Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Maritime and Fisheries Programme

Planning region: All

Description

Overall objective: To improve overall well-being and access to services for social inclusion of people with disabilities and people over 65 in the inability for self service and / or their families by providing innovative integrated services for social inclusion.

SPECIFIC objectives
Opening Center for hourly service provision for social inclusion in the community or at home in the municipality of Dupnitsa risk prevention of institutionalization and reduce the effects of social exclusion and poverty of people with disabilities and people over 65 unable to self-service.

Approbation of innovative remote monitoring service "Telecare" to prevent existing health risks in the home environment for people with disabilities and people over 65 unable to self-service.

Improvement of the existing model social services at home in the municipality of Dupnitsa and upgrade results of the project procedure "New Alternatives".

The project proposal is aimed at people with disabilities and their families and people over 65 with limited or unable to self-service. According to the Guidelines for Applicants are expected to be included and persons from the target group who use services under procedure "New Alternatives" after completion of the project and after being reassessed their needs. The project will cover 120 representatives of the target group - direct beneficiaries.
The project will be realised through the following activities:
Action 1 management, monitoring and reporting of the project.
Activity 2 Information and publicity
Action 3 repair, furniture and equipment
Action 4 Preparation of methodology for the Centre and supervision 
Activity 5 Selection, training and recruitment the staff for the Centre
Activity 6 Providing comprehensive services in a Centre for hourly service provision for social inclusion in the community or at home
Activity 7 Provision of innovative preventive services "Telecare"
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност1 Управление, мониторинг и отчетност на проекта: Цел на дейността е осигуряване на коректно, навременно и адекватно изпълнение на проектните дейности и резултати по проекта. За прозрачно и добро изпълнение на проекта ще бъде сформиран екип по проекта от Ръководител на проект, координатор и счетоводител. Екипът на проекта ще има за задача да организира и гарантира провеждането на всички заложени по проекта дейности, финансово и техническо отчитане, цялостната логистика на проекта, както и дейностите по наблюдение, контрол и вътрешна оценка при изпълнение на дейностите. Осигуряването на административна и техническа подкрепа, като и непрекъснатия мониторинг на проекта ще осигурят високо качество на неговото изпълнение и постигане на поставените цели. Финансово управление на проекта, включващо разплащания, осчетоводяване, финансово-счетоводна отчетност и други. Подготовка на документация за възлагане на отделни дейности на изпълнители, избрани по реда на ЗОП. Ще бъдат изготвени междинни и окончателен отчети за изпълнението на проекта. Подготовка и представяне на финален отчет към Договарящия орган. Мониторинг, оценка и контрол на проекта се очаква да бъдат извършвани постоянно, до самото му приключване. По този начин от една страна се гарантира устойчивостта на проекта и от друга страна – създаване на благоприятни условия за постоянно актуализиране на цялата стратегия за изпълнение на целите на проекта. Наблюдение и вътрешна оценка при изпълнение на дейностите ще се изпълняват в три направления: А) мониторинг на подготовката, изпълнението и постигането на планираните дейности, което включва: • Контрол на срокове на дейностите по проекта; • Контрол на качеството на изпълнението на дейностите по проекта; Б) мониторинг на постигането на целите на проекта, който включва: • постоянен процес на контрол за въздействието на дейностите по проекта във връзка с постигането на целите. Ръководителят на проекта ще бъде отговорен за мониторинга и оценката на две направления, посочени по-горе. За тази цел той ще сравни графика и описанието на проекта, с редовни доклади, изготвяни от координатора и счетоводителя на редовни срещи на екипа по проекта. В) контрол на финансовите разходи: • Редовно преразглеждане на финансовата документация - договори, фактури и т.н. • Мониторинг на ефективността на разходите. Счетоводителят ще отговаря за контрола в третото направление. Той / тя ще проверява валидността на документите за разходи и тяхното съответствие с изискванията на оперативното ръководство и съответното национално законодателство. Задължително ще се осигурява външния мониторинг на проекта, осъществяван от представители на УО. Кандидатът по проекта поема ангажимента да предостави пълно съдействие за осъществяването на външния мониторинг по проекта. 14 791.30 14 783.37
