външни изпълнители, срокове при издаване на разрешение за строеж, извършване на 72-часови и други проби, свикване на ДПК за въвеждане в експлоатация Дейността ще се изпълнява чрез процедури за възлагане, съгласно ЗОП, по реда на чл.8 на външни изпълнители. Екипът за управление на проекта и външната техническа помощ ще осъществява мониторинг и контрол върху всички аспекти, свързани с физическото и финансовото изпълнение, като също отговаря за обща координация между участниците и заинтересованите лица. 10 171 231.28 10 174 409.90
Консултантски услуги по смисъла на чл.166 от ЗУТ - оценка на съответствието на инвестиционния проект със съществените изисквания към строежите и извършване на строителен надзор по време на строителството: Основната цел на тази дейност е осигуряване на независима експертна оценка за съответствието на инвестиционните проекти в работна фаза със съществените изисквания към строежите, както и последващо законосъобразно и качествено изпълнение на СМР. Строителният надзор ще изпълнява присъщите му дейности, съгласно изискванията на ЗУТ, Наредба № 2 от 31.07.2003 г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти, Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството, в периода от подписване на Протокол за откриване на строителната площадка и определяне на строителна линия и ниво (обр. 2) до издаване на разрешения за ползване на строежите. Дейността ще се извършва от външен изпълнител, който по време на изпълнението ще представлява и защитава интересите на общините Кюстендил, Невестино и Трекляно и ще упражнява следните основни групи задачи: - Изготвяне на комплексен доклад за оценка на съответствието на проекта съгласно чл. 142 от ЗУТ; - Строителен надзор по време на изпълнение на СМР в съответствие с изискванията на чл. 168 от ЗУТ и подзаконовите нормативни актове, включително законосъобразно започване на СМР, контрол върху пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството, спиране на строежа в случай на нарушения и съществени отклонения от одобрения проект, контрол върху условията за ЗБУТ, както и недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - Проверка и контрол на влаганите строителни материали и извършените СМР, - Контрол върху доставените машини и съоръжения за функциониране на инсталациите за предварително третиране и за компостиране - Строителен надзор при отстраняване на проявени скрити дефекти през гаранционните срокове; - Изготвяне на всички актове и протоколи по време на строителството, вкл. окончателен доклад за въвеждане на строежа в експлоатация по чл. 168, ал. 6 от ЗУТ, - Изготвяне на технически паспорт за строежа, съгласно Наредба № 5 от 28.12.2006 г. , - След подписване на Констативен Акт - Образец 15, провеждане на съответните изпитания и проби за функциониране на инсталациите, необходими за въвеждане в експлоатация; - Съдействие за изготвяне на документация за издаване на Удостоверения за изпълнено задължение по Закона за кадастъра и имотния регистър, - След приключване на строително-монтажните работи - изготвяне на окончателен доклад до Възложителя по чл. 168, ал.6 от ЗУТ; - Изпълнение на административните изисквания съгласно приложимата нормативна уредба и правилата на ОПОС 2014-2020 г. 142 800.00 142 800.00
Доставка на специализирано оборудване за разделно събиране и транспортиране на зелени отпадъци: Основната цел на тази дейност е да се обезпечи разделно събиране на зелени отпадъци от териториите на общините Кюстендил и Невестино, които да бъдат обработвани и компостирани в новоизградените инсталации. По този начин ще се осигури фукционална завършеност на предвидените инвестиции, респективно ще се достигнат проектните индикатори. Във връзка с това ще бъдат закупени специализиран камион за разделно събиране на зелени отпадъции, камион за разделно събиране на биоразградими отпадъци с надстройка 4 м3, специализиран камион за разделно събиране на зелени отпадъци 3.5 т. и 60 пластмасови контейнера с вместимост 120 л, които ще бъдат дистрибутирани в близост до места с високо генериране на зелен отпадък. 483 120.00 481 236.00
Управление на проекта: Дейността е от изключително важно значение за реализацията на проекта и постигането на заложените цели. За да бъде осигурено ефективното и ефикасно изпълнение на проекта, се предвижда дейността да се изпълнява от експерти от общините партньори и от външна техническа помощ (ВТП), която да подпомага и допълва екипа за управление на проекта (ЕУП). При определянето на тази форма на управление внимателно са дефинирани задачите и функциите на всички ключови експерти (КЕ), така че да не припокриват, а напротив да се разпределят адекватно на обема и сложността им, както и спрямо експертизата и квалификацията на всеки един от членовете. Така дефинираният начин на изпълнение на дейността ще осигури прилагането да достатъчно механизми за вътрешна оценка, контрол, мониторинг на напредъка и при необходимост предприемането на корективни действия при изпълнението на проекта: 1. Своевременно определяне на степента на проявление на рисковете, които застрашават изпълнението на проекта; 2. Координация и комуникация между всички заинтересовани страни - общините Кюстендил, Невестино, Трекляно, изпълнителите на договори за обществени поръчки, във връзка с изпълнението на проектните дейности 3. Периодичен мониторинг и контрол върху техническото, финансовото и времево изпълнение на проекта; 