Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Maritime and Fisheries Programme

Planning region: All

Description

The project proposal meets the targets set in the Priority Axis 2 "Reducing poverty and promoting social inclusion," and investment priority 3 "Improving access to services that are affordable, sustainable and high quality, including health and social services of general interest ' and also the  Operational Program "Development of Human Resources".
Provision of social services to persons with disabilities and adults with limitations or inability to self-service at home will support both the individuals themselves and dependent family members and will allow active participation in social and economic life of the community. Will contribute to preventing the institutionalization of persons with disabilities and the inclusion of a large group of people in real jobs.
The implementation of this project will create the necessary prerequisites for decentralization of hourly services in the home.
The analysis of the effects of the changing socio-economic environment in the municipality of Razlog during the crisis showed that the social status of people with disabilities is significantly reduced. 
The unemployment rate, structural changes in the economy and so on increased the social exclusion of this group of people and in many cases reduced the capabilities of their relatives to take adequate care of them. These findings lead to the conclusion that it is necessary to develop different type and scope of social services for people with disabilities in order to meet their specific needs.
The strategy for the implementation of project activities is oriented towards the high quality of services and create good sustainable practices and their replication in decentralized service provision.
The activities included in this project proposal are consistent with eligible activities as described in the Guidelines for Applicants and the identified needs of the potential users of the services

Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1. Организация и управление на проекта. : Подготовка на дейността: 1-ви месец Изпълнение на дейността: 2- ри месец Продължителност: 27 месеца Разходите са заложени в Раздел V. НЕПРЕКИ РАЗХОДИ на бюджета и включват: т.16.1 - Разходи за организация и управление Управлението е присъща дейност за всеки проект и съществено условие за успешното му изпълнение. Основна цел на тази дейност е да се гарантира ефективното и качествено осъществяване на проекта. В рамките на настоящия проект се предвижда сформирането на екип за управление, състоящ се от специалисти, които да обезпечат координираното, коректно и в пълен обхват изпълнение на планираните дейности, съобразно спецификата на проекта. Екипът за управление на проекта ще бъде съставен изцяло от служители и експерти на община Разлог и включва: - ръководител на проекта - 1; - координатор на проекта - 1 ; - счетоводител на проекта -1 ; - административен сътрудник -1. Екипът на проекта е съставен от специалисти с различна професионална квалификация, опит и образование, между които ще се разпределят отговорностите си за изпълнение на дейностите, така че да се гарантира максимална ефективност на разходваните време и ресурси. Конкретните ангажименти и обхватът на управленската отговорност ще бъдат детайлно разписани в договорите и длъжностните характеристики, които ще се подпишат при стартиране изпълнението на дейностите по Проекта. Предвижда се дейността да стартира първия месец 44 028.98 42 942.76
