Организация и управление на проекта : В рамките на дейността ще се извършват дейности, необходими за успешното изпълнение на проекта, наблюдение на напредъка на дейностите по реализирането му, осъществяване на координацията, грижа за постигане на ключовите резултати в рамките на наличните ресурси, определяне на възможности и рискове, изпълнение на препоръки от контролни органи и ръководство на МВР и оказване на съдействие на външните изпълнители, както и докладване на напредъка пред ОтО.
Предвижда се създаване на работни екипи и Звено за изпълнение на проекта.
Работата ще се ръководи от изискванията на Системите за управление и контрол по ФВС и нормативните документи. Представители на звено за изпълнение на проекта ще участват в дейности, организирани от ОтО, ще докладват регулярно на ОтО за напредъка по проекта и, при необходимост, за възникнали трудности.
Управлението на проекта ще има за цел постигането на желаните и устойчиви крайни резултати в необходимия срок, в рамките на планирания бюджет и в съответствие със изискванията на фонд "Вътрешна сигурност". Проектът ще се осъществява при специфични условия като ограниченост на време, средства, човешки и други ресурси. Ще се спазват функциите на управление - планиране, изпълнение (организиране, координиране и мотивиране) и контрол. Ще се приложи подходът на вътрешен мониторинг и оценка. Това е мощен инструмент за обективно наблюдение, анализиране и оценка дали съответните дейности се развиват съобразно набелязания график и съдържание, и дали се постигат предварително набелязаните резултати и индикатори за успех. През етапа на мониторинг, оценка и отчетност ще се извършва вътрешен мониторинг и оценка, както на текущото, така и на цялостното и оценка на постигнатите междинни резултати.
Екипът за управление на проекта ще приеме:
- Актуализиран работен/времеви график на проекта;
- Оценка на приемливи нива на риска и актуализирани мерки за предотвратяването му;
- Сценарии за провеждане на пресконференциите /начална и заключителна/;
- Актуализирани сценарии за провеждане на тренировките по сиренните системи и системата за ранно предупреждение на органите на изпълнителната власт ;
- Работни проекти за изграждане на сиренна система на територията на Ст. Загора и Гълъбово;
- Актуализирани тематични планове за провеждане на обученията и съпътстващи материали /присъствен лист, шаблон на сертификат, обучителни материали и др./;
- Методика за провеждане на тестовите изпитания на системите и интегрирането им към НСРПО;
- Изготвен Механизъм за улесняване на защитата на критичната инфраструктура от държавите членки във всички сектори на икономиката;
- Липса на припокриване с дейностите от вече сключените договори по Националната програма на България за подпомагане от фонд „Вътрешна сигурност“ за периода от 2014 до 2020 г. или други проекти, финансирани от ЕС или други национални източници.
Екипът за изпълнение ще:
- дава становища по възникнали технически проблеми;
- следи за изпълнението на техническите изисквания на работните проекти;
- извършва проверки на физическото изпълнение и проверки на място като изготвя съответните документи;
- предоставя констатации относно евентуални пропуски и/или неточности в изпълнението и изготвя препоръки със срокове за отстраняването им;
- участва в работни срещи с Изпълнителите, предлага да бъдат изисквани писмени обосновки, допълнителни доказателства и информация относно всички факти и обстоятелства, свързани с изпълнение на договора/ите;
- прави предложения относно Методика за провеждане на тестовите изпитания на системите и интегрирането им към НСРПО;
- участва в тестовите изпитания и приемането на дейността;
- участва в планираните тренировки и обучения.
- участва в подготовката на междинните и окончателен доклади.
|
90 318.11
|
2 014.51
|
Изграждане система за ранно предупреждение и оповестяване на населението (сиренна система) и обектите от критичната инфраструктура на територията на градовете Ст. Загора и Гълъбово : Дейността включва: Процедура за избор на изпълнител, проектиране и пълен инженеринг.
Ще бъдат изградени две сиренни системи на територията на двата града, като се включат и обектите от критичната инфраструктура в границите на ЗРП (Застроителен и регулационен план). Дейността ще разшири обхвата на системата за ранно предупреждение и оповестяване чрез проектиране и изграждане на сиренна система за населението в обект/и и/или населени места с обекти от ЕКИ. Системата ще бъде въведена в експлоатация.
След доставка на оборудването ще се оформят Приемно-предавателни протоколи. Ключовите вксперти в изпълнителния екип на проекта ще контролират доставката, монтажа, инсталациите и спазването на техническите изисквания за експлоатация, както и други технически параметри като защитно заземление, мълниезащита и други.
Тестовите изпитания ще се проведат по предварително одобрена от звено за изпълнение на проекта Методика за проверка на функционалните възможности и интегрирането на двете сиренни системи към НСРПО. Ключовите експерти ще участват в тестовите изпитания. Резултатите от тази дейност ще бъдат доказани с Дейност 3, а именно провеждането на 4 броя тренировки по сиренните системи.
При изпълнение на Дейност 2 екипите за управление и изпълнение на проекта ще ползват добрия опит от проекта за изграждане на сиренна система в ЗНЗМ - Зона за неотложни защитни мерки /0-30 километровата зона/ на АЕЦ Козлодуй.
