Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Maritime and Fisheries Programme

Planning region: All

Description

The project envisages the creation and provision of services for early childhood development (early intervention disability, individual educational support, providing psychological support, family counseling and support, individual and group work with children and parents; support for the provision of health advice to children and activities for disease prevention; additional educational support to increase the school readiness of children for equal start in school) to children under 7 years of age from vulnerable groups, incl. children with disabilities and their families and expectant parents living in the Municipality of Pernik. Services will be provided in newly built and equipped building from the project PSI, the building of the former House of medical care for children in Pernik; in kindergartens/schools in Pernik; in the maternity ward in Pernik. Some of the activities will be provided in the homes of service users through visits by a mobile team of specialists. A five-member team will be employed to ensure the overall operation, management and provision of social services: manager, accountant, driver, hygienist and coal trimmer. 23 specialists for providing of services will be employed. The mayor of Pernik will appoint a 4-member team to implement and manage the project. The implementation of the project activities will ensure the opportunities for providing high quality services for early childhood development, tailored to the specific needs and requirements of the target group. The results will reduce the number of children who are at risk of social exclusion, the poverty among them and their families and will support their development, increase their school readiness and improve their access to health care. Parents of children at risk and future parents will receive the necessary parenting knowledge and skills through which the living environment for their children will be improved and their abandonment and institutionalization will be prevented.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: Предвижда се да бъде сформиран екип за управление на проекта (ЕУП), състоящ се от ръководител, счетоводител, координатор и технически сътрудник. Всеки член на екипа ще отчита работните си часове месечно в стриктно съответствие с действащото законодателство. Членовете на екипа ще изготвят междинните и финалният доклад (техническа и финансова част), съгласно указаните образци; исканията за верифициране на разходи и плащания, които се представят на Управляващия орган. Те ще отговарят за прилагат мерки за избягване на конфликт на интереси; носят отговорност за запазване поверителността на всички поверително предоставени документи и информация; отговарят и контролират воденето на точна и редовна документация и счетоводни отчети, отразяващи изпълнението на договора, използвайки подходяща електронна система за документация и двустранно счетоводство в съответствие с националното законодателство и вътрешните правила приложими в Община Перник; отговарят за цялата документация, която се съхранява или под формата на оригинали, или в заверени версии верни с оригинала, на общоприети носители на данни. С оглед на утвърдената и прилагана в Община Перник система по време на изпълнението на проекта, ЕУП създава и поддържа досие, съхранява и архивира документите, като след приключването му (краен срок за изпълнение на дейностите, изплащане на окончателното искане за плащане, счетоводното приключване и приключила проверка от представители на УО). Във връзка с изпълнение на конкретни дейности по проекта ЕУП, съвместно със служители от Общинска администрация – Перник, ще отговаря за разработване на документациите и провеждане на обществените поръчки по проекта; ЕУП ще разработи, организира и прилага система за вътрешен мониторинг по проекта; ЕУП ще разработи процедура и осигури възможност за подаване на жалби и сигнали от заинтересовани лица във връзка с предоставяне на услугите за ранно детско развитие. Чрез провеждане на съответните приложими процедури по ЗОП с оглед стойностите, предвидени в бюджета на проекта за съответната дейност ще се извърши избор на външни изпълнители на дейности по