Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Maritime and Fisheries Programme

Planning region: All

Description

The project proposal aims to increase the quality and quantity of services delivered electronically to Bulgarian enterprises by BSMEPA.
The successful implementation of the project will provide new opportunities for institutional support for the increase in the number of SMEs that carry out export activities. BSMEPA has a range of web-based software systems we call "digital platform" (DP) developed by different initiatives BSMEPA, and funded by both EU Structural Funds projects and the budget of the agency. Such are the successfully implemented projects in the programming period 2007-2013 OPAC "Creating conditions for quality information and communication environment and interoperability of BSMEPA" and OPC – "Promoting the internationalization of Bulgarian enterprises" through which appropriate electronic register SMEs and national export portal databases of Bulgarian enterprises were developed and implemented. The agency funded web-based information system for service and internal communication between the Commercial and Economic Section of the Embassy of the Republic of Bulgaria and BSMEPA through its own budget. In view of the rapidly changing economic and financial environment it is necessary to upgrade and develop the functionality of DP, and it is the only way to meet the current challenges and to enhance the effectiveness of policies to promote Bulgarian export. The planned upgrade of existing software systems will focus on companies with sufficient capacity and export potential. The upgrade of the DP will provide sophisticated communication environment the Bulgarian SMEs and thus fully promote their export. The upgrade is expected to lead to an increase in the volume of export of goods and services generated by SMEs and hence increase their productivity.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Надграждане и поддръжка на уеб-базирана платформа за предоставяне на информация относно чужди пазари и свързване на българските предприятия с чуждестранни партньори за подобряване на експортния им потенциал, предоставяща достъп до информационните ресурси на ИАНМСП и свързваща в реално време българския бизнес, служители на Агенцията, СТИВ, чуждестранни клиенти, бизнес обединения, инвеститори и др.: Дейността включва практическата реализация на планираното надграждане на софтуерните системи, съставляващи дигиталната платформа (ДП). Чрез надграждането на уеб-базираната платформа се цели да се осигури пълен набор от услуги за международни дейности на предприятията, свързване с потенциални инвеститори и осигуряване на информация и консултации за европейския и трети пазари.ДП ще предостави централизирана дигитална база от информация,която да увеличи ефективността и подготвеността на българските МСП и СТИВ за навлизане на външни пазари.ДП ще предоставя на ИАНМСП и инструменти за улеснено, точно и бързо събиране на информация, спомагаща за създаването на отчети и анализи за дейността както на фирмите, така и на СТИВ и на самата агенция.За осигуряване на нужната оперативна среда за функциониране на ДП, след нейното надграждане, се предвижда закупуването на cloud hosting (хостинг в облака).Ще бъдат наети сървъри при хостинг доставчик, който ще осигури облачната услуга.Този подход ще доведе до оптимизиране на разходите по поддържане на дигиталната платформа, чрез осигуряването на възможност за скалируемост според мащаба.Във връзка с организираните от ИАНМСП прояви, се предвижда в рамките на платформата създаване на възможност за организиране на двустранни срещи и съставяне на графици за всяка отделна българска фирма за провеждане на двустранни срещи със съответен чуждестранен партньор.Предвижда се възможност за поставяне на индивидуални цели и използване на измерими индикатори за всеки търговски представител зад граница, както и за проследяване на дейността на СТИВ и всички активни възможности за инвестиции и износ в държавите и за пазарите, за които те отговарят.Ще се предвиди да има възможност да се събира информация за проведените срещи, извършените дейности в подкрепа насърчаване на притока на инвестиции и разширяване на българския износ на съответния пазар.