This project proposal combines activities that contribute to the implementation of two of the measures set out in the Roadmap for the implementation of the Updated Strategy for the Development of e-Government in the Republic of Bulgaria 2019-2023 (Measure 25 "e-Office for the Administration" and Measure 28 "Upgrading the cloud system for automation of interdepartmental processes in municipal and regional administrations").
In a certralized manner, the project "Cloud e-services for the administration", through the implementation of an automation platform, which will operate on the infrastructure of State Hybrid Private Could, will provide the following:
• reengineering and automation of work processes related to performing general administration functions by the central administration, and to providing administrative services by the regional and municipal administration;
• integration with the horizontal and centralized e-government systems, as well as specialized systems of the respective administrative body;
• creation of a Catalog of e-government services, which will include a set of automated processes.
Due to the specifics of the functioning of the administration, as well as the large number of administrative structures and units, the analysis, optimization and automation of work processes will be performed in two separate activities, aimed at:
administrations of central bodies of the executive (art. 19, para. 2 of the Law on the Administration) and of administrations of the regional governors (art. 19. para. 3, item 1 of the LA) - abbreviated “central and regional administration” - for the Ministry of E-Governance and one regional governor administration;
administrations of the mayors of municipalities and regions (Art. 19. para. 3, item 1 of the LA) - abbreviated “municipal administration” - for three municipal administrations (incl. Sofia Municipality as the largest municipality in Bulgaria).
Activities
Activity
Contracted Amount
Reported Amount
Дейност 1. Анализ на работни процеси в централната и областната администрация. Дефиниране и реализиране на каталог от услуги „е-администрация“.: Служители на МЕУ ще подпомогнат анализа на работните процеси в Столична община и две други общини, който ще бъде извършен по Дейност 2.
В резултат на дейността ще бъде дефиниран Каталог от услуги „е-администрация“, включващ работни процеси, които са автоматизирани чрез платформа за автоматизация и с осигурен достъп на всички общини. Каталогът ще бъде утвърден от МЕУ.
Служители на МЕУ ще разработят и ще предложат за утвърждаване на министъра процедура за заявяване за ползване на автоматизирани работни процеси от вече наличните в каталога или разработване на нови от административни структури
Служители на МЕУ ще подпомогнат осигуряването на възможност за използване на закупената, конфигурирана и внедрена платформа за автоматизация на работни процеси (резултат от Дейност 2) от други общински администрации, в т.ч. за конфигуриране на персонализиран пакет, достъпен и отдалечено, до всички процеси, налични в Каталога.
Служители от МЕУ ще подпомогнат извършването на интеграция с хоризонтални и централизирани системи на електронното управление, в т.ч. Системата за сигурно електронно връчване и RegiX, както и специализирани системи (напр. системи за документооборот).
Дейност 1 ще бъде изпълнена от служители на Министерство на електронното управление.
51 000.00
0.00
Дейност 2. Анализ, реинженеринг и автоматизация на работни процеси в общинската администрация, свързани с предоставянето на административни услуги. Вписване на услуги в Каталога от услуги „е-администрация“.: Поддейност 2.1
В рамките на дейността ще бъде извършен анализ на работните процеси в Столична община и две други общини, свързани с предоставянето на минимум 50 общински административни услуги, включително:
• базови процеси и специализирани процеси;
• свързани ИКТ услуги; и
• необходимостта и възможностите за интеграция с централизираните и хоризонтални системи на електронното управление и специализирани информационни системи.
В каталога от услуги „е-администрация“, разработен по Дейност 1 ще бъдат включени отделни работни процеси на общинската администрация, свързани с анализираните административни услуги. След утвърждаването му от МЕУ, ще бъде извършен реинженеринг на работните процеси и те ще бъдат автоматизирани чрез внедрената платформа по Поддейност 2.2.
Ще се извърши необходимата интеграция с хоризонтални и централизирани системи на електронното управление, както и с други вътрешни и външни системи Ще бъдат конфигурирани персонализирани пакети за трите общински администрации.
Ще бъдат обучени онлайн минимум 300 потребители на платформата от трите общински администрации, както и от други заинтересовани общини – потенциални ползватели на платформата.
Ще бъдат разработени допълнителни материали към Ръководството за потребителите, с фокус върху общинските администрации, които ще бъдат достъпни онлайн.
Поддейност 2.2.
В рамките на тази поддейност ще се закупи, конфигурира и внедри платформа за автоматизация на работни процеси, чрез която:
• ще се извърши реинженеринг и автоматизация на работните процеси свързани с предоставянето на административни услуги от общинските администрации от Каталога на услугите “е-администрация”,
•ще бъдат конфигурирани персонализирани пакети за трите общински администрации.;
• ще се оптимизират работните процеси, което ще повиши ефикасността и ефективността на общинската администрация.
Ще бъде извършена интеграция с хоризонтални и централизирани системи на електронното управление, както и специализирани системи на съответната администрация и с други вътрешни и външни системи. За осигуряване на синергия между реализираните проекти с финансиране от ОПДУ и ефективно управление на ресурсите ще се използват реализираните резултати от обществена поръчка с предмет „Надграждане на разработения прототип до пълнофункционална система за управление на електронни форми“ (Договор № 31/13.04.2021 г. на ДАЕУ).
Платформата ще функционира върху инфраструктурата на ДХЧО и ще бъде достъпна от администрациите чрез уеб интерфейс,. Ще бъдат конфигурирани персонализирани пакети за трите общински администрации.
Основният позитивен ефект от внедряването на платформата и използването на услугите от каталога се очаква да бъде повишаване на ефективността на администрацията и уеднаквяване на начина, по който администрациите изпълняват дейности в конкретната предметна област.
3 178 960.00
0.00
Notes:
Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN