Изготвяне на документации за обществени поръчки: С оглед навременното провеждане на обществените поръчки и възлагане на изпълнители отделните дейности по проекта, ще бъде възложено изготвянето на документации за обществени поръчки по реда на чл. 20, ал. 3, т. 2.от ЗОП (събиране на оферти с обява или покана до определени лица). Промените в нормативната уредба и голямата ангажираност на служителите в общината обуславят възлагането на дейността на външен изпълнител. Планира се провеждането на процедура за избор на изпълнител за “Изготвяне на документации за обществени поръчки за целите на проект “Изграждане на инсталация за компостиране на разделно събрани зелени отпадъци – регион Враца” да се проведе веднага след подписване на ДБФП с цел оптимизация на времето и пристъпване към изпълнение на проекта възможно най- скоро след подписване на ДБФП. Ще бъдат изготвени 4 броя документации:
1. Изпълнение на инженеринг- проектиране, строителство и осъществяване на авторски надзор по проект: „Изграждане на инсталация за компостиране на разделно събрани зелени отпадъци – регион Враца“;
2. Изпълнение на мерки за публичност и визуализация по проект: „Изграждане на инсталация за компостиране на разделно събрани зелени отпадъци – регион Враца“;
3. Строителен надзор по договор за инженеринг- проектиране и строителство по проект: „Изграждане на инсталация за компостиране на разделно събрани зелени отпадъци – регион Враца“;
4. Доставка на мобилно оборудване за инсталация за компостиране и доставка на оборудване, съоръжения и техника за разделно събиране на зелени и биораградими отпадъци от населението за целите на проект „Проектиране и изграждане на компостираща инсталация за разделно събрани зелени и/или биоразградими отпадъци на територията на община Враца“
Ще бъде заложен максимален срок на изпълнение: 40 (четиридесет) дни от датата на сключване на договор. Възлагането на изпълнението на дейността на външен изпълнител ще даде възможност за нейната оптимизиция и изпълнение във възможно най- кратки срокове, което ще позволи провеждането на процедурите веднага след подписване на ДБФП и възлагане на дейностите по проекта в кратки срокове след подписване на ДБФП. |
47 520.00
|
47 520.00
|
Изпълнение на инженеринг "Изграждане на инсталация за компостиране на разделно събрани зелени и биоразградими отпадъци – регион Враца": Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител по реда на чл. 20, ал.2, т.1 от ЗОП с публично състезание и включва проектиране, строителство и авторски надзор за изграждане на компостираща инсталация за разделно събрани зелени и/или биоразградими отпадъци.
В рамките на инженеринга ще бъдат изпълнени следните дейности:
- Изготвяне на Идеен проект на Инсталация за компостиране вкл. и подробни инженерно геоложки проучвания;
- Изготвяне на Работен проект на Инсталация за компостиране;
- Авторски надзор за Инсталация за компостиране;
- Изпълнение на Инсталация за компостиране с капацитет до 8000 т/год.
Изпълнението на дейностите е описано по месеци в графиците, представени в ПИП- КИ. Преди стартирането на строителството ще бъде актуализирано комплексното разрешително КР №5-Н1/2010, включващо клетки 1.1, 1.2, 2.1 и 2.2., актуализирано с Решение №КР №5-Н1-ИО-А1-ТГ1/2013 г. Провеждането на процедурата стартира веднага след приемането на документацията по дейност 1 (индикативен месец за стартиране на АДБФП е приет: ноември 2018 г.) и се предвижда да приключи в рамките до 120 календарни дни. Изпълнението на дейността и въвеждането в експлоатация се предвижда да приключи в началото на 2021 г. Предвижда се продължителността на дейността да бъде 23 месеца, като се вземе предвид и ангажиментите на авторския надзор по въвеждане на обекта в експлоатация.
Електрозахранването ще се осигури с нов трафопост 20/0,4 kV, изграден на територията на площадката за компостиране. Присъединяването ще се осъществи от съществуващ електропровод 20kV, разположен на съседна площадка в територията на имота, собственост на община Враца. От съществуващ стоманорешетъчен стълб на въздушна линия 20 kV, минаваща през имота, собственост на община Враца, чрез отклонение ще се монтира трафопост тип МТТ 20/0,4 kV. Всички присъединителни дейности ще се извършат на терена, собственост на община Враца на който е обособена и площадката за компостиране. Детайлно описание на електроснабдяването е представено в ПИП.
Оборудване при изпълнение на инженеринг за Инсталация за компостиране:
1. Автоматизирана система за разбъркване – 2 бр.
2. Електрическа инсталация- 2 бр.
3. Съоръжение за пречистване на инфилтрат – 1 бр.
4. Оборудване за аерация - 2 бр.
Определената технология на компостиране, както и вида и очакваните количествата на образуваните биоразградими и зелени отпадъци от общините в Регион Враца, налагат използването на два броя автоматизирани системи за разбъркване, които ще работят едновременно на клетките за компостиране през технологичните фази на зреене.