Чрез тази възможност на ДП се очаква да се постигне подобрение на управлението на връзките с външни инвеститори и автоматизирано известяване на конкретен СТИВ за възможност за инвестиция в даден регион, индустрия, държава, като се предоставят нови възможности за комуникация на СТИВ с потенциални инвеститори и с българските МСП за увеличаване на износа на външните пазари.На основата на дигитална актуална статистика на измерими показатели за резултати към даден период от време, ще бъде създадена възможност за анализ от страна на ИАНМСП на резултатите на МСП от функциониране на ДП, като предоставя автоматизирана статистика, свързана с изпълнението на стратегическите планове за привличане на инвестиции към българските МСП. В резултат се очаква да се оптимизират процесите на взимане на решения за конкретни мерки и действия за увеличаване на износа на българските МСП чрез статистика на тенденциите в осъществения износ на външни пазари.Наличните в ИАНМСП уеб-базирани информационни системи ще бъдат надградени, като се интегрира с тях новата разработка и наличната модулна функционалност бъде интегрирана, където е приложимо програмно осигуряване за целта. Чрез използването на подобен подход ще бъде създадена среда, в която МСП ще имат възможност да използват функционалността на старите системи чрез обща функционалност, свързваща различните системи, включително новата разработка, на ниво мрежова свързаност, допускаща всички системи да работят в обща мрежа.Ще се приложи и функционална интеграция, позволяваща различния софтуер да бъде интегриран в програмната логика, чрез създаването на подходящи за целта модели, контролери и действия.Ще се извърши и интеграция на данни, чрез използването на програмен подход, осигуряващ прехвърлянето на данни чрез междинен формат или чрез директния запис в необходима за целта база данни.Технологичното решение ще бъде реализирано от избрания изпълнител, като за осъществяването ще му се осигури достъп на Изпълнителя до програмния код на наличните уеб-базирани информационни системи, след което Изпълнителя ще проектира и осигури предвиденото надграждане. 1 675 034.00 0.00
Промотиране на уеб базираната платформа пред потенциални купувачи: Предвид бързото развитие на технологиите е необходим нов тип маркетингова стратегия. Появата на съвременни дигитални комуникационни инструменти и технологии, налага интернет като основен маркетингов инструмент на 21 - ви век и дигиталният маркетинг се превръща в съществена част от дейността на всяка организация. Предвижда се избор на външен изпълнител, който да промотира чрез дигитален маркетинг уеб базираната платформа пред потенциални купувачи. Дигиталният маркетинг на платформата ще е насочен към вниманието на потребители използващи не само интернет, но и всички цифрови носители. Ще се използват цифрови рекламни канали за комуникация и разпространение на информация за платформата на максимално широка аудитория, за да се популяризира успешно нейното създаване. Изпълнението на Дейност 2 е пряко свързано с постигане на специфичните цели на проекта. Успешното промотиране за включване в уеб базираната платформа ще подпомогне постигането на основния индикатор по проекта „Брой предприятия и организации, ползвали услугите на разработената съвременна уеб базирана платформа“ и до реализиране на целите на проекта, касаещи успешно излизане на българските МСП на европейския и международните пазари и осигуряване на подкрепа за интернационализацията на българските предприятия.“ Предвидените дейности по настоящия проект, свързани с промотиране включването в уеб-базираната платформа чрез дигитален маркетинг и командировки на представители на бенефициента от ръководния състав за промотиране включването в уеб-базираната платформа са ясно разграничими от промоционалните дейности, предвидени за изпълнение в договорите BG16RFOP002-2.003-0001-C0001 и BG16RFOP002-2.003-0002-C0001 по ОПИК по проекти на ИАНМСП. Дейността, свързана с промотиране включването в уеб-базираната платформа чрез дигитален маркетинг е специфична само за настоящия проект и е в пряка връзка с Дейност 1 от ФК за успешното популяризиране на нейното създаване. По този начин ще се осигури разпространение на информация за възможностите на надградената уеб базирана платформа и включване на повече участници в нея, за да бъдат подпомогнати максимално малките и средни фирми, като им се предоставят пазари, възможности, информация и т.