Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 332 TREES
Български

Programme: Maritime and Fisheries Programme

Planning region: All

Description

The project is aiming to increase the administrative capacity of MoI' officials for prevention and counteractions of corruption in the system by: 
- developing a program for specific training's and workshop, for officials of Internal Security Directorate, for officials of all other MoI' authorities, for newly appointed employees; - development of a modern hotline for signals for corrupt acts and offenses by police officers; - improvement of the integrity (professional standards and ethic) of police officers; - improvement of technical infrastructure, aiming to prevent and counter corruption  actions, made of MoI' officials. In order to achieve the goals of the project are planing the following activities: development and implementation of new modern methods by prevention and counter the corruption; development of a system for information share, data access, control, data storage and operational analysis of corruption.The expected results are:
1. Increase the capacity of MoI' officials according the prevention and counter of corruption and offences.
1.1. Increase of capacity of officials of Internal Security Directorate for prevention of corruption:
- Modernization of the hotline for signals for corruption and offences;
- Training's of at least 150 officials of Internal Security Directorate on subjects related with counter corruption, professional ethic and standards. 
1.2. Improvement of integrity of police officers. - Developed methodology for evaluation of integrity of police officers - at least 3;
1.3. Training's for an increase of capacity of officials of National Police General Directorate for prevention of corruption in the governmental institutions. - trained officials of National Police General Directorate for implementation for anti-corruption measures - at least 70 people
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Управление на проекта : Дейността обхваща целия период за изпълнение на проекта и включва всички дейности по управление на проекта, по-специално: • Мониторинг за постигането на заложените в проекта общи и конкретни резултати и индикатори и контрол на качеството; • Управление и администриране на бюджета на проекта; • Координационни срещи на екипа за управление на проекта; • Координационни срещи на екипа за управление на проекта с подизпълнтели; • Подготовка на необходима документация, организиране и провеждане на процедури по избор на подизпълнител; • Контрол на качеството на услугите/материалите, предоставени от подизпълнители; Екипът по управление на проекта включва: 1. Ръководител на проекта- старши комисар Светлана Огнянова Миланова-Петкова - началник отдел при ДВС-МВР; В рамките на проекта ръководителят - Светлана Огнянова Миланова-Петкова ще отговаря за цялостната проектна работа. Ще управлява осъществяването на дейностите за постигане на целите и резултатите на проекта, ще създава организацията за изпълнение на заложените задачи в определените срокове и в пълно съответствие с целите на Програмата. Ще подготвя и следи за изпълнението на плана на дейностите по проекта. Ще създава организацията по разработването и внедряването на антикорупционните мерки, на доставянето на новата техника и нейното стартиране в експлоатация. Ще извършва контрол за изпълнението на проекта, ще провежда регулярни работни срещи на екипа по проекта. Ръководителят на проекта ще контролира финансовото изпълнение на проекта, процедурите по възлагане на обществени поръчки, като ще информира упълномощения зам.-министър за възникнали трудности и предприемане на конкретни мерки. Ще предоставя регулярни доклади за напредъка на проекта на министъра/упълномощения зам.-министър и на дирекция "Международни проекти" Ще участва в дейностите по мониторинг и оценка на проекта. Ще оказва съдействие при оценка и одит на проекта. 