Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Maritime and Fisheries Programme

Planning region: All

Description

The project proposal -PP envisages rehabilitation and new spatial solutions on Svoboda Square-a reserve site of the investment program for the implementation of the IURDP and the last subproject of Investment project Rehabilitation and new spatial solutions of the pedestrian zone in the central city part and rehabilitation of T.Kirkov square in Varosha quarter in Lovech according to grant agreement BG16RFOP001-1.020-0001-C02.
The square was designed and built in the mid-1980s, after which only current and emergency repairs have been carried out, without complete refurbishment.The flooring is badly damaged and compromised, and the landscaping requires a thorough revision.
Needs that will be met by the project implementation:
Provision of new opportunities for recreation, entertainment, sports and social inclusion. 
Improvement of  living conditions and the environment.
Target Groups
population of Lovech Municipality and the region, visitors, guests and tourists in the region.
Expected results
Fully improved physical environment in the city center
improved quality of life and satisfaction of the residents and guests of Lovech
increased investment attractiveness and balanced economic development of the city and the region.
The following is planned:
Complete replacement of flooring
Revision of landscaping and urban furnishing
Construction of irrigation system
Construction of 3 playgrounds and a skateboard park
Introduction of energy-saving lighting
Provision of accessible route and recreational facilities for disabled people
Main activities in the project:
Organization and management, preparation and announcement of procedures under the Public Procurement Act, 
Selection of contractors and conclusion of contracts under the Public Procurement Act, 
Execution of construction works, 
Construction supervision, copyright supervision,
Implementation of information and communication measures
Independent audit.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: В срок до 5 дни след подписване на ДБФП ще се сформира екипът за управление на проекта и ще се предостави информация на УО на ОПРР, чрез ИСУН 2020. Екипът ще се събере на среща за стартиране на проекта, на която ще: •се запознае с условията на договора и приложимите процедури за изпълнението му - Методическите указания за изпълнение на ДБФП на УО на ОПРР и инструкции за електронно отчитане на проекти в ИСУН 2020; •обсъди и приеме подробен план за изпълнението на проекта с адаптиране на приложения график към реални дати и ясно разпределение на конкретните задачи на всеки член на екипа във времето; •обсъди и приеме предварително разработените от ръководителя на проекта задачи и отговорности за всеки един член на екипа; •обсъдят и приемат детайлни правила и процедури (проекти на документите ще бъдат подготвени от ръководителя) за управление на проекта, за вътрешен мониторинг и оценка на напредъка съгласно изискванията на УО на ОПРР, СФУК и Процедурен наръчник на Община Ловеч. Последният обхваща процесите, одитните пътеки и процедурите, чрез които се осъществява дейността на администрацията в контекста на финансовото управление и контрол и дейностите изпълнявани от Общината свързани с изпълнението на договори за безвъзмездна финансова помощ в качеството си на бенефициент по Оперативните програми. За да подпомогне проектния екип в дейностите по управлението и администрирането на проекта, Oбщина Ловеч ще предостави проектен офис, в който ще се провеждат работните срещи на екипа, а също така в отделен архив ще се съхранява цялата документация по проекта, като за нейното събиране и съхранение ще отговаря ръководителят на проекта.