Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 194 TREES
Български

Programme: Maritime and Fisheries Programme

Planning region: All

Description

The overall objective of the project „Together for dignified life” is to create conditions for the provision of new social services providing quality long-term care for disabled and elderly people.
The specific objectives of the project are: - To provide conditions for the provision of quality long-term care for disabled and elderly people; - By reconstruction of existing  bulding and providing the necessary equipment,  to create the appropriate infrastructure and conditions for the provision of two new residential services in the community for disabled and elderly people; - By establishing a Day Care Center for people with different forms of dementia and their families to extend the range of social services offered to people with disabilities and their families.
The direct target group of the project is 70 persons with disabilities and elderly people from the Municipality of Kardzhali, including  40 people who will use the social services provided by the Day Center for Support of People with Different Forms of Dementia and their families and 30 people who will use the services of the Center for the Care of Persons with Mental Disorders and the Care Center for People with Different Forms of Dementia. Indirect beneficiaries are over 240 members of the families of users of new social services, as well as about 40 staff members of new services. The main activities of the project are related to the execution of construction and assembly works for the reconstruction of the building in which the new two residential services will be created and building of new day center. The main activities includes the supply of equipment for these services, activities for conducting audits in accordance with the EEA and SPA, design, construction and author supervision, information and publicity, and project management. As a result of the project implementation, a social infrastructure will be built to provide quality social services for long-term care for disabled and elderly people.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Административно управление на проекта: Управлението на проекта ще се извърши от екип, включващ ръководител, координатор „Строителство”, експерт "Тръжни процедури", счетоводител и административен сътрудник. Екипът ще бъде сформиран от служители на Община Кърджали. Община Кърджали ще предостави оборудван офис за нуждите на екипа. Екипът на проекта ще организира своевременно изпълнение на планираните дейности, ще следи за постигането на общата и специфичните цели на проекта, както и на заложените резултати и ще осъществява непрекъснат мониторинг на изпълнението. Техническото и финансово управление и отчитане на изпълнението на проекта ще се извършва съгласно изискванията на ОП "Региони в растеж" 2014-2020 г., приложимата нормативна уредба на европейско и национално ниво, както и на вътрешните правила и процедури от Системата за финансово управление и контрол на Община Кърджали. Основната цел на тази дейност е да се осигури постигането на всички заложени цели и резултати, качествено изпълнение на дейностите, съгласно план графика на проекта, законосъобразно и целесъобразно изразходване на средствата от бюджета на проекта. Съставът на екипа на проекта е подбран така, че да гарантира ефективно управление и отчитане на изпълнението на проекта. Екипът на проекта ще публикува информация за изпълнението на проекта на интернет страницата на община Кърджали. 13 868.94 0.00
Подготовка и провеждане на процедури за избор на изпълнители: Проектът включва дейности, които ще се осъществяват от външни за Община Кърджали изпълнители. Тъй като се разходват публични средства, изборът на изпълнители ще се извърши съгласно нормативните изисквания на Закона за обществените поръчки /ЗОП/ и Правилника за неговото приложение. Подборът на изпълнители чрез провеждането на обществени поръчки ще гарантира прозрачността на избора и спазването на принципите на равнопоставеност между участниците, безпристрастност и равно третиране на кандидатите. Също така ще позволи да се получат икономически най-изгодните оферти, съчетаващи високо качество и оптимална цена. В рамките на 6 месеца ще се подготвят и проведат 6 процедури за избор на изпълнители, а именно за: - Изготвяне на обследване за енергийна ефективност на съществуващата сграда на бивше училище, в която ще се изградят двете резидентни услуги - Център за грижа за лица с психични разстройства и Център за грижа за лица с различни форми на деменция; - Изготвяне на обследване за установяване на техническите характеристики на съществуващата сграда на бивше училище, в която ще се изградят двете резидентни услуги - Център за грижа за лица с психични разстройства и Център за грижа за лица с различни форми на деменция, вкл. технически паспорт на сградата; - Инженеринг за извършване на строително -монтажните дейности, свързани с преустройството на сградата на бившето училище и изграждането на нова сградата за Дневен център за подкрепа на лица с различни форми на деменция и техните семейства, като в обхвата на изпълнение на инженеринга ще бъде включено проектиране, извършване на строително-монтажните дейности и осъществяването на авторския надзор; - Извършване на оценка на съответствието на инвестиционните проекти и осъществяване на строителен надзор; - Доставка на оборудване и обзавеждане за трите нови социалните услуги - Център за грижа за лица с психични разстройства, Център за грижа за лица с различни форми на деменция и Дневен център за подкрепа на лица с различни форми на деменция и техните семейства ; - Изпълнение на дейностите по информация и публичност. Срокът за изпълнение на тази дейност е определен с оглед гарантиране на максимална прецизност на подготовката и провеждането на обществените поръчки, както и е отчетена възможността за тяхното обжалване. Видът на процедурите ще бъде съобразен със стойността на съответните дейности, описани в бюджета на проекта и ще се вземат под внимание всички сходни дейности, които Община Кърджали ще възлага през съответния 12 месечен период. Подготвените документации ще бъдат разгледани и одобрени от екипа по проекта и проведени съгласно ЗОП и процедурите от утвърдената Система за финансов контрол и управление на Община Кърджали. Обявяването на всички процедури ще се извърши в рамките на 3 месеца след стартирането на изпълнението на проекта. След получаване на офертите от страна на кандидатите, участващи в отделните процедури, ще бъдат организирани и проведени оценителни комисии, които ще имат за задача да извършат оценка и класация на постъпилите предложения и да изберат най-качествената оферта. В комисиите за оценка ще вземат участие експерти с подходяща квалификация и опит, свързани с предмета на съответната процедура (инженери, юристи, икономисти и др.). процедурите за възлагане на обществените поръчки ще бъдат проведени в пълно съответствие изискванията на ЗОП и с принципите за прозрачност, безпристрастност и равно третиране на кандидатите. Със спечелилите кандидати ще бъдат сключени договори за изпълнение. 0.00 0.00
Извършване на обследване за енергийна ефективност и обследване за техническите характеристики на сградата на бивше училище, в която ще се създадат двете резидентни услуги - Център за грижа за лица с психични разстройства и Център за грижа за лица с различни форми на деменция: Съгласно Картата на резидентните услуги и Картата за услуги за подкрепа в общността и семейна среда в община Кърджали ще бъда подкрепено създаването на три нови социални услуги насочени към лица с увреждания и възрастни хора, от които две от резидентен тип и една услуга в общността. Трите услуги ще бъдат позиционирани в град Кърджали, на територията на застроен УПИ ХІІ, кв. 40 по ПУП на град Кърджали, кв. "Веселчане" на ул. "Мир" № 19. За нуждите на двете резидентни услуги - Център за грижа за лица с психични разстройства и Център за грижа за лица с различни форми на деменция ще бъде преустроена сградата на бивше училище, която се намира в имота и не се използва за образователни нужди. Дневният център за подкрепа на лица с различни форми на деменция и техните семейства ще се помещава в нова сграда, която ще се изгради в същия имот. Извършването на обследване за установяване на техническите характеристики, вкл. конструктивно обследване на сградата на бившето училище, в която ще се създадат двете резидентни услуги, има за цел установяването на съответствието на сградата с изискванията по член 169, ал.1, т. 1-5, ал. 2 и 3 от Закона за устройство на територията /ЗУТ/ и изготвяне на технически паспорт съгласно чл. 176а от ЗУТ. Обследванията ще послужат за установяване на