| Планиране и проектиране: Дейността включва следните основните поддейности, за който са проведени обществени поръчки/възлагания:
1.1. Изработване на технически проект за Път I-8 "Калотина - СОП" участък от км 32+447.20 до км 48+611.93 и упражняване на АН по време на строителството, съгласно ЗУТ и действащите подзаконови нормативни актове
1.2. Изготвяне на технически проект и строителство на обект: „Модернизация на път I-8 „Калотина – п.в. Храбърско“ от км 15+500 до км 32+447,20 и етапни връзки - част проектиране.
1.3. Разходи за археологически проучвания, включващи издирване на археологически обекти, тяхното проучване и наблюдение по време на строителството
1.4. Провеждане на одит по пътна безопасност на обект: АМ „Европа“ („Калотина - София“) от км 32+447,20 до км 48+903, на етап „Технически проект“
1.5. Изготвяне на проекти за изменение на кадастралните карти и кадастралните регистри в землищата на с. Мрамор, с. Волуяк, Столична община, област София-град, с. Храбърско, с. Хераково, с. Пролеша, община Божурище, с. Петърч, община Костинброд, Софийска област“
1.6. Консултантска услуга за изработването на апликационна форма заедно с необходимата прилежаща документация за проект „АМ Европа от км 15+500 до км 48+903“
1.7. Частично актуализиране на проект и изготвяне на парцеларен план за Път I-8 "Калотина - СОП" от км 1+000 до км 48+000 - Идеен и Техн. Проект
1.8. Изработване на доклад за оценка на въздействието върху околната среда (ДОВОС) за инвестиционно предложение "Модернизация на Път I-8 "Калотина - СОП" от км 1+000 до км 48+270
1.9. Изработване на допълнение на доклад за оценка на въздействието върху околната среда /ДОВОС/ за обект: Модернизация на път І-8 "Калотина - СОП" от км 1+000 до км 48+270
1.10. Изработка на Доклад за оценка на степента на въздействие (ДОСВ) на инвестиционно намерение: "Модернизация на път I-8 "Калотина - СОП" от км 1+000 до км 48+270"
1.11. Организиране и провеждане на отчуждителни процедури за обект: "Модернизация на съществуващото трасе на път І-8 "Калотина - СОП" от км 1+000 до км 48+270
1.12. Изработване на експертно становище и комплексен доклад за оценка на съответствието със съществените изисквания към строежите на "Идеен проект с парцеларен план на обект: Модернизация на съществуващото трасе на път I-8 "Калотина - СОП" от км 1+000 до км 48+270
1.13. Изготвяне и заверяване на оценителски доклади, определящи равностойното парично обезщетение за имоти и части от имоти за Обособена позиция 4. Модернизация на съществуващото трасе на Път I-8 "Калотина - СОП" от км 1+000 до км 48+270, участък от км 1+000 до км 32+447.20 ≡ 32+550
1.14. Об.поз.2 Изготвяне на проекти за изменение на Кадастрална карта и Кадастрални регистри за обект: Модернизация на съществуващото трасе на път I-8 „Калотина - СОП“ от км 1+000 до км 48+270, участък от 1+000 до км 32+447.20
Р-дите по Дейности от 1.1. до 1.6. са извършени след 2014 г., поради което са допустими за финансиране с БФП. Общата им стойност е 1 763 926,42 лв. без ДДС, от които:
- 1 631 426,42 лв. по позиция 1. Р-ди за планиране и проектиране от Бюджета
- 132 500,00 лв. по позиция 4. Р-ди за други услуги, 4.1 "Консултантска услуга за изработването на апликационна форма"
Р-дите по Дейности от 1.7. до 1.12. са извършени преди 2014 г., поради тази причина са недопустими. Р-дите по дейности 1.13. и 1.14. също са недопустими, т.к. се отнасят за цялото трасе на АМ Европа, вкл. и за дейностите по участъка извън Фаза 1 на настоящия проект. Общата им стойност е 1 505 682,00 лв. без ДДС, част от перо 16. Недопустими р-ди за финансиране с БФП (сумата на недопустимите р-ди без ДДС в/у тях).
