Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 355 TREES
Български

Programme: Maritime and Fisheries Programme

Planning region: All

Description

The EC draft for the Council Recommendation on further strengthening the social dialogue in the EU prioritizes the social partners to strengthen their capacity for the more effective conduct of social dialogue and collective bargaining. The BCCI in partnership with CL Podkrepa, CITUB, and MLSP will contribute to the promotion of social dialogue and collective bargaining through the development of innovative tools, and models to enhance the capacity of regional structures and sectoral organizations of the BCCI for their more active participation in these processes. 
With the assistance of their regional structures, the BCCI, CL Podkrepa, CITUB will study the problem areas facing mobility by sectors and regions, and prepare an analysis of the factors affecting mobility by sectors/regions and its effect on business. They will also develop a Coefficient of economic feasibility of mobility and a toolkit to promote it. It will include packages of measures to promote the internal mobility of the workforce. 
The BCCI and its partners will also develop regional tools and models for adapting enterprises and employees to the changes associated with the green transition They will make a skill need-assessment analysis of the BCCI structures to enhance their capacity to participate in all stages of the European Semester cycle and in the development of new industrial relations They will identify and implement models to forecast skill needs and create an enabling environment for lifelong learning Training programs will be developed for management staff to acquire knowledge and skills for the organization and optimization of business processes at sectoral level in the context of the circular economy and the 55 Package It is also planned to conduct training for the regional structures and sectoral organizations of the BCCI to enhance their capacity for effective participation in social dialogue and the CB.
The MLSP will contribute to the institutionalization of the project results
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подбор и наемане на експерти за извършване на дейности по СЦ 4: Дейност 3: Разработване на инструментариум за ефективното стимулиране на вътрешната трудова мобилност на работната сила в страната. ОПИСАНИЕ За изпълнението на дейността ще бъдат селектирани и наети следните вида експерти: - 3 икономисти, които ще оценяват икономическата обоснованост на мобилността. - 5 методисти, които ще подготвят методическите указания за изпълнението на различните етапи от провеждането на дейността - проучване, анализ, оценка, картиране и инструментариум с пакет от мерки за насърчаване на мобилността. - 4 анализатори, които ще разработят таргетирани анкетни форма за провеждане на проучването, ще подготвят анализа в съответните разрези и оценката на влиянието на атипичните форми на заетост и на КТД върху вътрешната мобилност, ще участват в идентифицирането на добри практики, картирането и подготовката на инструментариума - 7 консултанти, които ще участват при разработката на всички продукти в резултат от изпълнението на дейността. - 27 регионални експерти от страната, които ще провеждат теренното проучване и ще участват в подготовката на регионалните разрези от анализа и в дефинирането на регионалните мерки в инструментариума. - IT специалист, който, съвместно с един от анализаторите ще подготви онлайн анкетните форми и ще проведе онлайн проучването. - 1 юрист, които ще участват при подготовката на всички документи, свързани с изпълнението на дейността и ще следят да се спазват изискванията за гарантиране защитата на личните данни, съгласно разпоредбите на (РЕГЛАМЕНТ (ЕС) 2016/679). - 7 секторни експерта, представители на браншови организации в селектираните сектори, които ще участват при разработването на секторните разрези на документите. - 3 експерта на партньорите - по един експерт от КТ Подкрепа и КНСБ, които ще участват във всички гореизброени дейности и един експерт от МТСП, който ще упражнява мониторинг върху изпълнението на дейността и ще консултира останалите експерти. Дейност 6: Разработване и реализиране на браншови, секторни и/или регионални програми, инструменти и модели за адаптация