Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 209 TREES
Български

Programme: Maritime and Fisheries Programme

Planning region: All

Description

The current project proposal has been developed in response to the need of improving human resource management, workplace safety, as well as conditions for working and resting at Intertop Ltd., Tryavna.

Three main groups of activities are planned for implementation within the framework of the project:  

1. Optimization of work processes through an analysis and introduction of new systems, practices and tools for the development of human resources in the company, with an emphasis on practices for easier reconciliation of work, family and private life, as well as prolonging the labour life of older workers and employees.

2. Ensuring safe and healthy working conditions for employees through the introduction of collective safety equipment and the purchase of special workwear, designed to protect workers from an unfavorable microclimate, to provide better ergonomics at work, as well as greener workplaces (incl.  purchasing new energy-saving air conditioners, replacing window frames and shutters, providing energy-saving lighting in the workplace, delivering ergonomic work chairs, protective clothing and anatomic slippers/shoes.) 

3. Providing social benefits for workers by repairing and/or equipping recreational and dining facilities, changing room, sanitary facilities, fitness.

The planned duration of the project is 24 months. The measures will cover a very broad target group; they will have a practical effect on every employee in the company (a total of 66 + a manager), of which 10 women over 54 years of age and 5 women with disabilities. 

The project results will contribute to a better organisation, higher quality and attractiveness of the work in the enterprise, increase productivity and improve the professional and health status of the employees. They will have a positive effect on the environment and contribute to maintaining employment in the region.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Осигуряване на безопасни и здравословни условия на труд, подобряване професионалния и здравния статус на работниците и служителите и подобряване на социалния климат в предприятието: Дейността е насочена към постигане на Специфична цел 2 на настоящия проект. Целевата група, която ще бъде обхваната са 67 ч. при изпълнение на поддейност 2.1. и 60 ч. при изпълнение на поддейност 2.2. Нуждите на целевата група са свързани с подобряване на микроклимата и ергономията на работните места, както и да им се предостави специализирано работно облекло. Целта е да се осигурят БЗУТ в предприятието, да се подобри професионалния и здравния статус на работниците и служителите, да се подобри социалния климат, в т.ч. да се въведат по-зелен модели за организация на труда. Дейността включва две поддейности: Подд.1: Осигуряване на колективни предпазни средства. 1. Във фирмата за отопление се използват предимно климатици, а в най-студените дни и локално парно. Съществуващите са стари и амортизирани и се нуждаят от подмяна. Същото е състоянието и в административната част - счетоводство, стая на управител, в пласмента. Необходима е подмяна и поставяне на нови с висок енергиен клас на ефективност. Предвидени са 10 бр. нови климатици. С изпълнението на тази поддейност ще се постигне подобряване на показателя Защита от неблагоприятен микроклимат. 2. Дограмата на сградите е метална, а на административен етаж дървена, стара и олющена, недобре уплътнена. Сменена е само за цех Конфекция и на управител. Предвидено е да се постави нова дограма, общо 16 бр. , както следва: Обслужващ офис - 1 бр ; Коридор - 2 бр. ; Моделна - 1 бр.; Цех Кроялно - 8 бр ; Работилница - 2 бр.; Пласмент - 2 бр. Прозорците и на двете сгради са големи и силната слънчева светлина създава проблем за очите на работниците, като води до бърза умора и е предпоставка за наранявания. Необходимо е да се закупят подходящи щори, общо 47 бр. (180/200). Тази поддейност ще допринесе за Защита от неблагоприятен микроклимат. 3. Спецификата на работата във фирмата е такава, че се изисква добра осветеност на работното място. В момента на работните места има осветление, което е морално остаряло, не е енергоефективно и натоварва зрението на операторите. Необходимо е на всички машини да се поставят лампи с възможност за преместване, с лед осветление, което е по-подходящо и по-икономично, общо 50 бр. Въвеждането им ще допринесе за показател Защита от неблагоприятен микроклимат. 4. Осигурените към момента столове за работа са нерегулируеми, създават допълнителен дискомфорт и невъзможност за организация на работното място в съответствие с ергономичните изисквания. Предвид спецификата на изпълняваните дейности има работни места, които са целодневно седящи, а има и такива, които изискват по-голямата част от работния ден да преминава в изправена позиция. Общият брой необходими столове с ергономични характеристики е 67: Работни столове, професионални – 58 бр. и Работни столове - тип офисни – 9 бр. С тази мярка ще се осигури Ергономичност на работните места. Подд. 2: Закупуване на специално работно облекло; Съобразно характера на работа, служителите се нуждаят от различно специализирано облекло и ЛПС. Необходимо е да се осигури специализирано облекло и анатомични обувки в съответствие с конкретната длъжност, както следва: Якета за студозащита – 4 бр., Анатомични чехли перфорирани – 57 бр., Защитни анатомични обувки – 60 бр. Прилагането на тази мярка ще доведе до подобряване на условия на труд; тя е предпоставка за намаляване дискомфорта и грижа за здравето на работниците. 48 935.61 56 674.31