Екипът за управление на проекта ще провежда ежемесечни срещи, които са част от процеса по оперативно наблюдение и вътрешна оценка при изпълнение на дейностите. Екипът ще поддържа, съхранява и предоставя необходимата документация, съгласно изискванията на УО на ОПРР. Екипът ще контролира провеждането на процедурите за избор на изпълнители. Описаните организационни дейности са от изключително важно значение за реализацията на проекта и постигането на заложените цели. Подробният план и графикът за изпълнение, разпределението на задачите и отговорностите между членовете на екипа, както и въведените процедури за управление и мониторинг са основна предпоставка за качественото изпълнение на основните дейности. За успешното изпълнение на настоящия проект предвиждаме прилагането на следните методи: - Методи за оперативно управление на екипа по проекта - прилага се по време на целия проектен цикъл. При сформирането на екип по проекта ще бъдат взети предвид индивидуалните качества, професионалната квалификация и опита в изпълнението на проекти. Основна роля за управление, организиране, координиране и контрол върху цялостното изпълнение на дейностите и задачите по проекта ще има Ръководителят. - Методи за администриране, съхранение на информацията, отчитане и проверка на разходите: ще бъде прилагана система за администриране на проекта съгласно СФУК, Процедурен наръчник на Община Ловеч, Указания на УО на ОПРР и съответните регламенти на ЕС за техническо и финансово изпълнение, архивиране на документи, в рамките на която ще се поддържат архив, чрез който ще се осигури пълна проследимост на извършените дейности. - Методи и средства за комуникация и обмен на информация: телефонни разговори, писма, факс, електронна поща, онлайн програми за обмен на данни и съобщения. Ще се провеждат работни срещи на екипа, на които ще бъде анализиран напредъкът по проекта. - Методи и средства за визуализация и публичност: прессъобщения, пресконференции, периодични съобщения на интернет страницата на общината, информационни табели, банер, отличителни знаци върху документацията по проекта. Разходите за персонал са отразени в бюджетен ред 1.Възнаграждения (брутни суми, вкл.и дължимите от работодателя осиг. вноски) ( фонд: ЕФРР , режим на финансиране: Неприложимо , допустим) от Раздел I Разходи за персонал в размер на 15 400,00лв. 15 400.00 15 070.03
Подготовка на документации за обществени поръчки и обявяване на процедурите по ЗОП: Община Ловеч ще разработи цялата документация за обществени поръчки с предмет: 1. Изпълнение на строителни и монтажни работи по проект "Рехабилитация и нови пространствени решения на площад "Свобода", гр. Ловеч", съгласно одобрен инвестиционен проект и разрешение за строеж. Възложителят - Община Ловеч ще проведе открита процедура, на основание чл.73, ал.1 във връзка с чл.18, ал.1, т.1 от ЗОП. 2. Осъществяване на строителен надзор с инвеститорски функции по проект "Рехабилитация и нови пространствени решения на площад "Свобода", гр. Ловеч". Възложителят - Община Ловеч ще проведе открита процедура, на основание чл.73, ал.1 във връзка с чл.18, ал.1, т.1 от ЗОП. 3. Осъществяване на авторски надзор по време на изпълнението на СМР по проект "Рехабилитация и нови пространствени решения на площад "Свобода", гр. Ловеч". Възложителят - Община Ловеч ще проведе процедура на договаряне без предварително обявление на основание чл.79, ал.1, т.3, буква в,) във връзка с чл.18, ал.1, т.8 от ЗОП. 4. Изработване на материали за разпространение на информацията и публичност по проект "Рехабилитация и нови пространствени решения на площад "Свобода", гр. Ловеч". Обществената поръчка ще бъде открита процедура, на основание чл.73, ал.1 във връзка с чл.18, ал.1, т.1 от ЗОП. 5. Извършване на независим финансов одит по проект "Рехабилитация и нови пространствени решения на площад "Свобода", гр. Ловеч". Обществената поръчка ще бъде открита процедура, на основание чл.73, ал.1 във връзка с чл.18, ал.1, т.1 от ЗОП. В зависимост от вида на процедурата, която ще бъде приложена за избор на изпълнител за всяка дейност, Община Ловеч ще изготви решения за обществена поръчка, обявления, указания за подготовка на офертите и документации, които съдържат: техническите спецификации, образци на документи и указания за подготовката им, методика за определяне на комплексната оценка на офертата (когато е приложимо) и проект на договор. При подготовката на документациите за обществени поръчки ще се спазват стриктно изискванията на Закона за обществените поръчки, Правилника за неговото прилагане, както и приложимите указания на Управляващия орган на ОП „Региони в растеж” 2014-2020 г., вкл. Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация по изпълнение на проекти, финансирани със средства на ЕС за 2014-2020 г. 0.00 0.00
