Идентифициране на икономически неактивни младежи до 29 годишна възраст включително, които не са в образование или обучение, и активиране за включването им на пазара на труда: Целта е идентифициране на минимум 60 младежи от общината, които са до 29 годишна възраст и не са нито в образование или обучение, ниво в заетост, и не са регистрирани в Дирекция "Бюро по труда" и ще се осъществи от младежкия медиатор, работещ в община Свищов.
Дейността ще стартира с провеждане на информационна кампания, която включва съобщения в медиите, разпространение на информационни дипляни и плакати за проекта сред целевата група, провеждане на срещи в кметствата по населени места и срещи с представители на заинтересованите страни - Дирекция "Бюро по труда", Дирекция "Социално подпомагане", младежки и ромски неправителствени организации, училища и др. Целта е да се осъществи контакт с всеки неактивен младеж, а именно: поименно определяне на младежите, които не учат, не работят и не са регистрирани като търсещ работа в Дирекция „Бюро по труда”; идентифициране на актуален адрес за осъществяване на контакт с всеки младеж, т.е. намиране и осъществяване на контакт с всеки младеж от целевата група по проекта.
След идентифицирането на младежите, младежкият медиатор ще проведе индивидуална работа с идентифицираните неактивни младежи, която включва попълване на индивидуална анкетна карта (т.е. изготвяне на индивидуален профил за определяне на потребностите); подпомагане и мотивиране за придобиване на активно поведение на пазара на труда и насочване към избор на следните възможни „пътеки” за активиране:
- Връщане в образователната система: отпадналите от образователната система трябва да бъдат насочвани към образователни институции и структури на Министерството на образованието и науката на регионално и местно ниво за продължаване на образованието;
- Регистриране в дирекция „Бюро по труда”;
- Насочване към включване в обучение във връзка с възможност за работа;
- Насочване към реализация на пазара на труда.
В приложената Методология за извършване на идентификацията на младежите от целевата група са разписани основните принципи, методи и стъпки на работа. |
0.00
|
0.00
|
Предоставяне на мотивационно обучение за активно търсене на работа
: Мотивационното обучение за активно търсене на работа ще се проведе от партньора "ДЕКСИ КОНСУЛТ" ЕООД, който има опит в провеждане на подобни обучения и разполага с екип преподаватели с необходимата квалификация и практически опит.
Идентифицираните младежи от целевата група, които са насочени към обучение, преди професионалното обучение ще преминат мотивационно обучение за активно търсене на работа. Обучението ще е с продължителност 30 учебни часа, които ще са разпределени за 5 дни (6 учебни часа на ден). В обучението ще бъдат включени 60 младежи, които ще бъдат разпределени в 4 групи по 15 участника. Програмата за обучение ще включва модули за социално-психологическото поведение на безработните младежи на пазара на труда , разработване на автобиография и мотивационно писмо, изграждане на умения за явяване на интервю, умения за търсене на работа в интернет ,съчетано с решаване на казуси и практическа насоченост за реализация .
След приключване на обучението ще бъде проведен изпит и младежите, които успешно го издържат ще получат удостоверение за преминато обучение. Изпитът ще е на шестия ден и ще е с продължителност 6 учебни часа.
|
21 729.36
|
21 609.00
|
Предоставяне на обучения за придобиване на професионална квалификация и обучение по ключова компетентност "Дигитална компетентност": Професионалното обучение по проекта ще се проведе от партньора „ДЕКСИ КОНСУЛТ” ЕООД, притежаващ лицензия по НАПОО №200612389. От приложеното копие на лицензията е видно, че „ДЕКСИ КОНСУЛТ” ЕООД е лицензиран обучител по професиите, по които сме избрали да се проведе професионалното обучение.
Планираме обучение по част от следните професии и специалности:
1. Професия „Еколог”, код 851010; специалност „Екология и опазване на околната среда”, код 8510101 – трета квалификационна степен по част от професия
Хорариум на обучението – 600 учебни часа (част от професия)
- Теория – 168 учебни часа
- Практика – 432 учебни часа
Брой обучавани лица – 30 лица, разделени в две групи за обучение
Документ, доказващ завършеното обучение – удостоверение за професионално обучение
2. Професия „Охранител”, код 861010; специалност „Физическа охрана на обекти”, код 8610103 - трета квалификационна степен по част от професия
Хорариум на обучението – 600 учебни часа (част от професия)
- Теория – 191 учебни часа
- Практика – 409 учебни часа
Брой обучавани лица – 10 лица
Документ, доказващ завършеното обучение – удостоверение за професионално обучение
3. Професия „Организатор на спортни прояви и празненства”, код 813080; специалност „Организация на спортни прояви и празненства”, код 8130801- трета квалификационна степен по част от професия
Хорариум на обучението – 600 учебни часа (част от професия)
- Теория – 158 учебни часа
- Практика – 442 учебни часа
Брой обучавани лица – 10 лица
Документ, доказващ завършеното обучение – удостоверение за професионално обучение
4. Професия „Офис секретар”, код 346020; специалност „Административно обслужване”, код 3460201-втора квалификационна степен по част от професия
Хорариум на обучението – 300 учебни часа (част от професия)
Теория – 102 учебни часа
Практика – 198 учебни часа
Брой обучавани лица – 10 лица
Документ, доказващ завършеното обучение – удостоверение за професионално обучение
За младежите, които ще се обучават по професия "Офис секретар" планираме и обучение по ключова компетентност "Дигитална компетентност"- „ Обучение за работа с текстообработваща програма „ . Овладяването на умения за работа с компютър , работа с Word, Excel и Интернет е важна предпоставка за успешна работа като офис - секретар. Обучението ще бъде проведено от партньора "Декси Консулт" ЕООД.