допустимостта на сградата, даване на предписания и препоръки за изготвяне на инвестиционния проект съобразно допустимите интервенции по проекта, както и за изготвяне на технически паспорт. Сградата, обект на интервенция по проекта е предназначена за обществено ползване, поради което подлежат на задължително сертифициране съгласно изискванията на чл. 19, ал. 2 от Закона за енергийна ефективност/ЗЕЕ/. Основната задача на обследването за енергийна ефективност , е да се установи консумацията на енергия, нивото на технологиите и управлението на сградата, икономията на топлинна енергия и топлосъхранение, съответствието със стандартите и нормативните изискванията за енергийна ефективност. В резултат от извършеното обследване ще се посочат мерките, които следва да се въведат за повишаване на енергийна ефективност на тази сграда и постигането на минимум клас С за енергопотребление. Обследванията ще се извършат от външни изпълнители, отговарящи на изискванията на ЗУТ и ЗЕЕ и избрани след провеждане на обществена поръчка съгласно ЗОП. В рамките на 2 месеца избраните изпълнители ще извършат двата вида обследвания на сградата и ще представят доклад за техническите характеристики, вкл. конструктивни на сградата и технически паспорт, както и доклад за извършеното обследване за енергийна ефективност, резюме и сертификат за енергийните характеристики на сградата. Мерките, посочени в техническия паспорт, конструктивното обследване и доклада от обследването за енергийна ефективност ще залегнат като задължителни изисквания при подготовката на инвестиционния проект и последващото изпълнение на строително - монтажни работи за преустройството на обекта. 4 150.00 0.00
Изпълнение на инженеринг на строително - монтажи работи, свързани с преустройството на сградата на бивше училище, обект на интервенция и изграждането на нова сградата за Дневен център за подкрепа на лица с различни форми на деменция и техните семейства: Строително -монтажните работи, свързани свързани с преустройството на сградата на бивше училище, обект на интервенция и изграждането на нова сградата за Дневен център за подкрепа на лица с различни форми на деменция и техните семейства, ще се извършат на инженеринг от външни изпълнители. Инженерингът за преустройство на сградата на бивше училище ще включва: 1. Изготвяне и съгласуване на инвестиционен проект за преустройство на цялата сграда за предоставянето на двете социални услуги - Център за грижа за лица с психични разстройства и Център за грижа за лица с различни форми на деменция. В инвестиционният проект ще се включат мерките за ен. ефективност, посочени в изготвеното обследване за ен. ефективност на сградата и в техническия паспорт, както и всички необходими мерки за осигуряване на достъпна архитектурна среда. Също така и оформянето на дворно пространство около сградата.; 2. Изпълнение на СМР, съгласно изработения проект и 3. Осъществяване на авторски надзор. Инженерингът на СМР за изграждането на сградата за Дневен център ще включва: 1. Изготвяне и съгласуване на инвестиционен проект за изграждането на новата сграда за предоставянето на социалната услуга - Дневният център за подкрепа на лица с различни форми на деменция и техните семейства. Инвестиционният проект ще включва мерки за ен.ефективност за постигане на минимум клас С на електропотребление и всички необходими мерки за осигуряване на достъпна архитектурна среда както и оформянето на дворно пространство около сградата.; 2. Изпълнение на СМР, съгласно изработения проект и 3. Осъществяване на авторски надзор. След сключването на договорите в рамките на 6 месеца избраните изпълнители ще разработят и съгласуват с компетентните институции и Министерство на труда и социалната политика инвестиционните проекти. Инвестиционният проект за преустройство на цялата сграда на бивше училище ще използва изготвено и налично архитектурно заснемане. Процедурата за избор на изпълнител на това заснемане е проведена и не е включена в плана за външно възлагане по проекта. В инвестиционните проекти ще бъдат включени всички мерки за постигане на минимум клас С на електропотребление и всички необходими мерки за осигуряване на достъпна архитектурна среда. Инвестиционните проекти ще се разработят в обем, съгласно изискванията на ЗУТ и Наредба № 4/21.05.2001 г. за обхвата и съдържанието на инвестиционните проекти. Те ще отговарят на функционалните изисквания и насоките