Обща стойност: 3 269 608,42 лв. без ДДС (част от Р-ди за планиране и проектиране т. C1.2 от ФК за "голям проект" на английски език, където влизат и 50 000 лв. Разходи за административни такси за издаване на разрешения, описани в Дейност Техническа помощ - позиция 10.1 Разходи за административни такси за издаване на разрешения от Бюджета. |
1 010 374.45
|
1 663 148.90
|
| Закупуване на земя: За обектите/участъците, за които одобрените варианти на проектите предвиждат напускане на съществуващите граници на трасето или изграждане по нов терен, се провежда отчуждителна процедура по реда на Закона за устройство на територията и Закона за държавната собственост на база на изготвените при подготовката на проекта проекти за ПУП и оценки на имотите.
За Обекта: Модернизация на съществуващото трасе на път I-8 „Калотина-СОП“ от км 15+500 до км 32+447.20 (по съществуващото трасе) процедурата по придобиване на земя е приключила. Процедурата по въвеждане в експлоатация е завършила през юни 2021 г. Участъкът е в експлоатация.
Разходите за закупуване на земя за Обект: Модернизация на съществуващото трасе на път I-8 „Калотина-СОП“ от км 15+500 до км 32+447.20 са на стойност 700 502,24 лв.
За участъкът от АМ Европа от км 32+447,20 до км 48+903 процедурата по отчуждаване е приключила през м. август 2024 г.
Разходите за закупуване на земя за Обект: АМ ,,Европа“ участък по нов терен от км 32+447.20 (край на ПУП-ПП за обект: Модернизация на съществуващото трасе на път I-8 ,,Калотина – СОП“ от км 1+000 до км 48+270, участък от км 1+000 до км 32+447.20, одобрен със Заповед № РД-02-15-122/20.08.2014г. на министъра на регионалното развитие≡км 32+449.08 по технически проект от 2019г.) до км 48+611.93, съгласно окончателния вариант на приетия от Експертния технико-икономическия съвет на АПИ Технически проект и включително пълното привързване на АМ Европа към пътен възел Северна скоростна тангента в участъка от км 48+611.93 до км 48+903 са в размер на 11 343 709,00 лв.
Общо разходи за закупуване на земя: 12 044 211,24 лв. (съответстващи на позиция 6. Закупуване на земя от Бюджета и т. C1.2 от ФК за "голям проект" на английски език) |
12 044 211.24
|
12 044 211.24
|
| Строителство и изграждане: Дейността включва изграждане на следните участъци от АМ Европа от км 15+500 до км 32+447,20 (дължина 16,947 км) и от км 32+447,20 до км 48+903 (16,456 км), с обща дължина 33,403 км:
• От км 15+500 до км 32+447.20 - модернизацията на участъка е приключена. Процедурата по въвеждане в експлоатация e завършена през юни 2021 г.
• От км 32+447.20 до км 48+903 - Договор за строителство подписан на 22.12.21г.
Основни параметри на участъците:
• За двата участъка
- Проектна скорост 110 км/ч
- Габарит 27м, вкл.: средна разделителна ивица 1x3м; активни ленти за движение 2х3.75м; ленти за изпреварване 2x3.50м; асфалтови водещи ивици 2х0.50м и 2x0,25м; ленти за принудително спиране 2x2.5м; банкети 2х1.50м
- Пътна настилка за категория на движене “много тежко”
- Вкл. реконструкция на вс. засегнати инженерни мрежи и ландшафтно оформяне
• Участък от км 15+500 до км 32+447.20 (завършен) - Извършено е разширение на съществуващия път за достигане на необходимия габарит и в отделни участъци е извършено подобрение на елементите му за осигуряване на минималните параметри на проектната скорост.
- Обща дебелина на настилката 58 см
- Пътни възли:
1) ПВ Сливница 1 при км 25+850 тип Диамант
2) ПВ Сливница 2 при км 29+209 тип Пълна Детелина
- Пътни връзки:
o Пътна връзка Път III-811-Калотина - Пътни връзки при км 20+960 от дясната страна и при км 21+140 отляво
- Големи съоръжения:
1) Селскостопански подлези при: км 15+727 L 8м, км 23+955 L 8м, км 30+787 L 8м
2) Надлези при: км 18+877 L 58м, км 21+004 L 58м, км 29+209 L 61м, км 31+986 L58.4м
3) Подлез при км 27+334 L 8м
4) Мост над река “Сливнишка” на км 30+268 L 51.2м
5) Надлез над жп линия при км 31+063 L31.06м
- Защита срещу шум и птици
1) Шумозащитна преграда от км 15+630 до км 15+780 отляво
2) Шумозащитна преграда и мрежа за птици от км 20+000 до км 21+000 отляво
3) Мрежа за птици и стоманен стълб от км 19+000 до км 20+000 и от км 21+000 до км 22+000 отляво; от км 19+000 до км 22+000 отдясно.