Провеждане на процедури по ЗОП и сключване на договори с изпълнители: Позиция 1, 2, 4 и 5: Обществените поръчки ще бъдат възложени чрез провеждането на открита процедура на основание на чл.73, ал.1 и във връзка с чл.18, ал.1, т.1 от Закона за обществените поръчки. Срокът за подаване на оферти ще бъде определен в съответсвие с чл.74, ал.1 от ЗОП. След изтичане на срока за подаване на оферти, на основание чл.103, ал.1 ЗОП и във връзка с чл.51 ППЗОП, Възложителят ще назначи комисия за разглеждане и оценка на офертите. Комисията ще се състои от нечетен брой членове. В определения в заповедта срок за приключване на работата на комисията, членовете й ще разгледат и оценят подадените оферти. Комисията ще класира участниците по степента на съответствие на офертите с предварително обявените от Възложителя условия. Действията на комисията ще се протоколират, като резултатите от работата й ще бъдат отразени в доклад, който ще се подпише от всички членове и ще се предаде на Възложителя заедно с цялата документация. В 10 дневен срок от получаването на доклада, възложителят ще го утвърди или ще го върне на комисията с писмени указания в случаите по чл.106, ал.3 ЗОП. В 10 дневен срок от утвърждаване на доклада възложителят ще издаде решение за определяне на изпълнител или за прекратяване на процедурата. Решението подлежи на обжалване по реда на чл. 197, ал.1, т.7 от ЗОП. При спазване на срока по чл. 112, ал.6 ЗОП, Възложителят ще сключи договор, който съответства на проекта на договор, приложен в документацията, допълнен с всички предложения от офертата на участника, въз основа на които последният е определен за изпълнител. В 30 дневен срок от сключването на договора ще бъде изпратено за публикуване обявление за възлагане на поръчка. Позиция 3 - за осъществяване на авторски надзор по време на изпълнението на СМР: Процедурата ще бъде възложена по реда на раздел Х от Правилника за прилагане на ЗОП - Условия и ред за провеждане на процедура на договаряне без предварително обявление на основание чл.79, ал.1, т.3, буква в) във връзка с чл.18, ал.1, т.8 от ЗОП. До документациите за обществените поръчки ще бъде предоставен неограничен пълен и безплатен достъп по електронен път на профила на купувача на сайта на Община Ловеч, в деня на публикуване на обявата за събиране на оферти. 0.00 0.00
Изпълнение на строителни и монтажните работи: Цел на дейността е изпълнение на СМР за рехабилитация и нови пространствени решения на площад "Свобода", гр. Ловеч, с което ще се завърши цялостната рехабилитация на градския център. Предвижда се демонтаж на съществуващите амортизирани настилки, пейки, антипаркинг елементи, пробиване в съществуващата бетонова настилка на дренажни отвор ф 110 мм, включително РVC тръба, камък за дренаж за осигуряване на проводимост за отвеждане на проникнали атмосферни води, полагане на изравнителна циментова замазка, доставка и монтаж настилка от бетонови павета с размер 20/20 и 10/10 с дебелина 8 см-система за заключване в различни цветове, доставка и монтаж настилка от бетонови тактилни плочи 40/40 и дебелина 5 см, локални ремонти съществуваща настилка от гранитни плочи, доставка и монтаж нови градински пейки по архитектурен детайл, доставка и монтаж кошчета за смет по архитектурен детайл, доставка и монтаж нови антипаркинг елементи. Предвижда се изграждане на скейтборд площадка и 3 площадки за игра: за деца до 3г, за деца от 3 до 12г и за площадка за игра, изцяло пригодени за деца с увреждания с доставка и монтаж на съответното оборудване по спецификация от инвестиционния проект. Отводняването се извършва чрез съществуваща мрежа, предвижда се само профилактика на съществуващи отводнителни канали, демонтаж на съществуващите канализационни решетки и доставка и монтаж на унифициран комбиниран артикул от РЕ с мрежовидна чугунена решетка, частично разрушаване на съществуващ коритообразен стоманобетонов отводнителен улей. За всички зелени площи се предвижда автоматизирана поливна система с разпръсквачи за тревните площи и капково напояване за храстовата и цветната растителност. Оформят се нови храстови групи, както и широколистна и иглолистна дървесна растителност и цветни групи от сезонни цветя. Осветление и каналната мрежа – използва се съществуващата канална мрежа с предвидените в проекта отклонения и нови паркови енероспестяващи осветителни тела. За осигуряване на достъпна среда се предвижда, прорязване на съществуващата настилка от гранитни плочи с 2 стъпала и осигуряване на достъпен маршрут, по протежението на който се полага ивица от настилка от бетонови тактилни плочи 40/40см. и дебелина 5 см. Предвидени са и пейки за хора с увреждания.