н. Командировките на представители на бенефициента от ръководния състав са само в контекста на изпълнение на Дейност 2 "Промотиране на уеб базираната платформа пред потенциални купувачи" от настоящото проектно предложение. Предвидените разходи за командировки и посещения са с цел провеждане на бизнес срещи с представители /байери/ на големи бизнес корпорации и организации от различни сектори, които биха могли да бъдат потенциални купувачи на българските производители. Идеята е да се промотира пред тях Дигиталната платформа с цел тяхното включване в платформата като потребители и активна връзка между тях и българските производители. По този начин ще бъдат запознати по-голям кръг от потенциални партньори и клиенти с възможностите на надградената уеб базирана платформа, за да се осигури нейното успешно промотиране и да бъде осигурена подкрепата за МПС. 87 000.00 0.00
Абонамент за достъп до специализирани бази данни и специализирани издания във връзка с осъществяване на дейностите за подкрепа на МСП: Българските износители изпитват остра необходимост от маркетингова информация, свързана с развитието на чуждестранните пазари. За малките и средните предприятия такъв вид информация за чуждестранните пазари, продукти и конкуренти е практически недостъпна. Малките и средни фирми не могат да си набавят пазарни проучвания, необходими за разработване на адекватни експортни планове, за адаптиране на продуктите им за особеностите на конкретен пазар и за успешна борба с конкуренцията. Голям % от провалите на МСП в износа се дължат на неадекватен анализ на пазара, неефективни маркетингови усилия и грешна преценка за силата на конкуренцията. Предвижда се да бъде осигурен абонамент за достъп до специализиран източник с необходима за платформата актуална и релевантна маркетингова, статистическа и прогнозна информация. ИАНМСП е имала абонамент за информационен продукт Euromonitor International от м. октомври 2015 г. до края на м. август и се е оказал много полезен. В световен мащаб Euromonitor International е водещата компания, специализирана в пазарните проучвания, които се предлагат онлайн чрез информационната система PASSPORT. Тя разполага с над 800 анализатора в 80 страни, разпределени в регионални изследователски центрове с професионалисти по сектори/индустрии. Продуктът Passport е глобална база данни, която предоставя статистически данни, секторни и пазарни проучвания, анализи, доклади, стратегии и новости по индустриални сектори и продуктови групи. Обхванати са пазарите на 80 страни със статистически данни от 1977 г. и прогнози до 2030 г. Продуктът предоставя интегриран достъп до информация в следните направления: Стратегическо планиране: • Годишни прегледи и стратегическа перспектива • Набелязване на цели и задачи за регионален или национален пазар • Пазарни анализи (размери, дялове, растеж, сегментиране) • Проучване и оценка за навлизане на даден пазар • Оценка на пазарен риск и конкурентни заплахи • Стратегия за навлизане на даден пазар Управление на продукта и марката: • Маркетинг, продажби и промоции • Ценови, продуктови и дистрибуторски стратегии • Възможности за разработване и въвеждане на нови продукти на пазара • Анализ на пазара и потребителски тенденции Управление на конкурентната среда: • Проучване и анализ на конкуренцията • Бенчмаркинг на конкуриращи се страни/компании • Проследяване на промените в конкурентните позиции и приоритети • Прогнозиране и противодействие на конкурентните инициативи Управление на дистрибуторските канали и клиентите: • Задаване на съответните показатели за достигане на пазарен дял • Управление на продажбите и стратегии за дистрибуция • Управление на поръчките, снабдяването, логистиката • Осигуряване и поддържане на конкурентни условия за доставка Икономически и потребителски прогнози до 2020 или 2030 г.: • Дефиниране и проучване на потребителските сегменти • Проследяване на промените в начина на живот на потребителите • Анализ на социалните тенденции • Икономически и демографски перспективи • PEST анализ Създадена е възможност да се извършва сравнителна характеристика