Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 152 TREES
Български

Programme: Maritime and Fisheries Programme

Planning region: All

Description

Borola’s overall vision is predicated on supporting a healthy way of living and instilling a health culture in the modern consumer. For almost 20 years, since its inception in 1996, we have been fully committed to the firm’s vision, turning Borola into the only company in Bulgaria, which not only produces food supplements and cosmetics but also has incorporated its products into holistic health programs targeted at the prevention and management of various diseases.
All of Borola’s products are developed by the firm’s Ramp;D team. However, with our growth, as demand started to outpace our capacity to invest in production equipment, we were forced to outsource some of the production activities to independent contract manufacturers. This limits our production capacity, increases the production cost of the products, curtails flexibility in the product delivery timelines, and impedes our ability to maintain continuous and thorough quality control, consistent with the higher quality standards Borola strives to adhere to.
These challenges can be readily addressed by investing in new production equipment, allowing us to close the production cycle for most of our products and stopping our reliance on external parties even for part of the technological process.
Having our own equipment for all stages of the production process will allow us to increase our production capacity, reduce the use of production materials and energy resources, decrease the number of defective products, and last but not least, implement into regular production newly developed by us food supplements. A big part of our new products are meant to be exported which will increase our export potential and our overall level of competitiveness. A decrease in the production cost will lead to an increase in our profit margins, allowing us to continue our growth through further investments in new machines and equipment and expansion of the breadth and scope of our product portfolio.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност за подобряване на производствените процеси (ще бъде изпълнена чрез закупуване на Капсулавтомат, капсулброячна машина, смесител за прахообразни вещества, машина за пълнене на прахообразни форми, блистер автомат и гранулатор) : Като част от дейността ще бъдат закупени и въведени в експлоатация описаните активи. Те, заедно с наличното оборудване, ще позволят увеличаване на производствения капацитет и достигане до по-ефективно производство, тъй като със затварянето на производствения цикъл ще можем да планираме по-добре производствената програма, съответно да бъдем по-гъвкави по отношение на срокове за производство, тъй като няма да сме зависими от трети страни. Производственият ни капацитет ще бъде повишен със 100% в сравнение със ситуацията в момента, тъй като сега ние обслужваме само част от производствените етапи - сортиране, броене и опаковане. Продуктите пристигат при нас в насипно състояние (всички продукти са наша собствена разработка). С наличието на новото оборудване ще можем да осъществяваме на едно място всички технологични операции, което ще ни позволи да изпълняваме повече поръчки. В момента се съобразяваме с капацитетите на фирмите - подизпълнителки, в резултат на което отказваме поръчки. Машините, които са предвидени за закупуване, отговарят като производствен капацитет на капацитетите на наличните. Те ще могат изцяло да поемат произведените капсули, които ще бъдат поставяни както в пластмасови опаковки, така и блистерирани. След закупуване на оборудването ще можем да произвеждаме самостоятелно капсули и прахообразни форми. Стъпките, които ще бъдат предприети за осъществяването на дейността са: 1. Избор на доставчици на оборудване (1-ви до 4-ти месец) 2. Сключване на договори с избраните изпълнители (4ти до 5-ти месец) 3. Доставка на активите и подписване на приемо-предавателни протоколи (10-ти до 11-ти месец) 4. Инсталиране, тестване и въвеждане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол (11-ти до 12-ти месец) По проекта са предвидени и необходимите мерки за информиране и публичност, съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013. В информацията, изготвяна и предоставяна във връзка с изпълнението на проекта, във всички отчети за изпълнение на договора (междинни и финален), както и във всички други документи, отнасящи се до изпълнението на дадена дейност по проекта ще бъде упоменат финансовия принос на Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 . Във всички обяви и публикации, свързани с изпълнението на проекта, бенефициентът ще оповестява, че проектът е получил финансиране от ЕФРР чрез ОПИК. По време на изпълнението на проекта ще информираме обществеността за получената от ЕФРР подкрепа, като: а) включим на интернет страницата си кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати и финансовата подкрепа от ЕС; б) ще поставим плакат с информация за проекта (размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на портала на предприятието, тъй като това е видно за обществеността място Плакатът ще съдържа текстова и визуална информация, съгласно изискванията. Не по-късно от три месеца след приключването на проекта ще поставим постоянна табела или билборд (които заместват плаката) с големи размери на видимо за обществеността място , тъй като общата публична подкрепа за проекта надхвърля 500 000 евро и по проекта се купуват материални активи. Постоянната табела или билбордът ще съдържат емблемата на ЕС, упоменаването „Европейски съюз“ и наименованието на финансиращия фонд трябва да заемат минимум 25% от площта им. Те ще бъдат изготвени в съответствие с техническите характеристики, приети от Европейската комисия. Върху всички машини ще се поставят стикери, включващи информация за финансовия принос на ЕС чрез ОПИК. 1 666 000.00 202 728.58