- Зони за почивка при км 31+620 отляво и отдясно
- Площадки за аварийно спиране – лява страна при: км 18+830, км 18+690, км 22+890, км 26+910; дясна страна при: км 16+160, км 19+570, км 27+740
• Участък от км 32+447.20 до км 48+903 - Началото на трасето започва при км 32+447.20, където приключва модернизацията на предходния участък. След това трасето се развива по нов терен, като в дясно остава съществуващият път І-8.
- Обща дебелина на настилката 62 см
Изградени съоръжения във Фаза 1:
1) Мост при км 44+340 – над река Църна бара L 80м
2) Подлези на: км 33+220 L 16м, км 33+610 L 16м, км 39+450 L 16м
3) Надлез при км 43+410 над жп линия София-Драгоман L 58м
Съоръжения за изграждане извън Фаза 1:
- Пътни възли:
1) ПВ “Костинброд”- по път II-81 са проектирани две кръгови кръстовища (север и юг). Предвижда се реконструкция на път II-81 в участъка м/у двете кръгови кръстовища.
2) ПВ “Мрамор” тип Полудетелина
- Пътни връзки:
1) Път I-8-Калотина и Калотина-Път I-8 на км 33+000
2) София-Костинброд и Костинброд-Калотина на км 39+450
- Големи съоръжения:
1) Подлез при км 45+540 L 74м
2) Мост при км 38+310 над река Белишка L 58м
3) Виадукт на км 46+500 L 320.3м
4) Селскостопански подлез на км 47+380, L 8м
5) Надлез на км 48+460 L 102.8м
- Шумозащитни прегради от км 38+000 до км 38+220 от лява страна, от км 38+440 до км 38+540 от дясна страна
- Зони за отдих на км 42+100 |
209 476 597.44
|
252 380 409.36
|
| Публичност: Мерките по информация и комуникация ще бъдат изпълнявани от Изпълнителя по договора за строителството на обект АМ „Европа“ от км 32+447,20 до км 48+903“ и включват: организирането на официални церемонии „Първа копка”/откриване на обекта, публични събития, монтаж на информационни билбордове и постоянни обяснителни табели, изработване на видеофилм и др.
Бенефициентът прилага „Единен наръчник на бенефициента“, както следва:
3.3 от Наръчника – Билборд - 2 бр.
3.3 Постоянна обяснителна табела - 2 бр.
3.6 Официални церемонии - 2 бр. първа копка и откриване на обекта
Цената за изпълнение на мерки за комуникация и информация е в размер на 100 000,00 лв. без ДДС, но същите ще бъдат отчетени след окончателното приключване на дейността, което е извън допустимия срок за изпълнение по ОПТТИ, поради което същите са включени в раздел "Недопустими разходи" от бюджета и са извън настоящия график. |
0.00
|
0.00
|
| Надзор по време на строителните работи: На 24.04.2019 г. е подписан договор за „Консултантска услуга — строителен надзор на обект „Модернизация на път I-8 „Калотина—п.в. „Храбърско“ от км 15+500 до км 32+447,20 и етапни връзки“- Договор №РД-37-5/24.04.2019 г. на стойност 1 860 300 лв. без ДДС, като дейността за участъка от АМ Европа от км 15+500 до км 32+447,20 е приключила и той е в експлоатация.
На 10.12.2021 г. е обявена процедура за избор на изпълнител на обществена поръчка с предмет: „Консултантски услуги и упражняване на строителен надзор на обект АМ „Европа“ от км 32+447,20 до км 48+903“. Подписан е Договор № РД-37-26/27.07.22 г. на стойност 4 666 666,00 лв. без ДДС.
Общо разходи за строителен надзор: 3 094 778,42 лв. (съответстващи на разходите за позиция 2. Упражняване на надзор по време на строителните работи от Бюджета и и т. C1.8 от ФК за "голям проект" на английски език.