Хорариум на обучението – 45 учебни часа
Теория – 15 учебни часа
Практика – 30 учебни часа
Брой обучавани лица – 10 лица
Документ, доказващ завършеното обучение –сертификат за преминато обучение |
124 895.00
|
118 537.22
|
Наемане на лица от целевата група за период до 6 месеца: Очакваме минимум 90% от обучаваните младежи да приключат успешно професионалното обучение и да получат удостоверение за професионално обучение. Тези младежи ще бъдат наети на трудов договор от община Свищов по професиите, по които са обучавани за срок от 6 месеца. Месечното заплащане ще е в размер на минималната работна заплата.
При подготовката на проектното предложение от община Свищов бяха изпратени писма до кметовете на населени места с молба да посочат потребностите от разкриване на нови работни места по планираните по проекта професионални обучения. На базата на тези заявки и имайки предвид завършилите младежи, от екипа на проекта ще бъде направено разпределение на младежите по специалности и по населени места така, че да се задоволят максимално потребностите от съответните специалисти по населени места.
Младежите, които успешно са завършили професионално обучение по професия "Еколог" ще следят за качеството и опазването на природната среда по населени места; ще могат да извършват контрол по съответните сметосъбирания; да извършва контрол по битови, строителни и др. отпадъци; да извършва проверка на замърсителите на околната среда; да съдейства за опазването на парковете и градините в населените места на общината; да извършва залесяване в парковете и градините ; да охранява места като паркове, зелени площи, градинки; да опазва околната среда; да води необходимата документация и т.н.
Младежите, които успешно са завършили професионално обучениепо професия "Организатор на спортни прояви и празненства" ще организират спортни дейности, които спомагат за реализация на потребностите от развлечение, изява, развиване на собствения потенциал, повишаване на самочувствието, изграждане и подобряване на социалните взаимоотношения и водят до психическо и физическо здраве. Едни от основните им задачи ще са планиране и организиране на спортни прояви и първенства за различни възрастови групи, воденето на цялата документация, оказване на долекарска медицинска помощ и др.
Младежите, които успешно са приключили професионалното обучение по професия "Охранител" ще отговарят за сигурността и опазването на отделни обекти по населени места, определени със заповед на Кмета на общината. Основните им задължения ще са предотвратяване и пресичане на престъпленията в охранявания обект, своевременно сигнализиране за констатирани нарушения, оказване на съдействие на полицията в охранявания обект, създаване на организация и предприемане на мерки за опазване на местопроизшествието в охранявания обект, водене на необходимата документация, оказване на долекарска медицинска помощ и др. По време на обучението младежите ще овладеят умения за работа с радиостанция, телефон и други средства за връзки и сигнализация.
Младежите, които успешно са приключили професионалното обучение по професия "Офис - секретар" ще работят в помощ на общинската администрация и в помощ на администрацията на по-големите кметства в общината. По време на обучението те ще са овладели знания и умения за работа в областта на трудовите и осигурителните отношения; правилата за здравословни и безопасни условия на труд; техническо и организационно подпомагане на дейността на ръководителя и на офиса; ще мога да работят с входяща и изходяща документация и деловодните книги; ще могат да съставят делова кореспонденция на български език, да водят протоколи от заседания, да оформят деловодството и архива; ще са овладели умения за работа с основната офис техника и средства за комуникация и др.
|
172 973.78
|
140 283.75
|
Информиране и публичност: При изпълнение на дейностите по информиране и публичност стриктно ще се спазват изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014 - 2020 г.
Информация за проекта, включително неговите цели и резултати ще бъде качена на сайта на община Свищов и на сайта на партньора "ДЕКСИ КОНСУЛТ" ЕООД.