Дейност за добавяне на нови характеристики или подобряване на съществуващи продукти и услуги (ще бъде осъществена чрез закупуване и въвеждане в експлоатация на капсулавтомат, капсулброячна машина, смесител за прахообразни вещества, машина за пълнене на прахообразни форми, блистер автомат и гранулатор): С въвеждането в експлоатация на новото оборудване ще можем да предложим продукти с гарантирано постоянно качество, тъй като с преместването на едно място на всички производствени процеси ще осъществяваме постоянен контрол по време на производствения цикъл. Също така ще можем да контролираме производствените процеси и ако е необходимо, да регулираме с голяма точност количествата използвани съставки във всеки продукт. Това е от много голямо значение за качеството на крайните продукти. Технологиите, които предвиждаме да въведем, са съвременни и машините, предвидени за закупуване, ще могат да дозират всичко с най-голяма степен на точност. Когато продуктите се транспортират в незавършен вид, независимо, че са внимателно опаковани, винаги е възможно да настъпи замърсяване или други условия и обстоятелства, които да дадат отражение на качеството на крайния продукт, въпреки че същия ще остане годен за ползване. Със събирането на всички етапи на производствения процес на едно място ще можем да отстраним тази опасност. Опаковането на място на продукти, произведени в същата база, ще осигури по-добро качество на крайния продукт поради възможността от постоянен контрол във всички етапи на производството. Стъпките, които ще предприемем за изпълнението на тази дейност са: 1. Избор на доставчици на оборудване (1-ви до 4-ти месец) 2. Сключване на договори с избраните изпълнители (4ти до 5-ти месец) 3. Доставка на активите и подписване на приемо-предавателни протоколи (10-ти до 11-ти месец) 4. Инсталиране, тестване и въвеждане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол (11-ти до 12-ти месец) 0.00 435 161.38
Дейност за разнообразяване на асортимента от продукти и услуги на предприятието (ще бъде осъществена чрез закупуване и въвеждане в експлоатация на капсулавтомат, капсулброячна машина, смесител за прахообразни вещества, машина за пълнене на прахообразни форми, блистер автомат и гранулатор): С наличието на новите машини и увеличения производствен капацитет ще имаме възможност да въведем в редовно производство 6 новоразработени хранителни добавки, Те ще бъдат в допълнение на съществуващото ни портфолио от 42 хранителни добавки, 7 козметични продукта и 9 лекарствени препарата. Никой от произвежданите до момента продукти няма да отпадне на този етап от продуктовата ни листа, тъй като новите са такива, които до момента не сме произвеждали, а не заместващи. Причината да не са въведени до момента в производство е от една страна недостатъчния капацитет на фирмите-подизпълнителки, а от друга - необходимостта от постоянен контрол на качеството във всички етапи на производството. Освен това, разчетите ни показват, че произвеждайки всичко в нашата производствена база ще можем да постигнем значително по-ниска себестойност на крайните продукти, без да правим компромис с качеството на съставките. Поради иновативността на продуктите ни и изострената конкуренция взехме решение да запазим фирменото си ноу-хау, като произвеждаме сами продуктите и не разкриваме състави и рецептури на подизпълнители. Стъпките, които ще предприемем за изпълнението на тази дейност са: 1. Избор на доставчици на оборудване (1-ви до 4-ти месец) 2. Сключване на договори с избраните изпълнители (4ти до 5-ти месец) 3. Доставка на активите и подписване на приемо-предавателни протоколи (10-ти до 11-ти месец) 4. Инсталиране, тестване и въвеждане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол (11-ти до 12-ти месец) 0.00 411 897.79
Дейност за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност на производствения процес (ще бъде осъществена чрез закупуване и въвеждане в експлоатация на капсулавтомат, капсулброячна машина, смесител за прахообразни вещества, машина за пълнене на прахообразни форми, блистер автомат и гранулатор) : Машините, които предвиждаме да закупим, са последно поколение, използващи съвременни производствени технологии, водещи до минимизиране на технологичен отпадък както при производството на продуктите, така и при опаковането им. Те са и енергоспестяващи. С намаляването на бракуваната и несъответстваща продукция, част от която може да бъде преработена (опаковки от пластмаса, картон и стъкло, които се използват в момента и чието използване ще намалим значително), но друга - поради естеството си може единствено да бъде унищожена (некачествени или повредени таблетки и капсули), ще постигнем значително допълнително намаляване на генерираните отпадъци. С новите технологии ще можем да употребяваме по-малко суровини и материали за производството на единица краен продукт (особено при опаковането), което ще повиши значително ефективността на производствения процес и ще ни помогне да намалим крайната себестойност на продуктите. С намаляването на бракуваната продукция ще се осигури по-ефективно използване на природни ресурси, каквито са субстанциите, влагани в продуктите ни. Самият процес ще стане по-ефикасен, тъй като вече ще избегнем едно опаковане в големи количества на продуктите (което съществува в момента поради производството на част от тях във външни фирми) и ще бъдат директно опаковани в потребителски опаковки непосредствено след производството им. За изпълнението на тази дейност са необходими всички предвидени за закупуване машини, като могат да бъдат разделени така: Капсулавтомат, , смесител за прахообразни вещества и гранулатор - ще осигурят оптимизирано използване на ресурси Капсулброячна машина, машина за пълнене на прахообразни форми и блистер автомат - ще осигурят възможности за оптимизирано използване на опаковъчни продукти, както и ще позволят значително намаляване на количествата използвани в момента транспортни опаковки от стъкло и пластмаса, които директно генерират отпадък. Стъпките, които ще предприемем за изпълнението на тази дейност са: 1. Избор на доставчици на оборудване (1-ви до 4-ти месец) 2. Сключване на договори с избраните изпълнители (4ти до 5-ти месец) 3. Доставка на активите и подписване на приемо-предавателни протоколи (10-ти до 11-ти месец) 4. Инсталиране, тестване и въвеждане в експлоатация. Подписване на финален приемо-предавателен протокол (11-ти до 12-ти месец) 0.00 613 851.46

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).