Предвидените 2 бр. електрически инсталации служат за захранване и управление на автоматизираните компостообръщачи от захранващото табло на съоръженията до самите съоръжения и поради тяхната специфика следва да бъдат доставени от производителя на оборудването.
Технологията за изграждането на компостираща инсталация за зелени и биоразградими отпадъци е чрез система с покрити с мембрана аерирани статични купове. Детайлна информация е предоствена в изготвения ПИП. Не е необходимо изграждане на довеждаща инфраструктура, тъй като тя съществува. Площадката ще се изгради на територията на Община Враца в местност „Шумака”, П.И. 12259.788.9 в землището на гр. Враца и заема част от отредения имот, в който е разположено действащо регионално депо за битови отпадъци – регион Враца.
По време на изпълнение на договора за инженеринг ще бъде проведена и обществена поръчка за избор на оператор на изградените инсталации. Поръчката ще бъде обявена в края на 2019 г. Ще бъде проведена открита процедура с предвидено време в случай на обжалване. Предвижда се договор с изпълнител да се подпише преди въвеждането в експлоатация на компостираща инсталация за разделно събрани зелени и/или биоразградими отпадъци. |
3 826 328.73
|
4 010 328.62
|
Изпълнение на мерки за публичност и визуализация: Ролята на мерките за информация и комуникация е:
- Да се повиши информираността на целевите групи относно целите на проекта;
- Да се повиши информираността на бенефициентите относно ползата му за обществеността;
- Да се повиши общественото признание за ролята на ЕС и фондовете за осъществяването му.
Чрез изпълнение на мерки за информация и публичност по проекта ще бъдат информирани жителите на двете общини относно проекта, неговите цели и ползи, ще се повиши информираността относно възможностите на разделното събиране и опазването на околната среда.
Дейностите по информация и публичност ще позволят на обществото да бъде информирано относно напредък на проекта и приноса на ЕС и фондовете за осъществяването му.
За изпълнение на дейността ще бъде избран външен изпълнител по чл. 20.ал. 4, т. 3 ЗОП (Директно възлагане). Всички мерки за информация и публичност на проекта ще бъдат изпълнени в съответствие с Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. към Националната комуникационна стратегия за 2014-2020 г.
Като индикативен месец за стартиране на АДБФП е приет: ноември 2018 г. |
14 910.00
|
14 910.00
|
Организация и управление на проекта: Компетентното управление на проекта е една от най-важните предпоставки за постигане на неговите цели. Екипът по управление ще бъде съставен от служители на партньорите и ще бъде отговорен през целия период на проекта за провеждането на дейностите. "Организация и управление на проекта" включва дейности, които партниращите общини са предвидили, за да обезпечат ефективното и качествено управление на ДБФП, включително по отношение на мониторинг и докладване, верификации, разплащания и осчетоводяване на разходите, провеждане на мерки за информация и публичност. Ще се осигури екип за управление с подходяща квалификация и опит, съобразно спецификата на проекта. Първата част от дейността е веднага след подписване на договора за безвъзмездна финансова помощ да се сформира Екип за управление на проекта (ЕУП). ЕУП ще се състои от следните експерти:
1. Ръководител на проекта (Община Враца);
2. Координатор (Община Враца);
3. Счетоводител (Община Враца);
4. Експерт Строителство (Община Враца);
5. Експерт Инсталации (Община Враца);
6. Юрист (Община Враца);
7. Експерт Мониторинг (Община Мездра) ;
Подробно описание на задълженията на всеки един експерт са разписани в т.9 ЕКИП. Ще се създаде система за контрол, гарантираща в най-висока степен успешното реализиране на възложените задачи и функции на експертите. Контролът ще бъде съчетан с непосредствена комуникация между членовете на ЕУП, имаща за цел постигане на възможно най-добри резултати от изпълнението на поставените задачи и тяхното своевременно завършване.
Екипът от експерти ще докладва директно на Ръководителя на екипа. Ще се създадат графици за всички договори с външни изпълнители, а напредъкът по изпълнението ще се следи постоянно. Ще се въведат механизми за контрол при извършването на мониторинг на изпълнението на проекта, основаващи се на трите основни цели: качество, разходи и срокове.
Процесът на мониторинг се основава на: Съвместна работа между експертите; Събиране и анализиране на информацията; Преглед на докладите за напредъка и документите, свързани с изпълнението на проектните дейности; Сравняване на информацията и докладваните данни с целите, очакваните резултати, дейности и индикаторите за изпълнение на договора.
Ръководителят на проекта ще осъществява официална кореспонденция с изброените заинтересовани страни, като ще се предоставят копия до Възложителя. Документите и кореспонденцията ще се съхраняват при Координатора в архива по проекта. При изпълнението на проекта ще се разчита на постоянен контакт чрез телефон и електронна поща между всички заинтересовани лица.
Предвижда се и доставка на оборудване за административни цели и канцеларски материали.