за изграждане на съответната социална услуга. Преди одобрението на инвестиционните проекти, те ще бъдат съгласувани с МТСП. След съгласуването на инвестиционните проекти с компетентните органи и МТСП , ще им бъде направена оценка на съответствието и ще бъдат издадени разрешения за строеж. Планираните СМР ще се извършат в рамките на 12 месеца, като ще се спазват параметрите, заложени в инвестиционните проекти. С изпълнение на предвидените СМР ще се създаде подходяща инфраструктура за откриването на три нови социални услуги, насочени към лица с увреждания и възрастни хора. При изпълнението на строително - монтажните дейности ще се използват съвременни методи и технологии, които ще гарантират качеството на извършените работи.Авторският надзор ще се извършва от проектантите, изготвили инвестиционните проекти в рамките на инженеринга на обектите на интервервенция. По време на строителството, проектантите ще следят за: 1. Изпълнение на строително-монтажните работи на обектите, съобразно работните проекти и количествено-стойностните сметки. 2. Качество на влаганите строителни материали и изделия и съответствието им с нормите за безопасност. 3. Пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на СМР на обектите. 4. Правилно изпълнение на двата обекта. 5. Контрол по актуването на действително изпълнените количества от видовете работи. 6. Годност на обектите за въвеждане в експлоатация. При необходимост ще подготвят становища, технически решения за изменения на детайли от работните проекти. 1 212 581.79 0.00
Извършване на оценка на съответствието на инвестиционните проекти и осъществяване на строителен надзор при извършване на строително -монтажните работи на двата обекта на интервенция. : Съгласно изискванията на нормативната уредба, избраният консултант по надзор ще извърши оценка на съответствието на двата изготвени инвестиционни проекта -за преустройство на сградата на бивше училище и за изграждането на сградата за дневен център съгласно изискванията на ЗУТ. Консултантът ще представи доклади за съответствие на базата на които ще бъдат издадени разрешенията за строеж за обектите на интервенция. По време на извършването на строително -монтажните работи в сградата на бивше училище и изграждането на сградата за дневен център, ще бъде осъществяван строителен надзор съгласно изискванията на нормативната уредба и спецификата на обектите. Избраният Консултант по строителния надзор ще следи и носи отговорност за: 1. Законосъобразното започване на строежа; 2. Пълнота и правилно съставяне на актовете и протоколите по време на строителството; 3. Изпълнение на дейностите, съобразно одобрените работени проекти и изискванията на Закона за устройство на територията и нормативната уредба; 4. Спазване на изискванията за здравословни и безопасни условия на труд в строителството; 5. Недопускане на увреждане на трети лица и имоти вследствие на строителството; 6. Годността на строежа за въвеждане в експлоатация. Строителният надзор ще приема всички строително -монтажните работи и ще оформя съответните документи по време на строителството. Той ще координира и контролира изпълнението на строителния процес до въвеждане на обектите в експлоатация. След приключване на строително - монтажните работи, строителният надзор ще изготви окончателен доклад за всеки обект. 13 700.00 0.00
Въвеждане на обектите в експлоатация: Въвеждането на обектите в експлоатация след извършването на строително -монтажни дейности е нормативно установено изискване. След изпълнението на строително- монтажните дейности на двете сгради, обект на интервенция по проекта, ще бъде подготвена документацията за приемането им в съответствие с действащите нормативни актове. Съгласно член 137 от Закона за устройство на територията двете сгради попадат в ІV категория на строежите. Те ще бъдат приети от Комисия от Община Кърджали. След приемането на обектите ще бъдат издадени Удостоверения за въвеждане в експлоатация. 4 000.00 0.00
