Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 209 TREES
Български

Programme: Maritime and Fisheries Programme

Planning region: All

Description

With this project proposal "REFRAN Ltd." applies to improve the working environment by harmonizing the working environment in order to protect the health and safety of the employees.
This project proposal envisages to implement measures related to identified needs of the target group that can be achieved through planned activities in the project proposal including:
1. Organization and Management;
2. Publicity and visualization;
3. Development, adaptation and implementation of systems for human resource development;
4. Ensuring organized transport employees to and from work;
5. Introduction of funds to collective defense;
6. Provide special clothing and personal protective equipment;
7. Re-certification by BS OHSAS 18001: 2007
As a result of the measures taken will improve the quality of life and working conditions of employees in the enterprise entities will reduce health risks and work accidents, which in turn will reflect positively on productivity and contribute to creating conditions for improving access to employment and job quality.
The implementation of the planned activities include innovative models of work organization and measures for environmental protection, including the reduction of noise, vibration and production waste.
The project proposal includes a target group of 22 employees, including eight employees over 54, and one person with a disability and will contribute to the implementation of investment priorities and specific objectives of the HRD OP: Investment Priority 7 "Adaptation of workers, enterprises and entrepreneurs to changes "; Specific objective 1 "Increasing the number of covered employees in companies that have introduced new systems, practices and tools to develop human resources and improve the organization and working conditions."
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
ОРГАНИЗАЦИЯ И УПРАВЛЕНИЕ: Целта на тази дейност е осигуряване на доброто управление и изпълнение на проекта и гарантиране на законосъобразността, ефективността и ефикасността при осъществяването му. Дейността включва по-конкретно: - цялостно управление на дейностите по проекта; - наблюдение на процеса и степента на изпълнение на заложените индикатори, цели и резултати в проекта и вътрешна оценка на изпълнението му; - финансова и техническа отчетност на проекта. В рамките на дейността Ръководителят на проекта ще възложи изпълнението ѝ на външен изпълнител и ще следи за цялостното провеждане на дейностите по проекта, ще следи за начина на изпълнение, ще прави оценка на резултатите и ще наблюдава изготвянето на необходимите технически и финансови отчети, както и ще одобри финалният отчет по проекта. За осъществяване на координация при изпълнението на проекта ще бъдат провеждани регулярни срещи, на които ще се следи за изпълнението на последователността на утвърдения предварително график. Ще се конкретизират отделни задачи, ще се утвърждават и ще се назначават отговорници за тяхното изпълнение. Ръководителят на проекта има дългогодишен опит с управлението на проекти в сферата на човешките ресурси и ще допринесе със своя професионализъм за правилното и навременно реализиране на проекта. Тази дейност е основополагаща за осъществяването на проектното предложение, изпълнение на целите и постигане на заложените резултати. В нейните рамки ще се изготвят и технически и финансови отчети за отчитане на проекта. Тя ще се изпълнява през целия период на реализация на проекта и в тази връзка продължителността й е 15 месеца, като ще стартира пред първия проектен месец. 21 600.00 21 600.00
ПУБЛИЧНОСТ И ВИЗУАЛИЗАЦИЯ: Целта на тази дейност е да осигури публичност на проекта и да се допринесе за по-висока степен на информираност на обществеността относно проектните дейности и помощта, получена от Европейския социален фонд на Европейския съюз. Тя по своята същност е дейност за информация и комуникация и е задължителна с оглед осигуряване на широка информираност за изпълнението на проекта и ролята на финансиращите органи. Дейността ще се извърши в съответствие с изискванията на Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Тя ще допринесе за преодоляване на липсата на ангажираност от страна на всички заинтересовани страни и обществото за своевременното информиране и активиране на гражданското участие и диалог. Информираността на широката общественост за получената финансова помощ по проектното предложение ще се осъществи посредством: поставяне на информационни табели; поставяне на стикери на оборудването и обзавеждането закупено по проекта; публикуване на подробна информация на интернет страницата на фирмата и публикуване на интернер банер на интернет страницата на фирмата. В рамките на дейностите за визуализация, „РЕФРАН” ЕООД ще предприеме всички необходими стъпки за популяризиране на факта, че проектът се съфинансира с европейски средства. Предприетите за тази цел мерки ще бъдат съобразени със съответните правила за информиране и публичност, както и в съответствие с Общите условия от приложението към договора за безвъзмездна финансова помощ. 1 800.00 1 800.00
