1. „РЕИНТЕГРИРАНЕ В ОБРАЗОВАТЕЛНАТА СИСТЕМА НА ЛИЦА, НАВЪРШИЛИ 16 ГОДИНИ, ОТПАДНАЛИ ОТ УЧИЛИЩЕ И/ИЛИ БЕЗ ОСНОВНО ОБРАЗОВАНИЕ, ЧРЕЗ ДЕЙНОСТИ ЗА ОБРАЗОВАТЕЛНА МЕДИАЦИЯ“: ЦЕЛ:
Целта на тази дейност е през целия период на проекта да се осъществява постоянен процес по идентифициране, мотивиране, насочване и подкрепа на лицата от целевата група за участие в курсовете за ограмотяване, курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование и валидиране на резултати от неформалното обучение и иформалното учене. Дейността е пряко насочена към основната цел на проекта: да подкрепи уязвими групи от квартал Столипиново в Пловдив за социално включване чрез осигуряване на достъп до образование и обучение за по-добра реализация на пазара на труда.
ОПИСАНИЕ:
Дейността ще се базира на „Механизъм за идентифициране и мотивиране на целевите групи“ (секция 11 от ФК) и ще се изпълнява от екипа на кандидата чрез неговите медиатори. Дейността включва следните поддейности:
1.1. Идентифициране на лица от целевите групи чрез:
- Актуализиране на данните от предварителния анализ - При подготовката на проектното предложение кандидатът и партньорът осъществиха предварителен анализ за броя на лицата, които могат да бъдат привлечени в реализацията на проекта. При стартиране на проекта тази информация ще бъде актуализирана. Ще се търси и допълнителна информация, включително от нови източници.
- Институционално идентифициране - базира се на постоянна комуникация и координация с основните институции - главно с ДБТ в община Пловдив. Изразява се в следното:
+ работни срещи между екипа за управление на проекта, партньорите, медиаторите и ДБТ;
+ съвместно провеждане на дейностите, свързани с идентифицирането;
- Неформално идентифициране - реализира се чрез:
+ работа на медиаторите на кандидата;
+ осъществяване на контакт с местните ромски лидери за включване на лица, за които няма данни от изброените институциите;
+ комуникация с клиентите на управляваната от кандидата социална услуга Център за обществена подкрепа „Столипиново”;
+ ресурса на училището - използване като посредници при включване на целевата група на учениците.
- Скрийнинг на идентифицираните лица, който ще се реализира чрез
+ Изготвяне на "дълъг списък" на идентифицираните лица, който ще се поддържа и обновява през периода на реализацията на проекта;
+ Насочване на лицата от този списък при определяне на участниците в мотивационното мотивиране, в курсовете по Дейност 2 и валидирането по Дейност 3.
1.2. Мотивация на идентифицираните лица от целеви групи за включване в курсове по ограмотяване и курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основно образование, валидиране на резултати от неформалното обучение и информалното учене за придобиване на образователна степен/етап на основно образование чрез:
- Индивидуално мотивиране - реализира се от медиатори на кандидата непосредствено след идентифициране на случай по метода "Управление на случай";
- Групово мотивиране - реализират се от медиаторите в офиса на кандидат и на други подходящи места;
- Мотивационни срещи съвместно с ДБТ с търсещи работа лица за включването им в обучения.
1.3. Мотивация на идентифицираните лица от целеви групи за продължаване на образованието в по-горна образователна степен чрез:
- Мотивация на успешно завършилите курсовете за обучение и процеса по валидиране да продължат образованието си в по-горна образователна степен – първи етап на гимназиално образование – 8-10 клас и втори етап на гимназиално образование – 11-12 клас - Ще се реализира чрез:
+ работа на медиаторите с лицата: консултации и работа със семействата;
+ малки мотивационни кампании по време на обученията по Дейност 2;
+ кратки срещи.