проекта. Дейностите, които ще бъдат възложени на външни изпълнители са следните: 1. Доставката на офис материали и консумативи необходими за работата ЕУП и материали и консумативи, свързани с пряката работа на услугите за ранно детско развитие; 2. Доставка на гориво за автомобила за мобилна работа; Сключване на договор за застраховка на автомобила за мобилна работа и застраховка на персонала, предоставящ услугите; 3. Изпълнение на дейности по информация и комуникация по проекта; 4. Предоставяне на супервизии. ЕУП ще отговаря и за прилагането на процедура за назначаване, подбор и наемане на персонал за предоставяне на услуги за ранно детско развитие и за цялостното функциониране, управление и предоставянето на услугите. Основната цел на тази задача е да обезпечи предоставянето на социалните услуги с човешки ресурс, да осигури предварителна подготовка, преди тяхното реално стартиране. За наемането на лицата за предоставянето на нови услуги ще се спази процедура за подбор на персонал на Община Перник, като за всяка длъжност ще бъдат определени конкретни изисквания. Това гарантира прилагане на хоризонталните принципи за равни възможности и равенство между мъжете и жените. Дейността ще се проведе на три етапа: първи етап - изготвяне на документация за подбор на персонал, втори етап - организиране на интервюта с подбраните кандидати и трети етап - сключване на договори. В случай че с някое от лицата се прекрати правоотношението, ще се осъшестви нов подбор за длъжността и на негово място ще се избере ново лице. 121 207.51 120 044.43
Информиране и публичност на проекта: Възлагането и изпълнението на тази дейност е свързано с изискванията и правилата на Европейския съюз за информация и комуникация на всеки проект, финансиран със средства от Европейските фондове. Мерките за осигуряване на информация и публичност ще бъдат изцяло съобразени с изискванията на ОПРЧР и Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 и гарантират популяризирането и представянето на проекта пред широк кръг лица и най-вече пред потенциалните потребители на услуги и лицата търсещи работа. По проекта са предвидени следните мерки за информация и комуникация: Начална/откриваща пресконференция с минимум 20 участника, която има за цел да информира обществеността, заинтересованите лица и медиите за: целите и дейностите, предвидени за изпълнение и финансовата рамка на проекта; целевите групи, към които е насочен; услугите за ранно детско развитие, които ще бъдат предоставяни в Община Перник; начина и мястото, където може да бъде подадено заявление за ползване на услуги; заключителна пресконференция с минимум 20 участника, която ще се проведе в последния месец от изпълнение на проекта при приключване на предвидените за изпълнение дейности, която има за цел да информира обществеността, заинтересованите лица и медиите с изпълнението и постигнатите реални резултати по проекта. Те ще се проведат в помещения в сградата на Общинска администрация Перник. Ще бъдат изработени следните рекламни материали: 2 броя информационни табели, които ще бъде поставени на входовете на сградите, в които ще се предоставят услугите; 200 броя информационни плакати А3 с логото на ОПРЧР и ЕС и информация за проекта, които да бъдат поставени на публични места и в залите за провеждане на пресконференциите, в помещения където се предоставят социалните услуги и други; 200 броя информационни брошури А5, които имат за цел да популяризират проекта сред широк кръг лица и ще съдържат информация и снимков материал отразяващи изпълнението на проекта – цели, дейности, усвоен финансов ресурс, резултати и ще се раздадат на заключителната пресконференцията. Предвижда се да се проведат Дни на отворените врати в услугите и срещи с местната общност – веднъж на шестмесечие, с по минимум 20 участника, които имат за цел популяризиране на предлаганите услуги и предоставяне на информация за услугите. Периодично ще се подават прессъобщения към местните медии и сайта на сайта на Община Перник: http://pernik.bg/. 3 600.00 1 627.50
