Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 209 TREES
Български

Programme: Maritime and Fisheries Programme

Planning region: All

Description

The implementation of the project will provide employment of 47 people, out of which 27 belong to the Roma target group. The project will additionally provide vocational training combined with apprenticeship For 9 people from the target group. The project will further strengthen and broaden the work of the Center for Social Support in Smyadovo, as well as the Community Development Center established by Center Amalipe and the Mobile team for providing complex health and social services. It will improve the educational environment of 380 students from St.St.Cyril and Methodius Secondary school of Smyadovo and 121 children from Margaritka Kindergarden. The project envisages active involvement of Roma and other parents of ethnic minorities in the whole educational process through employing two educational mediators and the establishment of Parents clubs. Within the project a series of campaigns for overcoming stereotypes and negative attitudes based on ethnic background and cultural identity, as well as support for education in multicultural environment. 

Smyadovo Municipality is the leading applicant. The partners in the project are Amalipe Center for Interethnic Dialogue and Tolerance, St.St.Cyril and Methodius Secondary school of Smyadovo, Margaritka Kindergarden and “Brotherhood – 1860”Cultural House. Smyadovo Municipality will be also in the role of Emoloyer due to the lack of employers in the Municipality
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Допълнително обучение по български език за децата от ДГ "Маргаритка" гр. Смядово : В рамките на тази дейност ще се създадат два клуба по български език ДГ "Маргаритка" - гр. Смядово посредством, които ще се реализират допълнителни занимания с децата за по-бързо и лесно усвояване на българския език, на тези от тях, за които не е майчин. Основната цел на тази дейност е предоставяне на допълнителни занимания по български език с децата от различните етноси, повишаване на техните знания в областта и комуникативни способности. Голяма част от децата от ромски произход и други етноси, различни от българския, обучаващи се в детската градина, изпитват затруднения при изразяване на български език. С цел да се преодолеят тези проблеми и да се подпомогне по-лесната им социализация при постъпването им в първи клас, се предвижда допълнителна работа за преодоляване на пропуските в езика. Доброто владеене на официалния език е задължително условие, без което интеграцията на децата от етническите малцинства би била невъзможна. За целта се предвижда в процеса на обучение да се работи за: овладяване и прилагане на книжовните форми на българския език в процеса на ежедневно общуване; обогатяване на детския речник чрез преразкази на литературни творби подпомагане използването на точна употреба на думите в процеса на комуникация; развитие на свързаната реч на детето и осъществяване на подготовка за четене и писане. Овладяването на книжовните форми на българския език, на различни умения и компетенции ще доведе до успешното им участие в речевото общуване. Децата ще бъдат поставени в интегрираща среда, недопускаща разделение на езиков, етнокултурен или друг признак. Провежданата диференцирана работа, ще позволи разгръщане процеса на разбиране и приемане на различността. Всяко дете ще е поставено в образователна среда, където ще може да играе, да твори, да рисува, да научава и обогатява познанията си по български език. Допълнителните занимания в клубовете ще повишат индивидуалните постижения на децата от целевата група не само по български език, но и готовността им за учебна дейност. Учебният процес ще бъде обвързан с използването на интерактивни методи и информационни технологии. Допълнителната обучение по български език в ДГ ще предостави възможност за равен достъп до предучилищна подготовка и възпитание и ще възпрепятства социалната изолация на децата. 31 558.91 29 485.33