Доставка на оборудване за трите социални услуги - Център за грижа за лица с психични разстройства, Център за грижа за лица с различни форми на деменция и Дневен център за подкрепа на лица с различни форми на деменция и техните семейства : Осигуряването на оборудване и обзавеждане е необходимо условия за функционирането на трите нови услуги, предвидени за община Кърджали в Картата на резидентните услуги и Картата за услуги за подкрепа в общността и в семейна среда, а именно Център за грижа за лица с психични разстройства, Център за грижа за лица с различни форми на деменция и Дневен център за подкрепа на лица с различни форми на деменция и техните семейства. За осигуряване на подходящи условия за предоставяне на качествени и ефективни услуги ще бъде доставено оборудване и обзавеждане, вида и индикативните количества, на които са подробно описани в Приложение Б1 - Списък на предвиденото за закупуване оборудване/обзавеждане, процедура BG16RFOP001-5.002 „Подкрепа за деинституционализация на социалните услуги за възрастни и хора с увреждания“. Изпълнителят ще достави в рамките на четири месеца оборудването и обзавеждането за новите три услуги съгласно техническата спецификация, в която подробно ще бъдат посочени минималните технически изисквания за всеки вид от оборудването и обзавеждането . Техническите характеристики ще бъдат съобразени с функционалните изисквания за всяка отделна услуга и ще бъдат дадени от проектантите по част "Интериор и обзавеждане" в инвестиционния проект за дадената услуга. Екипът по проекта ще осъществява непрекъснат контрол по изпълнението на договора с изпълнителя и извършването доставката на оборудването и обзавеждането. Преди приемането на оборудването и обзавеждането от страна на Община Кърджали, специалистите "Социални дейности" в общината ще извършат преглед и ще потвърдят съответствието на доставеното оборудване и обзавеждане с техническата спецификация. 147 181.80 0.00
Осъществяване на дейности за осигуряване на информация и комуникация по проекта: Осигуряването на информация и комуникация по проекта е задължителна дейност, която ще се изпълнява в продължение на целия проект. Тези дейности ще бъдат осъществявани в съответствие с изискванията от Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г. Основната цел на дейността е да популяризира сред общността реализацията на значим обществен проект, финансиран с подкрепа от Структурните фондове на ЕС. Планираните дейности по информация и комуникация са насочени към популяризирането на целите, финансирането и резултатите от проекта. В дейността са включени следните под-дейности: • Организиране и провеждане на две пресконференция. С цел осведомяване обществеността за целите на проекта и източниците на финансиране, изпълнението на дейностите и представяне на постигнатите резултати, при стартирането и в края на проекта ще бъдат организирани и проведени по една пресконференция. На пресконференциите ще бъдат поканени представители на регионални и местни печатни медии и телевизионни канали, както и представители на целевите групи. • Изработване на банер и плакати , които ще се използват за визуализация на проекта по време на публичните събития. • Изработване на билборд и постоянни обяснителни табели за обозначаване на обектите и визуализация на финансовата помощ от страна на ОПРР и ЕФРР. По време на изпълнението на СМР ще бъде поставени 1 бр. билборд на територията на имота в който ще намират обектите на интервенция, а след приключване на строителните работи ще бъде поставени 2 бр. постоянни обяснителни табели на подходящи места на двете сгради. • Публикации в медиите - по време на изпълнението на целия проект да бъдат направени общо 2 публикации за проекта в печатни медии. • Изработване и поставяне на информационни стикери- Ще бъдат изработени 500 бр. постоянни информационни стикери, които ще бъдат поставени на доставеното оборудване. • Официална церемония – След приключване на изпълнението на СМР ще се организира и проведе официално откриване на сградите, в която ще се помещават трите нови услуги - Център за грижа за лица с психични разстройства, Център за грижа за лица с различни форми на деменция и Дневен център за подкрепа на лица с различни форми на деменция и техните семейства. Избраните методи на информиране на обществеността отчитат спецификата на отделните групи в общността и позволяват за кратко време да се достигне до много широк кръг от потребители. Чрез интернет страницата на община Кърджали, пресконференциите и местните печатни издания, информацията ще е достъпна до всички жители на област Кърджали, независимо от техния пол, възраст, религия и социален статус. Официалните събития ще позволят на различни групи от общността да се запознаят с постигнатите резултати. 5 280.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).