Проектните решения са съобразени с наличните комуникации, преминаващи през обекта и не ги засягат. Разходите за дейността са покани в Раздел II. РАЗХОДИ ЗА СМР, Б.р. 3. Разходи за строителни и монтажни работи ( фонд: ЕФРР , режим на финансиране: Неприложимо , допустим) - 738 714,86 лв. без ДДС Б.р. 3.1. Разходи за строителни и монтажни работи ( фонд: ЕФРР , режим на финансиране: Неприложимо , допустим)-код 090 - 718 844,77лв. без ДДС Б.р. 3.2. Разходи за строителни и монтажни работи ( фонд: ЕФРР , режим на финансиране: Неприложимо , допустим)-код 085 - 19 870,09 лв. без ДДС Изборът на изпълнител за извършване на строителните и монтажни работи по проект "Рехабилитация и нови пространствени решения на пешеходна зона в централна градска част - площад "Свобода", гр. Ловеч", съгласно одобрен инвестиционен проект и влязло в сила разрешение за строеж, ще бъде направен чрез провеждането на "открита процедура" на основание на чл.73, ал.1 и във връзка с чл.18, ал.1, т.1 от Закона за обществените поръчки, без обособени позиции. Обявена ОП с рег.№ 00169-2020-0008 от 28.02.2020г. на РОП с предмет „Извършване на СМР за обект „Рехабилитация и нови пространствени решения на пл. „Свобода“ гр. Ловеч“ - https://mdt.lovech.bg/PCPSG/pages/viewprocurement.jsf;jsessionid=E56BA9852F4A97DAFC0AFCD1C939CC94?uuid=7aac4618-50a9-4754-9f8b-fe885fcfb4cb 738 714.86 806 383.25
Осъществяване на строителен надзор : Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител, избран по реда на ЗОП и приложимите нормативни уредби. Настоящата дейност е свързана с реализирането на Дейност 2 "Изпълнение на строително-монтажните работи" и включва: - Осъществяване на строителен надзор съгласно чл. 168 от ЗУТ, - Контролиране качеството на доставените и влагани в строежите строителни материали и продукти, -Упражняване на контрол на количествата на изпълнените СМР. -Следене и документирането на всички обстоятелства, свързани със строежа. За изпълнение на задълженията си изготвя и предоставя на Възложителя ежемесечни междинни доклади за напредъка. - Отчитане на дейността си чрез междинни и окончателен доклади и протокол за заплащане на услуга Дейността им за цел: - Осъществен строителен надзор, съгласно изискванията на действащото законодателство; - Качествено изпълнение на предвидените СМР; - Недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; - Контрол по спазването на условията за безопасност на труда съгласно проекта за организация на строителството; Съгласно Закона за устройство на територията, по време на строителство върху обекти от първа до четвърта категория /категоризацията е по Наредба №1 на МРРБ/ е задължително да бъде предвиден независим строителен надзор, осъществяван от лицензиран консултант. Тази дейност се състои в: - Подробно и задълбочено проучване на проектната документация във всичките й части. - Изготвяне на протокол за откриване на строителната площадка и определяне на строителните линии; - Следене за безопасни и здравословни условия на труд, безопасност на движението, опазване на съседни сгради, мрежи и съоръжения в имота, които се запазват по време на строителството и след него; - Изготвяне заповедна книга за строежа; - Съставяне на актове и протоколи по Наредба № 3 от 31.07.2003г; - Следене за качеството на вложените материали; - Следене за качеството и количеството на извършените СМР; - Координиране взаимоотношенията между участниците в инвестиционния процес – изпълнители на СМР, авторски надзор, местна администрация и държавните контролни органи; - Съвместно с изпълнителя на СМР, организира контролните замервания и тестовете на независимите и оправомощени институции; - Следене и контрол по изпълнението на договора за строителство в съответствие с линейния календарен график на изпълнителите на СМР и при изоставане изисква от тях предприемане на мерки за спазване на крайния срок. - При необходимост изготвя оценка за съответствие за съществени изменения на инвестиционния проект по смисъла на чл. 154 от ЗУТ; - Изготвяне на окончателен доклад и технически паспорт на обекта. Разходите за дейността са покани в Раздел II. РАЗХОДИ ЗА СМР, Б.