Дейност 2 Информиране и публичност: Целта на дейността е да се повиши информираността на обществеността относно източниците на финансиране по проекта и неговите параметри като цяло. Дейността по информиране и публичност ще отговарят на условията и изискванията описани в Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Екипът за управление на проекта ще има отговорността да се даде максимална гласност в общественото пространство за параметрите на проекта и източниците на финансиране, като се използва следните средства и подходи: • • информационна табела – 1 бр. • брошури – 500 бр. • плакати- 50 бр. • прес-съобщения в печатни медии – 2 бр. • пресконференция в края на проекта – 1 бр. • периодични публикации на секция „Новини” интернет сайта на Община Дупница, в които ще се отбелязва напредъка по изпълнението на проектните дейности. Както на документите по проекта, така и на рекламните материали ще присъстват всички задължителни лога, емблеми и слогани, в съответствие с Регламент за изпълнение (ЕС) № 821/2014 на Комисията от 28.07.2014 г. Рекламните материали ще бъдат разпространявани по време на публични събития на Община Дупница, както и сред целевата група и ангажирани страни при реализацията на проекта. 1 800.00 3 775.00
Дейност 3 Ремонт, обзавеждане и оборудване: Цел на дейността е да се обособят подходящи и функционални работни пространства за персонала, който ще предоставя комплексни иновативни услуги. С оглед на създаването на подходяща работна среда за екипа на Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда от една страна, както и предлагане на адекватни, ефективни и достъпни комплексни услуги за потребителите, предвиждане извършване на текущ ремонт за помещенията на новоразкриващия се Център, обзавеждането му и оборудването с подходящи технически средства и мебели. Понастоящем помещенията, в които се планира да се помещава Центъра е Общинска собственост. Намира се в жк. „Дупница”, в близост до общинска болница, с обща площ от 136 м2. Изготвено е становище от Главния архитект на общината, че предвиденият ремонт е текущ, съгласно §5, т. 43 от ДР на ЗУТ. Предвижда се осъществяването на съответните СМР: - демонтаж стара вътрешна дограма /врати/; - монтаж на нова вътрешна дограма /врати/; - демонтаж стари настилки от теракотни плочки; - подмяна водопроводна и канализационна инсталация; - мазилка по стени; - шпакловка по стени; - окачени тавани от гипсокартон; - циментова замазка по подове; - настилка от теракот подове; - облицовка фаянсови плочки; - настилка от ламиниран паркет; - боядисване с латекс по стени и тавани; - монтаж вътрешни парапети по стъпала; - направа рампа за достъп на хора с увреждания; - подмяна оборудване на санитарни помещения; - монтаж осветителни тела, ключове и контакти; - топлоизолация, минерална мазилка. Ще бъдат обособени следните видове помещения: • помещение с предназначение за медицински кабинет; • помещение с предназначение за индивидуална работа с потребители; • помещение за персонал; • санитарен възел – 2 бр. За подобряване достъпа на потребителите до Центъра се предвижда монтиране на дървена преместваема рампа. Предвидено е доставката и монтажа на оборудването и техниката, технически средства за работа на Центъра – бюра, маси, столове, шкафове, стелажи, осветителни тела, компютърни конфигурации, медицинска кушетка и т.н. За целите на проекта се предвижда да бъде закупено специализирано транспортно средство, както и ще бъде осигурено гориво за неговото ползване. Чрез закупуването на специализиран микробус, потребителите на услугите в Центъра ще могат да напускат дома си при посещения на Центъра или други институции, като по този начин се осигурява мобилността им и се увеличават възможностите им за пълноценен и самостоятелен начин на живот, намалявайки зависимостта им от липса на възможност да напуснат по обективни причини границите на своя дом. Предлагането на възможност за ползване на транспорт за потребителите на Центъра е и инструмент, с който ще се повлияе за намаляване на фактори, влияещи върху социалната изолация на хора с увреждания или трудно подвижни и ще може да се работи в посока тяхната социална рехабилитация, развитие на умения за независим начин на живот и социално включване, при зачитане на правата им, съобразяване с техните възможности и специфични потребности, преодоляване на трудности, в следствие на социалната изолация и т.н. Също така, микробусът ще даде възможност на специалистите от екипа да достигнат до трудноподвижни потребители, за да могат да им предоставят специализирана помощ и подкрепа директно в техните домове, т.е. интервенцията ще се извършва на терен. 126 169.00 120 888.41
