Организация и управление на проекта: Целта на дейн-та е да се осигури качествено изпълнение и управл. на проекта. В рамките на тази дейност ще бъде сформиран екип, който ще отговаря за управл. и изпълн. на проекта – административен екип. Административният екип ще отговаря за цялостната координация и кому-я в рамките на д-те по проекта.Администр. екип ще се състои от служители на МЗ, както и от външни служители. Дейностите, свързани с управл. и админист. на проекта, ще се възлагат на външните служители при спазване на разпоредбите на действащото национално зак-во в страната.Екипът на проекта се състои от ръководител, координатор, правен експерт, експерт по организация на СМП, експерт по информация и комуникация, финансист и технически асистент със следните задължения:
- Ръководител: ръководи работата и отговаря за цялостната орг-я и изпълнение на дейностите с присъщата грижа, ефективност, прозрачност и добросъвестност и в съответствие с разпоредбите на договора и заложените срокове; развива взаим-я със заинтересованите страни, с ключови институции и следи за навременната и коректна отчетност пред УО; ръководи изпълнението на дейностите; отговаря за отчитането на проекта към УО; планира, координира, ръководи и контролира работа на екипа; отговаря за верността на всички съставени по време на изпълнението документи; контролира сроковете за изпълнение.
- Координатор:
подпомага ръководителя при планирането, организирането и реализирането на дейностите;
осъществява координация по изпълнението; съвместно с ръководителя осъществява анализ на извършените дейности и предлага мерки за оптимизиране на резултатите; координира комуникацията със заинтересованите от реализацията на проекта страни; подготвя необходимите справки и отчети за изпълнението на проекта; отговаря за воденето и съхранението на архива.
- Правен експерт: отговаря за изготвянето на договорите за финансиране; отговаря за подготовката и провеждането на процедури за избор на изпълнители; изпълнява възложените му от ръководителя на екипа специфични юридически задачи и отговаря за тяхното навременно и качествено изпълнение.
- Експерт по организация на спешна медицинска помощ:
осъществява подкрепа на координацията на дейностите по проекта и текущ контрол по изпълнението им; контролира пряко изпълнението на дейности 3,4,5 и 6.
- Експерт по информация и комуникация:
организира и реализира всички дейности по информация и комуникация, с целенасочени послания към представителите на целевите групи и обществеността, предавани чрез интернет сайта на МЗ и сайта на Центъра за обучение, рекламните и информационни материали, пресконференции и др.
- Финансист:
отговаря за законосъобразното разходване на разходите; изготвя предложенията за поемане на задължения и извършване на разходи; изготвя междинни и окончателни финансови отчети;
отговаря за поддържането на финансовото досие.
- Технически асистент:
организира срещите на екипа; изготвя протоколи от проведените срещи; подпомага техническото изпълнение; организира и отговаря пряко за архивирането на досието на проекта.
Всички експерти, ангажирани с изпълнението на проекта, ще извършват дейностите с надлежна грижа, ефективност, прозрачност и старание, в съответствие с най-добрата практика в областта на спешната медицинска помощ. Екипът за управление на проекта ще поддържа непрекъснато добри комуникации с 27-те центрове за спешна медицинска помощ, с болниците, в които са разположени спешните отделения и със създадения в рамките на проекта национален център за обучение. Дейността, макар и да не допринася пряко за постигане на заложените в проекта цели, поставя основи за успешното осъществяване на дейностите, както и за доброто управление и планиране на необходимите ресурси. Ще създаде условия за успешната и навременна реализация на дейностите, което от своя страна ще доведе до постигане на заложените цели и резултати. Екипът за управление на проекта ще бъде подпомогнат за добрата реализация на дейността си чрез снабдяване с необходимите консумативи и материали. |
416 204.88
|
174 491.04
|
