Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 235 TREES
Български

Programme: Maritime and Fisheries Programme

Planning region: All

Description

The following needs will be addressed: Organized social services corresponding to the growing local demand, medical and rehabilitation services aimed at elderly people and people with disabilities in Dobrichka municipality; multiplying good practices and fostering a culture of consumption of social services as well as a culture of behavior towards socially vulnerable groups in need by building a model of patronage care.
74 persons from the target groups will be included:
-elderly people over 65 with limited or inability to self-service
-disabled people and their families
Overall objective: Improving the quality of life and the opportunities for social inclusion of disabled and elderly people in Dobrichka municipality by providing a network of services in the home environment and building adequate capacity to provide them.
Specific objectives:
Development of a model of patronage care for the elderly and disabled.
Providing integrated medical care and social services in the home, aimed at preventing loneliness and isolation adapted to the basic needs of consumers to be independent and to stay as long as possible in their usual environment.
Results:
Technical provision of services
Trained and supervised service staff
Needs assessments carried out, transparent selection of users ensuring equal access of persons from the target groups to the services
Various mobile integrated health and social services provided in a home environment of at least 74 users and meeting their specific needs
Improved quality of life of older people and people with disabilities;
Activities:
Repair, furnishings, equipment of premises and purchase of transport equipment
Staff training and supervision
Provision of hourly mobile integrated health and social services
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Ремонт, обзавеждане, оборудване на помещения и закупуване на транспортно средство : Цел: Създаване на подходяща среда за пълноценно функциониране на Център за предоставяне на мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда. По проект "Създаване и функциониране на център за обществена подкрепа за деца в неравностойно положение от 7 до 18 години в община Добричка" по схема "Социални услуги за социално включване" бяха предоставени помещения в сградата на общинската администрация с обща площ от 34 м2. Помещенията се състоят от две стаи, обзаведени с бюра, офис стол, посетителски столове и секционни шкафове, което ще осигури максимална ефективност на работата на персонала по настоящия проект и взаимодействие с екипа за управление. Едно от помещенията в момента се използва по ПМС 332/2017 г. и продължението по ПМС 344/2018 г. на Министерски съвет във връзка с финансовото осигуряване на социалните услуги в домашна среда "личен асистент", "социален асистент" и "домашен помощник". Това помещение се нуждае от козметичен ремонт поради появил се теч. Освен това поради териториалната разпръснатост на 68-те населени места на общината предвиждаме да се обособят помощни помещения в 3 села- Карапелит, Житница и Паскалево в сградите на кметствата, за които е необходимо да се извършат ремонтни дейности. СМР дейностите в посочените помещения се състоят в следното: доставка и полагане на изолация, шпакловка по стени, полагане на грунд, боядисване с латекс, доставка и монтаж на PVC врати и прозорци и доставка и монтаж на ламиниран паркет в помещенията в селата Паскалево и Житница, доставка и монтаж на луминисцентно осветление и други подробно описани дейности в КСС. За Центъра и помощните помещения ще бъде доставено медицинско оборудване и обзавеждане, необходимо за предоставяне на здравните услуги. По проекти изпълнявани от общината е закупено оборудване- принтер, стационарен компютър, мултимедиен проектор и екран за мултимедия. С оглед на големия обем документация по организиране и предоставяне на услугите в центъра, е необходимо да се закупят два преносими компютъра за работата на специалистите поради мобилния характер- на терен, в домовете на потребителите, един бърз документен скенер за работата на диспечера. За дейностите по провеждане на обучения, дейностите по информиране и публичност-пресконференции, заключителна среща, супервизия на персонала ще се използва горепосочената техника. Поради териториалната разпръснатост на 68-те населени места в община Добричка, ограничения, а на места и липсващ автобусен междуселищен транспорт специалистите трудно биха могли да предоставят здравно-социалните услуги в домашна среда без транспортно средство. За осигуряване на по-голяма мобилност и гъвкавост при предоставяне на интегрираните здравно-социални услуги в големия брой малки населени места предвиждаме да бъде закупен лек автомобил. 0.00 0.00