Дейност 4 Изготвяне на методология на Центъра и супервизия: Целта на дейността е да се уреди реда, основни правила и минимални стандартите за функционирането на Центъра, включително провеждането на супервизия за персонала, с оглед на качественото предоставяне на комплексни интегрирани услуги в общността и домашна среда. • Методология Създаването на изцяло нов тип комплексна услуга в общността, каквато се явява Центъра за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда води след себе си задължителното структуриране и определяне на правила и ред за функционирането й, за приема и начина на предоставяне на услуги на потребители, минимални стандарти на работа, вътрешна и специализирана документация и т.н. Ето защо проектното предложение предвижда разработване на методология за функциониране на Центъра. Изготвената методология ще регламентира процеса на предоставяне на комплексните услуги в съответствие с приложимото законодателство. Целта на методологията е да се даде рамката, върху която да се развива и надгражда услугата, за нейното качествено предоставяне в практиката, както и да предложи на всички ангажирани страни в процеса инструментариум за проследяване, регулиране и подобряване на нейната ефективност. Методологията ще подпомогне специалистите от Центъра да развиват уменията си за предоставяне на иновативни подкрепящи услуги в общността, спазвайки основните принципи на зачитане на човешките права и достойнство. С оглед на факта, че към момента няма предлагане на подобна вид услуга в общността и дейността на Центъра е пилотна за страната, предвиждаме изготвянето на Методологията да стане чрез възлагане на външен изпълнител. • Супервизия Супервизията е задължителен компонент и има основна роля за поддържане на компетентността на специалистите от помагащите професии. Супервизията обръща внимание на: състоянието на потребителя, качеството на услугите, професионалните стандарти, професионалната етика, придобиването на знания и умения, професионалното развитие, ценностите и нагласите, които спомагат да се развие партньорско отношение с потребителите, професионалната идентичност, границите и отговорностите на професионалната роля на специалистите, подкрепящата среда на професионалиста и взаимо-влиянието между работата личността му/й. Супервизията е преди всичко подкрепящ и развиващ процес, а не психотерапия. Аспекти от работата на специалиста с клиента/потребителя често се пресъздават под някаква форма в процеса на супервизия. Супервизорът е обучен да работи с динамиката на отношението супервизор-супервизиран, която често хвърля светлина върху работата с клиента. Супервизираният може неосъзнато да цензурира представяният материал и в същото време да предоставя ключа за възловите моменти, които се нуждаят от обратна връзка. В съответствие с наложената практика и в съответствие с Насоките за кандидатстване предвиждаме провеждане супервизия на екипа на Центъра на всеки 6 месеца от изпълнението на проекта. Предоставянето на супервизия ще се извършва от външен изпълнител, избран според приложимото законодателство. 12 675.00 10 700.00
Дейност 5 Подбор, обучение и наемане на персонал за Центъра: Целта на дейността е да се създаде екип от специалисти за предоставяне на иновативни комплексни услуги в общността и в домашна среда, както и да повиши техните професионални компетенции, чрез включване в обучение. Дейността стартира с обявяване на конкурс за свободни позиции в новоразкриващия се Център. Екипът по проекта ще има за задача да разгласи и публикува обявление за старта на подбора, като ще се описани в него реда и начин за кандидатстване, етапите на подбор и минималните изисквания за всяка позиция, на които трябва да отговарят кандидатите. Информация за провеждането на конкурса ще бъде публикувана и на интернет страницата на общината. Екипът по проекта ще осигури логистичното процеса на подбор, за да протече ефективно работата на Комисията за подбор. Подборът ще бъде извършен от назначена за целта комисия, която ще оценява и класира кандидатите. Подборът ще премине през два етапа: • по документи; • индивидуално събеседване. Предвиждаме в Центъра да бъдат назначен следните видове специализиран и помощен персонал: • Социален работник – 2 бр. (един от тях ще съвместява функциите и на Управител на