РАЗРАБОТВАНЕ, АДАПТИРАНЕ И ВЪВЕЖДАНЕ НА СТРАТЕГИЯ ЗА РАЗВИТИЕ НА ЧОВЕШКИТЕ РЕСУРСИ: Основната цел на тази дейност удължаване на професионалния живот на лицата над 54 години, като по този начин се осъществява плавна промяна и приемственост между поколенията работници и служители и се запазят и развият, натрупаните от по-възрастните работници ценен опит и експертиза. Изпълнението й ще създаде предпоставки и условия на работещите в предприятието млади хора за съвместяване на личния и професионален живот. В момента в предприятето работят на трудов договор 22 лица, от които 8 над 54 години и 1 лице с увреждане, които попадат в приоритетните групи на програмата. Младите хора с малки деца до 6 годишна възраст са 3-ма, включително 1 лице в отпуск за бременост и майчинство. Развитието на човешките ресурси е приоритет във фирмената политика на "РЕФРАН ЕООД", като се търсят многообразни форми и дейности за мотивиране при работа и променяща се в позитивен план работна среда. Това налага да се направи цялостен анализ на настоящата дейност по управление на човешките ресурси на базата на който да се разработи и въведе нова адаптирана стратегия за управление, включително чрез въвеждане на гъвкаво работно време, нови системи, практики и инструменти за развитие на човешките ресурси и подобряване на организацията и условията на труд и почивка. Дейността предвижда да бъдат изпълнени следните мерки: 1 Разработване, адаптиране и въвеждане на стратегия за развитие на човешките ресурси Очаква се чрез разработването на нови форми на заетост да се създадат условия и насърчи оставането в заетостта на по-възрастните работници в предприятието - над 54 г., които вследствие икономическата криза и ръстът на бедността в страната попадат в една от най-уязвимите социални групи. Чрез разработване на гъвкаво работно време ще се създадат условие на равнопоставеност и ще бъдат осигурени от работодателя здравословни условията на труд и почивка, които да отговарят на специфичните потребности на заетите лица, включително работещото в предприятието лице с увреждане. От друга страна, гъвкавите форми на заетост ще улеснят младите семейства, работещи в предприятието, като ще им се предоставят условия за развитие чрез съвместяване на работа с учение, професионален и семеен живот, което е и начин повече млади хора да работят и учат в България. Осъществяването на конкретната дейност ще допринесе за подобряване на показателите за ефективност и качество на труда и ще се постигне една от приоритетните цели, а именно въвеждане на иновативни методи за организация на труда, които от своя страна да допринесат за повишаване на производителността на труда и опазването на околната среда. Целевата група по предвидената дейност включва 22 лица, от които 8 над 54 години и 1 лице с увреждане 5 000.00 5 000.00
ОСИГУРЯВАНЕ НА ОРГАНИЗИРАН ТРАНСПОРТ: Целта на тази дейност е насърчаване на географската мобилност на работната сила. Реализацията му ще спомогне да бъдат обхванати работещи, които пътуват ежедневно до и от работното си място, но нямат възможност да ползват обществен транспорт. Производствената дейност на РЕФРАН ЕООД се осъществява при едносменен режим на работа, 5 дни в седмицата по 8 часа в производствено предприятие, намиращо се в индустриалната зона на с. гара Елин Пелин, община Елин Пелин. Към настоящия момент част от служителите ползват служебен транспорт, други - лични автомобили или междуселищен транспорт. Използваната до този момент схема се оказва недостатъчно удобна и ефективна, както за персонала, така и за ръководството. След анализ на възможностите, се стигна до заключението, че най-удачния вариант е да бъде организиран транспорт от и до работното място със собствен транспорт на предприятието. За тази цел бе разработена следната транспортна схема: Общия брой на заетите, пътуващи до и от работно място, което е различно от населеното място по настоящ адрес са 13 заети лица. Маршрутът ще се изпълнява на 2 етапа: Първи етап: начална точка село Гара Елин Пелин - София /ул. Пирински проход 37 А/ - Горни Богров /център/ - град Елин Пелин /център/ - крайна точка с. гара Елин Пелин /производствена база на Рефран ЕООД/ Втори етап: начална точка село Гара Елин Пелин - с. Нови хан /център/ - с. Габра /център/ - с. Гара Елин Пелин /център/ - крайна точка с. гара Елин Пелин /производствена база на Рефран ЕООД/ Общо разстоянието по посочения маршрут е 105.6 км и ще бъде изминавано 2 пъти дневно - сутрин и вечер. Транспортната схема ще бъде изпълнявана общо 250 работни дни за период от 12 месеца Транспортното средство е собственост на РЕФРАН ЕООД. Мерцедес Вито; Брой на местата 9, разходна норма 12/100 дизелово гориво. Времето за извършване на