Предметът на обществената поръчка включва описание на дейностите по поръчката, както следва:
1) Изготвяне на Комплексен доклад за оценка на съответствието на инвестиционния проект с основните изисквания към строежа и извършване на технически контрол по част „Конструктивна”;
2) Упражняване на строителен надзор по време на строителството, в съответствие с изискванията на Закона за устройство на територията (ЗУТ) и подзаконовите нормативни актове (включително и контрол на строителните продукти, влагани в строежа, както и на извършените строително – монтажни работи (СМР));
3) Проверяване и/или съставяне (в приложимите случаи) и подписване на актове и протоколи, съгласно Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството и други законови разпоредби;
4) Окомплектоване на цялата необходима документация по време на строителния процес – актове, протоколи, изпитвания и измервания, сертификати за вложени материали, декларации за съответствие и други, и информиране на Възложителя за липсващи документи, както и съдействие за тяхното набавяне;
5) Ежедневен контрол на строителния процес за съответствието на строежа с действащите норми и правила за изпълнение на СМР и за спазване на изискванията по чл. 169 от ЗУТ и одобрения инвестиционен проект, както и в случаите на възникнали допълнителни СМР на строежа;
6) Дейност на координатор по безопасност и здраве за етапа на изпълнение на строежа, съгласно минималните изисквания за здравословни и безопасни условия на труд при извършване на строителни и монтажни работи;
7) Отчитане хода на изпълнение на договора и на извършените СМР;
8) Координация на строителния процес до въвеждането на строежа в експлоатация;
9) Управление на изпълнението на строежа (Управление на проекта);
10) Заверка на екзекутивната документация;
11) Съставяне и подписване на Констативен акт, съгласно чл. 176, ал. 1 от ЗУТ, с който се удостоверява, че строежът е изпълнен съобразно одобрения инвестиционен проект, заверената екзекутивна документация, изискванията към строежите по чл. 169, ал. 1 и 3 от ЗУТ и условията на договора и др.
За начало на дейността е прието подписването на договора за „Консултантска услуга — строителен надзор на обект „Модернизация на път I-8 „Калотина—п.в. „Храбърско“ от км 15+500 до км 32+447,20 и етапни връзки“ от 24.04.2019 г., като дейността продължава до приключване строителството на участъка от от км 32+447,20 до км 48+903 |
3 094 778.42
|
5 365 680.50
|
| Техническа помощ: Предвижда се дейността да продължи през срока на изпълнение на проекта до въвеждането в експлоатация на обекта.
Обхватът на дейността включва: пуправление на времето на проекта; управление на качеството; контрол на разходите; управление и контрол на договорите за изпълнението на проекта и извършване на плащанията; управление на риска и др. За тази цел се създава Екип за управление на проекта (Описан в т. 9). Експертите в рамките на ЕУП са назначени със заповед на Управителния съвет на АПИ.
Тази дейност включва следните поддейности и разходи свързани с тях:
1. Екип за управление на проекта – 84 374,86 лв. за възнаграждения на екипа за управление на проекта
2. Такси и разрешителни – 50 000 лв.
Разходите за поддейност 1 са включени в перо VII. НЕПРЕКИ РАЗХОДИ от Бюджета, позиция 14.1
Разходите за поддейност 2 са включени в перо V. РАЗХОДИ ЗА ТАКСИ от Бюджета, позиция 10.1., но са изцяло собствено финансиране.
Разходите за поддейност 1 са включени в категория "Техническа помощ", съответстваща на т. C1.9 от ФК за "голям проект" на английски език.
Разходите за поддейност 2 са включени в категория "Разходи за планиране и проектиране", съответстваща на т. C1.1 от ФК за "голям проект" на английски език. Поради по-високото ниво на детайлизация на разходните пера в "Бюджета" в ИСУН, спрямо ФК за "голям проект" на английски език, разходите за такси са представени в позиция 10.1 Разходи за административни такси за издаване на разрешения от раздел V. РАЗХОДИ ЗА ТАКСИ от "Бюджета" в ИСУН.
За старт на дейността е възприета датата на заповедта на Председателя на УС на АПИ за възлагане изпълнението на функции на експертите част от екипа за управление на проекта. Дейността продължава до приключване на проекта - завършване на строителството. |
60 000.00
|
118 339.55
|
| Непредвидени разходи: Целта на дейността е при необходимост да има инструмент за финансиране на допълнителни и непредвидени строителни работи, които е било невъзможно да бъдат заложени в идейните/техническите проекти и са възникнали при изпълнението на строителството.
Дейността "Непредвидени разходи" е включена в категория разходи "Непредвидени разходи", съответстваща на т. C1.5 от ФК за "голям проект" на английски език. За тази дейност са заложени 5 865 344,73 лв. без ДДС, които представляват 2,8% от разходите за СМР. Същите са извън обхвата на Фаза 1 и са включени в бюджета в раздел 16 Недопустими разходи, 16.5.
Тъй като дейността е свързана със строителството на обекта, нейните начало и продължителност са съобразно графика за строителните работи. |
0.00
|
0.00
|