на предприятията и заетите лица, към промените, свързани с прехода към „зелена“ и кръгова икономика и дигитализацията в развитието на човешките ресурси и пазара на труда. За изпълнението на дейността ще бъдат селектирани и наети същите експерти, наети за изпълнението на Дейност 3 без един от консултантите: - 4 анализатори, 2 икономисти, 1 юрист и 6 консултанти на БТПП и експертите на КТ Подкрепа и КНСБ ще проведат проучването на добри практики. - същите експерти /без юристите/ - анализатори, икономисти, и консултанти на БТПП и експертите на КТ Подкрепа и КНСБ ще подготвят таргетирани анкетни форми за проучването на на спецификите на всеки регион по отношение на прилагани форми на заетост /с фокус върху атипичните/, на степента на преход към кръгова икономика и на необходимостта от дигитални и зелени умения. - 27 регионални експерти от страната , които ще проведат теренното проучване. - IT специалист, който, съвместно с един от анализаторите ще подготвин онлайн анкетните форми и ще проведе онлайн проучването. - Анализаторите, методистите и консултантите ще подготвят обобщен анализ на резултатите от проучването. - Всички, ангажирани с изпълнението на дейността експерти, ще участват в разработването на модели за адаптирането на предприятията и на заетите лица към промените в резултат от двойния преход. - Всички, ангажирани с изпълнението на дейността експерти, ще участват в пилотното тестване на разработените модели за адаптация на предприятията и на заетите лица към промените, като техническото му провеждане ще се осъществява от регионалните и от секторните експерти, обхващащи секторите в съответния регион. 2 176 464.00 366 774.34
Планирани дейности по СЦ 4: Дейност 3: Разработване на инструментариум за ефективното стимулиране на вътрешната трудова мобилност на работната сила в страната ОПИСАНИЕ Вътрешната трудова мобилност е гъвкав подход за осигуряване на качествена и подходяща за съответния регион и сектор работна сила в зависимост от потребностите на пазара на труда.Целта е да се създаде кохерентен иновативен инструмент за насърчаване на географската и на секторната трудова мобилност, ориентиран към преодоляване на дисбалансите в търсенето и предлагането на специалисти в страната за балансирано функциониране на пазара на труда и осигуряване на високо и устойчиво равнище на заетостта За целта БТПП, в партньорство с КТ Подкрепа, КНСБ и МТСП, ще организира провеждането на национално проучване за идентифициране на проблемните области пред вътрешната географска и секторната мобилност, което ще се базира на методология за изследване на факторите, влияещи върху мобилността на работната сила и върху трендовете и динамиката й.Проучването ще обхване предприятия в 6-те региона и в 7-те селектирани сектора/IТ, текстил, месопреработване, туризъм, подемна техника, недвижими имоти, спедиторство/,в които при проведено проучване бе наблюдавана секторна мобилност На базата на подбраната методология ще се подготвят трите типа анкетни карти, таргетирани към: - работодателите - заетите лица - браншовите организации, социалните партньори и други заинтересовани лица Въз основа на разработените чрез тази методология анкетни форми БТПП, КТ Подкрепа и КНСБ, със съдействието на регионалните им структури, ще проведат национално представително теренно проучване, както и онлайн проучване, за идентифициране на предизвикателствата пред вътрешната географска и секторна мобилност на работната сила при предприятията при селектираните 7 сектора и в 6-те региона. Предмет на проучването ще бъде и ефектът на мобилността на работната сила върху работодателите и заетите лица, както и върху целия производствен процес. За целите на проучването анкетните форми ще са таргетирани към различните групи респонденти, така че получените отговори да създадат необходимата база за разработване на задълбочен анализ на събраната информация. Проучването ще има национален мащаб и ще обхване всичките 6 региони по планиране. Секторният и регионалният фокус на проучването има за цел да отчита разликите в динамиката и трендовете на мобилността на работната сила по сектори и по региони Ще се проучат също и добри приложими европейски и международни практики по отношение на насърчаване на вътрешната мобилност Събраната и структурирана информация от проучването ще е обект на задълбочен анализ със секторен разрез, който ще обхване селектираните 7 сектори в българската икономика, както и с регионален разрез, обхващащ 6-те региона по планиране. Анализът ще отчита различията в темповете и трендовете на мобилността в различните 7 подбрани сектори и в 6-те региона на страната. В резултат от анализа ще се направи оценка на тенденциите в развитието на мобилността по сектори и по региони. Мобилността ще се обвърже с все повече утвърждаващите се атипични форми на заетост, като се направи оценка за начина, по който тези нови форми на заетост влияят върху трендовете при мобилността на работната сила.