4. Законосъобразно изготвяне и съхраняване на техническата, административната и финансова документация във връзка с изпълнението на проекта; 5. Периодично докладване за изпълнението на проекта, съгласно правилата на ОПОС. Така изброените механизми ще бъдат приложени чрез следното разпределение на задачите: ЕУП ще осигури цялостната оперативно изпълнение на проекта и включва ръководител проект, счетоводител, експерт “Документиране и архив”, координатор и експерт “Екологично строителство”. ВТП ще подпомага чрез експертна подкрепа ЕУП при цялостното изпълнение на проекта , чрез осигуряването на следните КЕ: ръководител екип ВТП, юрист, експерт "Контрол и докладване" и Експерт “Информация и комуникация”. ВТП ще осигури специфична експертиза при подготовката и провеждането на обществените поръчки, при контрола и докладването на изпълнението на дейностите по проекта и при спазването на изискванията за осигуряване на информация и публичност и за изпълнението на хоризонталните политики при изпълнението на проектните дейности. ВТП е необходима, защото бенефициентите по проекта не разполагат достатъчен капацитет за техническото изпълнение на проекта. Дейността ще се осъществява посредством следните механизми: 1. Регулярни работни срещи между КЕ и представляващите външните изпълнители по договорите за обществени поръчки; 2. Посещения на място за проследяване на напредъка на изпълнението на проектните дейности; 3. Проверки на наличните документи, издадени във връзка с изпълнението на проекта; 4. Стойността на възнагражденията за ЕУП, вкл. и осигуровките е 145 443.11 лв. 5. Стойността на ВТП е 209 350.00 без ДДС. 383 043.11 382 934.71
Дейности по информация и комуникация: Дейността по информация и комуникация има за цел да популяризира осигуреното финансиране от ОПОС и ЕФРР, дейностите, целите и резултатите на проекта сред широката общественост. Чрез нейната реализация ще се осигури обществена подкрепа и дългосрочна устойчивост в промяната на нагласите на населението на 3-те общини към управлението на отпадъците - ще бъдат по-отговорни по отношение на тяхното генериране и събиране, като по този начин ще се създаде икономичност по отношение използването на ресурсите. Ето защо е предвидена изработката на дребни комуникационни материали, който да бъдат раздавани сред жителите на 3-те общини. Реализацията на дейността ще изпълни и препоръките за прилагането на разделното събиране на битовите отпадъци, които се съдържат в изготвеното Проучване на обществените нагласи (което идентифицира информационните и комуникационните потребности на населението по отношение на компостирането и битовите отпадъци), като избраният изпълнител, съвместно с експерта по информация и комуникация, ще следят за изпълнението им. Чрез предвидените мерки за информация и комуникация ще бъдат изпълнени изискванията на Насоките за информация и комуникация на проекти, финансирани по оперативна програма “Околна среда 2014 – 2020 г.” и Единния наръчник за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020. Изпълнението включва: 1. Изработка на стикери за брандиране на доставеното оборудване. 2. Изработка на брошури, дипляни, плакати и комуникационни материали – папки, тефтери, химикалки, моливи, тениски, шапки, флаш-памети, мобилни зарядни и чадъри. 3. Организирана на събития: пресконференции - начална и заключителна, Церемония „Първа копка“ – при стартирането за изпълнението на СМР на площадката, на която ще бъдат изградени инсталациите - ще се представят предстоящите дейности, както и очакваните резултати и Заключително събитие при откриване на готовите, въведени в експлоатация инсталации, което ще представи приключването на дейностите - подробна информация за изпълнението, постигнатите положителни ефекти. И двете събития ще бъдат визуализирани с банери, оформени съгласно изискванията на Единния наръчник. Специален фокус ще бъде даден на финансовата подкрепа от Европейския фонд за регионално развитие, предоставена чрез ОПОС 2014-2020 г. Събитията ще бъдат предварително разгласени сред обществеността, както и ще бъдат поканени представители на УО, местни институции и представители на медиите. 4. Периодични публикации на интернет страниците на 3-те общини - ще съдържат наименованието на проекта, неговите цели, дейности и резултати, ще се акцентира на финансовата подкрепа от Европейския фонд за регионално развитие, предоставена чрез ОПОС. За тези публикации не са необходими финансови средства. 5. Билборди на видими за обществеността места: 3 в 3-те общини и 1 в близост до площадката, на която ще се изпълняват проектните дейности. След завършване на СМР, билбордовете ще бъдат заменени с постоянни обяснителни табели. Избраният изпълнител ще има отговорност всички материали, документи и продукти в рамките на дейността да бъдат изработени съгласно Единния наръчник за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020, както и, че финансирането на проекта е осигурено от ОПОС, която се осъществява с подкрепата на Европейския фонд за регионално развитие и Европейския съюз. Предвидената продължителност на дейността е 42 месеца, през целия период на изпълнението на проекта и отчита рискови фактори и обстоятелства, вкл. законово-изискуемите етапи и срокове на възлагане и сключване на договор с избрания изпълнител, продължителността на договора с избрания изпълнител и други. 43 020.00 43 020.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).