За целите на проекта и неговото административно обезпечаване ще бъде сключен договор за преносими компютри и комбинирано устройство. В обхвата на съществуващ рамков договор за доставка на канцеларски материали ще се направи доставка на необходимите канцеларски материали, като разходите за тях са част от проекта. Доставеното оборудване е предназначено само и единствено за покриване на нуждите на ЕУП. |
149 837.74
|
148 446.01
|
Строителен надзор по договор за Изпълнение на инженеринг "Изграждане на инсталация за компостиране на разделно събрани зелени отпадъци – регион Враца": Ще се извърши строителен надзор от лицензирана фирма- консултант съгласно чл. 168, ал. 2 от ЗУТ.
Тази дейност е задължителна, с оглед на спецификата, качественото и законосъобразно изпълнение на строителството и въвеждането на обекта в експлоатация. Тя ще се извърши от фирма изпълнител, избрана съгласно изискванията на ЗОП.
Обхвата на договора за строителен надзор включва:
• упражняване на пълен контрол по време на строителството и въвеждането му в експлоатация;
• изготвяне на технически паспорт, съгласно чл.176а от ЗУТ и Наредба № 5 от 28.12.2006 г. за техническите паспорти на строежите;
• заверяване на екзекутивна документация;
• изпълнение на функциите на координатор по безопасност и здраве в етапа на СМР;
• извършване на оценка на съответствието и изготвяне на комплексен доклад;
• контролиране цялостния строителен процес;
• отговорност за качеството на използваните материали;
• изготвяне на окончателен доклад за въвеждане в експлоатация и представяне на всички необходими документи за приемане на обекта;
Упражнавянето на строителен надзор е предпоставка за изпълнението на проекта качествено и в срок, в съответствие с изискванията на Оперативна програма "Околна среда" 2014 - 2020 и заложените в обществената поръчка критерии за изпълнение на строителството. |
58 680.00
|
58 680.00
|
Доставка на мобилно оборудване за инсталация за компостиране и доставка на оборудване, съоръжения и техника за разделно събиране на зелени и биоразградими отпадъци от населението: Поръчката ще бъде структурирана в две обособени позиции.
В рамките на обособена позиция 1 се предвижда да се достави мобилното оборудване за инсталацията:
Челен товарач - 1 бр.
Сито (рафиниране на компост)- 1бр.
Шредер - 1 бр.
В рамките на обособена позиция 2 се предвижда да се достави оборудването, необходимо за нуждите на системата за разделно събиране на зелени и биоразградими отпадъци:
Контейнери тип бобър (1,1 м3) – 574 бр., разпределени както следва:
- Община Враца: контейнери за зелени отпадъци (1,1 м3) - 348 бр. и контейнери за биоразградими отпадъци (1,1 м3) - 96 бр. (общо - 444 бр.)
- Община Мездра: контейнери за зелени отпадъци (1,1 м3) -98 бр. и контейнери за биоразградими отпадъци (1,1 м3) - 32 бр. (общо - 130 бр.)
Открит камион за биоразградими отпадъци (16 м3) – 2 бр. (един за Враца и един за Мездра)
Открит камион за зелени отпадъци (16 м3) – 2 бр. (един за Враца и един за Мездра) |
1 525 052.40
|
1 525 091.70
|
Дейности по подготовка на проектното предложение: Подготовката на проектното предложение включва изпълнението на следните два договора:
Договор №1: Изготвяне на предварително (прединвестиционно) проучване (ПИП) и съпътстващи документи във връзка с кандидатстване на Община Враца, по процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ № BG16М1ОР002-2.005, което включва:
1. Изготвяне на предварително (прединвестиционно) проучване (ПИП) за компостираща инсталация и съпътстващата инфраструктура;
2. Изготвяне на анализ за допълнителна инфраструктура и прилагане на централизиран или децентрализиран модел;
3. Изготвяне на подробен масов баланс на отпадъците, генерирани на територията на общините по подаденото проектно предложение;
4. Разработване на схема за контрол на качеството на компоста, план за използване на получения краен продукт, план за третиране на остатъчния отпадък от инсталацията за компостиране;
5. Проучване и обосновка на необходимите елементи на системата за разделно събиране на зелените и/или биоразградими битовите отпадъци от всяка от общините, попадащи в РСУО Враца;
6. Обосновка и изготвяне на индикативен списък на необходимите съоръжения, оборудване, съдове и техника за всяка инсталация за компостиране
поотделно;
7. Обосновка относно липсата на пазарно предлагане на услуги или за недостатъчното предлагане на услуги;
8. Изготвяне на уведомление за инвестиционно намерение.
Договор №2: Изготвяне на анализ разходи-ползи, бюджет и анализ относно остойностяването на дейностите в проектното предложение на Община Враца, във връзка с кандидатстването й по процедура за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ № BG16М1ОР002-2.005. което включва:
1. Изготвяне на анализ разходи-ползи (АРП) на инвестиционния проект;
2. Изготвяне на бюджет на проекта;
3. Изготвяне на анализ относно остойностяването на дейностите, включени в проектното предложение. |
161 544.00
|
161 544.00
|