Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 036 TREES
Български

Programme: Maritime and Fisheries Programme

Planning region: All

Description

The project proposal provides for the implementation of 4 main activities:
1. Carrying out a study "Key Competencies and Skills for Success - From Law to Practice"
2. Creating recommendations for effective teaching of key competences/skills in the classroom and enhancing the quality of lifelong qualification of pedagogical specialists
3. Application of the recommendations for classroom teaching skills and mechanisms for improving the quality of training for pedagogical specialists
4. Holding a final conference with the participation of the business, civil and public sector for follow-up activities on the application of the results on a macro level

As a result of the project implementation, models for the teaching and development of key competences for pupils in Bulgaria will be validated.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Проучване „Ключови компетентности и умения за успех – от закон към практика“: Дейността е част от Група дейности 1, посочени в т. 13 от Насоките за кандидатстване, поддейност: Извършване на проучвания и изследвания, свързани с подобряване на гражданското участие в процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на политики и законодателство. Цел на дейността: проучването цели да идентифицира приложенията на приетия през 2015 г. нов Закон за предучилищно и училищно образование (ЗПУО) във връзка с преподаването и развиването на ключови компетентности у учениците, посочени в Чл.77. (1) от ЗПУО. Целеви групи: Административни структури на изпълнителната власт, НПО и бизнес. Проучването ще мониторира и анализира политики, подзаконова и нормативна уредба, както и продължаващата квалификация на педагогическите специалисти в сферата на преподаване на ключови компетентности, за да идентифицира до каква степен са създадени условия на макро ниво за приложение на Закона. Към момента проучвания в сферата показват, че не са възникнали ефективни последващи действия в подкрепа на приложението на Закона по линия на развиване на ключовите компетентности и умения на 21-ви век. В тази връзка проучването се фокусира върху: - Изследване на подзаконовата и нормативна уредба и приложение на членовете от Закона, които регламентират преподаването на умения и компетентности в рамките на формалното образование – преглед на държавните образователни стандарти, държавните образователни изисквания и учебните програми - Анализ на възможностите за продължаваща квалификация на педагогическите специалисти по темата за преподаване на ключови компетентности и умения в класната стая в изпълнение на ЗПУО. Фокус ще бъде поставен върху предлаганите обучения в Информационния регистър на одобрените програми за повишаване на квалификацията на педагогическите специалисти, както и Национална програма “Квалификация” , модул II “Квалификация на учители”. Принос на дейността за постигане на целите на проекта – дейността анализира настоящата среда във взаимодействие между институциите и гражданския сектор. Това дава основа за доказателствено базирани политики, които решават конретен проблем и той е идентифициран чрез качествени и количествени измерители и на база факти. Това предотвратява формулирането на политики, които не са базирани на факти. 35 940.00 35 940.00
Създаване на препоръки за ефективно преподаване на ключови компетентности/умения в класната стая и повишаване качеството на продължаващата квалификация на педагогическите специалисти: Дейността е част от Група дейности 2, посочени в т. 13 от Насоките за кандидатстване, поддейност: Разработване на механизми и предложения за подобряване на средата за гражданско участие в управлението. Целта на дейността е да се инициира диалог по темата, който да даде резултат по предложенията, формирани на база на нуждите, резултатите от проучването, идентифицираните проблеми и предложени решения. Целта на препоръките е те да са конкретни механизми, които могат да бъдат апробирани и да бъде оценено тяхното въздействие. Целева група, към която е насочена дейността: Административни структури на изпълнителната власт и по-специално - МОН и ресорните дирекции. На база на проведеното проучване ще бъдат идентифицирани препоръки към институциите, които са доказателствено базирани на анализираните факти. Препоръките и самото проучване ще бъдат в основата на последващите дейности в рамките на проекта. Препоръките ще бъдат директно отправени към ресорното министерство – Министерство на образованието и науката и в частност към Дирекциите “Съдържание на предучилищното и училищното образование” и “Квалификация и кариерно развитие”. Предложенията ще се фокусират и върху възможностите за съвместна работа между неправителствения сектор, бизнеса и други заинтересовани страни, които заедно да предложат решения на идентифицираните предизвикателства във връзка с преподаването на ключовите компетентности, заложени в ЗПУО и механизми за подобряване качеството на предлаганите обучения за квалификация на педагогическите специалисти. Начин, по който дейността допринася за постигане на целите на проекта - препоръките са механизми, създадени съвместно между граждански и бизнес сектор (Образование България 2030 е мрежа, в която членуват експертни граждански организации и бизнес компании), които са насочени към подобряване на политики, т.е. подобряват взаимодействието между гражданския, частния и публичния сектор за съвместно формулиране на политики. Препоръките ще дадат детайлен подход към работещи механизми и инструментариум за устойчиви решения, които да бъдат апробирани и валидирани в рамките на системата на предучилищното и училищното образование. По отношение на квалификацията на учители ще бъдат предложени конкретни решения за осигуряване на качеството на предлаганите обучителни програми, мониторинг и анализ на резултатите, въвеждане на система за обратна връзка и измерване на резултатите на учениците. 16 399.68 17 958.14
