Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Maritime and Fisheries Programme

Planning region: All

Description

The project is focused on the development of innovative product - specialized photo-protective drink based on alive microorganisms (cyanobacteria Spiruina Platensis) and extracts of unique Bulgarian and endemic for the Rhodopes "resurrection" plant Haberlea Rhodopensis known as "The flower of Orpheus", mixed with additional synergistic natural ingredients. The consumption of this innovative photo-protective drink will activate the natural defense mechanisms against UV radiation, while in the same time will preserve the skin's ability to synthesize vitamin D.

The innovation falls entirely in the scope of the thematic area "Industry for healthy life and biotechnology" on Innovative strategy for intelligent specialization. The implementation of this project will lead to development of an innovative product in priority area "production of specialized foods and drinks (baby and child, "cosmic" foods)", that will be novelty for the global/European market and will excels existing competitive solutions.

The implementation of this project will enhance the innovative capacity of the company and its competitiveness and will directly help the development of innovative products. In this regard, the following activities will be carried out :
1. Conduction of applied science researches, tests and measurements, related to the development of the innovative product.
2. Design, creation and testing of prototypes and pilot lines.
3. Elaboration of marketing plan for market realization of the innovative product (this activity will be implemented by providing of relevant service.  
4. Visualization of the project.

The project activities will be implemented with the formation of team for development of the innovative product, buying of specialized laboratory equipment and materials in support of the realization of the innovative product UV/D Balance Redox system, assignment of external services for developing a marketing plan and visualization.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1. Извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания (вкл. създаване на програми и методики), свързани с разработването на иновативния продукт (дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на квалифициран персонал 9 бр. квалифицирани експерти и придобиване на оборудване и материали, вкл. 9 бр. ДМА) : Изпълнението на тази дейност ще допринесе пряко за постигането на първите две специфична цел на проекта "UV/D Balance Redox system", а именно да се сформира подходящ квалифициран екип, както и да се осигурят необходимо специализирано оборудване, материали за тестване и лабораторни консумативи, необходими за разработване на иновативния продукт и гарантиращи техническата осъществимост на проекта. Дейността по извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания (вкл. създаване на програми и методики), свързани с разработването на иновативния продукт ще бъде изпълнена на два етапа: Етап 1. Идентифициране и изследване на ключови съставки. Разработване на примерни комбинации от синергични компоненти по отношение на търсените качествени характеристики на продукта – намаляване на оксидативен стрес на кожата и фотопротективност. Основна цел на този етап е идентифициране на синергични съставки, доставящи функционалните качества на продукта. Продължителност: 4 месеца Етап 2. Разработване на серии от подбраните комбинации и изследване на биологичните и технологичните им качества. Основна цел на този етап е достигане до конкретни рецептури с търсени физико-химични, органолептични и биологични качества. Продължителност: 4 месеца За реализацията на двата етапа по разработването на иновацията (подробно описани и в приложения анализ), ще бъде сформиран екип от квалифицирани експерти, които ще бъдат назначени на следните позиции по проекта и съответно длъжности по НКПД 2011: - Научен ръководител и методология (проф. Денев), длъжност 2422-5089 Изследовател - за период от 14 м. общо, от които 8 м. за настоящата дейност; - Главен изследовател медикобиологични ефекти върху човека (Д-р Петров), длъжност 2422-5089 Изследовател - за период от 14 м. общо, от които 8 м. за настоящата дейност; - Технолог безалкохолни напитки, 2149-6025 Инженер-технолог, хранително-вкусова промишленост - за период от 12 м. общо, от които 6 м. за настоящата дейност; - Изследовател, дерматологични изпитвания, длъжност 2422-5089 Изследовател - за период от 12 м. общо, от които 6 м. за настоящата дейност; - Изследовател еколог, длъжност 2422-5089 Изследовател - за период от 12 м. общо, от които 6 м. за настоящата дейност; - Общ изследовател, длъжност 2422-5089 Изследовател - за период от 12 м. общо, от които 6 м. за настоящата дейност; - Анализатор, длъжност 2120-6002 Аналитик, изследване на операциите - за период от 12 м. общо, от които 6 м. за настоящата дейност; - Изследовател, биотехнолог, длъжност 2422-5089 Изследовател - за период от 12 м. общо, от които 6 м. за настоящата дейност; - Изследовател лабораторни анализи, длъжност 2422-5089 Изследовател - за период от 10 м. общо, от които 6 м. за настоящата дейност; Във връзка с назначаването на екипа по проекта на посочените позиции, ще бъдат спазени изискванията на българското трудово и осигурително законодателство, както и изискванията на програмата. Необходимо е осигуряване на съответния технологичен капацитет за разработването на иновацията чрез следните инвестиции в специализирано оборудване и материали, планирани за доставка и работа в офиса на компанията в гр. Ябланица. - Лиофилизатор, 1 бр. - Портативен уред за измерване на оксидативен стрес на кожата - неинвазивно, 1 бр. - Микроскоп, 1 бр. - Преносим компютър, 3 бр. - Спектрофотометър, 1 бр. - Центрофуга, 1 бр. - Ламинарен бокс 1 бр. - Автоклав, 1 бр. - Инкубатор, 1бр. - Материали за тестване, лабораторни консумативи, дребни лабораторни инструменти и материали. Всички доставки по проекта са технически осъществими и ще бъдат извършени съгласно принципа за добро стопанско управление, действащата нормативна рамка и изискванията на процедура BG16RFOP002­1.002 "Подкрепа за разработване на иновации в стартиращи предприятия" и Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-­2020, при спазване на най-адекватното съотношение между очакваните разходи и ползи. 251 142.86 249 138.61
Дейност 2. Създаване и тестване на прототипи и пилотни линии (дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на квалифициран персонал 9 бр. квалифицирани експерти и придобиване на оборудване и материали, вкл. 1 бр. ДМА) : Изпълнението на тази дейност също ще допринесе пряко за постигането на първите две специфична цел на проекта "UV/D Balance Redox system", а именно да се сформира подходящ квалифициран екип, както и да се осигурят необходимо специализирано оборудване, материали за тестване и лабораторни консумативи, необходими за разработване на иновативния продукт и гарантиращи техническата осъществимост на проекта. Дейността по създаване и тестване на прототипи и пилотни линии е пряко свързана с разработването на иновативния продукт и ще бъде изпълнена на два етапа: Етап 3. Преход от рецептура към прототип. Продуктово моделиране – съдържание, опаковка, етикет и технологичен процес. Основна цел на този етап е достигане на завършен прототип на "UV/D Balance Redox system". Продължителност: 4 месеца Етап 4. Изпитване на прототип, анкетна карта и фокус групи Основна цел на този етап е провеждане на тест и достигане на готов продукт за пазарна реализация на напълно функционален прототип в реални условия. Продължителност: 2 месеца За реализацията на двата етапа по разработването на иновацията (подробно описани и в приложения анализ), вече сформирания екип ще продължи работа на съответните позиции по проекта и съответно длъжности по НКПД 2011: - Научен ръководител и методология (проф. Денев), длъжност 2422-5089 Изследовател - за период от 14 м. общо, от които 6 м. за настоящата дейност; - Главен изследовател медикобиологични ефекти върху човека (Д-р Петров), длъжност 2422-5089 Изследовател - за период от 14 м. общо, от които 6 м. за настоящата дейност; - Технолог безалкохолни напитки, 2149-6025 Инженер-технолог, хранително-вкусова промишленост - за период от 12 м. общо, от които 6 м. за настоящата дейност; - Изследовател, дерматологични изпитвания, длъжност 2422-5089 Изследовател - за период от 12 м. общо, от които 6 м. за настоящата дейност; - Изследовател еколог, длъжност 2422-5089 Изследовател - за период от 12 м. общо, от които 6 м. за настоящата дейност; - Общ изследовател, длъжност 2422-5089 Изследовател - за период от 12 м. общо, от които 6 м. за настоящата дейност; - Анализатор, длъжност 2120-6002 Аналитик, изследване на операциите - за период от 12 м. общо, от които 6 м. за настоящата дейност; - Изследовател, биотехнолог, длъжност 2422-5089 Изследовател - за период от 12 м. общо, от които 6 м. за настоящата дейност; - Изследовател лабораторни анализи, длъжност 2422-5089 Изследовател - за период от 10 м. общо, от които 6 м. за настоящата дейност; Във връзка с продължаването на заетостта на екипа по проекта на посочените позиции, ще бъдат спазени изискванията на българското трудово и осигурително законодателство, както и изискванията на програмата. Необходимо е осигуряване на съответния технологичен капацитет за разработването на иновацията чрез следните инвестиции в специализирано оборудване и материали, планирани за доставка и работа в офиса на компанията в гр. Ябланица, като освен доставените в дейността по извършване на приложни научни изследвания, тествания, изпитвания и измервания, ще бъде доставен още един специализиран актив, а именно: - Полуавтоматичен обемен дозатор, 1 бр. Също, ще бъдат ползвани още от предвидените материали за тестване, лабораторни консумативи, дребни лабораторни инструменти и материали. Всички доставки по проекта са технически осъществими и ще бъдат извършени съгласно принципа за добро стопанско управление, действащата нормативна рамка и изискванията на процедура BG16RFOP002­1.002 "Подкрепа за разработване на иновации в стартиращи предприятия" и Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-­2020, при спазване на най-адекватното съотношение между очакваните разходи и ползи. 161 357.14 162 432.14
Дейност 3. Изработване на маркетингов план за пазарна реализация на иновативния продукт (дейността ще бъде изпълнена чрез предоставяне на съответната услуга): Изпълнението на тази дейност ще допринесе пряко за постигането на третата специфична цел на проекта "UV/D Balance Redox system", а именно да се осигури маркетингов план за пазарна реализация на иновативния продукт. Дейността ще бъде извършена след като бъде разработена иновацията след приключване на изпълнението и верификация от страна на УО на Дейности 1 и 2, съгласно изискванията на процедурата от избран външен изпълнител. СИМБИОТЕХ ООД се нуждае от ясен, смислен и най-вече изпълним маркетинг план, който да доведе до постигне стратегическите цели на организацията за последваща пазарна реализация на "UV/D Balance Redox system". Дейността включва съставяне на маркетинг план, който да очертае подходящи, достижими и измерими маркетингови цели и дейности. Консултацията по изготвяне на маркетингов план ще включва: 1. Информация за иновативния продукт – положение на иновацията на европейския/световен пазар: - сведения за продукта – статистически данни, технически характеристики (включително и за конкурентните продукти – спецификация, цени, пазарни дялове); - описание на маркетинговата ситуация – сегмент, характеристики на потребителите, конкуренти, фактори на средата; - заплахи и възможности; 2. План по продажбите и печалбата на база съществуващите пазарни тенденции; 3. Маркетингова стратегия – конкретни стратегии по целеви пазари по 4 основни фактора: - позиция на продукта на пазара; - ниво на разходи за маркетинг; - комплекс маркетингови дейности; - разпределение на средствата между пазарите; 4. Комплекс маркетингови дейности: - оптимизиране на маркетинг микса (цена, реклама, стимулиране на продажбите) и съответни предполагаеми обем на продажбите и печалба. 20 000.00 20 000.00
Визуализация по проекта: Изпълнението на тази дейност ще допринесе пряко за постигането на четвъртата специфична цел на проекта "UV/D Balance Redox system", а именно да се осигурят съответните задължителни мерки за информиране и публичност (визуализация) на проекта. С изпълнението на дейността ще се гарантира спазването на всички изисквания и правила за визуализация и публичност на Регламент (ЕС) № 1303/2013 и на Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-­2020, като се осигури популяризиране на финансиращата програма, изпълнението на проекта и неговата полза за СИМБИОТЕХ ООД като стартиращо предприятие и бенефициент по BG16RFOP002­1.002 "Подкрепа за разработване на иновации в стартиращи предприятия" и Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-­2020. В изпълнение на дейността по визуализация на проекта, СИМБИОТЕХ ООД ще спази изискванията в процеса по информиране и публичност от задължителен характер в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014­-2020 г., а именно: 1. При изпълнението на всички дейности ще бъдат предприети мерки за информация и комуникация, предприети от дружеството по проекта, като изрично ще се окаже съфинансирането от Европейския фонд за регионално развитие чрез поставяне: ­- емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от ЕК, с упоменаване на ЕС; ­- упоменаването на Европейския фонд за регионално развитие, Оперативна програма Иновации и конкурентоспособност" 2014-­2020 , по които се финансира проекта; - ­ общото лого за програмен период 2014-­2020 г., в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. 2. Ще бъде информирана обществеността за получената от фондовете подкрепа, като: - ще бъдат публикувани кратко описание на проекта, включително неговите цели и резултати и упоменаване на финансовата подкрепа от ЕС, на интернет страницата на СИМБИОТЕХ ООД, както и 2 бр. кратки съобщения до медиите, също публикувани на интернет страницата на дружеството; ­- ще бъдат поставени 2 бр. плакати с информация по проекта (минимално размер А3), в които се упоменава финансовата подкрепа на ЕС, на видно за обществеността място, където ще е мястото на изпълнение на проекта; ­- ще бъдат поставени стикери/табели на закупеното по проекта оборудване; ­- ще се ползва специално създадена бланка на документи по проекта, в съответствие с изискванията и посочения образец от единния наръчник. 3. По време на изпълнение на дейностите по проекта, дружеството ще приложи необходимите комуникационни мерки, за да информира всички участници по проекта за полученото финансиране, като задължително ще бъдат информирани всички представители на екипа по проекта. 4. Във всеки изготвен документ по време на изпълнението на проекта, който се използва за обществеността или участниците, или за доказателствен материал, ще бъде посочено, че проектът се финансира по Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" 2014-­2020, Европейския фонд за регионално развитие и националния бюджет на Република България. Широката общественост ще бъде информирана за резултатите на проекта, реализирани вследствие финансовата помощ на оперативната програма. 1 980.00 1 980.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).