Липса на припокриване с дейностите от вече сключените договори по Националната програма на България за подпомагане от фонд „Вътрешна сигурност“ за периода от 2014 до 2020 г. или други проекти, финансирани от ЕС или други национални източници. |
2 737 985.81
|
2 737 744.80
|
Провеждане на тренировки на сиренните системи в градовете Ст. Загора и Гълъбово и на НСРПО: Дейността включва:
- Създаване на организация за провеждане на тренировките:
- Актуализиране на сценариите за тренировките;
- Информиране на местните органи на изпълнителната власт и населението за датата и часа на тренировката;
- Съобщение в местните медии за предстоящите тренировки;
- Обучение на оперативните дежурни за тренировките.
- Провеждане на тренировките;
- Генериране на рапорт от системите;
- Изготвяне на доклад за резултатите от тренировката.
- Липса на припокриване с дейностите от вече сключените договори по Националната програма на България за подпомагане от фонд „Вътрешна сигурност“ за периода от 2014 до 2020 г. или други проекти, финансирани от ЕС или други национални източници. |
301.99
|
0.00
|
Провеждане на обучение на служителите, които ще ползват и работят със сиренната система : Обучителните курсове са предназначени за трите роли при експлоатация на сиренната система: оператор, администратор и специалист техническа поддръжка. Ще бъдат обучени служители от структурите на ГДПБЗН, ДКИС, както и от общинските администрации на Ст. Загора и Гълъбово.
Ще бъде актуализирана обучителната програма – теми, хорариум на часовете, брой курсове, брой участници във всеки курс според ролите, които ще изпълняват при експлоатацията на сиренната система. Ще се подготви формуляр на сертификат за преминат курс на обучение с изискуемите реквизити на фонд "Вътрешна сигурност". Ще се определят изискванията към обучителните материали, както и начина за проверка на придобитите знания (тест или дискусия).
Част от лекциите по обучението ще се изнесат от служители на ДКИС (сектор СРПО), а друга - от избрания изпълнител по Дейност 2. Обучителните материали ще бъдат разработени от избрания изпълнител по Дейност 2 и за негова сметка.
В края на обучението или на информационния ден/заключителна конференция ще се връчат сертификати на обучените.
Липса на припокриване с дейностите от вече сключените договори по Националната програма на България за подпомагане от фонд „Вътрешна сигурност“ за периода от 2014 до 2020 г. или други проекти, финансирани от ЕС или други национални източници. |
240.00
|
0.00
|
Информираност и публичност : Дейността е съобразена с изискванията за информираност и публичност съгласно чл.2 от Делегиран регламент (ЕС) № 1048/2014 и Регламент за изпълнение (ЕС) № 1049/2014 на Комисията и включва организиране и провеждане на две публични събития - начална пресконференция за представяне на проекта и информационен ден/заключителна конференция, които предварително ще бъдат анонсирани по подходящ начин чрез разпространяване на прес съобщения до средствата за масово осведомяване.
На тези събития ще бъдат поканени представители на местната власт, гражданското общество, целевите групи, медиите и други. Предварителна информация за събитията ще бъде публикувана и на интернет страницата на ДКИС. Информационният ден ще се проведе в края на проекта и ще включва и заключителна конференция. На информационния ден/заключителната конференция ще се информира обществеността за функциите на НСРПО, необходимостта от ранно предупреждение и оповестяване, както и важността на защитата на обектите от критичната инфраструктура; популяризиране на проекта и ФВС, както и трайното въздействие на резултатите му върху населението на двата града. Постигнатите основна цел и специфични цели ще бъдат представени по адекватен и атрактивен начин пред цялото общество, както и ще бъде осигурена публичност сред различните целеви групи на постигнатите резултати по проекта.
Ще бъде осъществено и следното:
- на сайта на МВР ще се публикуват съобщения за двете публични събития, както и информация за тренировките, които ще се проведат;
- публикуване на две статии за проекта и очакваните резултати във вестниците "Старозагорски новини" и "Ст. Загора Новините днес", както и на съобщения за тренировките в местните медии;
- Съобщения за проекта, публични събития и тренировките в медиите.
За да се информира обществеността за приноса на ЕС и държавата за реализацията на проекта се предвижда изработване и поставяне на входа на РДПБЗН Ст. Загора и на РСПБЗН Гълъбово на постоянна информационна табела на видно място, както и други информационни и рекламни материали за популяризиране на проекта и неговото финансиране. |
46 179.20
|
32 778.80
|
Доставка на разширителни модули за интеграция на изградени ЛСО към НСРПО с цел защита на обектите от ЕКИ: Възможностите за интегриране на Локалните системи за оповестяване (ЛСО) на обектите от ЕКИ за Областен контролен възел (ОКВ) София и ОКВ Пловдив са изчерпани и се нуждаят от разширение.
Съгласно националното законодателство собствениците и ползвателите, осъществяващи дейност в обекти, която представлява опасност за възникване на бедствие, изграждат и поддържат ЛСО за осигуряване на ранно предупреждение на персонала, компетентните органи и на населението, като същата ЛСО се интегрира към НСРПО (чл.35 от Закона за защита при бедствия).
С увеличаването на обектите от ЕКИ, интегрирани към националната система се увеличава и % на населението с възможност за оповестяване.
Основната цел на проекта е усъвършенстване и повишаване защитеността на критичната инфраструктура.
С изпълнението на дейността се създава възможност за изпълнение на националното законодателство и спазване на европейските изисквания за защита на критичната инфраструктура (ЗКИ), както и укрепване на административния и оперативния капацитет на национално ниво за защита на стратегически обекти, част от критичната инфраструктура във всички сектори на икономическата дейност и подобрена координация, сътрудничество, обмен и разпространение на ноу-хау и опит в рамките на Съюза. |
33 635.80
|
33 516.00
|