Изграждане на Национален център за продължаващо обучение на работещите в системата на спешната медицинска помощ: За осигуряването на първоначално и периодично обучение на служителите от с-мата на спешната медицинска помощ (ССМП) се създава Национален център за обучение и квалификация в ССМП (НЦОКССМП). Изграждането му е в съответствие и с чл. 22, ал. 1 от Закона за здравето и ЗЛЗ. НЦОКССМП е със седалище в гр. София и се ръководи от директор, назначен въз основа на конкурс, проведен по реда на КТ от министъра на здравеопазването с обща численост на персонала - 5 бр. НЦОКССМП ще бъде в сграда, собственост на МЗ, като ще бъдат извършени СМР, в резултат на които ще бъдат обособени раб. помещения за персонала и учебни зали за практическо и теоретичино обучение. За провеждане на обученията ще бъде закупено специализирано оборудване за НЦ, в т.ч. софтуер и хардуер от най-висок клас. Оборудването включва: манекени с цялостна с-ма за ресусцитация и способност за множество симулативни ситуации възрастен, цяло тяло – 7 бр.; манекени с пълна с-ма за ресусц. и симулатор възрастен, цяло тяло – 7 бр.; манекени с пълна с-ма за ресусц. детски, цяло тяло – 7 бр.; манекени с пълна с-ма за ресусц. и симулатор новородено/кърмаче цяло тяло – 7 бр.; дефибрилатори – 10 бр.; набори за осигуряване на дихателни пътища – 45 бр.; високотехнолог. манекен с пълна с-ма за ресусц. И възможности за обуч. по спешна ехография – 1 бр.; високотехнолог. манекен със симулатор бременна и новородено – 1 бр. Ще бъде закупено и офис оборудване и обзавеждане. Ще бъде използвано и оборудването доставено по проекта ПУЛСС от предходния програмен период: Манекен с пълна с-ма за ресусц. и симулатор – възрастен, цяло тяло, сценарии – 5 бр.; Манекен с пълна с-ма за ресусц.– детски, цяло тяло – 2 бр.; Манекен с пълна с-ма за ресусцитация и симулатор – новородено/кърмаче, цяло тяло – 1 бр.; Манекен с пълна с-ма за ресусц.– възрастен, торс и глава – 15 бр.; Манекен за основни умения – кардиопулмонална ресусц. – новородено/кърмаче, цяло тяло 5 бр.; Манекен с пълна с-ма за мениджмънт на дихателни пътища – възрастен, глава – 5 бр.; Манекен – симулатор за централна венозна катетеризация при възрастни – 5 бр.; Манекен за периферен венозен достъп и венозна приложение на медикаменти – 10 бр.; Дефибрилатори – 10 бр; Набор за осигуряване на дихателни пътища за възрастни и деца – 25 бр. Ще бъде разработена електронна платформа за периодично, дистанционно обучение. Платформата ще дава възможност на обучаващите се да преглеждат обучителни материали, да решават казуси и тестове, както и да участват в дискусии и виртуални класни стаи. За осигуряване на достъп до електронната платформа за дистанц. обуч. ще бъдат закупени 170 комп. конф. с операционна с-ма, които ще бъдат предоставени на 170 филиала на ЦСМП. Това ще осигури достъп на работещите в с-мата за СМП до сайта и ел. системи за обучение на НЦОКССМП. След приключването на проекта, оборудването ще остане собственост на МЗ, като ще бъде предоставено за ползване от НЦОКССМП. Последващото използване на придобитите по проекта активи няма да генерира печалба, тъй като провеждането на обучения ще бъде безвъзмездно за служителите от ССМП, а разходите за поддръжка на НЦ ще бъдат за с-ка на бюджета на МЗ. Във връзка със световната пандемия от COVID-19 и с цел осигуряване на необходимите условия и защита на участниците в обучението ще бъдат закупени тестове за изследване за наличие на COVID-19 и всички обучаеми ще бъдат тествани преди започването на седмичното им обучение. |
2 045 865.74
|
1 350 250.01
|
Извършване на анализи на необходимостта от обучение: Работещите в системата на спешната медицинска помощ са висококвалифицирани служители, притежаващи необходимите знания и умения, придобити в съответсвие с действащите учебни програми.
Поради постоянно развиващите се технологии и световни практики, ще бъдат извършени анализи на необходимостта от обучение на:
- персонала от спешните отделения: лекари и професионалисти по здравни грижи;
- персонала от центровете за спешна медицинска помощ: лекари, професионалисти по здравни грижи и шофьори.
В резултат ще бъде събрана и анализиранa информация за притежаваните знания и умения, както и ще бъдат изведени направленията, по които следва да бъде осигурено допълнително теоретично и практическо обучение.
Анализите ще бъдат извършени от служители на Министерство на здравеопазването и експерти, с необходимите квалификация, опит и познания.