Тя ще включва и оценка на влиянието на колективното трудово договаряне върху мобилността, особено при мобилност, включваща атипични форми на труд Подготвената оценка ще послужи за основа на разработването на карти на мобилността за 6-те региона на страната и за селектираните сектори На базата на подготвения многопластов анализ и направените оценки ще се разработи Коефициент на икономическата целесъобразност на мобилността на работната сила, като се вземе под внимание и икономическата оправданост на географската мобилност от близки географски локации без смяна на местоживеенето. Коефициентът ще може да се използва от всеки работодател и заето лице за преценка на целесъобразността от мобилност при отчитане на всички влияещи върху нея фактори 870 585.60 146 709.74
Подбор и наемане на експерти за извършване на дейности по СЦ 2: Експертите, ангажирани с изпълнението на СЦ 4, ще бъдат наети и за изпълнението на Дейност 7: Повишаване на капацитета и експертизата на социалните партньори с оглед включването им във всички етапи на цикъла на Европейския семестър и развитието на нови индустриални отношения в контекста на Индустрия 4.0. по СЦ 2. Поради спецификата на дейността икономистите, анализаторите, методистите и консултантите, наети при СЦ 4, ще бъдат ангажирани с подготовката на проучването, анализа и оценката на потребностите от повишаване на капацитета на регионалните структури на браншовите организации на БТПП, в разработването на ръководството за повишаване на осведомеността на структурите на БТПП за Европейския семестър и Индустрия 4.0, в подготовката на обучителните програми, както и в разработването на планираните механизми. Регионалните и секторните експерти ще участват в гореизброените дейности и ще са част от планирания екип за регионална и браншова осведоменост по отношение на Европейския семестър и развитието на индустриалните отношения в контекста на Индустрия 4.0. Тримата експерта на партньорите - по 1 експерт от КТ Подкрепа и КНСБ, които ще участват във всички гореизброени дейности и 1 експерт от МТСП, който ще упражнява мониторинг върху изпълнението на дейността и ще консултира останалите експерти относно епропейските и националните политики и етапите в цикъла на Европейския семестър. 664 794.00 0.00
Планирани дейности по СЦ 2: Дейност 7. Повишаване на капацитета и експертизата на социалните партньори с оглед включването им във всички етапи на цикъла на Европейския семестър и развитието на нови индустриални отношения в контекста на Индустрия 4.0 ОПИСАНИЕ В края на февруари 2023 ЕК прие становище на ЕИСК относно необходимостта от засилване ролята на социалните партньори във всички етапи на цикъла на Европейския семестър (2023/C 146/10). ЕИСК настоя ЕК да предостави ясна рамка за съществуващите форуми, предвидени в Европейския семестър, за информиране и включване на социалните партньори през целия цикъл на семестъра, така че те действително да се превърнат в значими участници в координирането на фискалните, икономическите и социалните политики, както и в политиките по заетостта на ЕС. Някои от ключовите нови индустриални отношения, които възникнаха в резултат от Индустрия 4.0 са: - интеграция на цялата верига на доставките и свързване на всички участници в нея чрез IoT и облачни технологии - пълно автоматизиране на производствените процеси с използване на роботи, автономни транспортни средства и системи за мониторинг и контрол на производството (т.