2. Координатор по проекта - Кристиян Момчилов Цонков - старши експерт при ДВС-МВР; В рамките на проекта Кристиян Цонков ще координира цялостната дейност по проекта и ще подпомага работата на ръководителя на проекта. Ще отговаря за изпълнението на заложените дейности по проекта и за сътрудничеството с други институции, имащи отношение в изпълнението на дейностите по проекта. Ще отговаря за постигането на заложените резултати на конкретните дейности. Ще контролира подготовката и провеждането на процедурите за възлагане на обществените поръчки по проекта, като ще следи за съответствие с националното законодателство. Ще информира ръководителя на проекта за напредъка на работата и своевременно ще го запознава с възникнали проблеми, забавящи или затрудняващи изпълнението на планувани дейности, като ще предлага предприемащи мерки. Ще координира и участва в дейностите по контрол, мониторинг и оценка на проекта. 3. Координатор по проекта за партньора- Снежана Спасова Ангелова - главен експерт в Главна дирекция "Национална полиция"; В рамките на проекта Снежана Ангелова ще координира дейностите, изпълнявани от Главна дирекция "Национална полиция" в качеството и на партньор по проекта и ще подпомага работата на ръководителя на проекта. Ще отговаря за изпълнението на заложените дейности от партньора по проекта; Ще отговаря за постигането на заложените резултати на конкретните дейности от компетентността на Главна дирекция "Национална полиция". Ще информира ръководителя на проекта за напредъка на работата и своевременно ще го запознава с възникнали проблеми, забавящи или затрудняващи изпълнението на планувани дейности, като ще предлага предприемащи мерки. 4. Финансист по проекта - Милена Kръстинова Маринова - главен експерт в ДПУБ-МВР; 5. Финансист по проекта - Валентина Димкова Георгиева - главен експерт ФСО- ГДНП; 6. Айлин Осанова Акифова - Техническият сътрудник по проекта. Дейността по управление на проекта обхваща служители от двете партниращи си дирекции и е насочена към всички целеви групи. 153 049.06 205 509.23
Повишаване на капацитета на служителите от дирекция "Вътрешна сигурност" по линия на превенция и противодействие на корупцията, чрез провеждане на обучения, семинари, кръгли маси и обмяна на опит : Дейността е насочена към повишаване на капацитета на ДВС в областта на превенцията и противодействие на корупцията, оценката на интегритета на полицейските служители, професионалната етика и стандарти, чрез провуеждане на серия от обучителни мероприятия, включващи практически ориентирани теми: преглед на антикорупционните институционални и управлениски практики, идентификация на пропуски, корупция сред полицейските служители, включително конфликт на интереси, нови форми на корупция сред полицейските служители, свързана с трафик на бежанци, организиран тероризъм, контрабанда на акцизни стоки. Дейността ще бъде изпълнена, чрез осигуряване на логистика и организационно-техническа подготовка при провеждане на обуителните мероприятия. 1. Обучителни мероприятия за минимум 150 служители от дирекция "Вътрешна сигурност" - семинари, кръгли маси, обмяна на опит и най-добри практики в областта на превенцията и противодействието на корупцията. За целия програмен период на проекта ще бъдат организирани и проведени общо 24 обучителни мероприятия от посочените видове, под формата на тридневни обучения с участието на български и международни лектори. Експертен екип, сформиран от ръководителя на проекта, ще разработи дългосрочен план-програма на обучения, насочени към служители от състава на дирекция "Вътрешна сигурност" и отговарящи на техните потребности и актуалните методи и средства за певенция и противодействие на корупцията. За целта ще бъде актуализиран учебния план на дирекцията и предвидените и заложени по този проект обучения ще бъдат нормативно разписани за всяка следваща година. Актуализирането ще се извършва до 30.01 на всяка година в периода на изпълнението на проекта. Обученията ще бъдат съобразени с йерархичното място на служителите в структурата и с професионалната им компетентност. При изготвянето на цялостния план- програма ще бъдат заложени обучения за новоназначени служители, обучения за служители на изпълнителски длъжности и кръгли маси и обмяна на опит за служители от ръководния състав. Дирекция "Вътрешна сигурност" разполага с изнесени