Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Maritime and Fisheries Programme

Planning region: All

Description

Borola’s overall vision is predicated on supporting a healthy way of living and instilling a health culture in the modern consumer. For almost 20 years, since its inception in 1996, we have been fully committed to the firm’s vision, turning Borola into the only company in Bulgaria, which not only produces food supplements and cosmetics but also has incorporated its products into a holistic health program targeted at the prevention and management of various conditions.
All of Borola’s products are developed by the firm’s R and D team. However, with our growth, as demand started to outpace our capacity to invest in production equipment, we were forced to outsource some of the production activities to independent contract manufacturers. This limited our production capacity, increased our production cost and impeded our ability to maintain continuous and thorough quality control.
To tackle these challenges, we invested in new production equipment which  allowed us to close the production cycle for most of our products and reliance on external parties.

To continue our growth and improve our market positions it is vital that we considerably improve our management capacity by implementing CRM and ERP systems, as well as by certifying a system for quality management that is fully compliant with ISO9001. This will improve our  organization internally, allow us to better plan our production resources and analyze important productivity and performance metrics, thus optimizing our manufacturing and commercial activities. Optimizing our activities will allow us to better respond to market demands by the timely production and introduction of new products. Obtaining the standard for quality management certification and purchasing the above mentioned systems and equipment will increase our export capacity as these are often a necessary requirement for most of our export partners.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет на предприятията чрез въвеждане и сертифициране на система за управление на качеството, съгласно ISO 9001: Дейността на Борола ООД се осъществява на две площадки – в София и в Сухиндол. В София се складират и дистрибутират хранителни добавки, козметика и лекарства и медицински изделия. В Сухиндол е концентриран производствения капацитет на фирмата. Там се произвеждат хранителни добавки. Освен това в Сухиндол се извършва етикетиране /опаковане/, складиране и дистрибутиране на хранителни добавки и козметика. Разработката и внедряването на система за управление на качеството (СУК), отговаряща на изискванията на международния стандарт ISO 9001 ще включва и управление на безопасността на продукта, а именно система HACCP, базирана на изискванията на Codex Alimentarius. Технологичния процес по производство на хранителни добавки, накратко може да бъде описан като състоящ се от три етапа – закупуване на суровини, изготвяне на хранителни добавки, складиране и дистрибуция. По отношение на закупуването на суровини, изграждането на СУК ще създаде условия за ясно дефиниране на изискванията към суровините, изграждане на процеси по подбор и оценка на доставчиците, ефективен контрол на доставките, в смисъл на тяхното количество, качество, а също и получаването им навреме. Системата за избор на доставчиците ще е базирана на тяхната способност да доставят суровини и услуги, отговарящи на конкретните производствени нужди на Борола. Това от своя страна ще доведе до изграждане на системен и документиран подход при удовлетворяване на изискванията на клиентите. Ще бъде изградена система за текуща оценка на качеството на доставките, а от там и на доставчиците. Процедурите, които ще бъдат изградени и внедрени като част от СУК ще бъдат интегрирани със закупуваната по настоящата програма интегрирана система ERP и CRM система. Ще бъдат дефинирани правила за извършване на технологичните операции, за управление и поддръжка на технологичното оборудване, за създаване и поддържане на нужната компетентност на служителите. Ще бъде изградена система за използване и поддържане на измерителното оборудване. Системата за СУК ще включва и процедури и правила за работа, обхващащи процесите на опаковане, съхраняване и дистрибуция на козметика и съхраняване и дистрибуция на лекарства и медицински изделия. Като част от СУК, ще бъдат въведени процедури и правила за комуникация с клиентите, процедури за идентифициране на изискванията им както