нар. фабрики на бъдещето) - индустриален интернет на нещата (IIoT) - разширени виртуални реалности, които дават възможност за обучение на работници, симулация на производствени процеси и подпомагане на сложни операции; - по-голяма гъвкавост и персонализация в производството и др. Пандемията от COVID-19 откри нови възможности пред предприятията да развият креативни решения, за да ускорят дигиталната трансформация на всички нива. В доклада на ЕК „Industry 5.0: Towards more sustainable, resilient and human-centric industry“ на дневен ред вече се поставят и въпросите за прехода към Индустрия 5.0 и Общество 5.0 Целта на дейността е да се повиши информираността, капацитета и експертизата на БТПП в качеството й на социален партньор, чрез повишаване на информираността, капацитета и експертизата на нейните структури за активното им участие в Европейския семестър и в развитието на индустриалните отношения в контекста на Индустрия 4.0 За целта ще се проведе проучване на потребностите на регионалните структури и на браншовите организации при БТПП от повишаване на осведомеността им относно Европейския семестър, елементите му на координация на икономическите и социалните политики, цели, ежегоден цикъл и хронология, като се обхване цялостната му рамка за стратегическо и икономическо управление - законодателство, насоки и механизми за координация и корекции. Проучването ще се проведе чрез анкетни форми, които да посочат степента на осведоменост на респондентите Резултатите от проучването ще бъдат анализирани и ще се направи оценка на потребностите, за да бъде установено нивото на компетентност на респондентите по отношение на Семестъра и Индустрия 4.0. Ще се проучат добри практики на развитие на индустриалните отношения в ЕС На базата на оценката ще се подготви Ръководство, съдържащо практически насочена информация по темите, изведени като приоритетни въз основа на анализа на потребностите от обучение на представителите на регионалните структури и на браншовите организации на БТПП За целите на обученията ще се разработят програми за обучение на структурите на БТПП за преодоляване на дисбалансите в познанията им относно Европейския семестър и Индустрия 4.0. Ще се организират две обучения - едно за регионалните структури на БТПП и едно за браншовите организации във връзка с повишаване информираността им и активизиране на участието им във всички етапи от цикъла на Европейския семестър и в развитието на индустриалните отношения в контекста на Индустрия 4.0. За по-активното включване в етапите от цикъла на Европейския семестър на тези структури се планира създаване на Механизъм за информиране и консултиране относно специфичните препоръки към България, след като бъдат получени от ЕК, с цел по-широко включване и по-активно участие в този процес на структурите на БТПП в качеството й на социален партньор. 265 917.60 0.00
Подбор и наемане на експерти за извършване на дейности по СЦ 5: За изпълнението на планираните дейности па СЦ 5: Дейност 8: Внедряване на модели и практики за прогнозиране на потребностите от нови умения и за създаване на благоприятна среда за учене през целия живот и реализация на стратегии за учене през целия живот на корпоративно /фирмено/, секторно, браншово и регионално ниво. Внедряване на секторни и фирмени системи за управление на корпоративното знание и за въвеждане на нови форми и методи на обучение в предприятия, в различни сектори на икономиката и региони на страната. Дейност 9: Изготвяне на програми за обучение на управленски персонал на различни нива за придобиване на знания и умения за организация и оптимизация на бизнес процесите в сектора в контекста на кръговата икономика и зеления преход, въвеждането на нисковъглеродни, ресурсно ефективни и безотпадни процеси и технологии. Дейност 11: Провеждане на конференции, семинари, работни групи и обучения (конструктивни, съдържателни и подкрепени с информация преговори между социалните партньори). БТПП ще наеме същите експерти, ангажирани с изпълнението на дейностите по СЦ 4 и СЦ 2. Поради спецификата на дейностите по СЦ 5, насочени предимно към повишаване на капацитета на социалните партньори и подкрепа за съвместни дейности за реализирането на социален диалог и КТД на национално и секторно ниво чрез дейности за подкрепа на работодателите умения за развитие и насърчаване процесите по учене през целия живот при Дейност 8 и Дейност 9 регионалните и секторните експерти, икономистите, юристите, анализаторите, методистите и консултантите, наети при СЦ 4, ще бъдат ангажирани с провеждането на документалното проучване и идентифициране на добри и приложими модели и практики за прогнозиране