в страната структури, поради което семинарите и обученията ще бъдат провеждани освен в гр. София и на регионален принцип, в други градове на страната. В рамките на проекта ще бъдат проведени общо 24 обучителни мероприятия, като ще бъдат обучени минимум 150 служители от дирекция "Вътрешна сигурност". Служителите ще бъдат разделени на три групи, от по 50 души, като броя на присъстващие на във всяко обучение ще варира в замисимост от служебната ангажираност на служителите и други обективни причини. Всяка от групите ще премине през 8 тридневни обучителни мероприятия. ОБученията ще бъдат водени от петима български и двама международни лектори експерти в областта на превенцията и противодействието на корупцията на национално и международно ниво. Експертите ще бъдат избирани по реда на ЗОП, като с тях ще бъдат сключвани граждански договори. Критериите за подбора им включват дълъг опит в изследването на корупцията в страната и в Европа, участие в проекти по този въпрос, по програми, финансирани от ЕС. Познаването на националните особености и антикорупционния опит на други държави, антикорупционната политика на ЕС 2. Осем 5-дневни учебни посещения в страна членка на ЕС за запознаване с най-добрите практики в областта на корупцията- Участници във всяко от посещенията – 5 български експерта; За целта служителите ще бъдат командировани за обучение и обмяна на опит, като ще им бъдат осигурени дневни пари, квартирни, международен и вътрешен транспорт, застраховки. 3. При изпълнението на дейността се предвижа отпечатването на печатно издание, обхващащо всички теми от проведените обучения и кръгли маси. Дейността е насочена към служителите на ДВС-МВР, като основна целева група, предвид тяхнат аспецифична компетентност по превенция и противодействие спряма всички останали служители на МВР 1 492 307.92 510 816.13
Повишаване на капацитета на служителите на дирекция "Вътрешна сигурност" по линия на превенция и противодействие на корупцията, чрез развитие на съществуващ и създаване на нови механизми за подаване на сигнали за корупция и други неправомерни деяния извършени от служителите на МВР-"Whistle blower mechanism". : Дейността включва разработването на съвременни методи и средства за подаване на сигнали за корупция сред служителите на МВР, гарантиращи сигурност и защита на подателя на сигнала, гарантиране на неговите права, интереси и лични данни. Подателят на сигнала ще бъде защитен, като ще му бъде предоставена възможност да подаде анонимно информацията, без да разкрива своята самоличност. Към настоящия момент дирекция "Вътрешна сигурност" получава и обработва сигнали на базата на съществуващата нормативна и поднормативна база в МВР. Със заповед № 8121з-34/18.01.2016 г. са утвърдени Правила за организацията на работа по получаване и първоначално обработване на сигнали, постъпили на телефонните линии и интернет страницата за сигнали на Министeрство на вътрешните работи. Администрирането на телефонните линии и интернет страницата за сигнали към настоящия момент се осъществява от служители на дирекция "Вътрешна сигурност". Развиване на съществуващия механизъм за подаване на сигнали за корупция- "Whistle blower mechanism". , чрез - Anonymous Open Line, предвижда използване на новоразработен софтуер, улесняващ достъпа за подаване на сигнали, увеличаване на скоростта на разпространение и обработка на получените сигнали, възможност за обратна връзка, осигуряване на защита на подателя на сигнала. Това ще доведе до повишаване на прозрачността на антикорупционните дейности. Предвижда се разработването на мобилна платформа, тип приложение (апликация), базирано на операционни системи iOS и Android. Същото да бъде със стартово изображение (икона) знакът на дирекция "Вътрешна сигурност", в чиято компетентност попада обслужването и на анонимната телефонна линия и нтернет страницата за подаване на сигнали срещу служители на МВР, посочени по- горе. Въпросното приложение следва да бъде с интегриран софтуер, за достъп до уеб страницата за предложения и сигнали на МВР, до телефона за подаване на сигнали за корупция от служители на МВР, ще има опция за подаване на анонимен сигнал, чрез