Обучение и супервизия на персонала: Цел: Формиране на знания и умения у лицата от персонала на Центъра за предоставяне на висококачествени мобилни интегрирани здравно-социални услуги на хората с увреждания и възрастните хора в домашна среда. Дейността включва организиране и провеждане на 1 обучение за персонала на Центъра. Обучението ще се проведе съгласно изискванията и утвърдените от Министерството на здравеопазването по Компонент 1 "Методика за предоставяне на патронажна грижа" и "Програма за обучение на специалистите, предоставящи услугата". Екипът за управление на проекта ще проведе обучението по предварително изготвена програма. По време на обучението ще се използват средства за презентация и визуализация според изискванията. Ще се използват образците към разработената Методика: лекционен материал, анкети и тестове за оценка на придобитите умения. С цел повишаване на професионалната компетентност на персонала към Центъра, снемане на напрежението в трудни работни ситуации, създаване на пространство за изява и преработка на чувства се предвиждат екипни супервизии, за които се изготвят доклади. При необходимост ще се провежда индивидуална супервизия, при която се дава възможност на всеки член от персонала да прегледа своята работа, да провери усещанията и чувствата си, да изясни ролите и очакванията си във връзката с потребителите, като за това се съставя протокол. Посочените дейности се провеждат както следва: 1. Обучение на персонала- в заседателната зала на община Добричка. 2. Супервизия на персонала- в Центъра, помощните помещения в селата Карапелит, Житница и Паскалево. 0.00 1 116.00
Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора: Цел: Ясни, регламентирани права и задължения на заетите в Центъра. Равен достъп на лица от целевите групи до предоставяните мобилни интегрирани услуги, осигуряване на пълна прозрачност при техния подбор. Подобряване качеството на живот и възможностите за социално включване на хората с увреждания и възрастните хора с хронични болести живеещи на територията на община Добричка, чрез предоставяне на здравни и социални услуги в домашна среда. Осигуряване на качествена грижа за потребителите съобразно техните потребности. Екипът за управление ще разработи "Методика за подбор на персонал" за позициите: диспечер, шофьор, социален работник, домашен санитар, медицинска сестра, супервайзор и рехабилитатор. Кандидатите представят заявление и придружаващи документи, като се води регистър. Подбраните лица подписват трудови и/или граждански договори. Подборът на персонал ще бъде първоначално през месеците 1 и 2 на проекта и текущо. В съчетание с информационната кампания в тази дейност през първите месеци на проекта лицата от целевите групи ще бъдат информирани относно условията за включване в услугите, организацията на работа на Центъра– персонал, начин на предоставяне на услугите, проектодоговор, необходими документи за кандидатстване, и ще бъдат подпомагани при тяхното окомплектоване. Ще бъде изготвена „Методика за подбор на потребители на Центъра” съобразена с предоставената по Компонент 1 "Методика за предоставяне на патронажна грижа". Лицата от целевите групи подават заявления по образец и придружаващи документи въз основа на които социалния работник, диспечера и медицинските сестри извършват оценка на потребностите, съобразена със Закона за хората с увреждания и Правилника към него. Комисия извършва първоначален подбор на 74 лица, съобразно изготвената методика, а при отпадане на потребител подбор ще бъде извършван и текущо. С подбраните лица се сключват договори с посочени здравно-социални услуги, обхват и времетраене, съобразно оценката на потребностите и предпочитанията на потребителите, изготвя се регистър на потребителите. Изготвя се оценка на риска. На база оценка на индивидуалните потребности и оценка на риска се изготвят индивидуални планове за потребителите, съдържащи подробно описание на услугите. В зависимост от индивидуалния план и след подаване на заявка до Центъра в периода 7-18 месец на всеки потребител ще бъдат предоставяни някои от следните почасови услуги: 1. Социални услуги- оказване на помощ при общуването и поддържането на социални контакти, развлечения и занимания в дома и извън него; съдействие за снабдяване с технически помощни средства; помощ при писане на писма, заявления; помощ при административни услуги, плащания на данъци,такси, битови сметки; индивидуални, социални и адмнистративни консултации; организиране на свободното време. Поради спецификата на различните представители на уязвимите социални групи са налице затруднения в извършването на физически и психически дейности, което води до ниска самооценка, неудовлетвореност и други негативни чувства у тях, а промяната в социалния статус ограничава социалните контакти. Контактите със социалния работник са изключително подходящи за хора, които имат проблеми в общуването в резултат на дълга изолираност и са първа крачка към възвръщане на социалните умения, ресоциализация, реадаптиране след период на изключеност. 2. Помощ в домакинството- поддържане хигиената в жилищните помещения, обитавани от потребителите, съдействие за дребни битови ремонти, приготвяне на храна с продукти на потребителя; закупуване на хранителни продукти и вещи от първа необходимост. 3. Здравни услуги- медицински прегледи на потребителите с цел установяване на техните здравни потребности, първа и доболнична медицинска помощ, хигиенни грижи, здравни консултации, следене на регулярното вземане на лекарства, мерене на кръвно, организиране и подпомагане посещения на личния лекар, манипулации, помощ при рехабилитационни или други интегрирани услуги, придружаване до болнични заведения. 0.00 140 699.25

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).