Дейност 2. Кандидатстване подбор и назначавана на домашните санитари и детегледачи за предоставяне на почасова социална услуга. Подaване за заявления, оценка и класиране на кандидат - потребителите на услугагата. : Поддейност 1 Изготвяне на Методика за целите на настощия проект. Начало на Изпълнение Поддейност 1 - 1 -ви месец Продължителност: 1 месец Разходите са заложени в Раздел III. РАЗХОДИ ЗА УСЛУГИ на бюджета и включват: т.12.1 - Разходи, произтичащи от договори за изработка/ услуга или договори за поръчка по реда на ЗЗД, неквалифицирани другаде. За разработването на Методика за целите на настощия проект в бюджета са предвидени разходи - ангажираност 50 часа общо и почасово заплащане - 40.20 лв. Разходите са съобразно Таблица за определяне на допустимите часови ставки - Приложение към насоките. Методиката ще бъде разработена, за да подпомогне постигането на целите на схемата,формулирани в Насоките за кандидатстване като гарантира равно третиране на желаещите да ползват услугите по проекта. Ще бъдат разработени детайлни правила и изисквания за комплекса от услуги, които ще се предоставят в Центъра, за да се гарантира тяхното качество и мултидисциплинарен подход. Поддейност 2 Кандидатстване подбор и назначавана на домашните санитари и детегледачи за предоставяне на почасова социална услуга Начало на Изпълнение Поддейност 2 - 2 -ри месец Продължителност: 27 месеца Чрез провеждане на конкурс за подбор и обучение на персонал на Звеното за услуги в домашна среда ще се създаде база данни /регистър на домашните санитари и детегледачи/, притежаващи знания и практически умения за качествено предоставяне на почасови услуги в социалното предприятие. Създаването на база данни /регистър на домашните санитари и детегледачи/, притежаващи знания и практически умения за качествено предоставяне на почасови услуги за лична помощ за комунално-битови дейности е процес, който включва подбор и обучение на персонал. По настоящия проект ще бъдат наемани безработни лица в трудоспособна възраст. Приоритетно ще се набират кандидати, обучени за предоставяне на подобен вид индивидуално ориентирани услуги. Един детегледач ще може да работи с 1 (един) потребител на услугата по настоящия проект. Един домашен санитар ще може да работи най-малко с един или повече потребители на услугата по настоящия проект, но в различно време. Поддейност 3 Подaване за заявления, оценка и класиране на кандидат - потребителите на услугагата. Начало на Изпълнение Поддейност 3 - 2 -ри месец Продължителност: 27 месеца Разходите са заложени в Раздел III. РАЗХОДИ ЗА УСЛУГИ на бюджета и включват: т.12.1 - Разходи, произтичащи от договори за изработка/ услуга или договори за поръчка по реда на ЗЗД, неквалифицирани другаде. Възнаграждения за извършване на оценки на индивидуалните потребности на кандидат-потребителите от служители на дирекция „Социално подпомагане”. Разходите са съобразно Таблица за определяне на допустимите часови ставки - Приложение към насоките. Възнагражденията са за служители на Дирекциия "Социално подпомагане" - 3 лица. със ангажираност 180 бр. часове общо и почасово заплащане - 12.50 лв. Осигурен достъп до кандидатстване за услугата на всяко лице от определната в Проекта целева група и обективна оценка на потребностите му.Възможност на всеки кандидат-потребител да заяви и участва при определянето на индивидуалния му месечен бюджет за ползване на услугата. Оценката на потребностите на желаещите да ползват услугата ще се извършва от по утвърдена методика за целите на настоящия проект, като по този начин ще бъде въведен допълнителен контролен механизъм за гарантиране на достъпа на действително нуждаещи се лица до услугите и от друга страна ще се гарантира приемственост в обслужването на лицата, които до момента ползват услугите „личен асистент” по „Нови алтернативи” след приключване на финансиранe през март 2016 г. .Проектът ще даде възможност да бъдат обхванати и лица, необхванати до момента от други програми и проекти, но отговарящи на целевата група на Проекта. Подборът на кандидатите ще бъде извършен при условията на недопускане на дискриминация, основана на пол, увреждане, възраст, етническа принадлежност и др. 4 260.00 4 470.50