Центъра); • Психолог – 1 бр.; • Рехабилитатор – 1 бр.; • Медицинска сестра – 1 бр.; • Шофьор – 1 бр. След приключване на проекта по процедура “Нови алтернативи” се предвижда да се направят нови оценки на потребителите и съгласно разписаните правила в Методологията на Центъра, ще се включат и 21 бр. лични асистенти/социални асистенти/домашни помощници (в зависимост от потребностите на представителите на целевата груапа). Предвижда се екипа на Центъра да премине базово/надграждащо обучение в зависимост от профила и преминатите от всеки от участниците обучения – продължителност 30 учебни часа. Целта на базисното обучението е придобиване на умение за работа в екип, възможност за работа под стрес, мотивираност и т.н. Надграждащо обучение ще включва специализирана тематика с оглед различния профил на услугите, които ще се предоставят в Центъра. Изпълнителят на дейността трябва да съобрази темите на обучението именно със специфика на различния професионален профил членовете на екипа на Центъра. 1 050.00 1 050.00
Дейност 6 Предоставяне на комплексни услуги в Център за почасово предоставяне на услуги за социално включване в общността или в домашна среда и супервизия: Целта на дейността е да се подобри общото благосъстояние и достъпа до услуги за социално включване на лицата от целевата група. • Социални услуги – социалните работници ще бъдат отговорни за изготвяне на индивидуални оценки и планове. Ще координира работата в мултидисциплинарен екип (в сътрудничество с останалите членове на екипа). Ще изготвят доклади от работата на всеки 6 месеца, при необходимост ще дава препоръки за удължаване или за прекратяване ползването на различни услуги за отделния потребител, съгласно Методологията на Центъра. Ще провеждат индивидуални и групови сесии на социално-педагогическо консултиране, според дефинираните потребности на потребителите. Ще организира провеждането на социални мероприятия за потребителите на услугите - клубове по интереси, посещение на различни културни или обществени институции и т.н., като опосредства социалната адаптация и социалното включване, както и подкрепя процесите за намаляване на социалната изолация на потребителите. • Психологическо консултиране и подкрепа – услугите са насочени към възстановяване и поддържане на психическото равновесие на потребителите. Ще се изследват психологичните процеси и структурата на личността. Ще се развиват познавателните процеси. В зависимост от психологичната оценка ще си работи по възстановяване на страдащите процеси и моделиране на поведението. Ще се използва специфична методика – тестове, беседи, индивидуална работа, тренинги и др. Психологът на Центъра ще бъде отговорен за предоставяне на този тип услуги, на място в Центъра или директно в дома на потребителя, в зависимост от случая. Ще работи в партньорство със социалния работник при изготвяне на оценката и плана на потребителя. Ще дава становища за продължаване или за прекратяване ползването на психологическо консултиране за докладите на социалния работник. • Рехабилитация Предвижда се да бъде предоставяна рехабилитация в дома на потребителя – за тези, които са трудно подвижни и са в невъзможност да бъдат транспортирани до Центъра. Цел на медицинската рехабилитация е да ограничи или да намали последиците от увреждането или заболяването и да възстанови или подобри физическите и ментални функции • Медицинско обслужване Според здравния статус на потребителите и изготвената индивидуална оценка и план се предвижда Центъра да предоставя медицински грижи като: посещение и консултация по домовете и/или в Центъра, придружаване до медицинско заведение, мерене на кръвно налягане, кръвна захар и други показатели, извършване на медицински манипулации /вливания, инжекции, превръзки и т.н • социална услуга „Личен асистент”/ „Домашен помощник”/ „Социален асистент” Този тип социални услуги ще са за оказване помощ и подкрепа на потребителя, като се извършват по възможно най-деликатен и ненатрапчив начин. Това се отнася в най-голяма степен, когато се оказва помощ на потребителя при: • осъществяване на пряк допир (обличане, събличане, къпане, миене, бръснене и поддържане на устната хигиена); • прием на лекарства и осъществяване на други дейности, поддържащи здравето; • приготвяне на храна и хранене; • боравене с лични вещи и документи; • ползване на баня и тоалетна. Лицата, предоставящи услугите, ще бъдат задължени като част от длъжностната им характеристика да проявяват разбиране и уважение към възрастовите, религиозните, етническите, културните, физическите, психическите, половите и сексуалните различия на потребителите, техните близки, роднини или законни представители. Услугите ще бъдат предоставяни според личните потребности и нужди на всеки отделен потребител, в съответствие с индивидуалната оценка, дефинирани в индивидуалния план и описани в договора за ползване на социални услуги. Лица, които са били включени в проект по схема „Нови алтернативи”, след приключване на проекта и актуализиране на оценките им, съгласно разпоредбите на изготвената Методология на Центъра, ще могат да бъдат включени и в настоящия проект или да бъдат записани в Регистър на чакащите. 246 930.00 251 773.23