на потребностите от умения от България, както и на държавите-членки на ЕС и на трети страни, както и с изследването и оценката на потребностите на целевите групи от нови умения, а също и с идентифицирането на умения, които работодателите трябва да притежават, за да развиват и насърчават процесите на учене през целия живот. Те ще подготвят и програмите за обучение и ще участват в реализирането на обучителния процес при Дейност 11. Експертите на партньорите КТ Подкрепа и КНСБ ще участват активно в изпълнението на всички дейности по СП 5, съвместно с екипа от експерти на БТПП. Експертът от МТСП ще упражнява мониторинг върху изпълнението на дейността и ще консултира останалите експерти относно европейските и националните политики и документи в областта на ученето през целия живот и по други свързани теми. 1 722 606.00 0.00
Планирани дейности по СЦ 5: Дейност 8: Внедряване на модели и практики за прогнозиране на потребностите от нови умения и за създаване на благоприятна среда за учене през целия живот и реализация на стратегии за учене през целия живот на корпоративно /фирмено/, секторно, браншово и регионално ниво. Внедряване на секторни и фирмени системи за управление на корпоративното знание и за въвеждане на нови форми и методи на обучение в предприятия, в различни сектори на икономиката и региони на страната ОПИСАНИЕ Националната стратегия за учене през целия живот определя стратегическата рамка на държавната политика за образование и обучение и очертава съдържанието, формите, средата и взаимоотношенията между всички участници в процеса на учене през целия живот. В нея работодателските и синдикалните организации имат голяма роля при определянето на изискванията, свързани с потребностите от образование и обучение БТПП в партньорство с КТ Подкрепа и КНСБ ще идентифицира подходящи приложими модели и практики за прогнозиране на потребностите на целевите групи от нови умения с фокус върху дигиталните и зелените умения За целта ще се проведе документално проучване на добри и приложими модели и практики за прогнозиране на потребностите от умения на държавите-членки на ЕС и на трети страни. Внедряването на модели за прогнозиране на уменията ще се базира на информацията от практическия наръчник Understanding technological change and skill needs Skills surveys and skills forecasting на CEDEFOP Идентифицираните модели и практики ще бъдат адаптирани към целите на оценката на потребностите от нови умения на целевите групи, както и на умения, които работодателите трябва да притежават, за да развиват и насърчават процесите на учене през целия живот. Ще се проучат и възможностите за прилагането на тези модели и практики на корпоративно, секторно и регионално ниво Ще се идентифицират приложими стратегии за учене през целия живот на 3-те нива Ще се разработи механизъм на прилагане на идентифицираните стратегии за създаване на благоприятна среда за учене през целия живот Ще се извърши анализ на възможностите от прилагането на моделите за прогнозиране потребностите от умения на работната сила на корпоративно, секторно и регионално ниво във връзка с прилагане на политиките за учене през целия живот Селектирани приложими модели и практики ще се използват за провеждането на национално теренно и онлайн проучване на потребностите на целевите групи от нови умения, както и за прогнозиране на тези потребности Информацията от проведеното проучване на потребностите на целевите групи от нови умения ще се анализира за целите на прогнозирането на потребностите от нови умения за период от 5 години Ще се подготви Ръководство за внедряване на модели за прогнозиране на потребностите от умения при заетите лица и при работодателите. Ще се проведе проучване на добри практики на секторни и фирмени системи за управление на корпоративното знание за въвеждане на нови форми на обучение. Въз основа на проучването ще се подготви анализ на възможностите за прилагането им в селектираните 7 сектора от икономиката /IТ, текстил, месопреработване, туризъм, подемна техника, недвижими имоти, спедиторство/ Ще бъдат разработени и пилотно тествани модели за управление на корпоративното знание на основата на моделите за прогнозиране и на изведените добри практики за всяко от нивата - корпоративно, секторно и регионално Ще се селектират и тестват пилотно нови форми и методи на обучение на целевите групи в предприятия от 7-те сектора и 6-те региона в страната Планира се дейността да обхване 115 заети НАЧИН НА ИЗПЪЛНЕНИЕ Експертите на БТПП - икономисти, юристи, анализатори, методисти и консултанти и на КТ Подкрепа и КНСБ ще проведат документалното проучване на добри модели за прогнозиране на потребностите на целевите групи от нови умения, ще направят анализ на резултатите от това проучване, ще идентифицират и селектират приложими модели, както и ще идентифицират приложими стратегии за учене през целия живот 689 042.40 0.00
Планирани дейности по СЦ 4 - продължение: ПРОДЪЛЖЕНИЕ Дейност 6 Актуализираната Пътна карта за периода 2019-2023 г остава в сила до приемането от МС на нова пътна карта През август 2021 г стартира процесът по разработване на нова Пътна карта за електронното управление в България за периода 2022-2025 г като за някои сфери пътните карти са приети В контекста на промените, предизвикани от дигиталната трансформация и от прехода към кръгова икономика /а оттам и към зелена икономика/, както и от предизвикателствата, които поставя пакетът „Подготвени за цел 55“ пред бизнеса, възниква необходимостта от приспособяването на предприятията и заетите лица към тези промени Устойчивата трансформация ще засегне всички основни сектори на икономиката Екологичният и енергийният преход ще изискват принос от всички предприятия, което ще се отрази върху бизнеса, а оттам и върху заетите лица Тези зелени промени неминуемо ще породят необходимост и от притежаването на "зелени" умения от страна и на работодатели и на заети лица Дигиталната трансформация, от своя страна, налага радикални промени на пазара на труда: - необходимост заетите лица и работодателите да притежават дигитални умения на по-високи нива, както и специфични дигитални умения - въвеждане на нови и атипични форми на заетост Целта на дейността е да допринесе за преодоляването на тези предизвикателства на двойния преход. За постигането на тази цел БТПП в партньорство с КТ Подкрепа, КНСБ и МТСП ще разработи регионални инструменти/модели за адаптирането на предприятията и на работещите в тях заети лица в 6-те региона в страната към промените, породени от двойния преход Предварително ще се проучат и идентифицират добри приложими практики на държавите-членки на ЕС и на трети страни за използвани инструменти и модели за адаптиране на заетите лица и на работодателите към предизвикателствата в резултат от дигиталната и устойчивата трансформация Планира се да се проведе национално проучване на спецификите на всеки регион по отношение на: - прилагани форми на заетост - степента на преход към кръгова икономика - необходимостта от дигитални и зелени умения на заетите лица и на работодателите Ще се направи анализ на резултатите от проучването в 6 разреза /по един за всеки регион/, като във всеки разрез ще има раздели за прилагани атипични форми на заетост, за степен на преход към кръгова икономика и за необходимостта от дигитални и зелени умения на целевите групи Анализът с регионалните му разрези ще бъде изходна база при разработването на 6 регионални модели за адаптация на фирмите и заетите лица към промените Фокусът при разработените регионални модели ще е върху: - прилагането на нови атипични форми на труд, подходящи за секторната специфика на съответния регион - препоръки за повишаване на нивото на дигитални умения, и по-специално на придобиването на специфични за професията дигитални умения, както и на "зелени" умения - усъвършенстване и актуализиране на процеса на КТД с отчитане на новите реалности - активно участие в социалния диалог и др. Преди финализирането им разработените регионални инструменти и модели ще бъдат дискутирани на фокус група с участието на представители на партньорите, на бизнеса от всеки регион и на съответните заинтересовани страни След финализирането на регионалните модели ще се организира пилотното им тестване в 6-те региона Планира се дейността да обхване 75 заети НАЧИН НА ИЗПЪЛНЕНИЕ Проучването на добри приложими практики от държави-членки на ЕС и на трети страни ще се извърши от експертите анализатори, икономисти, методисти, юристи и консултанти на БТПП. В него ще участват и експертите на КТ Подкрепа и КНСБ. При провеждането му ще се използва методите на документален анализ и на експертна оценка на приложимостта на добрите практики. При проучването на спецификите на всеки регион по отношение на прилагани форми на заетост с фокус върху атипичните, степента на преход към кръгова икономика и необходимостта от дигитални и зелени умения ще се използва методът на анкетирането. 0.00 0.00