Дейност 3. Обучение на домашните санитари и детегледачи: Подготовка на дейността: 1-ви месец (въвеждащо обучение) и 4-ти месец (надграждащо обучение) Изпълнение на дейността: 2 - ри месец (въвеждащо обучение) и 5-ти месец (надграждащо обучение) Продължителност: 5 месеца Обосновка на заложените разходи за конкретната дейност в Бюджета на проекта: Разходите са заложени в Раздел III. РАЗХОДИ ЗА УСЛУГИ на бюджета и включват: т.8.1 - Разходи за обучение на персонала за предоставяне на услугите Възнаграждения на служителите за провеждане на обучения на личните асистенти. (2 бр.обучители по единична цена 600,00 лв.). Разходите са заложени на максимално допустимата цена за обучение на персонала в размер на 10 лв. на лице на ден. В цената за включени всички необходими разходи за провеждане на обучението, в това число възнаграждението на обучителя и материали за обучението. Екипът за управление изготвя и представя списък с лицата, които следва да бъдат включени в обучение. При изготвянето на списъка екипът взема предвид изискването, че в обучителния курс могат да бъдат включени само тези лица, които не са преминали обучения по други проекти и програми за извършване на определената по настоящия проект дейност. За недопускане на двойно финансиране, екипът за управление обменя информация с териториалните поделения на Агенцията за социално подпомагане и Агенциата по заетостта, относно лицата, обучени за домашни санитари и детегледачи по национални програми или програми, финансирани от други източници и по друг ред. Екипът за управление организира обучението на одобрените домашни санитари и детегледачи, включени в списъка за участие в обучение по обучителна програма, утвърдена от Ръководителя на Проекта. Изготвят се присъствени форми за всяка група обучени домашни санитари и детегледачи, и на всяко лице се издава удостоверение. Успешно преминалите курса на обучение, както и тези, преминали предишни обучителни курсове, се включват в база данни на общината/регистър на домашните санитари и детегледачи/. За всеки домашен санитар или детегледач, включен в базата данни, се създава лично досие, което съдържа подадените от него документи. Подборът за пряко включване в предоставяне на почасовите услуги на домашните санитари и детегледачите ще се извършва от екипа за управление. Екипът ще организира срещи между потребители и одобрени домашни санитари и детегледачи, съобразно изразените предпочитания на потребителя и/или домашния санитар и/или детегледач. Резултатите от проведените срещи и изборът на конкретния потребител се отразяват в протокол, подписан от потребителя, избрания домашен санитар или детегледач и провеждащия срещата член на екипа за управление. Копия на протокола се съхраняват в досиетата на потребителя и на домашния санитар или детегледач. 1 200.00 1 130.00
Дейност 4. Предоставяне на почасова социална услуга за лична помощ и комунално - битови дейности : Подготовка на дейността: 1-ви - 4-ти месец Изпълнение на дейността: 5 - ти месец Продължителност: 23 месеца Обосновка на заложените разходи за конкретната дейност в Бюджета на проекта: Разходите са заложени в Раздел I. РАЗХОДИ ЗА ПЕРСОНАЛ на бюджета и включват:т. 1.1 Разходи за трудови възнаграждения и възнаграждения, определени по реда на ЗДСл на физическите лица предоставящи услуги за лична помощ на потребителите (например: личен асистент, социален асистент, домашен помощник и др.) в центъра, вкл. осигурителните вноски, начислени за сметка на осигурителя. Заложената часова ставка е определена на база минимална работна заплата от 01.07.2015 г. (380 лв. : 21 дни = 18. 095 : 8 часа = 2.26). Часовата ставка 2 .26 е умножена с коефициент 1.4, което представлява класа на служители с над 1 година професионален опит. Заложен брой детегледачи 10 бр. на 7 часа; домашни санитари 10 бр. на 7 часа и домашни санитари 10,5 бр. на 8 часа - общо 30,5 бр. Изпълнението на дейността ще осигури качествено предоставяне на почасовите услуги за лична помощ и комунално-битови дейности на потребителите на услугата с оглед пълно и гъвкаво задоволяване на потребностите им, съгласно целите на Проекта. Рисковете за здравето и безопасността на всяко от лицата, ангажирани в предоставянето и ползването на услугата да бъдат минимизирани на база оценка на риска. Социалната услуга ще се предоставя на потребители, живеещи в гр. Разлог и 6 населени места в общината, в продължение на 23 месеца. Предоставянето на почасови услуги в Звеното за услуги в домашна среда стартира за всеки потребител, считано от датата, регламентирана в Договора за предоставяне на социалната услуга. Договорът се сключва между Ръководителя на проекта и потребителя и/или негов законен представител. Услугата ще се предоставя съгласно Методика за предоставяне на социалната услуга, разработена специално за този проект. В момента Община Разлог изпълнява проект "Нови възможности за грижа", финансиран по Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" 2014-2020 г., в рамките на който са обхванати 26 лица, от който желаещи да ползват услугата са 96 и 90 за работа в дейността като лични асистенти.