Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 209 TREES
Български

Programme: Maritime and Fisheries Programme

Planning region: All

Description

The project ,,Support for independent living in the municipality of Nova Zagora’’ aims to improve the quality of life and access to services for social inclusion for people with disabilities and people over 65 years with inability for self care, overcoming the consequences of social exclusion and poverty and return to the labor market to the people who take care for their relatives with disabilities. The service will be provided by a unit of services for home care – Nova Zagora established by a procedure ,,Help at home‘’ to provide hourly services for social inclusion in the community or at home environment. It will be appointed management staff consisting social worker and assistant social activities, providing specialized services by a nurse through which to ensure an integrated approach for the provision of services. For hourly personnel providing social services will be hired approximately 62 people who will serve 100 users from the targeted groups.
All activities are considered to the requirements of the managing authority of OP HRD 2014-2020, as the results will help to improve the access to social and health service, independent living and social inclusion of people with disabilities in need and people over 65 years with inability for self care .

Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: За изпълнение на дейностите ще бъде сформиран екип за организация и управление на проекта. Екипът ще се състои от: 1. Ръководител - ръководи работата на екипа, разпределя задачите и отговорностите на членовете; Управлява дейностите по проекта и носи отговорност за цялостното му изпълнение; 2. Координатор - администрира дейностите по проекта и оформя документация свързана с техническата отчетност на проекта, отговаря за навременната подготовка и изпълнението на отделните дейности по проекта; Отчита технически проекта; 3. Счетоводител - Управлява прогнозните и действителни парични потоци; Изготвя и отчита всички финансови документи, съгласно подписания договор и българското законодателство; Подготвя документи за разплащания; Оформя фактури и всички необходими финансово отчетни документи по проекта; Изготвя искане за плащане по междинни и окончателен финансови отчети; 4. Експерт търгове - изготвя необходимите документи за тръжната документация, провежда тръжните процедури, провежда организацията по откриване на процедури за възлагане на обществени поръчки; участва в изготвянето на документации за възлагане на обществени поръчки; участва в комисии за разглеждане, оценка и класиране на офертите; да поддържа архив от досиета с документи, свързани с обществени поръчки; осъществява информационно огласяване на процедурата по възлагане на обществените поръчки; изпраща информацията, свързана с възлагането на обществените поръчки до Агенцията за обществени поръчки, съгласно ЗОП и Правилник за прилагане на Закона за обществените поръчки; 5. Експерт човешки ресурси - Подготвя необходимата документация, свързана с назначаването и освобождаването на персонала в звеното за услуги в домашна среда и лицата предоставящи почасовите услуги. Изготвя и поддържа досиетата на наетия по трудово правоотношение персонал; Приема и завежда заявленията от кандидатите за работа; 6. Технически сътрудник - Администрира дейностите по проекта; Оформя документация, свързана с техническата отчетност на проекта; Води кореспонденцията по проекта; Отговорен за прилагането в работата на всички приети правилници, наредби и заповеди на ръководството; Приема и завежда заявленията от кандидат потребителите при стартиране на проекта; Участва работните срещи на Екипа за управление на проекта и води протокола от срещите; Длъжността е пряко подчинена на Ръководителя на проекта; Екипът ще следи изпълнението да се извършва в съответствие с установените процедури, съгласно изискванията на Възложителя и специалните условия на договора за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ по ОП „РЧР”. 45 447.35 42 835.09
Информиране и публичност - провеждане на кампания сред потенциалните кандидат-потребители и кандидатите за работа: С цел информиране на потенциалните потребители за услугата и кандидатите, които желаят да бъдат наети по програмата, ще бъдат изработени и разпространени информационни материали за: предоставената безвъзмездна помощ по ОП; организацията - доставчик на социалните услуги; процеса на предоставяне на услугите; описание на правата и задълженията на пряко предоставящите социални услуги и съответно на потребителите. Ще се проведат информационни кампании чрез организиране и провеждане на стартова пресконференция с помощта на местните електронни медии. Ще бъде осъществена логистика за пресконференцията и ще бъдат изработени, чрез избран изпълнител, следните материали: брошури; плакати; информационна табела; рекламни папки и рекламни химикала; репортаж; логистика; пресконференция. В сайта на кандидата ще бъде публикувана информация. На всички организирани информационни събития ще бъдат привлечени всички заинтересовани страни - организации на хора с увреждания, на възрастни хора, дирекция "Социално подпомагане", кметовете на населените места в община Нова Загора. За провеждане на кампанията ще бъдат изразходени средства в размер на 1034,40 лв., описани в т. 13 от бюджета. 1 034.40 1 775.40