р. 21. Разходи за строителен надзор ( фонд: ЕФРР , режим на финансиране: Неприложимо , допустим) Б.р. 21.1.Разходи за строителен надзор ( фонд: ЕФРР , режим на финансиране: Неприложимо , допустим), отнесени към код 090 - 11 000,00 лв. без ДДС Изборът на изпълнител за услугата Осъществяване на строителен надзор с инвеститорски функции по проект "Рехабилитация и нови пространствени решения на пешеходна зона в централна градска част - площад "Свобода", гр. Ловеч", ще бъде направен чрез провеждането на "открита процедура" на основание на чл.73, ал.1 и във връзка с чл.18, ал.1, т.1 от Закона за обществените поръчки, без обособени позиции. Обявена ОП с рег. № 00169-2020-0009 от 19.03.2020г. на РОП с предмет "Избор на консултант за упражняване на строителен надзор с инвеститорски функции при изпълнение на СМР по проект „Рехабилитация и нови пространствени решения на площад „Свобода“ гр. Ловеч“, финансиран по ОП „Региони в растеж“ 2014-2020 г.“ - https://mdt.lovech.bg/PCPSG/pages/viewprocurement.jsf;jsessionid=E56BA9852F4A97DAFC0AFCD1C939CC94?uuid=a4db115a-1559-4fa5-805a-3025b9deb588 11 000.00 5 961.52
Осъществяване на авторски надзор: Условията и редът за осъществяване на дейността (авторски надзор) по време на строителството ще се определят с договор между възложителя и проектанта. Авторският надзор по всички части е задължителен за всички строежи от първа до пета категория, съгласно ЗУТ. Предписанията на проектантитеа, свързани с авторското им право, за точното спазване на изработените от тях инвестиционен проект ще бъдат вписвани в заповедната книга и са задължителни за останалите участници в строителството. Проектантите ще носи отговорност за проектирането и изпълнението на строежа в съответствие с предвижданията на подробния устройствен план, изискванията на чл. 169, ал. 1 и 3, както и с изискванията за осигуряване на здравословни и безопасни условия на труд. Настоящата дейност е свързана с реализирането на Дейност 2 "Изпълнение на строително-монтажните работи". Съгласно законодателството в областта авторския надзор ще се следи за спазването на следното: - стриктно спазване и изпълнение на работния проект; - недопускане на отклонение от заложеното в работния проект или в нарушение на приложимите норми. - вписване в заповедната книга за строежа на предписанията на проектантите, които са задължителни за всички участници в строителните работи. - даване на мотивирани писмени становища до Възложителя при необходимост; - заверяване на съответната екзекутивна документация. Разходите за дейността са покани в Раздел II. РАЗХОДИ ЗА СМР, Б.р. 18. Разходи за авторски надзор ( фонд: ЕФРР , режим на финансиране: Неприложимо , допустим) Б.р. 18.1.Разходи за авторски надзор ( фонд: ЕФРР , режим на финансиране: Неприложимо , допустим), отнесени към код 090 - 11 000,00 лв. без ДДС 11 000.00 13 200.00
Осигуряване на мерки за информация и комуникация: За да се популяризират дейностите по проекта, постигнатите резултати и полученото финансиране от ЕФРР, чрез ОПРР 2014-2020 г., ще бъдат приложени мерки и дейности, съобразно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. На избраният по реда на ЗОП изпълнител за осъществяване на мерките за информация и комуникация ще се възложи следното: 1. Две публикации за проекта в местен/регионален вестник - 2 бр. х 140,00лв. без ДДС *Първата при стартиране на основните дейности по проекта с информация за основната информация по проекта, осигуреното финансирането от ЕС, както и очакваните резултати и ползи за целевите групи; * Втората при успешното завършване на основните дейности с информация за постигнатите резултати и снимки. 