включително и между няколко страни по години, пазари, сектори, продукти, потребление и цени. За някои от секторите и държавите продуктът представя и данни от сивия сектор. Има възможност за получаване на информация за цената на един продукт в дадена държава, основните производители и търговски марки, потреблението и тенденциите за развитие, за приходите и разходите в държавата по продукти. PASSPORT предлага и информация за нормативно-правните уредби в страната, митническите режими, цената за регистрация на фирма, цената за издаване на строителни разрешения, пазара на труда и наемането на персонал. Чрез предвидения абонамент, ИАНМСП ще осигури достъп до глобална база данни, която предоставя статистически данни, секторни и пазарни проучвания, анализи, доклади, стратегии и новости по индустриални сектори и продуктови групи на българските износители. 100 000.00 0.00
Пилотно разработване и въвеждане на инструменти за дигитален маркетинг и онлайн търговия, предназначени за българските МСП с цел придобиване на умения за излизане и разширяване на външни пазари и укрепване на позициите им.: Целта на пилотното разработване и въвеждане на предвидените по проекта инструменти е да покаже как може да се подобри положението на избраните МСП чрез дигитален маркетинг и онлайн търговия. Ако постигнатите резултати са положителни (както се очаква), ще се търсят възможности за по-мащабно финансиране на повече МСП за въвеждане на такива инструменти в работата им. Предвижда се избор на изпълнител чрез провеждане на процедура по ЗОП, който е специализиран в сферата на дигитален маркетинг и онлайн търговия. Избраният външен изпълнител ще разработи и въведе инструменти за дигитален маркетинг и онлайн търговия в избрани български МСП. По този начин ще се предостави подкрепа на МСП за въвеждане на съвременни методи за маркетинг, реклама и привличане на клиенти и инвеститори, както и за допълнително развитие на организационно-управленски капацитет и бизнес модели. Така ще се осигури реклама на продуктите и услугите, предоставяни от българските МСП, с цел достигането им до международните пазари. Основно изискване към потенциалните получатели е, че същите не могат да получат минимална помощ, в случай че попадат в забранителното поле на Регламент (ЕС) № 1407/2013 и конкретно тяхната основна дейност или помощта, за която кандидатстват за финансиране се отнася до помощи, предоставяни в сектора на рибарството и аквакултурите, обхванати от Регламент (ЕО) № 104/2000 на Съвета, помощи, предоставяни на предприятия, които извършват дейност в областта на първичното производство на селскостопански продукти или в сектора на преработката и търговията със селскостопански продукти, помощи за дейности, свързани с износ за трети държави или държави членки, по-конкретно пряко свързани с изнасяните количества, със създаването и функционирането на дистрибуторска мрежа или с други текущи разходи, свързани с износа, помощи, подчинени на преференциалното използване на национални продукти спрямо вносни такива. ИАНМСП ще следи да не бъде надвишен прага по Регламент (ЕС) № 1407/2013, а именно - левовата равностойност на 200 000 евро (391 166 лева) за период от 3 (три) последователни фискални години, а за предприятие, осъществяващо дейност в отрасъл „автомобилен транспорт”-100 000 евро (195 583 лева) за период от 3 (три) последователни фискални години. Помощта de minimis може да се натрупва с помощ de minimis, предоставена съгласно Регламент (ЕС) № 360/2012 на Комисията до тавана, установен в посочения регламент и помощ de minimis, предоставяна съгласно други регламенти за помощ de minimis, до съответния таван, определен в Регламент (ЕС) № 1407/2013. За проверка на натрупването, отговорните служители ще използват публичния модул за справки към информационна система „Регистър на минималните помощи“, достъпен на интернет страницата:www.minimis.minfin.bg.В качеството си на администратор на минимална помощ, ИАНМСП ще спазва установените в ЗДП и ППЗДП изисквания, отнасящи се до минималните помощи. 280 000.00 0.00
Разработване на документация за предвидените по проекта обществени поръчки, включително извършване на оценка на получените оферти.: Изпълнението на тази дейност се налага от нуждата от бързо сключване на договори с външни изпълнители по проекта. Предвижда се дейността да се изпълнява от Външен консултант. Дейността ще бъде съобразена с вътрешните правила за условията и реда и организацията за възлагане на обществени поръчки в ИАНМСП. Външните изпълнители на дейностите по проекта ще се избират в съответствие с изискванията на вътрешните правила и при спазване Закона за обществените поръчки и нормативните актове по прилагането му. Процедурите ще се провеждат съгласно плана за външно възлагане, който ще бъде актуализиран в срок до един месец от влизане в сила на договора за безвъзмездна финансова помощ. Основните принципи, които следва да се съблюдават за възлагане на обществени поръчки/избор на изпълнители са: - равнопоставеност и недопускане на дискриминация; - свободна конкуренция; -пропорционалност; - публичност и прозрачност. От страна на ИАНМСП за контрола по изпълнението на дейността отговаря експерт юрист, включен в управлението на проекта. Експерта юрист ще съгласува документациите на предвидените обществени поръчки включени в плана за външно възлагане. Експертът юрист също така ще отговаря за актуализиране на плана за външно възлагане поръчки по проекта при необходимост. В рамките на тази дейност са предвидени и възнаграждения на външни оценители в условията на ясна и прозрачна процедура за избор в съответствие с разпоредбите и изискванията на законодателството. Целта е външните оценители да спомогнат за оценяването на кандидатите при провеждане на сложни и специфични процедури за обществени поръчки, поради това че от една страна ИАНМСП няма достатъчен административен капацитет, който да отдели за извършването на оценяване на получените оферти. 23 000.00 0.00
Управление на проекта: Необходимостта от тази дейност е продиктувана от нуждата от добро планиране и управление на необходимите ресурси, предоставени от ОПИК, както и създаване на система за успешна и навременна реализация на дейностите, което да доведе до постигане на заложените цели и резултати. В тази връзка е необходимо сформирането на екип по организация и управление на проекта и изграждане на система за управление, гарантираща правилното и ефективно изпълнение на дейностите. Управлението и координацията на цялостното изпълнение на проектните дейности ще бъдат възложени на експерти с доказан опит и познания в съответните области. Предвидено е включване на служители от ИАНМСП в не повече от един екип за управление на проект. В първия етап от изпълнението на проекта е важно да се стартира с мобилизацията на екипа от експерти, което включва сключване на договори с експертите и допълнителен набор от действия, които екипът от експерти ще предприемат, за да се определят и управляват ресурсите и процедурите, необходими за осигуряване на високо качество на изпълнението на проекта. Като част от управлението на проекта се предвижда да се осъществява постоянен вътрешен мониторинг, за да бъде определен напредъкът на проекта по отношение на заложените цели и оценка на изпълнението с оглед на ефективното изпълнение на проекта. Механизмът за мониторинг е ориентиран към резултатите и дългосрочното въздействие, като крайната цел е не само да се получи информация по прогреса на изпълнението на проекта, но и да се използва тази информация, в политиката и вземането на решения, за да се осигури оптимално използване на ресурсите. Дейностите по управление на проекта включват също така извършване на вътрешна и външна отчетност по проекта. Вътрешната отчетност е част от механизма за провеждане на вътрешен мониторинг и проследяване на прогреса на изпълнението на отделните дейности по проекта. Външната отчетност обхваща задълженията на ИАНМСП като бенефициент по ОПИК 2014-2020 и задължението да предава съответните отчетни (технически и финансови) доклади към УО в съответствие с разпоредбите на ДБФП и Ръководството за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ по ОПИК 2014-2020. В рамките на тази дейност влизат и действията по координация и комуникация със съответните управленски структури, както и провеждане на съвместни мониторингови срещи с УО на ОПИК 2014-2020. 187 966.00 0.00