Подбор и наемане на персонал за предоставяне на специализирани услуги в Звеното за почасово предоставяне на услуги за социално включване в домашна среда: Дейността включва подбиране и назначаване на персонал, необходим за функциониране на звеното - социален работник и сътрудник социални дейности, персонал за предоставяне на специализирани услуги в домашна среда - медицинска сестра и персонал за почасово предоставяне на услугите. Ще бъде разработена процедура за подбор на кандидатите – приоритетно безработни лица в трудоспособна възраст, които не са придобили право на пенсия за осигурителен стаж и възраст. Наетите на длъжност социален работник, сътрудник социални дейности и медицинска сестра ще бъдат назначени на пълен работен ден, а лицата за персонал за почасово предоставяне на услугата на длъжност личен асистент на пълен и на непълен работен ден. За целта с всеки един ще бъде сключен трудов договор и подробно разписана длъжностна характеристика. За личните асистенти ще бъдат разработени и приложени към трудовия договор индивидуален план-график, включващ обслужваните от тях потребители. Ще бъде закупено работно облекло в размер на 4686,00 лв., описани в т. 4.1 от бюджета, чрез провеждане на процедура за доставка по реда на ЗОП. Наети приблизително 62 лични асистенти, от тях 22 при извършване на първоначалния подбор, а останалите 40 след приключване предоставянето на услугите по операция „Нови алтернативи”. 446 478.52 361 613.83
Провеждане на обучения и супервизия на персонала: Придобиване на знания и умения за предоставяне на качествени услуги в домашна среда с цел повишаване качеството на предоставяните услуги. За гарантиране качеството на предоставяната социална услуга ще бъде проведено въвеждащото обучение за одобрените лица и резерви. В обучението ще бъдат включени единствено лица, които не са преминали въвеждащо обучение. Ще се извърши в рамките на 2 дни по 7 часа по теми, в съответствие с Методиката за предоставяне на социалната услуга в общността „Личен асистент”. Обучението ще завърши с решаване на тест и издаване на сертификат. Предвидени са разходи за въвеждащо обучение на 15 одобрени кандидата за два дни по 10 лв. на ден, чиято обща сума е 300 лв. По време на предоставяне на услугите, на персонала на звеното, за повишаване качеството на предоставяните услуги, ще бъдат проведени три надграждащи обучителни модули с практическа насоченост за около 62 наети лица. Всяко обучение ще бъде в рамките на един ден. Личните асистенти ще бъдат разделени на три групи, средно по 20 лица в група. Предвидените разходи са в размер на 1350 лв. общо за трите надграждащи обучения. По време на предоставяне на услугите ще бъдат провеждани и регулярни групови и индивидуални супервизии по теми и предварителни заявки от персонала на звеното - общо 40 броя. Предвидените разходи за извършване на супервизията са в размер на 704,00 лв. Обучителните програми и текстовите за обучителните модули ще бъдат разработени от нает за целта асистент методик, наетият обучител ще извърши въвеждащото и надграждащите обучения , а нает консултант ще супервизира персонала, предоставящ социалните услуги по теми, предварително заявени чрез индивидуални или групови срещи. Асистент методика ще подготви обучителната програма, ще направи подбор и ще разработи текстовете за обучителните модули, ще подготви теста за проверка на знанията, както и формулярите за обратна връзка. Предвидените разходи са в размер на 280,80 лв. Обучителят ще извърши обучението, ще организира и проведе заключителната част с решаване на теста , ще провери дадените отговори за проверка на знанията. Изборът на асистент методика и консултанта, който ще супервизира персонала ще се извърши по реда на ЗОП, а обучителя ще бъде физическо лице с предвидени разходи за трудови възнаграждения и възнаграждения, определени по реда на ЗДСл на физическите лица. 2 634.80 4 199.73
Подбор на кандидат-потребители на социалните услуги: Дейността е свързана с набиране на потребители на почасовите социални услуги. Ще бъде приложена методика за оценка на потребностите на кандидат-потребители, разработена от избран и нает асистент методик, чрез процедура по реда на ЗОП - предвидени са разходи в размер на 280,80 лв. На всяко лице, подало заявление за ползване на почасови услуги за социално включване, ще бъде извършена индивидуална оценка на потребностите на база изготвената методика. Първата група оценки на потребностите на кандидатите подали заявление, ще бъде извършена от трима експерти оценка - физически лица с предвидени разходи за трудови възнаграждения и възнаграждения в размер на 1200,00 лв., определени по реда на ЗДСл на физическите лица. Предвидената сума включва изготвяне на 