Управление и организация на Центъра, супервизия на наетия персонал и осигуряване на транспорт за посещение на интегрираните услуги и за мобилна работа: Дейността осигурява управлението и организацията на Центъра за услуги за ранно детско развитие, както и дава информация относно това какви и колко супервизии ще бъдат осигурени за наетия персонал и как ще се осъществи транспорта за посещение на интегрираните услуги и за мобилна работа. Управлението и организацията на Центъра за услуги за ранно детско развитие ще се осъществява от 5-членен екип: ръководител, счетоводител, шофьор/поддръжка сграда, хигиенист и огняр. Работното помещение на първите 4 от тях ще се намира в построената и оборудвана нова сграда по Проекта за социално включване (ПСВ) в кв. Тева, а огнярът ще работи в сградата на бившия ДМСГД в гр. Перник, където ще се предоставят част от услугите за ранно детско развитие. Огнярът е изключително необходим за поддържане на отоплението в сградата на бившия ДМСГД, в който ще се предоставят услугите: "Ранна интервенция на уврежданията" и "Подкрепа за осигуряване на здравна детска консултация и дейности по превенция на заболяванията", където е необходимо отопление през зимата. Сградата на бившия ДМСГД се състои от 1 корпус на два етажа и сутерен. Конструкцията на сградата е монолитна масивна конструкция със стомано-бетонни плочи и стени от тухлена зидария. Топлозахранването на сградата се осъществява от централизирана топлоснабдителна система като основен топлоизтичник за обекта се използва съществуващото котелно. В него е разположен съществуващ нафтов котел окомплектован с горелка и разширителен съд. В сградата съществува система за централизирано снабдяване с битова гореща вода чрез бойлери, свързани с котелната инсталация и подпомогнати от слънчева инсталация. Поради тези причини е важно осигуряването на персонал, който да поддържа отоплението. Всички специалисти, с изключение на огняра, ще бъдат назначени на трудов договор за периода на предоставяне на услугите от 72 месеца, а само огнярът за 6 месеца на пълен работен ден в по-студените месеци от годината, за да поддържа отоплението в сградата. Ръководителят ще отговаря за цялостната комуникация с наетите служители за предоставяне на социалните услуги, ще води комуникация с доставчиците и следи стриктното изпълнение на договорите с външните изпълнители, ще наблюдава дали услугите се предоставят качествено и съгласно нормативните изисквания за предоставянето на социалните услуги, ще води комуникация с други външни лица - бъдещи потребители и/или заинтересовани страни - други институции като местни детски ясни/градини, училища, Агенция за социално подпомагане, Държавна агенция за закрила на детето, местни НПО в социалната сфера, органи на МВР, при необходимост, медии, кандидати за работа и други. Ръководителят ще отговаря за качеството и съблюдава стриктното изпълнение на методики за предоставяне на съответните социални услуги: Методическо ръководство за предоставяне на услугите за „Формиране и развитие на родителски умения“ и Семейно консултиране и подкрепа“; Методическо ръководство за предоставяне на услугите за „Ранна интервенция“ и „Индивидуална педагогическа подкрепа за деца с увреждания“. Счетоводителят/касиер/домакин ще отговаря за изготвянето на ведомости за заплати на служителите, наети за предоставянето на социалните услуги, ще завежда получените материали и консумативи и следи тяхното разходване, ще съставя и други първични и вторични счетоводни документи. Хигиенистът ще поддържа хигиената в помещенията, където се предоставят социалните услуги. Шофьорът ще осигурява транспорта на мобилните услуги и следи за поддръжката на автомобила и отчетните документи за разхода на гориво, поддръжката на сградите и други. Ръководителят на центъра ще води и комуникация с външния изпълнител, който ще предостави услугата по супервизия на персонала за предоставяне на услугите за ранно детско развитие и ще планира сесиите с оглед потребностите на служителите. 271 341.49 884 921.99