Към момента включените ползватели на услугата са 26, които се обслужват от 26 лични асистенти. В дейността е предвидено Лицата от целевата група, които са подали заявления за услуги по „Нови алтернативи”, направена им е оценка, но поради недостиг на финансов ресурс не получават услуги, следва да подадат ново заявление за включване в услугите по ”Независим живот” и да им се направи нова оценка на нуждите, предвид интегрирания и иновативен характер на услугите. Потребители на услуги по процедура „Нови алтернативи”, които попадат в целевите група, и ползват услуги по тази процедура ще бъдат включени в дейностите на „Независим живот” след приключване на процедура „Нови алтернативи” за целта през м. март 2016 г., след приключване предоставянето на услугите по „Нови алтернативи”, трябва да се направи нова оценка на потребностите на ползвателите. 407 796.55 389 103.53
Дейност 5. Осигуряване на достъп до здравни услуги, психологическа и мотивационна подкрепа за потребителите на услуги както и консултиране и супервизия на персонала предоставящ социалната услуга.: Подготовка на дейността: 1 -ви - 4-ти месец Изпълнение на дейността: 5 - ти месец Продължителност: 23 месеца Разходите са заложени в Раздел I. РАЗХОДИ ЗА ПЕРСОНАЛ на бюджета и включват: т.1.2 Разходи за трудови възнаграждения и възнаграждения, определени по реда на ЗДСл на физическите лица наети в центъра, необходими за цялостното му функциониране, управление и предоставянето на услугите, вкл. осигурителните вноски, начислени за сметка на осигурителя, съгласно националното законодателство и при спазване на раздел III т. 1, раздел V т. 1 и раздел VI от Методологията за регламентиране на възнагражденията по ОП РЧР 2014-2020. Раздел II. РАЗХОДИ ЗА МАТЕРИАЛНИ АКТИВИ в на бюджета и включват: т. 4.1 Разходи за материали и консумативи. Основна цел на дейността е да се предоставят интегрирани услуги за хора в невъзможност за самообслужване и за хора на 65 г. възраст, като ще се съчетават комплексни действия в посока осигуряване на дългосрочна грижа, както социални така и здравни услуги в общността или в домашна среда. Услугите се базират на индивидуалните потребности на лицето с увреждания и да подпомагат неговата интеграция.В резултат на изпълнение на дейностите ще се подобри качеството на живот на възрастните и лицата с увреждания чрез създаване на условия и подкрепа за ефективно упражняване правото им на независим живот и социално включване, при зачитане на правото им на личен избор, съобразен с техните възможности и специфични потребности.Ще бъде оказана мотивационна и/или психологическа подкрепа за потребителите на услугите, според тяхната индивидуална потребност.Ще бъде оказана мотивационна и/или психологическа подкрепа за потребителите и на персонала, предоставящ услугите, според тяхната потребност. След индивидуална оценка на потребностите и възникване на кризисна ситуация, Дирекция "Социално подпомагане" със Заповед ще разрешава ползване на психологическа или мотивационна подкрепа ще издава заповеди за ползване на психологическа и/или мотивационна подкрепа в Център за социална рехалибитация и интеграция – гр. Разлог. Психологическата подкрепа се осъществява на базата на оценка на потребностите и индивидуалния план за грижа на потребителя, които са разработени и се актуализират на всеки 6 месеца. За предоставянето на психологическа подкрепа не са необходими финансови средства по проекта. В рамките на предоставяне на социалната услуга по проекта ще бъдат проведени 2 групови супервизии на домашните санитари и детегледачи. Супервизията е насочена към подобряване на директната работа домашните санитари и детегледачи и осигуряване на професионална подкрепа. В бюджета са заложени разходи за: възнаграждения на служителите на ДСП за извършване на