дейността по така разписания маршрут ще отнема по 4 часа на ден (2 часа сутрин и 2 часа вечер) Лицето, което се предвижда да извършва превоза е наето във фирмата и притежава необходимата категория свидетелство за правоуправление. Осигуряването на организиран транспорт би допринесло както за устойчива заетост, така и за професионалната реализация на представителите на целевата група включени в проекта. По-конкретно чрез изпълнението на дейността ще се стимулира запазването на заетостта и дохода от трудова дейност на целевата група, пътуващи ежедневно от и до работното място и ще се осигурят социални придобивки, под формата на съобразен с работното им време и местоживеене организиран транспорт. Предвид икономическата криза и ръстът на бедността в страната, много хора са изправени пред невъзможността да осигурят за собствена сметка придвижването до и от работното място. В такива случаи те много често са принудени да напуснат работа или да търсят алтернатива. Целевата група по тази дейност включва 13 заети лица, от които 5 лица над 54 години. Лицата включени в тази дейност живеят в различно от местоработата населено място. 16 119.89 15 452.29
ВЪВЕЖДАНЕ НА СРЕДСТВА ЗА КОЛЕКТИВНА ЗАЩИТА: Целта на дейността е подобряване на професионалния и здравен статус и микроклимата в производствените помещения на предприятието. Производственото хале за неформировани и формировани огнеупорни материали и изделия е свързано със склада за суровини и готова продукция и е разположено на площ от 1100 кв. м. Технологичния процес на предприятието включва грубо раздробяване на първични огнеопорни фракции в челюстни дробилки и топкови мелници. Халето за механично раздробяване "Ротационна мелница" се намира в отделно помещение, но е в непосредствена близост до останалите производствени помещения. Според констатациите на извършеното обследване се наблюдава прекомерно наличие на шум и производствен прах. Отоплението в производствените халета е недостатъчно, което затруднява работниците да извършват обичайните си задължения и застрашава тяхното здраве. Поради това се наблюдават често отсъствие на служителите работещи в тези помещения, поради простудни заболявания и заболявания на дихателните пътища. Тези рискове повлияват качеството на живота на работещите в предприятието, което предизвиква в значителна степен стрес, нарушения на съня и неблагоприятни последици за здравето, напр. сърдечно-съдови заболявания. Осигуряването на ЛПС и предпазни от студ работни облекла спомагат за частично решение на проблема, но са крайно недостатъчни. Използваната в момента аспирация не е достатъчно ефективна за да може да осигури безопасни условия на труд, а това увеличава риска от професионални заболявани. На базата на констатираните рискове е необходимо да се приложи ефективно решение за защита от прах и вредни емисии, както и оптимизация на температурите през зимния сезон предвид размера и изолационните характеристики на помещенията. За изпълнението на дейността е предвидено: 1. Закупуване на прахоуловителна система, представляваща стандартно оборудване, което може да бъде демонтирано при необходимост от ремонт или подмяна на отделни части от него. Системата може да бъде премествана при необходимост и в друго помещение като запазва първоначалната си форма и външен вид при ползване и не губи своята идентичност чрез инкорпориране в различна или по-сложна композиция. Оборудването е с определен срок на годност /експлоатация/. 2. Шумоизолация в хале "Ротационна мелница" 3. Закупуване на 5 бр. газови печки тип гъби за отопление за производственото хале. Предвидената прахоуловителната система ще функционира в условията на производствената линия за производство на огнеупорни материали и топилна инсталация. Тя ще улавя съсредоточени емисии от аспирационна точка над топилния агрегат, в областта на разливната зона, в участъците за грубо раздробяване, фино смилане, пресяване, смесване и дозиране на суровините. Чрез дванадесетте аспирационни точки тя ще обезпечи в значителна степен улавянето на праховите частици (около 70 %). Чрез шумоизолацията и подобряване на отоплението ще се подобри микроклимата и намали значително риска от професионални заболявания. Предвижда се да се подобрят значително параметрите и условията на работната среда и завишат изискванията към спазването на правилата за здраве и безопасност при работа и опазване на околната среда. Температурата в работната зона е определящ показател както за здравословното състояние на работещите, така и за осигуряване по-високо качество на извършваните в предприятието дейности. Изпълнението на дейността ще допринесе за подобряване условията на труд в предприятието и повишаване на производителността на труда. Дейността допринася и за постигане на общата цел на проекта, тъй като за същинското създаване на добри и безопасни условия на труд, е необходимо и оборудването и създаване на адекватни средства за защита. Чрез дейността ще бъдат оборудвани работните места в синхрон с Европейските стандарти подкрепящи развитие в областта на политиката на околна среда. Целевата група по тази дейност включва 22 заети лица, от които 8 лица над 54 години и 3 лица с малко дете под 6 години. 167 731.38 167 726.38