Планираме провеждане на 2 пресконференции - едната при стартирането на проекта за запознаване на местната общественост с проекта и с финансовата подкрепа на ОП РЧР и съфинансирането от ИМЗ. На пресконференцията ще бъдат поканени представители на местните медии, на общинската администрация и на кметовете на населени места, представители на заинтересованите страни, които ще допринесат за изпълнението на проекта - Дирекция "Бюро по труда", Дирекция "Социално подпомагане" и др. Втората пресконференция ще бъде проведена при приключването на проекта за популяризиране на постигнатите резултати. Ще бъдат поканени представители на местните медии, участници в проекта, кметове на населени места и др. За всяка пресконференция планираме по 1000,00 лв. без ДДС, което включва разработване и популяризиране на съобщение до медиите, осигуряване присъствие на представители на медиите на пресконференцията, осигуряване на публикации в безплатни електронни медии, осигуряване на материали на участниците, кафе-пауза и др.
За популяризиране на проекта, на планираните дейности, финансирането по ОП РЧР и съфинансирането от ИМЗ планираме 4 платени публикации в местните медии и издаване на информационна брошура за проекта, която ще бъде разпространявана сред целевата група по проекта, сред заинтересованите страни, в кметствата и др.
За информиране на местната общност за финансирането на проекта по ОП РЧР и съфинансирането от ИМЗ, планираме и изработването на 2 вертикални банера, които ще бъдат поставяни на местата, където ще се провеждат обученията по проекта, на местата на изпълнение на трудовата дейност на младежите и при информационните събития по проекта.
Ще бъдат изработени 50 плаката с информация за проекта и изрично указване на финансирането по ОП РЧР и съфинсирането от фондовете на ЕС. Плакатите ще бъдат поставени на видни места, включително на сградата на общината и сградите на кметствата на населените места, включени в проекта. Плакатите ще бъдат поставени и в залите, където ще се провеждат обученията, на обектите, където младежите ще осъществяват трудовата си дейност.
За информиране на участниците в обученията за финансирането по ОП РЧР и съфинансирането от ИМЗ, във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта ще бъде включвана тази информация. |
3 510.00
|
2 250.00
|
Организация и управление на проекта: Подготовката за стартиране на проекта ще се проведе през първия месец след подписването на договора за финансиране. В екипа на проекта е предвидено ангажирането на следните лица: ръководител, счетоводител, координатор и технически сътрудник.
Ръководителят отговаря за цялостната организация, координация и управление на дейностите по проекта. Контролира навременното изпълнение на дейностите, съобразно времевия график. Отговаря за финансовото управление по изпълнението на проекта. Организира ежемесечни работни срещи на екипа по проекта, като делегира отговорности на членовете на екипа за реализиране на съответните дейности. Отговаря за популяризиране на резултатите на всеки етап от изпълнението на проекта.
Координаторът организира и подпомага изпълнението на проекта. Изготвя техническите отчети по проекта, следи за напредъка на проекта, сътрудничи и комуникира с отговорни институции в сферата на проекта, извършва вътрешен мониторинг на проектното изпълнение и докладва на Ръководителя на проекта за резултатите, наблюдава и контролира изпълнението на сключените договори за изпълнение на отделните видове работи и услуги на проекта, участва в срещите на екипа за управление на проекта; осъществява комуникация с управляващия орган.
Основните задължения на техническият сътрудник ще са да подпомага дейността на екипа по проекта, да оказва съдействие на Ръководителя на проекта при организирането и провеждането на работните срещи на екипа за управление на проекта; да участва в срещите на екипа за управление на проекта; да организира кореспонденцията с Управляващия орган.
Счетоводителят създава организация на счетоводния процес при осъществяване на дейностите по проекта, която да осигури навременно и точно осчетоводяване на документите, съставяне на месечните отчети. Негова отговорност е да осчетоводява разходите по проекта; да следи за правилното разходване на средствата по проекта; да подготвя всички плащания според договорите; да поддържа финансово-счетоводната отчетност на проекта; да отговаря за съхранението на счетоводната документация, за подготовката и представянето на финансовите отчети; да съставя, събира и съхранява първични и вторични отчетни документи, да отговаря за ефективното и законосъобразно изразходване на средствата по проекта; да отговаря и да следи за финансовото изпълнение на утвърдения бюджет, както и за допустимостта на разходите по проекта, надлежно да съхранява финансовата документация по проекта, да участва в срещите на екипа за управление на проекта.
През първия месец от стартирането на проекта ще бъдат разработени система за мониторинг изпълнението на проекта, план за дейностите по информация и публичност, план (правила) за комуникация и взаимодействие с партньора по проекта;. ще бъде проведена процедура за избор на изпълнител на дейностите по информация и публичност, и на материалите по дейност 2 и дейност 6. |
32 376.00
|
18 338.67
|