2. Две пресконференции - начална и заключителна - 2 бр. х 130,00 лв. без ДДС * Началната пресконференция ще се проведе преди стартиране на основните дейности по проекта - СМР, АН и СН; * Заключителната пресконференция ще се проведе след приключването на основните дейности по проекта и въвеждане на обекта в експлоатация. Двете пресконференции ще се проведат в заседателната зала на Общински съвет - Ловеч в сградата на Община Ловеч и ще бъдат отворени за журналисти, представители на НПО и местната общественост. Организирането на пресконференциите ще се извърши, съгласно т. 3.5 от Единния наръчник на бенефициента и включва: подготовка и изпращане на покани до всички участници в събитието, осигуряване на кафе - пауза за минимум 30 човека, подсигуряване присъствието на местни и/или регионални медии за отразяване на събитието, раздадени рекламни материали и информационни листовки. 3.Изработка и монтаж на информационна табела с размер 50х70 см. Тя ще се монтира в сградата на Общината пред офиса на проекта - 1 бр. х 60,00лв. 4. Изработка и монтаж на метална постоянна обяснителна табела на метална стойка с размер мин. 90х120 см. Тя ще се монтира на обекта след приключването на проекта - 1 бр. х 168,00лв.; 5. Изработване на банер с размер мин. 80х180 см. със стойка и чанта за защита и лесно пренасяне, който да се използва на публичните събития по проекта - 1 бр. х 110,00лв.; 6. Информационна листовка, формат 1/3 А4, 80 гр./м2, двустранен пълноцветен печат, хром гланц. Ще се раздават на публичните събития - 200 бр. х 1,00лв.; 7. Тефтер А 5, твърди корици, с място за поставяне на химикалката и химикалка с мин. 80 страници с възможност за брандиране с логата на ОПРР и ЕС - 160 бр. х 5,50лв. 8. Bluetooth колонка, с възможност за брандиране с логата на ОПРР и ЕС, възпроизвеждане на музика мин. 3 часа, презареждаща - 130 бр.х 23,40лв. Периодично в процеса на реализация на проекта на интернет страницата на Общината ще бъдат публикувани съобщения за напредъка на проектните дейности, посредством които местната общност ще бъде постоянно информирана за хода на изпълнение, постигнатите междинни резултати, както и предстоящите интервенции. Разходите за дейността са покани в Раздел III РАЗХОДИ ЗА УСЛУГИ, Б.р. 36. Разходи за публичност и визуализация ( фонд: ЕФРР , режим на финансиране: Неприложимо , допустим) Б.р. 36.1. Разходи за публичност и визуализация ( фонд: ЕФРР , режим на финансиране: Неприложимо , допустим), отнесени към код 090 - 5 000,00 лв. без ДДС Изборът на изпълнител на дейността Осигуряване на мерки за информация и комуникация по проект "Рехабилитация и нови пространствени решения на пешеходна зона в централна градска част - площад "Свобода", гр. Ловеч", ще бъде осъществен чрез провеждането на "открита процедура" на основание чл.73, ал.1 и във връзка с чл.18, ал.1, т.1 от Закона за обществените поръчки. Обявена ОП с рег. № 00169-2020-0005 от 07.02.2020г. с предмет „Осигуряване на мерки за информация и комуникация по проект „Рехабилитация и нови пространствени решения на площад „Свобода“, гр. Ловеч“ - https://mdt.lovech.bg/PCPSG/pages/viewprocurement.jsf?uuid=b6489999-655f-4081-acb8-080e0b22ef57 5 000.00 4 736.40
Въвеждане на обекта в експлоатация и получаване на удостоверение за въвеждане на строежа в експлоатация: За получаване на удостоверениe за въвеждане на обектa в експлоатация ще бъде изготвена екзекутивна документация при необходимост, констативен акт по чл. 176, ал. 1 от ЗУТ за установяване годността за приемане на строежа с приложения, проведени съгласувателни процедури с експлоатационни дружества и други организации, подготвен окончателен доклад от строителния надзор. Окончателния доклад ще се внесе при Главния архитект на Община Ловеч за издаване на удостоверение за въвеждане на строежа в експлоатация, а техническият паспорт за вписване. Изпълнението на дейността стартира непосредствено след фактическото приключване на строителните работи (подписване на Акт-образец 15 от Наредба №3/2003г.) и изготвена документация от строителния надзор. Разходите за дейността са показани в Раздел II РАЗХОДИ ЗА СМР, Б.р. 27. Разходи, свързани с въвеждането на обекта в експлоатация ( фонд: ЕФРР , режим на финансиране: Неприложимо , допустим) Б.р. 27.1. Разходи, свързани с въвеждането на обекта в експлоатация ( фонд: ЕФРР , режим на финансиране: Неприложимо , допустим), отнесени към код 090 - 500,00 лв. без ДДС 500.00 0.00