Предоставяне на услугата "Ранна интервенция на уврежданията": Целта на дейността е предотвратяване на изоставянето и/или институционализирането на деца с увреждания и изграждане на специални умения за отглеждане на децата с увреждания. Тази услуга ще бъде осъществена в нейната пълна съвкупност от дейности, тъй като в община Перник има родилно отделение. Дейностите в рамките на тази услуга се осъществяват от Центъра за ранна интервенция на уврежданията, находящ се в сградата на бившия ДМСГД в гр. Перник. Някои от тези дейности ще се осъществяват в Центъра, други – в родилните отделения и чрез мобилна работа/работа на терен. Целевата група са деца с увреждания и техните родители. Капацитетът на услугата е 45 деца + 75 родители. За предоставянето на услугата ще работят: 1 бр. педиатър, 2 бр. социален работник, 1 бр. логопед, 1 бр.рехабилитатор/кинезрапевт, 1 бр. психолог, 2 бр. медиатор. Ще бъдат закупени необходимите им дидактически и обучителни материали за 45 деца потребители. Услугата включва изпълнението на следните дейности: посещения на кинезитерапевт в отделенията за новородени в болниците, посещения в Центъра за ранна интервенция на уврежданията и редовни посещения на мобилен екип в домовете на семействата. Посещението на кинезитерапевта или друг специалист от Центъра за ранна интервенция на уврежданията при майката и детето в родилното отделение се прави възможно най-скоро в периода на престоя на майката в болницата след раждането. Специалистът запознава майката (родителите) с основните положения, свързани с грижата за нейното/тяхното бебе. Общият брой посещения е едно или две, в зависимост от продължителността на престоя в болницата на новороденото и неговата майка. Услугата ще бъде достъпна за всички родители на бебета и малки деца с увреждания. Предвижда се и дейност, свързана с посещения на майката или друг член на семейството, заедно с бебето, в Центъра за ранна интервенция на уврежданията два или три пъти седмично, за работа с кинезитерапевта или с друг специалист в областта на рехабилитацията с оглед увреждането и проблемите на детето. Работата включва индивидуални дейности за детето с участието на родителя и включването на детето в група от негови връстници – при достигането на определен етап от развитието (в съответствие с оценката на екипа на Центъра) детето се включва в група за арт терапия, психомоторни дейности и др. (ако е необходимо и по ориентация и мобилност, хипотерапия, която е изключително подходяща за деца с церебрална парализа, плуване). Тази дейност също така е свързана с консултиране (относно съществуващата мрежа от услуги и достъпната за родителите и за детето финансова подкрепа, консултация по проблеми, които възникват при ежедневната грижа за детето, родителските отговорности, семейните трудности, свързани с необходимостта от осигуряване на грижи за дете с увреждане и др.). Услугата следва да бъде достъпна за всички родители на бебета и малки деца с увреждания. Предвиждат се и редовни посещения на мобилен екип в домовете на семействата. Целта на тази дейност е мониторинг на грижите за децата и осигуряване на подкрепа за формиране и подобряване на уменията за грижа за децата. Тази дейност също така е свързана с предоставяне на консултация (относно съществуващата мрежа от услуги и достъпната за родителите и за детето финансова подкрепа, консултация по проблеми, които възникват при ежедневната грижа за детето, родителските отговорности, семейните трудности, свързани с необходимостта от осигуряване на грижи за дете с увреждане и др.). Дейността ще се предоставя в домовете на потребителите на услугата, затова наличието на мобилен екип е наложително. Услугата ще бъде достъпна за всички родители на бебета и малки деца с увреждания. Дейностите може да включват и наблюдение на процеса на интегриране на децата в детските градини, мониторинг на детското развитие и др. 373 476.12 60 472.19
Предоставяне на услугата "Индивидуална педагогическа подкрепа за деца с увреждания": Дейността включва предоставяне на социалната услуга "Индивидуална педагогическа подкрепа за деца с увреждания". Целта на услугата е подкрепа на деца с увреждания за успешна интеграция в първи клас в масовото училище. Целевата група са деца с увреждания, подлежащи на записване в първи клас. Услугата ще се предоставя в подходящи помещения в построената и обзаведена нова сграда по ПСВ в кв. Тева в община Перник, училища, детски градини, други социални услуги в общността, домовете на децата. Капацитетът на услугата е 30 деца. Дейността включва оценка на нуждите на децата от подкрепа. Децата ще получат помощ за усвояване на знанията и уменията, необходими за първи клас. Услугата ще включва и наблюдение на адаптирането на детето и неговото развитие през първата година в училище. По-специално дейността обхваща: оценка на нуждите на децата от подкрепа, индивидуална