Изпълнението на дейността е от ключово значение за реализирането на качествени, полезни и съвременни обучения на служителите от системата на спешната медицинска помощ, както от центровете за спешна медицинска помощ, така и от спешните отделения на болниците. |
5 535.87
|
5 535.87
|
Актуализиране на анализите на необходимостта от обучение и създаване на методика и програми за първоначално и периодично обучение на всички категории персонал от ЦСМП и СО: В изпълнение на дейност 2 са изготвени 2 анализа на необходимостта на обучение на работещите в ЦСМП лекари, професионалисти по здравни грижи и шофьори, както и на работещите в СО на лечебните заведения за болнична помощ лекари и професионалисти по здравни грижи, като същите са приети през м. септември 2017 г. С Наредба № 3 от 6 октомври 2017 г. е утвърден актуализираният медицински стандарт „Спешна медицина“ (Обн. ДВ. бр.86 от 27 октомври 2017г.). В стандарта е включен раздел „Модел на клинична практика“, в който подробно са регламентирани конкретни изисквания към компетентностите, които следва да притежават работещите в системата за спешна медицинска помощ, в т.ч. на парамедицинския персонал, както и различни компетентности на отделните видове спешни екипи. Предвид че тези изисквания не са били предмет на извършения анализ, а същевременно са от изключителна важност за провеждането на качествено и нормативно обосновано обучение, изготвените анализи за нуждата от обучение ще бъдат допълнени и разширени, като в тях ще се включи допълнително оценка на наличните компетентности на работещите спрямо изискванията на новия стандарт, както и оценка на потребностите от обучение на новият вид персонал в системата за спешна медицинска помощ, а именно парамедиците.
На база на актуализираните анализи ще бъдат създадени методики и подробни програми за първоначално и периодично обучение на:
-персонала от спешните отделения: лекари и професионалисти по здравни грижи;
-персонала от центровете за спешна медицинска помощ: лекари, професионалисти по здравни грижи, парамедици и шофьори.
Така ще бъдат обхванати всички служители в системата на спешната помощ, като ще им бъде осигурено необходимото обучение, в зависимост от опита, знанията и уменията, които притежават. Новопостъпилите служители, както и тези, които не покриват изискванията при оценката на професионалните компетентности ще преминават
първоначално обучение, а за останалите ще се осигури периодично такова. Така изградената система на обучение ще гарантира поддържане на теоретична и практическа квалификация, в съответствие с най-добрите световни практики и ще осигури най-добро медицинско обслужване на пациентите от цялата страна. Дейността ще бъде извършена от служители на Министерство на здравеопазването и външни експерти, притежаващи необходимите квалификация, опит и познания.
Изпълнението на дейността е от ключово значение за реализирането на качествени, полезни и съвременни обучения на служителите от системата на спешната медицинска помощ, както от центровете за спешна медицинска помощ, така и от спешните отделения на болниците. |
16 643.88
|
16 643.38
|
Разработване и въвеждане на методики за първоначална и периодична оценка на професионалните компетентности в спешната медицинска помощ. Създаване на диагностично-терапевтични протоколи и алгоритми.: За оценка на наличните и придобитите нови знания и умения е необходимо да бъдат разработени методики, които да позволяват извършване на първоначална и периодична оценка на професионалните компетентности на служителите в системата на спешната медицинска помощ. Създаването на методиката е от ключово значение за извършването на обективна оценка на изпълнението на дейностите по обучение на персонала, които ще се реализират в националния център. Методиките ще бъдат разработени съобразно изискванията за проф. компетентности на служителите в спешните отделения и на служителите в центровете за спешна медицинска помощ, регламентирани в медицински стандарт „Спешна медицина“. Ще бъдат разработени и 118 бр. диагностично-терапевтични протоколи и алгоритми (ДТПA). Същите са необходими с оглед, заложените изисквания в актуализирания медицинския стандарт „Спешна медицина“, приет с Наредба № 3 от 6 октомври 2017 г. (Обн. ДВ. бр.86 от 27 октомври 2017г.) Центровете за спешна медицинска помощ и спешните отделения да работят в съответствие с разработени ДТП и алгоритми. Дейността ще бъде извършена от служители на Министерство на здравеопазването и външни експерти, притежаващи необходимите квалификация, опит и познания. Разработените и одобрени ДТП и алгоритми ще бъдат оформени и отпечатани в тираж от 3 000 бр., които ще бъдат предоставени на всички структури на спешната помощ в страната. |
209 054.58
|
59 414.60
|