Дейности за информация и публичност: В рамките на тази дейност се предвижда да се извърши серия от мерки, които ще се осъществят в пълно съответствие на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Като част от задължителните мерки за информация и комуникация е изготвянето и поставянето на плакат с размер не по-малък от А3 на видно място, който да визуализира проекта, финансовата подкрепа от ЕС и ще бъде поставен още при стартирането на същинското изпълнение на проекта. В допълнение ще се изготвят стандартни визуализационни и информационни материали, като: банери за онагледяване на подкрепата на финансиращата програма; Също така като част от дейностите за информиране на обществеността е предвидено да се проведат четири информационни събития - прес-конференции. Едната в началото на проекта за обявяване на старта на проекта, по една при завършване на основните дейности по надграждане на уеб-базираната платформа и въвеждане на инструменти за дигитален маркетинг, както и една в края – за отчитане на постигнатото и представяне на крайните резултати. За оповестяване на дейностите по проекта ще се публикуват прес-съобщения на сайта на бенефициента, специализирани интернет и печатни медии. Бенефициентът предвижда изработка и излъчване в национална телевизия на филм за уеб-базираната платформа като основна дейност за изпълнението на проекта и кратка информация за проекта като цяло, с което да постигне популяризиране и максимално информиране на обществеността за крайния резултат от изпълнението на проекта, а именно - подобряване на експортния потенциал на българските предприятия благодарение на дигиталната платформа. По този начин ще бъде осигурено информиране на широката общественост за съфинансирането, предоставяно от Европейския съюз по линия на ОПИК. Задължително ще се посочва, че проектът е получил финансиране от Европейския фонд за регионално развитие чрез ОПИК и ще се съблюдава за пълно спазване на Общите условия към договора за безвъзмездна финансова помощ и изискванията за визия и озвучаване, заложени в т.3.11 от Единния наръчник на Бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Бенефициентът ще информира обществеността относно осъществяването на настоящия проект с периодично публикуване на информация на сайта си. Като първоначална информация уеб-сайтът ще съдържа кратко описание на проекта, включително неговите цели и резултати, като откроява финансовата подкрепа от ЕС. С изпълнението на проекта ще се публикува информация относно прогреса на изпълнение на проекта. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от бенефициента, изрично ще се указва съфинансирането от фондовете на ЕС на проекта чрез поставяне на емблемата на ЕС, общото лого на програмния период 2014 – 2020, посочване на фонда, който оказват подкрепа на проекта. Във всеки документ, свързан с изпълнението на проект, ще се посочва финансиращата го оперативна програма и проекта се осъществява с подкрепата на фонда или фондовете. Ще се спазват изискванията за обем, съдържание на елементи и информация за всеки отделен информационен и комуникационен инструмент, като ще се следи за съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност, дадени в Наръчника. 18 000.00 0.00
Одит на проекта: Ще се извърши цялостен одит след приключване на дейностите по проекта. На външен изпълнител ще бъде възложено извършването на независим финансов одит, които ще се състои в осъществяването на независима финансова проверка на състоянието на счетоводния отчет и финансовата отчетност на проекта. Неговата цел е да удостовери, че отчетените разходи са верни, надеждни и обосновани с адекватни разходно-оправдателни документи и че са извършени по целесъобразен и законосъобразен начин. Очакваният резултат от извършването на независимата финансова оценка е официалното потвърждение на достоверността на счетоводната отчетност и гарантиране на правилното изразходване на средствата, предоставени от ОПИК 2014-2020. Независимият одит ще бъде извършен от лицензиран експерт-счетоводител, който ще бъде избран съгласно изискванията на ЗОП. В края на изпълнение на дейността ще бъде изготвен одитен доклад, който ще бъде предоставен на УО на ОПИК в съответствие с изискванията на подписания договор за безвъзмездна финансова помощ и Ръководството за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ по ОПИК 2014-2020. 10 000.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).