Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 525 TREES
Български

Programme: Maritime and Fisheries Programme

Planning region: All

Description

The Bulgarian Branch Chamber of Woodworking and Furniture Industry (BBCWFI) is a non-profit association whose goals are aimed at supporting and fostering the entrepreneurial spirit and skills of the stakeholders in the field through enhancing their qualification. Throughout the years the BBCWFI has financed various seminars and trainings for successful development of enterprises in the field. Project ideas for social support for persons willing to start their own business are enshrined in the association’s development strategy plan. The main goal of the “Start toward Success” project proposal is to prepare unemployed, inactive or employed persons, including young people aged 29 or younger, willing to start their own business activity. In order to achieve this aim the following activities are envisaged in the project: selection of 34 unemployed and inactive persons and 14 employed persons and young people aged 29 or younger willing to develop their own entrepreneurial activity; the persons will be selected, afterwards will be included in vocational training for part of profession “Associate in Small and Medium Business”, II level and code according to Bulgarian vocational training legislation 345050, “Small and Medium Business”, code 3450501 and professional strand “Administration and Management”, and will be consulted on development of individual business ideas and business plans, business management, successful application for funding from different financial sources, including financial instruments under the HRD OP, and legal consultations on preparation of documentation for registration of a business activity. As a result, the project will contribute to the improvement of access to self-employment, entrepreneurship and to the creation of innovative micro, small and medium enterprises in Bulgaria.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Информиране и мотивиране за развитието на самостоятелна стопанска дейност и предприемачество.: Целта на дейността по информиране и мотивиране е да се създаде трайна нагласа за стартиране и развитие на собствен бизнес на 34 безработни и неактивни и 14 заети лица и младежи до 29 г. Мерките за осъществяване на дейността включват групови занимания за целевата група, на които ще се предостави актуална и достъпна информация за възможностите за стартиране и развитие на самостоятелна стопанска дейност в условията на българската икономика. В резултат, лицата от целевата група ще усвоят знания за професионално ориентиране, сформиране на бизнес идеи и желание за тяхната реализация. Дейността ще се реализира чрез организиране и провеждане на пътуващи семинари в 5 областни града от Югозападен регион на България за период от 5 месеца. Предоставянето на информация директно в населеното място на целевата група, ще стимулира интереса им за участие, без да извършват разходи за пътуване, което в повечето случаи е пречка за посещение на подобни информационни събития. Семинарите ще се проведат от мотивационни лектори - специалисти по планиране и мотивиране в предприемачеството. С осъществяването на дейността, лицата от целевата група ще бъдат информирани и мотивирани за стартиране на самостоятелна стопанска дейност. 4 781.10 4 781.10
Предоставяне на обучения, свързани с развитието на предприемачески, управленски и бизнес знания и умения и разработване на бизнес планове за управление на самостоятелна стопанска дейност (специализирани обучения). : Целта на дейността е да се допълнят резултатите от Дейност 1 „Информиране и мотивиране“ и да се усвоят знания от лицата от целевата група, необходими за успешното стартиране на собствен бизнес. Това ще се постигне чрез преминаване на обучение по част от професия „Сътрудник в малък и среден бизнес“, II степен и код по СППОО 345050, специалност „Малък и среден бизнес“, код 3450501 по професионално направление „Администрация и управление“. Това е най-подходящият избор на професионална квалификация, защото всеки новосъздаден бизнес започва именно като микро или малко предприятие. По време на обучението ще се получат основни познания в областта на икономиката, предприемачеството, бизнес планирането и изготвянето на бизнес стратегии и счетоводството, екологичните стандарти (ISO), управление и маркетинг, като същевременно се добият и практически познания чрез създаването на учебно-тренировъчни фирми. Дейността ще бъде изпълнена в 2 етапа. Първият етап ще е с продължителност 2 месеца, - ще се избере ЦПО външен изпълнител за обучението. Вторият етап е същинското провеждане на обучението, което ще е с продължителност 300 учебни часа или 4 месеца. Обучението ще се проведе от ЦПО външен изпълнител, който ще бъде избран по реда на ПМС № 160/2016. В обучението ще бъдат включени 48-те лица от целевата група, които ще бъдат разпределени в 5 групи – 3 групи по 10 души и 2 групи по 8 души. Обученията ще се проведат на териториите на петте областни града в зависимост от броя на лицата от целевата група от съответната област. В случай, че не е възможно сформирането на група във всеки град, обученията ще се провеждат в най-близкия областен град от Югозападния регион. Изборът на ЦПО ще се осъществи на база качеството на предложената методология и опита на изпълнителя в предоставянето на обучения. 44 800.00 39 800.00
Предоставяне на консултантски услуги за подготовка за самостоятелна стопанска дейност и дейности за подкрепа.: Целите на дейността са две. Първата е да се създаде мрежа от контакти („нетуъркинг“) и да се насърчи менторството. Една от най-съществените предпоставки за успешно стартиране на бизнес е именно изграждането на партньорства, които се основават на съвместна подкрепа. Менторството е друг важен елемент що се отнася до успешните стартъп компании. Чрез менторството новите предприемачи ще получат съвети от практици, ще почерпят опит от тях и ще създадат лични и професионални контакти. Това ще е от полза и за вече реализираните предприемачи, които също ще спечелят от обмяната на опит с хора, които имат нови и иновативни идеи, както и ще развият своите коучинг умения. В допълнение ще се създадат бизнес партньорства, които ще бъдат основа на бъдещо бизнес сътрудничество. Втората цел на дейността е да се разработят реални бизнес планове от лицата от целевата група, въз основа на които да започнат дейност новосформираните компании и предприятия. Това ще се осъществи чрез консултиране с експерти, чрез чиято помощ ще се състави планът. Изпълнението на дейността ще се състои от 3 етапа: - Първият етап се отнася до организиране на 5 „нетуъркинг“ срещи в петте града, където ще се изпълнява проектът. По време на тези срещи лицата от целевата група ще се срещнат с успешни предприемачи и ще създадат трайни контакти и бъдещи партньорства; - Вторият етап се отнася до устойчивостта на резултатите от реализирането на дейността. През този етап ще се създаде интернет платформа за менторство. Чрез платформата лица, които имат интерес от започване на собствен бизнес, ще се свързват с вече реализирани предприемачи. Те ще се регистрират в платформата, като ще имат възможност да изберат дали искат да се регистрират като „ментор“ или като „наставляван“. След регистрация, ще попълват информация за себе си, за своя професионален опит и интереси, както и в каква област искат да стартират собствен бизнес. На база тази информация ще може да се търсят съвпадения с регистрирани успешни предприемачи. При налично съвпадение ще могат да се използват предоставените контакти и да се осъществи връзка между ментора и наставлявания. Тази платформа ще може да се използва и след реализирането на дейностите на проекта, като така ще се гарантира устойчивост на резултатите; - Третият етап е този по консултирането във връзка със съставянето на бизнес план. Този етап ще се реализира посредством назначаване и командироване на бизнес консултанти в петте града. След като са имали възможност да преминат професионално обучение и да разговарят с вече реализирали се предприемачи, лицата от целевата група ще представят вече разработените от тях в груб вариант идеи за стартиране на бизнес. На всяко лице се полагат по 40 ч за консултации, като ще имат възможност да заявяват индивидуална консултация, ако не желаят да разкриват бизнес идеите си пред останалите лица от групата. С оглед осигуряването на устойчивост на резултатите от тази дейност, консултантите ще продължат да предоставят консултации на лицата, стартирали успешно бизнес, и след приключване на дейностите по проекта. 61 442.78 65 759.32

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).