работа по няколко пъти седмично за оказване на помощ на децата при усвояването на знанията и уменията, необходими за първи клас, работа с родителите за развиване на умения за подкрепа на децата през учебната година, ако предстои децата да бъдат интегрирани в масово училище, освен индивидуалната работа с тях ще е необходима и групова работа, за да се запознаят децата със социалната среда и да им се помогне да изградят социални умения. Дейността се изпълнява от специален педагог, а при необходимост детето се насочва към Центъра за ранна интервенция на уврежданията за консултиране с други специалисти - психолог, логопед и други. Необходимите дидактически и обучителни материали за 30 деца потребители ще бъдат закупени и доставени чрез външен изпълнител. Основните задължения на специалния педагог са: проучване на целевата група, с която педагога ще работи, с оглед планиране, подготовка и успешно реализиране на дейността, използване на различни педагогически методи и похвати за събиране на информация и оценяване равнището на усвоеното знание от всяко насочено към услугата дете за адекватно планиране на педагогически намеси относно подготовката за първи клас; подготовка на план за дейността си и на индивидуални програми за работа с всяко дете на 5/6 години, съобразно увреждането, съдържащи следните тематични компоненти: развитие на комуникативни и комуникационни умения, умения за самостоятелна работа в клас и в къщи, умения за самостоятелно учене, работа в група, за решаване на проблеми, за критично и конструктивно мислене; осъществяване на взаимодействие с родителите на децата, бъдещите учители на децата и други; участие в разработването на индивидуални планове или на програми в детската градина или предучилищната група, където децата са интегрирани; провеждане на индивидуални занимания с деца с увреждане на 5/6 години с цел подготовка за успешно постъпване в първи клас – в дома на детето или в помещение за индивидуална работа; провеждане на групови занимания с деца с еднакъв тип увреждане на 5/6 годишна възраст; разработване на обучителни програми, обучителни и информационни материали, методики и други, консултации с родителите относно принципите на интегрираното обучение на деца със специални образователни потребности; подбор на учебни средства и материали и учебни помагала, подходящи за конкретната обучителна ситуация; обучение на родителите за прилагането на похвати за работа с детето с цел създаване у него на умения за самостоятелен живот и за самоподготовката на детето в къщи; посещение, заедно с децата и родителите на училище, с цел запознаване с началните учители и учебната среда; поддържане на индивидуални досиета на децата, с които работи; създаване и поддържане на индивидуално досие за всяко дете - потребител на услугата. 98 000.00 37 673.90
Предоставяне на услугите "Предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране на бъдещи и настоящи родители за формиране и развитие на родителски умения", "Семейно консултиране и подкрепа" и "Индивидуална и групова работа с деца и родители, включително с деца и родители, които не са от уязвими групи, с цел посещаване на детска градина": Дейността включва предоставяне на услугите "Предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране на бъдещи и настоящи родители за формиране и развитие на родителски умения", "Семейно консултиране и подкрепа" и "Индивидуална и групова работа с деца и родители, включително с деца и родители, които не са от уязвими групи, с цел посещаване на детска градина" чрез Семейно-консултативен център. Целта на дейността е подкрепа на семействата в грижата за децата, справяне със семейни проблеми, създаване и развитие на умения и ресурси за пълноценно социално включване и реализация. Капацитетът на услугата е 300 семейства. Предоставянето на услугата ще спомогне за увеличаване на възможностите за социална интеграция на рисковите групи чрез развитие на социални умения – общуване, изготвяне на семейния бюджет, търсене на работа, родителски умения; улесняване на достъпа на уязвимите групи до различни услуги и институции; засилване на мотивацията сред общностите във висок риск в областта на семейното планиране чрез предоставяне на информация по въпроси като репродуктивното здраве, методите на контрацепция, болестите, предавани