видео файл или чрез прикачване на снимков материал. Приложението ще дава възможност за директно предаване и получаване на информацията на URL адрес www.mvr.bg. Този софтуер трябва да предоставя възможност на потребителя на приложението да достъпва във всеки момент, въпросните адреси, чрез натискането на съответни бутони, интегрирани в менюто на програмата и ще гарантира защитата на неговите лични данни и/или анонимност. Съхраняването и обработването на сигналите получени на интернет страницата ца сигнали на МВР, на телефонната линия за сигнали срещу служители на МВР, както и чрез новосъздаденото мобилно приложение, се нуждаят от сигурно и надеждно съхранение. За целта е необходимо да бъде закупен сървър даващ възможност за създаване на качествена база данни, с опция за аналиц и изготвяне на справки, с какъвто към настоящия момент ДВС-МВР не разполага. За популяризиране на каналите за подаване на сигнали за корупция (анонимни телефонни линии, онлайн платформи и мобилна апликация), дирекция "Вътрешна сигурност" ще проведе национална информационна кампания. В кампанията ще участват служители на ДВС и доброволци- известни личности и ще включва изработването на различни материали (напр. билбордове, информационни листовки и др.), които да достигат широката общественост и чужди граждани чрез социалните мрежи, средствата за масова информация, раздаване на рекламни материали. Финасовата обосновка на кампанията е заложена в бюджета на дейност 8. Проектът включва подобен Комуникационнен план. Дейността е насочена към служителите на ДВС-МВР, като основна целева група, предвид тяхната специфична компетентност по превенция и противодействие спряма всички останали служители на МВР. 60 000.00 32 993.09
Укрепване на капацитета на дирекция "Вътрешна сигурност, за превенция и противодействие на корупцията, чрез информационна система за събиране, бърза обработка и визуализация на информационни потоци : Дирекция "Вътрешна сигурност" е структура на Министерство на вътрешните работи за оперативно-издирвателна, информационно-аналитична и организационна дейност по превенция, предотвратяване, пресичане и разкриване на престъпления, извършени от служители на министерството. Нейната специфична компетентност е правно регламентирана в разпоредбите на чл. 43а, ал. 1 от ЗМВР и чл. 75 от ПУДМВР. Като структурата на МВР, тя координира и управлява цялостната дейност на национално ниво по борбата срещу измамите, корупцията, включително защита на финансовите интереси на Съюза и др. престъпления, извършени от служители на министерството, както и участва в изготвянето на нормативната база на Р. България в тази област. Предвид специфичната функционална компетентност на дирекцията, мерките заложени в Националната стратегия по линия на превенция и противодействие на корупцията се явяват пряко свързани с работата й. Освен с нея, настоящото проектно предложение и съобразено и с концепцията за превенция и противодействие на корупцията в МВР 2016-2020 г. Основната ни цел е да постигнем обвързаност на стратегическите документи в областта на противодействие на корупцията и подпомагане на процеса на постигане на планираните приоритетни цели. Чрез реализирането на заложената дейност ще се повиши и аналитичния капацитет на дирекцията за превенция и противодействие на корупцията, не само в системата на Министерство на вътрешните работи, но и на национално ниво. Реализирането на проекта ще даде възможност за успешно прилагане на новата правителствена антикорупционна политика и за ефективно противодействие на бързо усъвършенстващите се престъпни схеми, както и за постигане на високите европейски антикорупционни стандарти. Основен приоритет в разследването, използван от служителите на дирекция "Вътрешна сигурност" е правилно структурираната оперативно-издирвателна информация, реализирано чрез прилагане на законово регламентирани специфични форми, методи, способи и средства. В голяма степен тя зависи от правилно проведената информационно-аналитична дейност. Информационно-аналитичната дейност включва събиране, обработване, съхраняване, анализиране, използване и предоставяне на информация. Към настоящия момент