Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 209 TREES
Български

Programme: Maritime and Fisheries Programme

Planning region: All

Description

The beneficiary for the grant in the current procedure is the small enterprise Optexim JSC, specialized in the production of Opto Electronical devices and components which are used in the field of industry, medicine and military service.

According to the business strategy for development of Optexim Ltd., some of its major goals are: sustainable growth through the development of a competitive and efficient production, increasing the company's market share and the export potential. Better resource planning and effective management of business processes are very important for achieving these goals. Currently the company does not have a unified automated with persons for managing business processes and resources.

The scope of the project proposal is implementation of an integrated ERP system in Optexim JSC, including the following modules: CRM, Order management, Production, Warehouse, Finance and agreements, Inventory and vehicles, Systems management, HR, Internal communication and coordination, as well as a module for Waste management activities.

Main activities:
• Promoting the use of IC technologies and services through the acquisition and introduction of ICT based management software;
• Promoting the use of IC technologies and services through investments in new equipment, contributing to the introduction of ICT-based software;
• Informing and publicity of the project.
More detailed description you can see pt. 7 - Project Activities.

Main results:
• Improved planning processes, organization and business activity management;
• Costs optimization and better efficiency;
• Increased productivity;
• Improving the quality service of customers and suppliers;
• Contribution to the conservation of natural resources;

The realization of this project will contribute for improving the processes of governance and organization of activities of Optexim JSC and for increasing the competitiveness of the company in the internal and the foreign markets.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез придобиване и въвеждане на ИКТ базиран софтуер (ERP система) за управление на бизнес процесите: Като част от дейността ще бъде придобит и въведен ИКТ базиран софтуер (ERP система) - ДНА - 1 брой с лицензи за 7 работни места. Необходимостта от придобиването и внедряването на интегрирана автоматизирана система за управление (ERP система) е изключително належаща за Оптексим АД. Тя ще осигури подобряване на организацията и управлението на бизнес процесите, които са в основата на дейността на дружеството. ERP системата ще осигури още: • Комплексност – необходимо е системата да обхваща всички бизнес процеси в компанията и да включва функционалности и модули, съобразени със структурата, дейността и целите на Оптексим АД. Целта е получаването на цялостен поглед върху състоянието на фирмата и процесите, протичащи в нея във всеки момент, както и предоставяне на възможност за по-лесно и бързо управление на всички ключови за компанията ресурси и процеси - доставки, производствени дейности, маркетинг и продажби, финанси, счетоводство, участие в търгове, документооборот и др. • Интегрираност - системата да бъде напълно интегрирана - еднократното въвеждане на информация да намира отражение във всички свързани модули, като незабавно става достъпна за всички лица, оправомощени да я получават без необходимост от допълнителни обработки. По този начин вземането на критични управленски решения и възлагането на отговорности ще се извършва в реално време. • Автоматизираност - системата да оптимизира протичащите в организацията процеси, като стандартизира (в съответствие с изискванията на внедрения в Оптексим АД ISO 9001) и ускорява извършваните дейности, консолидира цялата налична информация и предлага бърз достъп до необходимите данни. Необходимо е системата да позволява своевременен контрол (подобряване на контрола на процесите), и адаптиране към постоянно променящите се условия и пазарни предизвикателства. Необходимостта от въвеждането на ERP системата е описана по-подробно в т.11.3. Стъпки за реализация на дейността: 1. Управление на проекта (от 1-ви до 12-ти месец) 2. Провеждане на процедура за избор на изпълнител за доставка на ERP системата (от 1-ви до 4-ти месец) 3. Избор на изпълнител и сключване на договор с избрания изпълнител (от 4-ти до 5-ти месец) 4. Придобиване и внедряване на ERP системата (от 5-ти до 12-ти месец) 5. Обучение на персонала за работа ERP системата (12-ти месец) 6. Приключване на проекта (12-ти месец) 97 000.00 96 800.00
Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги, чрез закупуване на ново оборудване, допринасящо за функционирането на ИКТ базирания софтуер (ERP системата) : Като част от дейността ще бъде закупено и въведено в експлоатация ново оборудване (ДМА-1: 1 брой сървър - информационна система с архивиране на информацията и автономно захранване и ДМА - 2: 7 броя мобилни компютърни конфигурации) - съгласно приложени Оферта и Техническа спецификация; За нормалното и безпроблемно функциониране на предвидената за въвеждане ERP система (Дейност 1), е необходимо наличието на компютърни конфигурации, които имат следните характеристики: процесор не по-стар от 4 години, честота - не по-малко от 2Ghz и 4GB памет. Към момента, нито един от компютрите, с които разполага Оптексим АД, не отговаря на тези изисквания и параметри. За изпълнение на заложените цели са необходими 7 броя компютърни конфигурации (7 работни места). Необходимо е и наличието на 1 бр. сървър, с какъвто дружеството не разполага. Необходимостта от посочения сървър (виж приложени Оферта и Техническа спецификация) се обуславя от огромното количество информация, която е необходимо да се събира, обработва, тества, анализира, съхранява и да бъде защитена, така че да няма загуби на ресурси. Стъпки за реализация на дейността: 1. Избор на изпълнител за доставка на оборудването (4-ти, 5-ти месец) 2. Сключване на договор с избрания изпълнител (5-ти месец) 3. Доставка, монтаж, въвеждане в експлоатация и тестване на оборудването. Подписване на приемо-предавателни протоколи (5-ти месец) 16 000.00 14 832.00
Визуализация на проекта: През цялото изпълнение на дейностите по проекта ще се спазват изискванията за информиране на широката общественост за съфинансирането, предоставяно от Европейския съюз по Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014 2020 (ОПИК), съгласно изискванията на Регламент (ЕС) № 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета. Дейността 'Визуализация на проекта' ще бъде осъществена през периода от 1-ви до 12-ти месец. Стъпки за изпълнение на дейността: 1). Поставяне на 1 бр. информационен плакат (1 м.) 2). Поставяне на 1 бр. информационна табела (1м.) 3). Публикуване на описание на проекта в сайта на фирмата (1 м.) 4). Поставяне на стикери на закупеното оборудване - 1 сървър и 7 броя мобилни компютри (5 м.) 5). Поставяне на обозначение на софтуера за финансирането му със средства от ЕС (12 м.) 6). Оповестяване във финалния отчет за изпълнение на договора за безвъзмездна помощ, че проектът е получил финансиране от ЕФРР чрез ОПИК (12 м.) 2 000.00 308.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).