Извършване на ангажимент за договорени процедури (одит): В резултат от провеждане на приложимата процедура за възлагане на ОП, ще бъде избран регистриран експерт-счетоводител/фирма за одит, с който ще бъде сключен дог. за извършване на независим финансов одит на проекта. Основни критерии за подбор и избор на одитор ще бъдат опитът при одитиране на проекти, изпълнявани с външно финансиране, наличието на квалифициран персонал, както и предлаганата цена за извършване на услугата. Дейността включва провеждането на задълбочен фин. одит на проекта по време на цялостното му изпълнение. Целта е да се провери и потвърди, че фин. изпълнение е проведено в съответствие с одобрения бюджет и според изискванията на настоящата процедура за подбор на проекти, в съответствие с приложимите стандарти и законодателство да се извърши одитна проверка и да се предостави допълнителна увереност по отношение на законосъобр. на разходите, ефективното и ефикасното изпълнение на дейностите по проекта и спазването на специфичните нормативни правила на ЕС. Одитът трябва да формира констатации и препоръки, относно достоверното представяне във всички аспекти на същественост при изпълнение на проекта, в съответствие с международните одиторски стандарти и да включва проверка и констатации за следното: 1.Спазени са изискв. по отношение на поддържането на адекватна одитна пътека; 2.Изборът за изпълнители по дог., по проекта е проведен в съответсвие с изискванията на нац. законодателство; 3.Дейностите по Проекта са осъщетсвени в съотв. с принципите за добро фин. управление; 4.Всички декларирани разходи са реални, действително извършени и допустими, в съответствие с НК; 5.Всички дейности по проекта са надлежно документирани, като всички документи за разходите се съхраняват и са на разположение на нац. и европейските контролни органи при поискване; 6.Първичните счетоводни документи (фактури, протоколи и пр.) и документите с еквивалентна доказателствена стойност са налични и валидни; 7.Счетоводни системи и осчетоводявания са изрядни. Одитът трябва да провери дали Общината поддържа счетоводна система за отчитане на дейностите по проекта, дали всички транзакции, свързани с операцията са осчетоводени по подходящ начин и в съответствие с приложимите правила. Одитът следва да потвърди, че счетоводните системи са в компютъризирана форма и отговарят на изискванията за сигурност и надеждност; 8.Декларациите за възстановяване на средства, подадени от бенефициентите са точни, пълни и са във формат, изискван от УО ОПРР; 9.Напредъкът по Проекта, в т.ч финансов и физически, е проверен от бенефициента, включително чрез проверка на реално изпълнение на мястото на проекта (когато е необходимо); 10.Проверка на докладваните нередности- Одиторът следва да се увери, че ако по проекта са установени нередности, то те са докладвани своевременно на всички необходими институции, след което е съставен съответния план за действие във връзка с избягване на подобни нередности в бъдеще и този план се изпълнява своевременно 11.Проверка (за наличието) на приходи от дейността -Одиторът следва да провери дали има реализирани приходи от дейността на проекта. 12.Неправомерно изплатени суми са възстановени по надлъжния ред- Одиторът следва да провери, дали неправомерно изплатените суми, (ако има такива) са възстановени по надлъжния ред и дали са осчетоводени коректно. 13.Проверка за двойно финансиране-Одиторът трябва да се увери, че бенефициентът не получава финансиране за същата операция от друга програма или схема (национална или общностна), както и от др. програмен период. Разходите за дейността са покани в Раздел III РАЗХОДИ ЗА УСЛУГИ, Б.р. 37. Разходи за одит фонд: ЕФРР, режим на финансиране: Неприложимо, допустим) Б.р. 37.1. Разходи за одит фонд: ЕФР , режим на финансиране: Неприложимо, допустим), отнесени към код 090 - 4 000лв. без ДДС Обявена ОП с рег. № 00169-2020-0005 от 07.02.2020г. с предмет „Осигуряване на мерки за информация и комуникация по проект „Рехабилитация и нови пространствени решения на площад „Свобода“, гр. Ловеч“ 4 000.00 3 504.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).