80 оценки на лицата, преди стартиране на услугата в рамките на 80 часа. След приключване предоставянето на услугите по операция „Нови алтернативи”, ще бъде направена нова оценка на потребностите на 43 потребители от социалния работник нает в Звеното за почасови услуги. През целият период по предоставянето на почасовите услуги ще се приемат заявления на лица от целевата група, а оценката отново ще бъде извършвана от социалния работник нает в Звеното за почасови услуги. Всеки един кандидат, подал заявление след стартиране на услугата ще бъде оценяван от социалния работник, нает в звеното в рамките на неговото работни време и определеното трудово възнаграждение. Не се предвижда да бъде заплащано допълнително на външни експерти. Приемането на заявления и извършване на оценка на потребностите по време на цялостното предоставяне на услугите, респективно до края на изпълнение на проекта, дава възможност на лица, попаднали в целевите групи на по-късен етап, да се възползват от предоставените услуги. Реализирането на тази дейност ще даде възможност от една страна да се извърши прецизен и справедлив подбор при кандидат-потребителите, а от друга страна оценката ще послужи за основа при разработване на индивидуалните планове за предоставяне на почасовите услуги. 1 480.80 1 054.31
Предоставяне на почасови услуги на одобрените потребители - Осигуряване на достъп до интегрирани услуги, според специфичните потребности на човека в неравностойно положение въз основа на индивидуална социална оценка: Целта на дейността е свързана с удовлетворяване специфичните нужди на потребителите. Подкрепеното звено за почасово предоставяне на услуги за социално включване в домашна среда ще предоставя услуги на хора с увреждания и техните семейства и хора над 65 г с ограничения или в невъзможност за самообслужване - от наетия персонал в звеното на база извършената оценка на потребностите и заявените конкретни услуги. Личният асистент ще предоставя услуги за социално включване. За гарантирания интегриран подход при предоставяне на услугите специализирани услуги ще предоставя и наетата медицинска сестра на потребители с констатирана необходимост. С всеки одобрен потребител ще бъде сключен договор за ползване на услугите, с подробно разписани правата и задълженията на всички страни по договора – доставчика, „личния асистент” и потребителя. Ще бъде разработен индивидуален план за удовлетворяване на конкретните нужди на потребителя, в съответствие с чл. 40 г от ППЗСП. На потребителите ще бъде предоставяна подкрепа – мотивационна, психологическа и/или друг вид, според индивидуалната потребност, чрез предварително заявяване от тяхна страна. Подкрепата ще бъде осигурявана от подбран и нает консултант по реда на ЗОП, за което е предвидена сумата от 1075,00 лв. Зя цялостното функциониране на звеното и предоставянето на услугите ще бъде разработена методика на услугата от подбран и нает асистент методик, за което е предвидена сумата от 280,80 лв. Включването на потребители за обслужване ще бъде извършено на два основни етапа. Първи етап след първоначално извършената оценка на подалите заявления. На този етап ще бъдат включени приблизително 57 потребителя. Втори етап включване на потребители след приключване на процедура "Нови алтернативи", съответно след изготвена нова оценка. По време на цялостното предоставяне на услугата по проекта могат да бъдат включвани потребители от банката чакащи. За доброто функциониране и комуникацията със потребителите, техните близки и личните асистенти са предвидени разходи в размер на 600,00 лв. за заплащане на телефонни разговори, описани в т. 9.1 от бюджета. Почасовите услуги ще бъдат предоставяни за период от 19 месеца. 1 955.80 61 123.52
Популяризиране на резултатите от проекта.: Дейността е свързана с информиране и публичност. За целта ще бъде информирана обществеността за постигнатите резултати и предоставената безвъзмездна финансова помощ по Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 г. през последния месец от приключване на услугата и на проектните дейности. Ще бъдат разработени и разпространени печатни материали - брошури. Ще бъде проведен заключителен семинар с поканени представители на целевите групи и на всички заинтересовани страни - организации на хора с увреждания, на възрастни хора, Дирекция "Социално подпомагане", кметове на населените места в общината и местните електронни медии На всеки един от участниците ще бъде предоставена рекламна папка, рекламен химикал и брошура. Ще бъде осъществена логистика. Всички рекламни материали свързани с публичността, информираността и логистиката ще бъдат осъществени от избрания изпълнител в дейност 1. Ще бъдат изразходвани средства в размер на 889,20 лв., които са описани в т. 13 от бюджета. В сайта на Общината ще бъде публикувана информация. С цел осигуряване на по-голяма публичност и популяризиране на резултатите ще бъде заснет и излъчен репортаж от домовете на някои от потребителите на социалните услуги и техните лични асистенти. 889.20 70.60

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).