ДВС-МВР не разполага с информационна система, педлагаща подобни възможности. Поради тази причина, настоящата дейност от проекта е насочена именно към разработването на така необходимия нов инструмент за оперативен анализ, какъвто е и IBM i2 Enterprise Insight Analysis или еквивалент, който е основата на АИС „Визуализация и анализ“. Дирекция "Вътрешна сигурност" непрекъснато разработва нови механизми и създава добри практики по линия на превенция и противодействие на корупцията. Наличието на един такъв информационно аналитичен инструмент безспорно би довело до по- качествено изпълнение на оперативно- издиравтелните мероприятия, а от там и до повишаване на капацитета по разследване на престъпления, извършени от служители на МВР . В рамките на изпълнение на дейността, освен осигуряването на посочения нов инструмент, се предвижда и обучение на служителите за работа с него. Бройката на предвиденото за закупуване техническо оборудване е индикативна и подлежи на промяна. Анализът на дейността на ДВС показва, че не всеки служител може да работи и разполага с достъп до разработения нов софтуер. Повечето работят в стаи от по двама или трима души и не е необходимо всеки компютър да е с инсталиран специализиран осфтуер. Поради тази причина за изпълнение на целите на дирекцията са необходими 20 бр. работни станции с 40 бр. монитори. За работата с новоразработения софтуер ще бъдато обучени 30 служителя на ДВС. 1 021 702.08 981 810.24
Разработване на методология и инструменти за въвеждане на антикорупционни мерки и оперативни тактики. : За постигане на по-високи стандарти в антикорупционното противодействие, както и изпълнението на правителствената политика за ефективност в борбата корупцията и други неправомерни деяния, като контрабанда на акцизни стоки, конфликт на интереси, трафик на бежанци, организиран тероризъм и пр. дирекция "Вътрешна сигурност" разработва механизми и системи за ранно разкриване на зони с повишен корупционен риск сред служителте на МВР. Тя насочва своите усилия към внедряването на вече утвърдената европейска практика по превенция на корупцията - тестовете за професионален интегритет. Тестовете за интегритет са конкретни антикорупционни мерки, коита вече имат и своята правна регламентация. По смисъла на чл. 152а. от ЗМВР (Нов - ДВ, бр. 81 от 2016 г., в сила от 14.10.2016 г.) За установяване изпълнението на служебните задължения от държавните служители могат да се провеждат тестове в рамките на осъществявания административен контрол. Дейността попада в правомощията на дирекция "Вътрешна сигурност"- МВР. Условията и редът за провеждане на тестовете се определят с Инструкция за условията и реда за провеждане на тестове за установяване на изпълнението на служебните задължения на държавните служители на МВР, утвърдена със заповед № 8121-1302/19.10.2017 г. на министъра на вътрешните работи и обн. ДВ бр. 87/31.10.2017 г. Към настоящия момент няма изготвени методики за оценка на интегритета на полицейските служители, нито за прилагането на автоматизиран мониторинг на социалните мрежи. Поради тази причина предвиждаме, в рамките на дейността да бъде проведено и специализирано експертно изследване за ранно разпознаване на зоните с повишен корупционен риск с оглед осъществяването на ранна превенция срещу корупцията, както и разработването на система за автоматизиран мониторинг на социални мрежи. Това ще даде възможност за прилагането на специализиран софтуер за мониторинг на интернет пространството и последващ автоматизиран анализ на получената информация. Заложената дейност ще представлява нова оперативна тактика, даваща бърза и навремена информация на служителите на ДВС-МВР. На база на постигнатите резултати ще бъдат разработени три методологии и инструменти за въвеждане на антикорупционни мерки и оперативни тактики. Ще бъдат въведени нови антикорупционни мерки и оперативни тактики в противодействието на корупцията. Явлението ще бъде разгледано от всичките му аспекти, прилагайки мултидисциплинарен подход. Разработване и приложение на методологии за оценка на интегритета на полицейските служители. • Определяне на параметри за разработване на трите методологии