супервизия и контрол на услугата. Изпълнението на дейностите по проекта ще бъдат фокусирани към нуждите на отделния човек, заявил желание да ползва услуги по този проект, ще бъдат оценени неговите индивидуални потребности – социални и здравни, а предоставяните услуги ще са ориентирани към потребителя и подобряване качеството му на живот в общността. Възрастните хора и лицата с увреждания ще имат гарантирана възможност да им бъде указана медицинска помощ и достъп до дългосрочна здравна грижа. Според специфичните потребности на лицето в неравностойно положение са: - Придружаване на лице до или в лечебно заведение; манипулации, които могат да бъдат извършени извънлечебно заведение - Осигуряване на достъп до здравни услуги - придружаване до личен лекар или лекар специалист - Поддържане на връзка с личния лекар на потребителя - Предоставянена съвети за хигиена и хранене - Измерване на витални показатели (кръчно налягане; пулс; телесна температура) - мотивационна и/или психологическа подкрепа за потребителите на услугите 23 125.60 22 776.26
Дейност 6. Оборудване и обзавеждане на помещение и организиране на специализиран офис и приемна на проекта. : Подготовка на дейността: 1-ви месец Изпълнение на дейността: 2- ри месец Продължителност: 2 месеца Разходите са заложени в Раздел II. РАЗХОДИ ЗА МАТЕРИАЛНИ АКТИВИ на бюджета и включват: т. 5.1 Разходи за обзавеждане и оборудване на помещенията в Центровете Основна цел на доставчикът да разполага със свой постоянен офис - приемна, който е добре оборудван и достъпен за хора в неравностойно положение, предлага сигурна работна среда, както и място за провеждане на поверителни разговори, тематични срещи, инструктажи на заетите, възможност за обратна връзка с потребителите на услугата. Подготовка на техническите задания за избор на външни изпълнители, които да реализират конкретни дейности по оборудване и обзавеждане на помещението, определено за офис и приемна на проекта; Избор на външен изпълнител за доставка и монтаж на офис оборудване, подробно описано в техническа спецификация на проекта, сключване на договор и изпълнение; Избор на външен изпълнител за доставка и монтаж на офис обзавеждане, подробно описано в техническа спецификация на проекта, сключване на договор и изпълнение; Организиране на специализирания офис /приемна по проекта/: оборудване на помещението с 1 бр. метални шкафове за съхранение на документи, 4 бр. работни столове, 2 бр. компютърна конфигурация и скенер. 3 388.43 3 305.92
Дейност 7. Информация и публичност.: Подготовка на дейността: 1 месец (период за подготовка и обявяване на процедура за изпълнител) Изпълнение на дейността: 1-27 месец Продължителност: 27 месеца Обосновка на заложените разходи за конкретната дейност в Бюджета на проекта: Разходите са заложени в Раздел III. РАЗХОДИ ЗА УСЛУГИ на бюджета и включват: т. 13.1 Разходи за осигуряване на публичност Основна цел на дейността е да се запознаят всички заинтересовани лица и организации с целите и заложените в Проекта дейности, както и сроковете за изпълнението им. Да се запознаят всички заинтересовани лица и организации с резултатите от извършените в рамките на Проекта дейности, както и с анализите на добрите практики и проблемите, свързани с изпълнението му. За популяризиране на проектната инициатива, дейностите, начините за участие в проекта и социалния ефект от неговото осъществяване ще бъде организирана и проведена общинска информационна кампания. Всички информационни материали ще бъдат изготвени съобразно изискванията и регламентите за визуализация на Европейския съюз. Информационната кампания ще се провежда в съответствие с определените етапи за набиране на потребители, домашни санитари и детегледачи. Разработване и разпространение на информационни и рекламни материали от екипа. Популяризиране чрез местните и регионални медии за стартирането и реализацията на Проекта. Начална и Заключителна конференция за представяне на резултатите и информиране на обществеността. Всички документи и материали, разработвани по проекта ще бъдат визуализирани в съответствие с изискванията. 4 796.92 4 598.18

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).