Планирани дейности по СЦ 5 - продължение: ПРОДЪЛЖЕНИЕ на Дейност 9 - висше и средно - за придобиване на знания и умения за организация и оптимизация на бизнес процесите на секторно/регионално ниво в контекста на кръговата икономика и зеления преход, въвеждането на нисковъглеродни, ресурсно ефективни и безотпадни процеси и технологии. Проучването ще има за цел да бъдат идентифицирани ефективни мерки (програми на обучения; програми на публични и научно-практически събития; тематични приоритети, заложени в стратегически и програмни документи на Европейския съюз, на трети страни и на национално ниво, в това число и в ПРЧР 2021-2027 и др.), които насърчават управленския персонал в предприятията към иновативна и устойчива трансформация, чист и справедлив енергиен преход, зелени и сини инвестиции, кръгова икономика, смекчаване на последиците от изменението на климата и приспособяване към всички тези промени. В рамките на анализа на добрите практики ще бъдат идентифицирани мерки, които имат общовалиден, хоризонтален характер за обученията на мениджмънта на предприятията. По отношение на управленския персонал на най-високо ниво ще бъдат търсени програми/приоритетни теми за придобиване на знания и управленски умения за организация и оптимизация на бизнес процеси, финанси, маркетинг и продажби на иновативни продукти, в контекста на кръговата икономика и зеления преход, въвеждането на нисковъглеродни, ресурсно ефективни и безотпадни процеси и технологии, дигитализацията, както и теми за лидерство и екипно управление на човешките ресурси и др. За специалистите на ниво среден мениджмънт анализът ще има за цел да идентифицира програми/приоритетни мерки за придобиване на знания и оперативни умения за прилагане на „зелени“ модели на организация на труд, изграждане на цялостна екологосъобразна („зелена“) фирмена култура и мотивиране на екологосъобразното мислене на служителите, разработване на планове от мерки за прилагане на „зелени“ модели на организация на работните процеси от ръководните органи на предприятието, изготвяне на „зелени“ карти, които имат връзка с повишаване на ресурсната ефективност и/или за намаляване негативното въздействие върху околната среда и др. На базата на анализа на резултатите от проучването на потребностите от обучение на ръководния персонал и на проучването на добри приложими практики ще се разработят седем пакета с по две обучителни програми всеки от тях за неформално обучение на управленски персонал /висши мениджъри и мениджъри от средно ниво/, насочени към придобиване на знания и умения за организация и оптимизация на бизнес процесите в предприятията в контекста на кръговата икономика и зеления преход, въвеждането на нисковъглеродни, ресурсно ефективни и безотпадни процеси и технологии за 7-те селектирани сектора /IТ сектор, текстил, месопреработване, туризъм, подемна техника, недвижими имоти, спедиторство/. Обучителните програми ще бъдат пилотно тествани, като ще се проведе неформално обучение/самообучение на мениджъри от двете нива /висше и средно/ на базата на разработените обучителни програми за неформално обучение/самообучение. НАЧИН НА ИЗПЪЛНЕНИЕ Експертите от БТПП и на партньорите КТ Подкрепа и КНСБ ще проведат проучването на потребностите от обучение на управленския персонал от висше и средно равнище, като освен метода на анкетирането, ще използват и други методи - брейнсторминг, интервюта, лични срещи, фокус групи и др. Икономистите, юристите, методистите, анализаторите и консултантите ще проучат и анализират добри практики на държавите-членки на ЕС и на трети страни в обучението на управленски персонал на различни ръководни нива във връзка със зелената трансформация, като ще използват метода на документално проучване. На базата на идентифицираните добри приложими практики и на резултатите от проучването, а също и на анализа на потребностите от обучение, методистите, анализаторите и консултантите ще разработят програми за неформално обучение на управленския персонал на висше и на средно равнище за придобиване на знания и умения 0.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).