и базираните на тях инструменти; • Подготовка и провеждане на процедура по избор на подизпълнител; • Разработване на трите методологии и базираните на тях инструменти от избран подизпълнител; • Пилотиране и напасване на трите методологии и базираните на тях инструменти; • Окончателно внедряване на трите методологии и базираните на тях инструменти в работата на служителите на ДВС. Дейността е насочена към служителите на ДВС-МВР, като основна целева група, предвид тяхната специфична компетентност по превенция и противодействие спряма всички останали служители на МВР. Обхваща и всички служители на МВР, които ще могат да прилагат трите разаботени методологии. 100 000.00 53 113.00
Повишаване на капацитета на служителите на дирекция "Вътрешна сигурност" за провеждането на специализирани операции, чрез закупуването на специализирано техническо оборудване, гарантиращо сигурността на предаваната информация. : Доставка на специализирано техническо оборудване за подпомагане на изпълнението на антикорупционните мерки от дирекция "Вътрешна сигурност" и осигуряване на изпълнението на задачи свързани с управлението, координацията, оперативния криминален анализ, мониторинг и оценка чрез ИТ базирани технологии. 1. С настоящия проект, дирекция "Вътрешна сигурност" ще разработи нови механизми и системи за ранно разкриване на зони с повишен корупционен риск на служители, податливи на корупционен натиск. Независимо от професионализма на служителите, с които разполага дирекцията, разрушаването на корупционните схеми и канали е в голяма зависимост от използваната техника. В тази връзка и за качественото изпълнение на задачите си ДВС се нуждае от средства за сигурна и надеждна комуникация при провеждането на специализирани операции. Анализът на проведените операции през последните години, показва, че често те се провеждат в трудно достъпни местности или в градски условия с плътно железобетонно застрояване, където нормалните мобилни връзки не могат да работят надеждно, а също в пограничните райони, където мобилните оператори нямат покритие. Служителите на ДВС остават без комуникация по между си. Голяма част от съвременните мобилни апарати не могат да осигурят криптирани и надеждни връзки, без изтичане на информация. Това налага, да се търсят по- сигурни начини за връзка и комуникация при реализации по линия на превенция и противодействие на корупцията. За постигане на целите на правителствената политика и за по- ефективно противодействие на бързо усъвършенстващите се престъпни схеми, както и за създаване на високи антикорупционни стандарти релевантни на европейските такива, ДВС се нуждае от съвременно техническо оборудване. В тази връзка с изпълнението на настоящата дейност ще целим доставка на оборудване, аксесоари и устройства за свободно говорене - преносими ТЕТРА терминали и мобилни ТЕТРА радиотерминали, които да съответстват на утвърдения от Европейски институт за технически стандарти (ETSI) общоевропейски стандарт за радио средства, използвани от службите за обществена безопасност и сигурност. С настоящата дейност ще се цели повишеаване на ефективността на противодействието на корупцията и повишаване на разкриваемостта на престъпления, свързани с участието на служители на МВР в трансгранични контрабандни канали. и всякакви други неправомерни действия свързани с корупция и измами. Статистиката от провежданите до момента операции, показва, че за успешното изпълнение на всички предвидени в тях задачи и постигане на крайните им цели се ангажират значителен брой служители, намиращи се в различни локации и действащи в различни условия. Тази сложност на провежданите действия изисква създаването на надеждна система за Comment, control, communication, coordination amp; C4amp;I. Ключово звено в изграждането на тази система е възможността да се обменя, предава и съхранява бързо и надеждно информация от центърауправляващ операцията до всеки един участник в нея. В ДВС, служителите, които участват в такива операции с повече от една зона за отговорност, участват между 30 и 80 служители на дирекцията. Както непосредсвени изпълнители- ОР на терен, така и служители отговарящи за анализа и координацията с други служби. Поради това в настоящата дейност сме заложили доставянето на 70 носими ТЕТРА радиотерминали, 10 броя мобилни ТЕТРА радиотерминали и 70 броя устройства за свободно говорене за преносими ТЕТРА радиотерминали Дейността е насочена към служителите на ДВС-МВР, като основна целева група, предвид тяхнат аспецифична компетентност по превенция и противодействие спряма всички останали служители на МВР 71 500.00 75 457.95