по полов път, адресиране на проблемите на насилието и неглижирането на деца. Целевата група на услугата са уязвими семейства, младежи от високо рискови общности, родители на деца с увреждания, родители, които не полагат достатъчна грижа за децата си, неглижирани деца и/или деца – жертви на насилие. Капацитетът на услугата е 300 семейства годишно. Персоналът, който ще я осъществява е 1 бр. психолог, 2 бр. социален работник, 1 бр. медиатор, педиатър, медицинска сестра,. За провеждането на дейността са необходими материали: обучителни материали, детски храни, консумативи и др. за минимум 300 семейства, които ще се доставят чрез външен изпълнител съгласно приложима процедура по ЗОП. Ще се проведат следните поддейности: Групови и индивидуални сесии за семейно планиране, групи за консултация и подкрепа на родители на деца от 3 до 7 г., консултиране и подкрепа (индивидуално или групово), консултация на деца, живеещи в рискова семейна среда, работа с деца, интегрирани в детски градини, с цел посещаване на детска градина, работа с родителите на децата, интегрирани в детски градини, с цел посещаване на детска градина, работа с останалите родители – организиране на срещи за преодоляване на предразсъдъците към новите деца, записани в детска градина, съвместна работа с всички родители на деца, посещаващи детска градина. Услугите ще се предоставят в детски ясли, детски градини, в построената и обзаведена нова сграда по ПСВ в кв. Тева и в домовете на семействата. Мобилната работа е особено важен елемент от дейността и голяма част от дейностите ще се извършват по този начин. 275 000.00 57 061.29
Предоставяне на услугата "Подкрепа за осигуряване на здравна детска консултация и дейности по превенция на заболяванията": Целта на услугата е да се осигури редовно наблюдение на здравното, физическото и психомоторното развитие на бебетата и децата и превенция на детската заболеваемост, смъртност, не полагане на достатъчна грижа в семейството и други рискове в ранна детска възраст. Основна целева група, която ще се възползва от предоставянето на услугата, са уязвими семейства и техните деца. В частност, услугата е насочена към родители на новородени и на малки деца, които са уязвими, изолирани и/или не са регистрирани при общопрактикуващ лекар или не го посещават. Капацитетът на услугата е 500 потребители. Услугата ще бъде предоставяна в специално оборудвана стая за измерване на височина и тегло, маса за преглед на бебета, стая за леки медицински процедури и др., в детски градини в гр. Перник, както и в подходящи помещения в сградата на бившия Дом за медико-социални грижи в гр. Перник. Ще бъдат осигурени и необходимите материали и консумативи. Потребителите, които ще се възползват от услугата са деца от уязвими групи или от групи, изложени на риск, а именно: общности с различен етнически произход, и по-конкретно ромската етническа група; безработни с бебета и малки деца; родители, получаващи социални помощи с бебета и малки деца; семейства, живеещи в лоши битови условия; семейства с ниско ниво на образование; деца от семейства без общопрактикуващ лекар или такива, чийто общопрактикуващ лекар не е педиатър; деца от семейства без здравна осигуровка; деца от семейства, в които не се полага достатъчна грижа за децата; всички деца с увреждания; деца със здравословни проблеми (тегло при раждане под нормата и др.) Дейността предвижда наблюдението на здравното, физическото и психомоторното развитие на бебетата и децата да се осъществява посредством редовно измерване на височината и теглото на детето, главата, гръдния кош, проверяване на здравното състояние, следене на графика за имунизации и прегледи. Предвижда ежемесечно през първата година, на тримесечие през втората година и на полугодие през третата година да се провеждат прегледи и диагностика на психомоторното развитие. Ще се провеждат консултации за смущения в храненето, при които ще се наблегне на насърчаване на кърменето, измерване на бебето с цел установяване на количеството кърма, което бебето приема при хранене и други, както и ще се проведе обучение по здравословно хранене, съответстващо на възрастта и индивидуалните нужди на детето. Предвижда се потребителите да получат консултации по отношение на съня, в частност информация по отношение на физико-психологичните страни на съня на бебетата, консултиране при проблеми със съня, водене на график на спане и др., както и обучение за масажи, упражнения, стимулация и основни грижи за бебето, практики за подобряване на здравето. По време на изпълнението на дейността родителите ще получат съдействие за регистрация при общопрактикуващ лекар. В резултат, редовното извършване на прегледи и консултации ще подпомогне предотвратяването на детски заболявания сред представителите на целевата група. Услугата може да има и мобилен аспект, т.