по отношение на параметрите на продукта, така и по отношение на доставката като количество и срокове. Ще бъде изграден системен подход, отговарящ на изискванията на ISO 9001 и автоматизиран с помощта на CRM, за планиране и контрол на дейността на медицинските представители на фирмата. Тяхната дейност обхваща цялата страна, състои се от ежедневни срещи с настоящи и бъдещи клиенти, осъществяване на промоционни инициативи. От ефективното планиране и контрол на тяхната дейност до голяма степен зависи ефективността на процеса на продаване и получаване на обратна връзка от пазара. Процедурите, изисквани от ISO 9001 ще поставят този процес на систематична база, а CRM системата от своя страна ще го направи по-ефективен. Съществена част от качеството на хранителните добавки (управлявано от СУК), които се явяват основен продукт, произвеждан от Борола, до колкото те се явяват хранителен продукт, консумиран от хора, е изискването за безопасност. Безопасността на храните се управлява с помощта на правилата, разработени от комисия към FAO/WHO, известни като Codex Alimentarius. В основата на тези правила стоят принципите HACCP (Hazard Analysis Critical Control Points). Ще бъдат разработени процедури и правила, чиято цел е да се създадат условия за предотвратяване на възможностите за замърсяване на хранителните добавки. При това се отчитат всички етапи на тяхното производство - като се започне от избора и доставката на суровини, през тяхната преработка, до доставянето им при клиентите и евентуалното връщане обратно. След разработката и въвеждането, системата ще бъде сертифицирана след одит от независим одитор. 14 200.00 13 890.00
Дейности за насърчаване използването на информационни и комуникационни технологии и услуги чрез разработване и внедряване на интегрирана ERP и CRM система: По този проект се предвижда въвеждане на интегрирана ERP и СRM система, която ще обхване цялата дейност на Борола ООД - както производствената, така и търговската. Това е необходимо поради изключително бързото ни развитие и непрекъснатото добавяне на нови продукти в портфолиото, както и разширяване на износа. С въвеждането на системата ще бъдат преустановени от една страна всички операции, които в момента се извършват на ръка от служителите , а от друга - извършването на частични анализи, с непълни данни, които ограничават и до някъде опорочават възможностите ни за вземане на правилни управленски решения. Системата ще бъде разработена изцяло за нас поради сложността и множеството пластове на операциите, както и специфичните връзки между отделните звена в Дружеството. Всички наши проучвания показаха, че на пазара не съществува готов продукт, който да може да удовлетвори всички наши потребности. Специализирана фирма извърши за нас предварителна оценка на състоянието и потребностите за постигане на целите ни. Беше създаден и специфичен бизнес модел, на базата на който ще бъдат разработени и свързани функционалностите на системата. Най-общо, системата ще включва следните модули: - търговска дейност - складова дейност - логистична дейност - внос, износ и обмитяване - управление на приходи, разходи, падежи и каси - производствен модул с включено управление на етапи на производство, ресурси, рецепти, технологична документация, различни видове анализи - управление на инвентар - контрагенти - взаимоотношения с клиенти - счетоводство - човешки ресурси - управление на вътрешнофирмени задачи - администриране -планиране - справки и анализи - уеб портал - връзка с онлайн магазина и фирмения сайт - логистична и складова дейност - бюджетиране - транспорт - управленско счетоводство - разширени производствени параметри и анализи - управление на проекти - управление на отпадъци Всички модули и функционалности са изключително важни за подобряване на конкурентоспособността и производителността на фирмата. С повишаване на експорта са изключително необходими и модулите, изработващи документи за експорт, изчисляващи различните такси, които трябва да бъдат платени, както и стриктно следене на продажбите по страни, с цел извършване на анализи и разширяване на продажбите. Много важен за нас е и модулът за управление на отпадъците. Изискванията ни към него са: - възможност за следене на количества и норми за отпадни материали в производствени поръчки. - отчитане на количество, вид и състояние на отпадъците в следствие на производствените процеси; - заскладяване и съхранение на получените отпадъци; - следене и управление на наличното количество отпадъци; - описание и проследяване на процеса по