Апробиране на препоръките за преподаване на умения в класната стая и механизмите за подобряване на качеството на обученията за квалификация на педагогически специалисти: Дейността е част от Група дейности 3, посочени в т. 13 от Насоките за кандидатстване, поддейност: Обмяна и/или пренасяне на добри практики и/или иновативни решения, свързани с подобряване на гражданското участие в процесите на формулиране, изпълнение и мониторинг на политики и законодателство. Целта на дейността е да валидира/апробира предложените механизми в дейност 2 и да оцени тяхното реално приложение. Тази валидация на микро ниво ще позволи мултиплицирането на инструментариума на макро ниво. Целеви групи, към които е насочена дейността: - Учители – те ще бъдат обучени по разработена обучителна методология как на практика да развиват ключови компетентности у своите ученици. Допълнително ще бъдат тествани инструменти за оценка на нуждите, подкрепа/менторство в приложението на резултатите, инструментариум за обратна връзка от обучението и измерване на ефективността. Това ще отговори на нуждата на учителите от качествена квалификация и подкрепа в приложението на наученото. - Бизнес – доставчик на обучения за квалификация ще взаимодейства активно с НПО експертни организации за тестването на предложените механизми за качествена квалификация и тестването на нова обучителна програма. Техните нужди казсаят въвеждането на механизми, които да направят квалификационните обучения по-ефективни. Тя е идентифицирана в работата ни с доставчици на квалификационни обучения по съвместни инициативи. В рамките на дейността ще се: - Проведат дейности за апробиране на препоръките за преподаване на ключови компетентности в класната стая и продължаваща квалификация за учители по темата с валидиране на процеси за повишаване на ефективността и качеството. - Тества програма за квалификация на учители за преподаване на умения в рамките на преподаване на предметно знание в класната стая - провеждане на обучение за учители, предоставено от доставчик на обучителни услуги. Обучението не само ще тества програма за повишаване на квалификацията по темата “Ключови компетентности и умения на 21-ви век в класната стая”, но и ще предложи цялостен подход за проследяване на резултатите и ефективността, обратна връзка от учителите, проследяване на напредъка и менторство от страна на доставчика. Тестването на тази методология и механизъм за провеждане ще бъде основа за валидирането на препоръките в Дейностите от група 2, основани на анализа в Дейностите от група 1. Резултатите от дейността ще дадат реална оценка за ефективността на предложените механизми и последващото им приложение в по-широк мащаб от МОН, Дирекция “Квалификация и кариерно развитие”. 12 699.84 11 024.88
Провеждане на заключителна конференция с участието на бизнес, граждански и публичен сектор за последващи дейности за приложение на резултатите на макро ниво: Дейността е част от Група дейности 3, посочени в т. 13 от Насоките за кандидатстване, поддейност: Провеждане на конференции, обществени обсъждания, кръгли маси и други сходни дейности със заинтересованите страни. Целта на дейността е да бъдат представени резултатите от проекта и иницииран диалог между всички заинтересовани страни за тяхното приложение с цел формулиране на качествени политики, които подобряват нормативната уредба за развиване на ключови компетентности и подкрепят педагогическите специалисти чрез ефективна продължаваща квалификация. Целеви групи, към които е насочена дейността: - Административни структури на изпълнителната власт: МОН и РУО - НПО – експертни и граждански организации - Бизнес – компании, които имат интерес образователната система да развива ключови умения (членове и съмишленици на Образование България 2030); доставчици на квалификационни обучения за учители, образователни институции - Общественост – образователни експерти, родители, учители, директори Конференцията ще се проведе с участието на представители на МОН, РУО, експертни граждански организации, бизнес (включително доставчици на обучения за квалификация), представители на местното управление, представители на университети и др. заинтересовани лица. Събитието цели да представи резултатите от проекта и провокира конструктивен диалог между заинтересованите страни, пряко ангажирани с темата, които да обсъдят добри практики за взаимодействие и актуализиране на нормативната уредба и повишаване качеството на квалификацията на учителите в подкрепа на преподаване на умения. Конференцията има за цел да представи резултатите от проекта – проучване, препоръки и резултати от валидирането им чрез дискусионни панели между заинтересованите страни. Във втората част на събитието ще се проведе дискусия (тип кръгла маса), на която заинтересованите страни да се ангажират с последващи действия по приложението на резултатите. 15 996.00 9 550.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).