Осигуряване на социални придобивки за работещите, включително ремонт и оборудване на място за отдих, хранене и почивка, съблекални и санитарни помещения за служителите в предприятието.: Тази дейност е а насочена към постигане на Специфична цел 3 на настоящото проектно предложение. Целевата група, която ще бъде обхваната са всички 67 служители. Нуждите на целевата група, които ще бъдат посрещани са свързани с условията за отдих, почивка и възстановяване по време на работа, както и санитарно-хигиенните условия. Целта на тази дейност е да се осигурят по-добри условия за краткотраен отдих на работниците и служителите като се обнови и оборудва място за хранене и отдих, обособи се кът за отдих на открито, оборудва се съблекалня, ремотнират се санитарни помещения, достави се оборудване за фитнес зала. Интертоп непрекъснато търси способи за удовлетворяване на изискванията и очакванията на своите служители за по-добри условия на труд. Осигуряване на приятно място за краткотраен отдих, както и съвременно качество на санитарно-хигиенни помещения е от изключителна важност за създаване на повече комфорт на работното място. Освен загриженост за благополучието на служителите си, с прилагането на тези мерки, Интертоп се стреми да повиши и тяхната мотивация за работа. В тази връзка, и в изпълнение на политиката на фирмата по отношение непрекъснато осигуряване на социални климат във фирмата, се планират следните дейности: 1. ремонт и оборудване на стая за отдих и хранене 2. обособяване и оборудване на кът за отдих на открито 3. оборудване на съблекалня 4. ремонт на санитарни помещения (тоалетни) 5. доставка на уреди за фитнес зала Стаята за отдих и хранене в момента е много лошо състояние, оборудвана с маси и столове, доставени преди 20 г, които са стари и износени. Няма съвременно работещо оборудване. Дограмата е стара, метална, неуплътнена и без щори; с много лоша климатизация. Стаята се нуждае от боядисване, подмяна на дограмата, обзавеждане, поставяне на климатик. Предвидено е да се боядисат стените, да се смени дограмата на 3 бр. прозорци, да им се поставят щори, да се постави климатик, да се закупят хладилник, микровълнова фурна, кафе машина, 7 маси, 28 стола, модулно кухненско оборудване. Предприятието разполага с двор, в който може да се обособи място за отдих на открито през топлите месеци на годината. Почивката на открито, макар и за 10 минути би могла да зареди служителите с енергия и да ги разтовари от стрес. Предвижда се да се обособи кът за отдих с маси и пейки, на които работниците да почиват, дори и да се хранят. Необходимо е да се закупят 2 маси и 4 пейки. В предприятието има обособеня съблекалня за жени. Тя е оборудвана със стари пейки и закачалки, което е недостатъчно и е под изискуемия минимум за оборудване на такива помещения. Липсват индивидуални шкафчета за съхранение на личното облекло и вещи, което създава несигурност и неудобство за работниците. Предвижда се да се закупят нови шкафове със заключване, което ще им създаде комфорт и ще им позволи са съхраняват лични вещи. Предвижда се да се доставят 6 модулни шкафа с отделения с врати, всяка с отделно заключване. За осигуряване на лична хигиена са обособени санитарни помещения /тоалетни и умивални/, които не отговарят на съвременните норми. Те се нуждаят от основен ремонт, какъвто не е правен от години. Във фирмата работят 67 лица, 90 % от тях са жени. Наличието на комфортни и чисти санитарни помещения е от съществена необходимост. Предвижда се съществуващите тоалетни да се ремонтират, като се подменят врати и дограма, настилката на пода и облицовката на стените. Предвиждат се следните дейности: доставка и полагане теракот на лепило, доставка и полагане фаянс по стени, подмяна на дограма на 4 бр. прозорци, доставка и монтаж на 7 бр. врати. Във фирмата има обособена фитнес зала, но тя не разполага със съвременни уреди, подходящи възрастни, а това е добра възможност за подобряване на двигателната култура и възстановяване на работоспособността. Предвид извършваните във фирмата предимно седящи операции и с оглед избора на най-подходящи за възрастта уреди, се предвижда доставка на 1 масажен стол и 1 пътека за бягане. 28 570.70 28 451.38

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).