ЕТАПИ:
1.1. Идентифициране - 1 - 26 месец;
1.2. Мотивация за включване в курсове по ограмотяване, курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап и валидиране на резултати - 2-26 месец;
1.3. Мотивация на идентифицираните лица от целеви групи за продължаване на образованието в по-горна образователна степен - 3 - 26 месец.
|
23 148.00
|
0.00
|
2. „КУРСОВЕ ЗА ОГРАМОТЯВАНЕ И КУРСОВЕ ЗА ПРИДОБИВАНЕ НА КОМПЕТЕНТНОСТИ ОТ ПРОГИМНАЗИАЛНИЯ ЕТАП НА ОСНОВНОТО ОБРАЗОВАНИЕ ЗА ЛИЦА, НАВЪРШИЛИ 16 ГОДИНИ“: ЦЕЛ:
Целта на тази дейност е да подкрепи участието на целевите групи в различни форми на учене през целия живот, най-вече чрез ограмотяване и придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование.
Освен това дейността цели участниците в образователните курсове да придобият степен на основно образование, което да ги подпомогне в реализацията на пазара на труда.
ОПИСАНИЕ:
Дейността ще се реализира на база разработения „Механизъм за идентифициране и мотивиране на целевите групи“ (секция 11 от ФК) и включва следните поддейности:
2.1. Организиране и провеждане на курсове за ограмотяване:
+ Ще се проведат 10 курса за ограмотяване с 15 участника във всеки курс;
+ Продължителността на всеки курс ще бъде 5 месеца или 600 учебни часа, 300 астрономически часа. Учебните часове ще се провеждат в блок от два последователни учебни часа, всеки от които по 30 минути и с обща продължителност на блока 60 минути, с почивка от 15 минути между блоковете.
2.2. Организиране и провеждане на курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование:
+ Ще се проведат 6 курса с 15 участника всеки за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование - 5, 6 и 7-ми клас. В тези групи ще участват 90 лица, успешно приключили курсовете за ограмотяване;
+ Ще се проведат 4 курса с 15 участника всеки за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование - 6 и 7-ми клас. В тези групи ще участват нови лица, идентифицирани, мотивирани и насочен по Дейност 1 и Механизма;
+ Ще се проведат 4 курса с 15 участника всеки за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование - 7-ми клас. В тези групи ще участват нови лица, идентифицирани, мотивирани и насочен по Дейност 1 и Механизма;
+ Продължителността на курс за завършване на един клас ще бъде 3 месеца или 360 учебни часа, които се равняват на 180 астрономически часа. Учебните часове ще се провеждат в блок от два последователни учебни часа, всеки от които по 30 минути и с обща продължителност на блока 60 минути, с почивка от 15 минути между блоковете;
НАЙ-ОБЩО организацията за провеждане на планираните курсове по 2.1 и 2.2 е:
- Съобразена с образователната среда в училището, като се предвижда обучението да се провежда в самостоятелни класни стаи за всяка група курсисти;
- Осигурена с учебно-технически средства, необходими за провеждане на курсовете за възрастни;
- Осигурена с обучители, които имат опит в обучение на възрастни - предвиждаме всеки курс по 2.1 и 2.2 да се води от по двама преподаватели.
ПОДРОБНО ОПИСАНИЕ на организацията за провеждане на планираните курсове по 2.1 и 2.2 е е направено в т. 11.9.Организация и провеждане на курсове по дейност 2
2.3. Оценяване и сертифициране на резултатите от проведените курсове:
+ Ще се проведат 22 изпита за начален етап от основното образование - по 4 изпита на група. Ще бъдат формирани групи от средно по 22 курсисти;
+ Ще се проведат общо 142 изпита за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основно образование, като един изпит ще се провежда средно с 18 допуснати до изпит курсисти. Ще се провеждат изпити съответно за 5, 6 и 7-ми клас;
+ Дейността включва разработването на тестове за провеждането на междинни и финални изпити, организиране и провеждане на съответния брой „изпитни сесии“, издаване на документи за успешно завършени курсове по проекта. Като предпоставка за добра организация при провеждане на тестовете и за обективността на резултатите се предвижда ангажирането на квестори.