Дейност 7 Предоставяне на иновативни превантивни услуги „Телекеър” към Центъра : Целта на дейността е да се осъществи превенция на рискове за влошаване на здравословното състояние на потребителите в домашна среда, като същевременно се спомогне процеса на ефективно упражняване на правото на независим живот на потребителите, чрез дистанционно наблюдение. Телекеър може да включва наблюдение на активността и състоянието на потребителя както през цялото денонощие, така и за определен отрязък от време от денонощието, така че ако дадено събитие се случи, информацията за него се предава веднага и служи като сигнал за предприемане на незабавно действие от страна на екипа на Центъра за отстраняване на риска. Телекеър е услуга, която осигурява здравни и социални грижи от разстояние чрез информационни технологии и телекомуникации. В този смисъл Телекеър е колкото комплекс от високи технологии и телекомуникационни услуги, толкова и философия за правото на достойнство и независим живот на всеки човек, както и за правото на избор на живот в собствения дом. Практиката в света показва, че дистанционните услуги се развиват не само в подкрепа на нуждаещите се от наблюдение хора в риск, но и в подкрепа на хората, които се грижат за тях – членове на семейството и специалисти. Подкрепящата технология дава възможност за балансиране на натоварването на помагащите и време за разтоварването им от стрес и висока степен на отговорност. Дистанционните услуги имат изцяло превантивен и проактивен характер, с цел намаляване на рисковете и на реалните инциденти в дома и в общността, в която живеят нуждаещите се от подкрепа хора. Практиката е част от доставчиците на социални услуги (частни и в обществена полза) да предлагат Телекеър като надграждаща услуга на обичайния пакет от социални услуги. Апробирането на този тип иновативна здравно-социална услуга ще позволи да се разшири обхвата на целевата група по проекта, тъй като се предвижда до 60 човека да бъдат ползватели на Телекеър. В тази връзка сме предвидили общия капацитет на новоразкрития център 120 ползватели, като половината от тях, на база изготвените индивидуални оценки, да бъдат първите за страната ползватели на подобен род услуги в домашна среда. Чрез Телекеър потребителите ще могат да бъдат спокойни, че самостоятелно и ежедневно ще могат да проследяват показателите на кръвното си налягане и пулс, ще им бъде напомняно чрез аларма за приема на точния брой и вид лекарства в точното време на деня, също така при евентуално влошаване на здравословно състояние, чрез аларма могат веднага да подадат сигнал към центъра, за да се реагира в съответствие със степента на критичност на ситуацията и т.н. Постоянното наблюдение и мониторинг на здравословния статус ще допринесе от една страна за по-голяма самостоятелност и ще дава допълнителна сигурност за ползвателите на Телекеър, от друга – ще е допълнителен източник за информация за специалистите от центъра. Също така, устройствата, чрез който ще се извършва наблюдението са компактни, малки по размер и удобни за пренасяне от едно място на друго в рамките на дома, ако се налага. Това дава възможност да има достъп до тях от потребителя по всяко време на деня, без това да възпрепятства извършването на ежедневни дейности в дома. Предоставянето на този иновативен тип медицинска услуга, ще подпомогне работата на медицинската сестра и рехабилитатора, тъй като ще получават информация за състоянието на потребителите от разстояние, което пък ще даде възможност докато извършват посещение в дома на един потребител например, да имат достъп на моментна до информация за състоянието на другите потребители. В комбинация с останалите услуги, предоставяни от центъра, се допълва общия спектър на комплексни и интегрирани услуги, които ще ползват хората от целевата група в общината. Ето защо в проекта тази иновативна за страната ни услуга ще бъде пилотно прилагана като съпътстваща и надграждаща останалите услуги, които ще се предлагат от различните специалисти в Центъра. 96 055.00 94 800.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).