ППровеждане на обучения: първоначални и периодични на персонала от ЦСМП и спешните отделения: Същинското изпълнение на първоначалното и периодичното обучение на персонала от ЦСМП и СО ще започне след необходимата детайлна подготовка. Ще бъдат сформирани групи от обучаващи се, така, че обучението да не пречи на осъществяването на спешната медицинска помощ на населението. Ще бъдат провеждани теоретични и практически обучения, в съответствие с разработените програми за първоначално обучение, с помощта на доставеното високотехнологично оборудване, чрез което ще бъде симулирана реакция на пациенти като отговор на извършваните процедури върху тях. Това ще позволи извършването на практическо обучение при най-близка до реалните ситуации обстановка. След приключване на всеки курс на обучение, ще бъде извършвана окончателна оценка на професионалните компетентности. Цялостният процес по организиране и администриране на дейността ще бъде осъществяван от служителите на националния център. Дейностите по осигуряване на логистиката ще бъдат извършвани от външен изпълнител. Процесът по мониториране и контрол ще бъде извършван от служителите на националния център и от членовете на екипа за управление на проекта. Ще бъде осигурена проследимост на участниците чрез ежедневно подписвани присъствени листове. Ще бъде разписана цялостна документация за провеждане на процедура по избор на изпълнител за осигуряване на логистика на обученията. Процедурата ще бъде проведена в съответствие с правилата по ЗОП. Персоналът на националния център за обучение ще изготвя текущо седмичните графици за обучение на всеки курс, като имена на служителите, които ще участват, ще бъдат подавани от ръководителите на съответните ЦСМП и СО и ще извършва и координация с фирмата, осигуряваща логистика (настаняване, хранене и транспорт). Обучението ще се извършва в две основни направление – на служителите от ЦСМП и на служителите от спешните отделения. Всяко направление ще бъде разпределено по категории персонал лекари, професионалисти по здравни грижи и шофьори за ЦСМП и лекари и професионалисти по здравни грижи за СО. В съответствие със ЗОП ще бъде избран изпълнител на обученията. В процеса на обучение ще бъде използвано активно доставеното по проекта оборудване и оборудването, доставено и използвано по проекта ПУЛСС от предходния програмен период. След приключването на всеки курс, ще бъде извършвана индивидуална оценка напрофесионалните компетентности. Цялата документация от обучението на всеки курс ще бъде окомплектована, описвана и предавана от служителите на националния център за обучение на ЕУП. След приключването на всеки курс на обучение, фирмата изпълнител на логистиката, ще предава документите, свързани с осигуряваните от нея услуги на ЕУП. |
4 245 517.13
|
3 873 947.06
|
Информация и комуникация : Дейността цели да осигури публичност и информираност на участниците в проекта, целевите групи, заинтересованите страни и широката общественост относно заложените цели и постигнатите резултати в изпълнение на дейностите по проекта, финансирани от Европейския социален фонд (ЕСФ). През периода на изпълнение на проекта Министерство на здравеопазването ще прилага правилата за информираност и публичност съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020 г. Ще бъде упоменат финансовия принос, предоставен от ЕСФ, както и ще бъдат приложени мерки за информиране на участниците в проекта за неговото финансиране и др. Ще се гарантира откритост и прозрачност при стартиране и изпълнение на проекта, включително и при изпълнението на
дейностите и при провеждането на процедури за избор на изпълнители. Ще се използват целенасочени послания към представителите на целевите групи и обществеността, предавани чрез интернет сайта на МЗ и сайта на НЦОКССМП, рекламните и информационни материали, пресконференции и др. През периода на изпълнение на проекта ще се осъществяват дейности, които да информират обществеността за постигнатите резултати по проекта. За информация за текущите дейности на проекта на електронната страница на МЗ ще бъдат публикувани новини и други документи. Дейността по дизайн, предпечатна подготовка и печат на информационните материали ще се осъществи от външен изпълнител след провеждане на процедура за възлагане на обществена поръчка по реда на ЗОП. Приложена е разбивка на предвидените дейности за осигуряване на публичност по проекта. Ще бъдат организирани и проведени 2 бр. пресконференции, ще бъдат публикувани 4 бр. информации в национални медии и ще бъдат създадени и раздадени комплекти с информационно-обучителни материали за всеки от участниците в обученията. Всеки комплектите ще включва минимум 1 бр. папка, 1 бр. тефтер, 1 бр. химикал, 2 бр. моливи, всички те брандирани с логото и името на оперативната програма и проекта, съгласно Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020 г.
|
61 177.92
|
59 568.72
|