Подобряване на образователната среда в СУ "Св. Св. Кирил и Методий" и в ДГ "Маргаритка" гр. Смядово : При изпълнението на дейността, ще бъдат включени не само участници от етнически малцинствени групи, а и такива, които не са техни представители, с цел постигане на интеграционен ефект. За да се създаде възможност за пълноценна интеграция и да се постигне реална заинтересованост на учениците и децата от целевите групи към училището и детската градина в СУ „Св. св. Кирил и Методий“ гр. Смядово и ДГ "Маргаритка" гр. Смядово ще бъдат въведени иновативни практики и ще бъдат сформирани следните клуба по интереси: 1.Внедряване на комплексна мобилна услуга „Интерактивна класна стая“ (ИКС) - в СУ „Св. Св. Кирил и Методий“ гр. Смядово. Използването на ИКС ще подпомогне работата на учениците и на учителите и ще повиши качеството на образователния процес чрез използване на онлайн комуникация в училище, създаване на училищна поща, онлайн групи по класове и по интереси, онлайн диск за съхранение и споделяне на документи и др..Чрез осигуряването на достъп до мобилен интернет за образователни цели се дава възможност за създаване на онлайн тестове и анкети, за усвояване на учебния материал по иновативен начин.ИКС е система за дистанционно обучение с използване на технология за конферентна връзка и симулиране на реална учебна среда за взаимодействие между ученици и преподаватели. За детската градина мобилна услуга „ИКС“ ще се използва от преподаватели и родители от родителския клуб.2. Продължаване и разширяване на дейностите в сформираните по проект № BG05M2OP001-3.002-0039 „Децата на община Смядово – заедно мечтаят, учат и играят“ клубове по интереси в СУ „Св.св. Кирил и Методий“ гр. Смядово: „Млад журналист“, „Да преоткрием природата“, „Етно“, „Приказен свят“, „Приятели на книгата“. Създаване на 2 спортни клуба в СУ „Св.св. Кирил и Методий“ гр. Смядово, за подобряване на физическото и психическо развитие на учениците, както и за интеграция чрез спорт на учениците с различен социален статус и вероизповедание. Сформиране на един компютърен клуб в СУ „Св.св. Кирил и Методий“ гр. Смядово в начална степен, с цел разнообразяване свободното време на учениците и обогатяване на знанията на учениците за компютрите и информационните технологии.3.Създаване на спортен клуб в ДГ "Маргаритка" гр. Смядово, с цел предоставяне на условия и възможности за участие на децата от детската градина в занимания, свързани с физически упражнения и спорт за подобряване здравния статус, физическата и психическа им дееспособност. Чрез въздействието на спорта, децата ще формират умения за работа в екип, толерантност, солидарност, морално-волеви качества, спазване на принципите на "Феър плей".4.Сформиране на вокално–театрална група ,,Маргаритка“ и на група «Скокливи крачета» в ДГ "Маргаритка" гр. Смядово, за опознаване на изкуството и културните особености на различните етноси, с цел за преодоляване на негативните обществени нагласи, основани на етнически произход. Главната цел е още от най - ранна детска възраст да се положат основите на музикалното възпитанието, да се създаде атмосфера на разбирателство и уважение към “различното” сред децата. Да се стимулира самочувствието, да се развива талантите на децата от етническите малцинства и създаде възможност за изява на децата от ромски, турски и/или друг етнически произход и популяризиране на техните способности и таланти. Съхраняване и развиване на културната идентичност на децата от етническите малцинства. Създаване условия за обмен между децата с различна етническа принадлежност. Стимулиране на социална активност на ромските деца и децата от друг етнически произход и развитие на тяхната вътрешна потребност за изява чрез музиката и танците. 5.Осигуряване на специализирана подкрепа чрез назначаване на логопед в детската градина.Предвидено е обновяване на материално-техническата база на ДГ „Маргаритка” гр. Смядово чрез подмяна на шкафчетата в приемните на детските групи в градината, обзавеждане и оборудване за клубове по интереси, както и за логопедичния кабинет. 129 242.80 127 783.71
Кариерно консултиране и професионално ориентиране на учениците от СУ "Св. Св. Кирил и Методий" гр. Смядово : Образователната система в България не осигурява в достатъчна степен адекватни знания и конкретни професионални умения на младите хора. В сферата на образованието слабо са застъпени стажовете и практиките в реалния сектор, така необходими за плавното преминаване от обучение към заетост. Масово се преподават знания, теоретични постановки и много малко са придобитите практически знания и умения. В резултат младите хора губят или не създават у себе си инстинкт за проактивност, не умеят да използват възможностите, които ни дават информационните технологии, например. Те нямат изграден навик за търсене на информация и