ОСИГУРЯВАНЕ НА СПЕЦИАЛНО РАБОТНО ОБЛЕКЛО И ЛИЧНИ ПРЕДПАЗНИ СРЕДСТВА: Целта на дейността е да се закупи специално защитно работно облекло и лични предпазни средства на работещите в предприятието. Към момента в предприятието работят 22 заети лица, 12 от които използват ЛПС и работно облекло. Производствената дейност на РЕФРАН ЕООД е свързана с работа във изключително запрашена и шумна среда. Ръководството се грижи да осигури възможно най-добрите средства за защита, за да могат наетите лица да извършват своята дейност в защитена среда. Към настоящия момент осигуряването на тези средства се извършва съгласно Наредба № 3 за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите. Изпълнението на дейността предвижда закупуване на следното специално работно облекло и лични предпазни средства: 1. Зимен защитен работен костюм (яке и работен гащеризон, 2 тениски) 25 бр. 2. Летен защитен работен костюм (яке и работен гащеризон, 2 тениски) 25 бр. 3. Обувки със специално ходили - 13 бр. 4. Обувки с устойчиви на пробождане ходила - 13 бр. 5. Защитни каски - 26 бр. 6. Предпазни ръкавици - 52 бр. 7. Защитни маски (респираторни)с филтри - 26 бр. 8. Предпазни очила от затворен тип - 26 бр. 9. Антифони/шумозаглушители - 26 бр. Длъжностите и вида на личните предпазни средства са описани от СТМ и утвърдени от ръководството на РЕФРАН ЕООД в Списък на работните места и видовете работа, при които се използват ЛПС за безопасност и работа след извършена оценка на риска на различните работни места и включват: 6 работника - приготвяне на изолационни материали и смеси; 1 работник строителна изолация; 1 техник, електрически машини и апарати; 1 ръководител транспорт; 1 строителен техник; 1 механик, експлоатация на автомобилния транспорт; 1 шофьор тежкотоварен автомобил и управителя. Предвиденото специално работно облекло и лични предпазни средства отговарят на изискванията на Наредба № 3 за минималните изисквания за безопасност и опазване на здравето на работещите. Те са са по–висок защитен и качествен клас от доставяните до момента, което ще допринесе за мотивирането на персонала и повишаване на производителността на труда. Подобрените качествени показатели на ЛПС средства и облекла ще повишат сигурността и безопасността на използващите ги работници. Значително по-дълго ще се запазят и експлоатационните качества които да осигурят защита по време на изпълнение на трудовите задължения на работещите в тази среда. Целевата група по тази дейност включва 13 заети лица, от които 4 лица над 54 години и 1 лице с малко дете под 6 години. 10 152.00 10 152.00
РЕСЕРТИФИЦИРАНЕ ПО BS OHSAS 18001:2007: Целта на тази дейност е да се поддържат политиките на ангажираност и идентификация на рисковете от страна на ръководството на предприятието, като в същото време постоянно се завишават изискванията за организацията на труда и обучението на персонала чрез оперативен контрол. Кода на икономическа дейност на "РЕФРАН ЕООД" 23.20 попада в обхвата на Приложение към Заповед № РД01898 от 09/11.2015 г. на Министъра на труда и социалната политика за дейности със завишен Коефициент на трудов травматизъм. "РЕФРАН ЕООД" има внедрен стандарт и прилага системата за управление на здравето и безопасност при работа BS OHSAS 18001:2007 (Ocupational Health and Safety System) в областта Проектиране, производство и търговия с оrnеупорни, сгроителни и изолационни материали и изделия, продукти за металургията и енергетиката, ремонт на то:плинни агреrати, както и преработка на индустриални отпадъци. Първоначално стандарта е одобрен на 09.02.2015 г. и оттогава досега се поддържа и надгражда. Дейността предвижда поддръжка и ресертифициране на BS OHSAS 18001:2007 за периода 2017 и 2018 г. Елементите на BS OHSAS 18001 включват политика и ангажираност; идентификация на опасностите, оценка и контрол на риска, оценка на съответствието; законови изисквания; цели и програми, организация и персонал, обучение, комуникация и консултации; документи и записи; оперативен контрол, готовност за извънредни ситуации, наблюдение и измерване, разследване на инциденти и злополуки; коригиращи и превантивни действия, одит и преглед от ръководството. С поддържането на стандарта от една страна ще се надграждат и изпълняват изискванията от страна на ръководството за създаване на благоприятни условия на труд на работещите в предприятието, от друга ще се завишава и ангажираността на работещите в предприятието, което чрез подобряване условията на труд ще доведе до повишаване производителността на труда. Целевата група по предвидената дейност включва 22 лица, от които 8 над 54 години и 1 лице с увреждане, включително 3 лица с деца под 6 години. 8 000.00 7 900.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).