е. ще се предоставя посредством посещения в домовете на родителите, работа в общността за превенция на заболяванията, информиране и консултиране. Основния персонал, ангажиран с предоставянето на здравни консултации и извършването на прегледи е следният: педиатър, медицинска сестра, стоматолог и медиатор. 51 964.00 12 035.00
Предоставяне на услугата "Допълнителна педагогическа подготовка за повишаване на училищната готовност на децата за равен старт в училище": Дейността е насочена към увеличаване на готовността на децата от целевата група и мотивацията им за равен старт с техните връстници при постъпването им в първи клас. Основна целева група са деца от уязвими семейства от затворени общности и деца с увреждания, на които предстои да постъпят в първи клас и по-конкретно: деца на 5, 6 или 7 годишна възраст (след завършване на предучилищната подготовка) от семейства от уязвими групи - уязвими етнически групи, по-специално ромската общност, получатели на социални помощи, безработни, семейства с три и повече деца, самотни родители; семейства, живеещи в отдалечени райони; деца, чийто майчин език не е български и които срещат затруднения при общуването на български език; родители на деца, посещаващи летни групи/училища. Предвижда се в изпълнение на дейността да бъдат създадени летни групи/училища, като целта е да се доразвият или да се съхранят придобитите когнитивни и социални умения на децата в предучилищното образование. Капацитетът на услугата е 30 потребителя годишно. Посещавайки лятно училище, децата ще имат възможност да доразвият или да съхранят придобитите когнитивни и социални умения преди да постъпят в училище. За периода на изпълнение на проекта ще се проведат две летни училища. В летните училища образователните елементи ще бъдат комбинирани с игри и дейности, обогатяващи познанията на децата за обкръжаващия свят. Летните училища ще благоприятстват за подобряване на предучилищната подготовка на децата и ще ги подпомогнат при преодоляване на затруднения в изучаването на български език като по този начин им осигурят възможност за равен старт в първи клас в смесени училища. Децата ще бъдат разделени на групи в зависимост от техните нужди. Групите ще играят игри, които ще бъдат съобразени с потребностите на представителите им. Ще се провеждат кратки екскурзии в гр. Перник и в околните градове и села, като заедно с децата ще бъдат включени и родителите като техни придружители. Предвижда се да се организират и провеждат състезания и викторини в края на всяко лятно училище. По време на изпълнението на дейността ще се провеждат ежемесечни срещи с родителите, като акцент при провеждането им ще бъде поставен върху мотивацията на родителите за равен старт на техните деца при постъпване в първи клас. Родителите ще бъдат включени във всички подготвителни дейности за провеждането на летните училища. Разходите за книгите и материалите за първи клас, които ще бъдат закупени, ще бъдат разделени с родителите, в противен случай ще бъде отчетена липса на интерес от страна на родителите. За децата, които ще посещават училищата се предвижда да бъде осигурена храна. Предвижда се да се създадат групи от деца от рисковите общности, като целта им е да се подпомогне преодоляването на изоставянето по отношение на придобиването на социални умения и свободното владеене на български език. Родителите също ще бъдат включени и информирани с цел поддържане на тяхната мотивация за записване на децата в училище. Летните училища ще се провеждат в училището, в което ще учи детето или в детска градина на територията на общината. Персоналът, които ще бъде ангажиран за изпълнението на дейността е следният: педагог и медиатор/помощник възпитател. 17 486.00 16 476.93

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).