ЕТАПИ:
2.1. Организиране и провеждане на курсове за ограмотяване - 2-26 месец;
2.2. Организиране и провеждане на курсове за придобиване на компетентности от прогимназиалния етап на основното образование - 3-26 месец;
2.3. Оценяване и сертифициране на резултатите от проведените курсове - 6-26 месец;
|
449 890.00
|
0.00
|
3. "ВАЛИДИРАНЕ НА РЕЗУЛТАТИ ОТ НЕФОРМАЛНОТО ОБУЧЕНИЕ И ИНФОРМАЛНОТО УЧЕНЕ ЧРЕЗ ОЦЕНЯВАНЕ И ПРИЗНАВАНЕ НА СЪОТВЕТСТВИЕТО МЕЖДУ КОМПЕТЕНТНОСТИ, ПРИДОБИТИ ЧРЕЗ НЕФОРМАЛНО ОБУЧЕНИЕ И ИНФОРМАЛНО УЧЕНЕ, И ИЗИСКВАНИЯТА ЗА ЗАВЪРШВАНЕ НА КЛАС, ЕТАП ИЛИ СТЕПЕН ОТ ОСНОВНО ОБРАЗОВАНИЕ": ЦЕЛ:
Целта на тази дейност е да подкрепи участието на целевите групи в процеса по валидиране на техните знания и умения за придобиване на степен на основно образование, което да ги подпомогне в реализацията на пазара на труда. Дейността цели също да повиши самочувствието и мотивацията на възрастните за учене и за повишаване на грамотността.
ОПИСАНИЕ:
Дейността включва валидиране на компетентности на лица съгласно чл. 122, т.1 и т.3 от Наредба № 11 от 01.09.2016 г. за оценяване на резултатите от обучението на учениците. В дейността ще бъдат включени лица от целевата група, които нямат придобито основно образование съгласно чл.166, ал.4 от ЗПУО. За валидиране на резултати ще се включат лица, които не се обучават в курсовете по дейност 2. Дейността включва следните поддейности:
3.1. Заявяване:
Тази поддейност ще се реализира в пряка връзка се реализацията на Дейност 1, поддейности 1.1. "Идентифициране на лицата от целевите групи" и поддейност 1.2. "Мотивиране на лицата от целевите групи". Медиаторите на кандидата ще насочват идентифицираните и мотивираните лица от целевата група за валидиране на компетентности по поддейност да подадат заявления към партньора с приложен документ за завършен предходен клас или етап на образование съгласно чл.167, ал.4 от ЗПУО ( Наредба №11/2016 г. чл.123, ал.2). Те ще поддържат мотивацията на лицата до момента на провеждането на изпитите.
3.2. Организиране на изпитите:
Организацията на изпитите ще се проведе от екипа на проекта и обучителите/оценителите на партньора в рамките на изпитите, които ще се провеждат по Дейност 2.
3.3. Провеждането на изпити за валидиране и издаването на документи в съответствие с действащата нормативна и под-нормативна уредба:
Провеждането на изпитите ще се извършва едновременно с провеждането на изпитите по дейност 2 от проекта. За заявилите валидиране лица партньора ще проведе изпитите за оценяване и признаване на съответствието между компетентности, придобити чрез неформално и информално учене съгласно чл. 125 от Наредба 11/2016 г. Изпитите ще се организират и полагат по реда на чл.40-43 от Наредбата. В случай, че едно лице не е положило успешно някои от изпитите (оценките от тях са слаб 2) то ще бъде уведомено, че може да се явява на съответния изпит до успешното му полагане в рамките на проекта, при зачитане на оценките от успешните изпити.
Тестовете за тези лица ще се се разработят въз основа на утвърдените от министъра на образованието и науката учебни програми за общообразователна подготовка в началния и в прогимназиалния етап на основното образование. Предвижданията, базирани на предварителните проучвания, са да се валидират знания най-вече за втора степен на основано образование и да се проведат 10 изпита за валидиране на знания за 7-ми клас. За тази цел обучителите/оценитлетие на партньора ще разработят 2 теста по всеки от учебните предмети български език и литература, чужд език, математика, информационни технологии, история и цивилизации, география и икономика, човекът и природата, биология и здравно образование, физика и астрономия, химия и опазване на околната среда, технологии и предприемачество за валидиране в VII клас.