практическо реализиране във възможности за развитие, изгубили са инстинкт за търсене на възможностите за успех. В тази връзка планираме да въведем кариерно консултиране и професионално консултиране на място чрез наемане на кариерен консултант в СУ „Св. Св. Кирил и Методий“ гр. Смядово за подобряване информираността на учениците и връзката с пазара на труда. Кариерния консултант ще анализира наличните качества, знания и умения на учениците и ще идентифицира потенциалните области за професионално развитие, като за всеки ще изготвя ученическо портфолио и индивидуален кариерен план. Кариерният консултант да работи в тясно сътрудничество с други специалисти в зависимост от конкретния случай – учители, психолог, социален работник, експертите от Община Смядово и др. Консултантът ще осъществява връзката работодатели и представители на институции и на партньорски организации, които са готови да работят за създаване на адаптирана среда за практически занятия и професионална изява на ученици. Ще подготвя презентации и мероприятия за представяне на различни професии, ще организира срещи с представители на конкретни професии, ще организира групови посещения в производствени предприятия и институции, ще осигурява провеждане на тридневни стажове в производствени предприятия, институции и администрации по избор и желание на учениците. Съвместно с експертите на РУО ще провеждат тематични обучения в областта на кариерното консултиране и ориентиране, както и запознаване на учениците със правата и задълженията по КТ , социално и здравно осигуряване. 31 081.70 27 803.45
Осигуряване на психологична подкрепа на децата от ДГ "Маргаритка" гр. Смядово : Настоящата дейност е насочена към предоставянето на специализирана помощ и подкрепа за децата от целевата група чрез назначаване на психолог в ДГ "Маргаритка" гр. Смядово. Психологът ще предоставя консултантска помощ на децата и техните родителите, ще участва в съвещанията на родителските клубове с цел идентифициране на конкретни проблеми и предлага експертни решения. Участва в работни срещи с учители и образователни медиатори и работи по конкретни случай. 39 850.83 34 603.43
Подкрепа на учениците за продължаване на образованието в гимназиалния етап и успешно завършване на средното образование от СУ "Св. Св. Кирил и Методий" гр. Смядово : В Община Смядово не съществува проблем с отпадането от училище в основна степен, като се изключат заминаващите в чужбина, огромната част от децата завършват основно образование, но много от учениците от етническите малцинства и/или от маргинализирани групи след това не продължават в средни училища. През учебната 2016/17 г. завършилите основно образование са 78, а в средното училище са продължили 76. Друга част отпадат преди да завършат 12 клас или не вземат успешно матура. Често причина за това е, че нямат пари за учебници, които в гимназиална степен се закупуват от всеки ученик. Липсата на учебници и учебни помагала е причина за ниските образователни резултати на част от учениците от VІІІ до ХІІ клас. Учебниците за учениците от І до VІІ клас са безплатни, но за много от семействата на учениците от следващите класове осигуряването им е непосилно. Училището търси алтернативни начини, като към библиотеката на училището са закупени по няколко комплекта за всеки клас, които обаче са крайно недостатъчни. Копирането на учебници също е свързано с много средства. Родителите не могат да си го позволят, а ограниченият училищен бюджет не позволява да се направят копия за всички ученици; копират се само по няколко екземпляра по основните учебни предмети. За да се преодолеят социалните пречки пред учениците от етническите малцинства и/или от маргинализирани групи за продължаване на образованието в гимназиалния етап и за успешно завършване на средно образование се предвижда да се закупят комплекти учебници и учебни помагала за учениците от VІІІ до ХІІ клас в СУ «Св.св. Кирил и Методий» гр. Смядово, както и да се организира провеждането на специални курсове, по български език и по втори матуритетен предмет по избор свързани с матурите в ХІІ кл. Наличието на учебници за учениците от VІІІ до ХІІ клас ще повиши мотивацията им за учебен труд и учебните им резултати, ще ги стимулира да продължат обучението си, а провеждането на специалните курсове по български език и по втория матуритетен предмет ще е допълнителна гаранция за успешно завършване на средно образование Чрез настоящата дейност ще се промени негативният показател по отношение на обхвата на учениците от етническите малцинства и/или от маргинализирани групи и особено на девойките завършващи средно образование и ще доведе до намаляване на преждевременното напускане на училище и ще насърчи равния достъп до качествено средно образование. 33 330.20 29 924.59