Повишаване на капацитета на ГДНП по линия на превенция и противодействие на корупцията : 1. Противодействието на корупционните явления в нашето общество е един от основните приоритети на дейност на МВР – установяването на престъпление от този вид, разкриването му, т. е. събирането на достатъчно по обем и качество доказателства е свързано и с повишаването на подготовката на служителите, работещи по линията. В тази връзка полицейски служители по линия „Икономическа полиция“ ще бъдат обучени с цел: - Повишаване на административния капацитет на служителите от СДВР и ОДМВР, работещи по противодействие на корупцията, чрез обучение с участието на международни лектори; - Придобиване на нови знания и умения на служителите ангажирани с провеждането на оперативно-издирвателни и процесуални действия по линия противодействие на корупцията; За целта се предвижда да бъдат проведени два международни тридневни семинари в България за обучение на общо 70 полицейски служители от цялата страна и още четири национални тридневни семинари с по 35 обучаеми Във всяко обучение ще обучението ще участват:- 35 обучаеми; 1 служител от ГДНП- организатор на събитието - с функции по подпомагане настаняването на участниците, оформяне на финансовите документи по дейността, организиране на присъствените списъци и др;- 5 български експерти - лектори;- 2 международни експерти – лектори (за двата международни семинара). В бюджета на проекта са включени хонорари за лекторите. Обученията ще се провеждат в последователност 2x2 - два семинара слети един след друг. Българските лектори са 5 – 2 експерти от ГДНП и 3 външни експерти – те също ще бъдат избрани по реда на ЗОП. Външните лектори ще бъдат избрани по възможност от следните институции – Прокуратура на Република България, КП КОНПИ, Университета за национално и световно стопанство. Разходите за хонорари на международните експерти ще бъдат разходвани съгласно ЗОП. 2. Доставка на ИТ оборудване и софтуер. Предвижда се доставка на 95 компютърни конфигурации и 95 бр. лицензирани операционни системи MS Windows или еквивалент за полицейските структурни звена в страната, ангажирани в борба с корупцията в други държавни институции и 61 бр. мулти-функционални устройства. Броят на посоченото оборудване е индикативен. Ще бъде закупен Софтуерен лиценз IBM i2 Enterprise Insight Analisis или еквивалент и създаване на security фрупа за ГДНП. След извършен анализ на ниво ГДНП в качеството му на партньор бе преценено, че с цел оптимално изпълнение дейността по проекта, е необходимо закупуване на следното оборудване: 95 компютърни конфигурации, вкл. софтуер - лицензирани операционни системи Windows или еквивалент и 61 броя МФУ. Същото ще бъде разпределено в съответствие с утвърден график съгласно необходимостите по места - в структурите на ГДНП и ОДМВР в страната. Оборудването ще бъде надлежно заприходено и за използването му по предназначение ще бъде докладвано в междинните и окончателния доклад за изпълнение на проекта. Съгласно указанията по Програма "Вътрешни работи" НФМ 2014-2021 оборудването ще бъде използвано само и единствено за целите на проекта в петгодишен период от приключване на същия. 3. Три 5-дневни учебни посещения в страна членка на ЕС за запознаване с най-добрите практики в областта на корупцията за общо 20 служители 4. Публичност- дейността ще бъде съвместно изпълнена с кандидата по проекта, дирекция "Вътрешна сигурност" и еподробно разписани в дейност 8 от Раздел 7 План за изпълнение на дейностите. 5. Разходи за управление- дейността ще бъде съвместно изпълненя с кандидата по проекта, дирекция "Вътрешна сигурност" и е подробно разписани в дейност 1 от Раздел 7 План за изпълнение на дейностите. Разходите по точки 4 и 5 не са включени в бюджета на дейност 7. 626 774.45 100 354.83