За лицата, които валидират успешно знания и компетенции по Дейност 3 и получат удостоверение за валидиране съгласно чл.168 , ал.1, т.1, т.3, т.4 и т.5 от ЗПУО по реда на държавния образователен стандарт за информацията и документите ще се предоставят стипендии за успех.
ЕТАПИ:
3.1. Заявяване - 5-26 месец;
3.2. Организиране на изпитите - 8-26 месец;
3.3. Провеждането на изпити за валидиране и издаването на документи в съответствие с действащата нормативна и под-нормативна уредба - 9-26 месец.
|
0.00
|
0.00
|
4.„ПОДПОМАГАНЕ ПРЕХОДА ОТ ОБРАЗОВАНИЕ КЪМ РЕАЛИЗАЦИЯ НА ПАЗАРА НА ТРУДА“: ЦЕЛ:
Целта на тази дейност е пряко свързана с основната цел на процедурата - да се подкрепят уязвими групи от община Пловдив за социално включване чрез осигуряване на достъп до образование и обучение за по-добра реализация на пазара на труда. Освен това чрез реализацията на дейността се цели да се подпомогне целевата група за самостоятелен и осъзнат избор на образование и/или професия и да се осъществи връзка между реализирания етап на образование в училище и пазара на труда.
ОПИСАНИЕ:
Дейност 4 е свързана с поддейност 1.3. и с Механизма за идентифициране и мотивиране на целевите групи. На практиката медиаторите на кандидата ще продължат работата по мотивиране по Дейност 1.3 с лицата, придобили основно образование в рамките на операцията (успешно завършилите курсовете за обучение и процеса по валидиране) и ще ги насочват да продължат образованието си в по-горна образователна степен – първи етап или втори етап на гимназиалното образование; към включване в професионално обучение или директно започване на работа. Дейността ще се реализира чрез:
4.1. Индивидуално и групово информиране:
- екипът на кандидата ще запознае целевата група с подходящи професии; как се придобива професия в училище или ЦПО; подходящи профили и специалности по отделни професии; каква е динамика на пазара на труда и какво търсят работодателите;
4.2. Консултиране за участие на пазара на труда:
- екипът на кандидата ще консултира целевата група за: проблеми и трудности при избор на образование и професия; възможни конфликти при търсене и започване на работа и техники за тяхното решаване; ще проведе групови посещения в професионални училища, ЦПО и подходящи фирми;
4.3. Диагностика за определяне на професионалните интереси;
- екипът на кандидата ще проведе с всички, придобили основно образование лица, персонално изследване чрез структуриран въпросник за самооценка и кариерен тест. Това ще помогне на участника да получи ясна картина за уменията и знанията си, за своите силни и слаби страни. Ще се предостави информация на всеки участник за възможните професии и професионални области, в които може да се насочи или реализира.
4.4. Посредничество и проследяване:
- екипът на кандидата ще подпомогне лицата, придобили основно образование в рамките на проекта, за самостоятелен и осъзнат избор на образование и/или професия; ще се осъществи връзка между проведеното обучение и пазара на труда чрез провеждане на срещи с реализирали се в живота лица от целевата група от различни професии, ще се организират и проведат посещения в професионални училища или добре работещи фирми и др.;
- ще се използва интерактивно индивидуално консултиране, включващо:
+ проучване на актуални обяви за свободни работни места, публикувани в интернет съвместно с успешно завършилите лица (групово или индивидуално);
+ подкрепа за предприемане на конкретни действия по кандидатстване за работа - индивидуално;
+ консултиране създаване от участника на СV и лично портфолио - групово;
+ провеждане на пробно интервю за работа, придружен с анализ и корекции на поведението на участника - групово.
ЕТАПИ:
4.1. Индивидуално и групово информиране - 5-26 месец;
4.2. Консултиране - 5 - 26 месец;
4.3. Диагностика за определяне на професионалните интереси - 5-26 месец;
4.4. Посредничество и проследяване - 5-26 месец.
|
3 045.00
|
0.00
|