рециклиране; - управление на сепариране и реализация на отпадъците; - изготвяне на съпътстваща документация в различните процеси; - осчетоводяване и издаване на документи с данъчни цели; - справки и анализи; - каталог с кодовете на различните видове отпадъци; - обмен на данни с други системи на национално и европейско ниво; - изготвя автоматично отчетите пред властите: РИОСВ, ИАОС; - предлага възможност всеки участник в процеса да следи своите дейности; - обобщава информацията постъпила от всички участници в процеса на национално ниво; - дава възможност за ползване на справки онлайн от така обобщената информация от МОСВ, ИАОС, БД и др.; Наличието на всички тези данни ще ни даде възможност да оптимизираме генерираните количества отпадъци чрез промяна в стратегията или по други начини, като това е от голямо значение за постигане целите ни за устойчиво развитие на Дружеството. Не на последно място, с внедряването на системата ще отпадне и необходимостта от извършване на множество разпечатки, което е свързано със значително използване на хартия, което бихме желали да преустановим . 232 400.00 232 000.00
Дейности за развитие и укрепване на управленския капацитет на предприятието чрез закупуване на ново контролно оборудване, необходимо за прилагането на системата за управление на качеството, съгласно ISO9001: Основния технологичен процес, осъществяван от Борола, обект на регулиране от СУК, е производство на хранителни добавки. Системата за управление на качеството ще бъде оценявана за съответствие с международния стандарт ISO 9001:2015. Основно изискване на стандарта, записано в клауза 7.1 е осигуряването на подходящи ресурси, в смисъл на Човешки ресурси (7.1.2), Инфраструктура (7.1.3), Ресурси за наблюдаване и измерване (7.1.5) и др. В рамките на настоящият проект, висшето ръководство е избрало да получи финансиране за лабораторно оборудване, което ще осигури от една страна пряко съответствие с изискванията на клауза 7.1 на стандарта, а от друга ще осигури систематичен контрол на суровините, на параметрите на производствения процес и на междинните продукти, а също и на крайния продукт. По този начин Борола ще постигне съответствие с цялата клауза 8 на ISO 9001:2015, а от там и с останалите изисквания на стандарта. Оборудването планирано да бъде закупено е насочено към извършване на микробиологични и химични изследвания – осигуряващи както качество на междинния и краен продукт, така и тяхната безопасност (изисквана от интегрираната със системата за качество HACCP система). Друга част от оборудването осигурява стабилност и възпроизводимост на лабораторните резултати. Това е в съответствие с изискванията за качествени лабораторни измервания, които от своя страна ще осигурят удовлетворяване на изискванията на ISO 9001 и заедно с това на HACCP. 98 057.00 97 578.00
Дейности за визуализация на проектното предложение и резултатите от него: По проекта са предвидени и необходимите мерки за информиране и публичност, съгласно правилата на Приложение XII на Регламент (ЕС) № 1303/2013. В информацията, изготвяна и предоставяна във връзка с изпълнението на проекта, във всички отчети за изпълнение на договора (междинни и финален), както и във всички други документи, отнасящи се до изпълнението на дадена дейност по проекта ще бъде упоменат финансовия принос на Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020 . Във всички обяви и публикации, свързани с изпълнението на проекта, бенефициентът ще оповестява, че проектът е получил финансиране от ЕФРР чрез ОПИК. По време на изпълнението на проекта ще информираме обществеността за получената от ЕФРР подкрепа, като: а) включим на интернет страницата си кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати и финансовата подкрепа от ЕС; б) ще поставим плакат с информация за проекта (размер А3), в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС, на портала на предприятието, тъй като това е видно за обществеността място. Плакатът ще съдържа текстова и визуална информация, съгласно изискванията. Ще бъде изработена и постоянна табела след приключване на проекта, която ще съдържа емблемата на ЕС, упоменаването „Европейски съюз“ и наименованието на финансиращия фонд трябва да заемат минимум 25% от площта им. Те ще бъдат изготвени в съответствие с техническите характеристики, приети от Европейската комисия. Върху всеки отделен апарат, предмет на закупуване по този проект, ще се поставят стикери, включващи информация за финансовия принос на ЕС чрез ОПИК. 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).