Работа с родители и провеждане на кампании за подкрепа на образованието в мултикултурна среда: В дейността се предвижда организирането и провеждането на кампании, насочени към консултиране и подкрепа на социалната активност на родителите на учениците от етническите малцинства и/или маргинализирани групи, застрашени от отпадане, кампании за преодоляване на стереотипи и негативни обществени нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност, кампании за преодоляване на стереотипи и негативни обществени нагласи, основани на етнически произход и културна идентичност както и развиване на дейността на родителския клуб в СУ «Св.св. Кирил и Методий» гр. Смядово и създаване на родителски клуб в ДГ «Маргаритка» гр. Смядово Една от основните цели, поставени в приоритет „Образование” на Актуализирания общински план за интеграция на ромите в община Смядово за периода 2015-2020 г. е описана в т. 5. Приобщаване на родители на деца и ученици от ромски произход към образователния процес и засилване на участието им в училищния живот. Понастоящем родителите участват рядко в образователния процес и възприемат детската градина и училището като „чужди” институции. В резултат, учителите не получават съдействие от родителите, а родителите изпитват недоверие към детската градина и училището. Чрез проучване на индивидуалните потребности и възможности на семействата ще се предложат конкретни действия за ангажиране на родителите с цел постигане на по-добра посещаемост в училище и в детската градина на децата им. Една от целите на дейността от една страна е привличане и задържане на всички деца от етническите малцинства и/или маргинализирани групи в класните стаи и повишаване на качеството на образоване, а от друга страна да се „отворят” детската градина и училището към родителската общност, така че родителите да участват реално във вземането на важни управленски решения и да се повиши капацитета на Обществените съвети. За постигане на тези цели ще бъде развита дейността на съществуващия родителски клуб в СУ гр. Смядово и ще бъде създаден такъв в ДГ „Маргаритка“ гр .Смядово. Дейността е насочена както към родители на деца от етническите малцинства и/или маргинализирани групи, така и към родителите от мнозинството. В родителските клубове ще участват родители от двата етноси, което е важно условие за запазването на етнически смесения характер на двете образователни институции в общината. За изпълнението на дейността на общинско ниво ще бъдат назначени образователни медиатори от ромски произход. Те ще идентифицират нагласите на родителите и ще повишат тяхната убеденост в ползата от доброто възпитание и обучение. Медиаторите ще бъдат подпомагани методически и ръководени от експерт/и „Образователна интеграция чрез развитие на местната общност“, който/които ще осъществява/т супервизията на медиаторите, ще направлява/т и оценява/т тяхната работа. Заетост ще е минимум 800 и максимум 1200 часа за целия проект (по предварителен месечен график). В същото време в изпълнението на дейността ще бъде включен/и и експерт/и „Образователна интеграция чрез интеркултурно образование (ИКО)“, който/които ще подпомага/т всички институции в проекта за правилното въвеждане на интеркултурни елементи и постигането по този начин на ефективна образователна интеграция. Задължение на експертът образователна интеграция чрез ИКО е да помогне работата, свършена от образователните медиатори с родителите, да бъде трансформирана в „продукт“, подпомагащ процеса на създаване на ефективно партньорство между училищна и родителска общност. Заетостта за тази позиция ще е не повече от 400 часа за целия проект. Част от работата на медиаторите е и създаването на младежка доброволческа група от активни младежи, които ще подпомагат от една страна работата на родителския клуб, а от друга – ще подпомагат работата с учениците, застрашение от отпадане. Активните младежи ще се включат и като ученици – наставници, за което ще преминат обучение в рамките на Лидерската академия, организирана от Център Амалипе. 85 859.17 82 786.98

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).