Информация и публичност : Информация и публичност на настоящия проект ще бъде съобразена с Анекс 3 от Регламента за изпълнение на НФМ 2014-2021, Наръчника за дизайн и комуникация, Комуникационния план на проекта и подписаното партньорско споразумение с ГДНП. Всички събития, инициативи и дейности, печатни издания, рекламни материали, обучителни материали, ще съдъражат следния текст: "Проектът "Превенция и противодействие на корупцията" се изпълнява с финансова подкрепа в размер на, предоставена от Норвегия. 1. Изработване на уеб сайт представяща настоящия проект, съвместно с ГДНП. Ще съдържа новини и актуална информация за изпълняваните дейности, резултати и въздействието на проекта. 2. Медийно и интернет информиране-съвместно с ГДНП- Екипът по изпълнение на проекта, ще подготвя и публикува в уеб сайта и социалните медии /Facebook/ публикации, съдържащи кратки послания, представящи изпълнените и осъществени дейности по проекта; 3. Встъпителна конференция, съвместно с ГДНП-ще бъдат поканени представители на ръководството на МВР, партньорските и заинтересованите структури. Покана ще бъде отправена до пресцентъра на МВР, който ще трябва да подготви публикации за презентиране на проекта в 5 интернет издания . На срещата ще присъстват още служителите на ДВС и ГДНП, като основна целева група. Ръководителят на проекта ще представи целите, задачите и дейностите, срокове и отговорности, както и НП на България за подпомагане от НФМ за периода 2014-2021; 4. Информационна кампания за популяризиране на каналите за подаване на сигнали за корупция- ще бъде презентиран постигнатия напредък по проекта до момента, ще бъдат представени каналите за подаване на сигнали за корупция ( анонимни телефонни линии, онлайн платформи и мобилна апликация) по време на 5 бр. еднодневни информационни кампании в 4 града – София, Пловдив, Стара Загора и Благоевград. Ще бъде изготвен рекламен клип за популяризиране на мобилното приложение, който ще бъде излъчван в национална телевизия. Ще бъде изработен съкратен вариант на видеото, подходящо за разпространение в социалните мрежи. Информационните камнаии ще бъдат насочени към учениците от последните класове, представители на държавните институции в областта на противодействие на корупцията, прокурори и съдии. За провеждането на информационна кампания за популяризиране на мобилното приложение ще бъдат изготвени: 1 бр. мобилна шатра; 30 бр. плакати с информация за деня и часа на провеждане на кампанията; 1500 бр. рекламни бюлетини за представяне на мобилното приложение; 250 бр. бюлетини, представящи дейностите по изпълнение на проекта; 1500 бр. ключодържатели; 1500 бр. ароматизатори за автомобил; 1500 бр. светлоотразяващи гривни; 5 бр. билборда;- 1500 бр. – стикери за градски транспорт; 40 бр. рекламни блузис къс ръкав, представящи мобилното приложение; На следващо място ще бъде изработено радиосъобщение, което да бъде излъчено по минимум две радиа. 5. Ще бъде представен и отпечатания наръчник с описаните в него методологии; 6. Провеждането на научна конференция ще презентира цялостната дейност от изследването по дейност 5 и резултатите от него. 7. Заключителна пресконференция съвметно с ГДНП, като партньор по проекта- ще бъдат поканени журналисти, ще се представи работата и постигнатите резултати и как изпълнението на дейностите е повишило административния капацитет на служителите от ДВС, с акцент на новите инструменти за превенция и противодействие на корупцията. 8. Отпечатване на рекламни материали с логото на проекта - 250 химикалки, 250 хартиени папки за материали; 250 папки с блок листа; 250 бр. флаш памет 16 GB, 500 бр. брошури и информационни бюлетини, с които ще бъде дадена възможност за представяне на проекта сред обществото, както и Финансовия механизъм на ЕИП и НФМ. Текстът ще бъде лесен за разбиране и ще поставя акцент върху резултатите и постиженията на проекта; 8. Изработка и отпечатване на билборд- 3 бр. / 2 за ДВС и 1 за ГДНП/ Дейността е насочена към всички целеви групи по проекта. 241 077.43 8 761.20

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).