Дейност 1. Организация и управление на проекта - Компонент 1 и Компонент 2: Целта е да се създадат предпоставки за ефективно и ефикасно управление на средствата от програмата, с цел гарантиране на ефективен контрол по изпълнение на дейностите, контрол по подготовка на отчетните документи и процедурите за избор на външни изпълнители. Екипът за управление на проекта ще се състои от ръководител, координатор и счетоводител.
Екипът по проекта ще провежда регулярни срещи, на които ще се обсъжда напредъка на проекта, текущи задачи и възникнали проблеми. По време на първата среща на екипа в началото на проекта ще се установи процедура за вътрешен мониторинг, отчетност по проекта и механизми за добра координация между членовете на екипа по реализирането на различните дейности, ще се приемат стандартни документи за месечни отчети, които ще се попълват от всеки едни член на екипа.
При възникване на проблеми или отклонение по дейностите от предвиденото в проекта, екипа ще взима управленски решения, които да осигурят максимално ефективно изпълнение на проекта и постигане на максимален ефект върху целевите групи. Съгласно изискванията на ПМС160/01.07.2016 г. ще се проведат необходимия брой процедури за избор на доставчици и на изпълнители на отделните услуги и доставки, заложени в проектните дейности. Екипът по проекта ще отговаря, както за контрола по изпълнение на дейностите, така и за точното и своевременно отчитане на проекта. |
27 660.00
|
26 330.23
|
Дейност 2. Информация и комуникация - Компонент 1 и Компонент 2: Целта на дейността е да се популяризира финансовата помощ на ЕС, като се предостави информация за целите, дейностите и очакваните резултати от проекта да достигне до представителите на целевата група и широк кръг от заинтересовани лица.
В рамките на тази дейност е предвидено:
- брошура, популяризираща услугите, предлагани по проекта ;
- информация за проекта, качена на интернет страница на БАРИС. На страницата регулярно ще се качва информация за хода на проекта, предстоящите за изпълнение дейности и конкурси;
- информационна табела – 1 бр., отразяваща финансовата помощ на ЕС, поставена пред ЦСРИ „Актив“;
- стикери, отразяващи финансовата подкрепа на ЕС, които ще се поставят върху закупеното по проекта оборудване - 160 бр..
Дейността предвижда популяризирането на дейностите от проекта и информиране на широката общественост и заинтересованите структури за предстоящите дейности и услуги. Дейността е заложена в проекта съгласно изискванията на програмата . |
1 360.00
|
1 491.97
|
Дейност 3. Осигуряване на необходимите ресурси за функционирането на ЦСРИ „Актив“ - Компонент 2: ЦСРИ „Актив“ е ситуиран в гр. София, ж.к Младост 3, ул. Свето преображение No.20, в сградата на ДКЦ 25 и функционира от 2012 г. В ЦСРИ се осигурява безпрепятствен достъп в съответствие с нормативните изисквания за достъпна среда за населението, включително за хора с увреждания. Местоположението и организацията на дейността на ЦСРИ е съобразена със стандарта за предоставяне на тази социална услуга.
През последната година, центърът функционира с ограничен персонал от 1 рехабилитатор и работи с ограничен кръг хора с двигателни увреждания. В рамките на проекта е предвидено да разшири кръга от предлаганите услуги, като включи ерготерапия, социална рехабилитация и различни видове терапии и за да функционира ефективно е необходимо да се осигури персонал, транспорт за потребителите и оборудване.
1. Персонал: Центърът ще предоставя комплекс от услуги в рамките на 14 месеца. За целта е необходимо наемането на персонал на трудови и граждански договори, които ще предоставят здравни, социални и други услуги на потребителите, според техните специфични нужди и проблеми и въз основа на изготвената индивидуална социална оценка.
Екипът на Центъра ще включва експерти, които имат различен профил на компетентност - социално, медицинско, здравно, педагогическо образование, както и други форми на професионална квалификация, за да се гарантира интегрирания подход при предоставянето на услугите.
o Ръководител на Центъра – 1 лице;
o Експерт предоставящ психологически консултации– 1 лице;
o Рехабилитатор – 1 лице;
o Масажист – 1 лице;
o Социален работник – 1 лице;
o Инструктори за спортните занимания – 3 лица;
o Ерготерапевт – 1 лице;
o Консултант «Социално включване» – 1 лице
2.Наемане на специализиран транспорт за транспортиране на целевата група, а именно за хора с увреждания до Центъра. Основният проблем с който се сблъскват хората с двигателни увреждания и поради който остават изолирани и с ограничени възможности за трудова реализация е архитектурните бариери – липсва достъп до конкретни обществени места и недостъпен обществен транспорт. За да могат да посещават безпроблемно ЦСРИ е необходимо да се осигури специализиран транспорт за тези лица.
Транспортното средство ще се използва съобразно разработен от екипа на проекта и ръководителя на Центъра график.
3. Закупуване на оборудване, необходимо за предоставяне на услугите от Центъра
С цел предоставянето на ефективни услуги и във връзка с разширяване обхвата на предлаганите от центъра услуги е необходимо закупуването на оборудване за рехабилитация за Центъра. Необходимостта от това оборудване е установена от натрупания опит на екипа на БАРИС за предоставянето на услуги за хора с двигателни увреждания и стремежът им да повишават качеството на тези услуги и ефектът върху целевите групи. Доставчикът на оборудване ще бъде избран съобразно изискванията на ЗУСЕСФ и ПМС 160. Необходимото оборудване включва:
1. Апарат за магнито-терапия - Нискочестотната импулсна магнитотерапия се прилага особено успешно при профилактика на следните заболявания: ревматизъм, паркинсон – при повечето пациенти преминали курс на магнитотерапия намаляват ограниченията при ходене и се увеличава способността за концентрация, депресия, артроза и всички видове болки, без значение от произхода им, се облекчават от магнитно поле. То въздейства на вегетативната нервна система, която пренася усещането за болката и по този начин болката намалява. Магнитотерапията намалява болките и ограничава процесите на деструкция на хрущялната тъкан. -
2. Апарат за средночестотен ток - Терапевтичните ефекти от използването на интерферентен ток са свързани с неговото физиологично действие върху тялото. стимулира регенерацията на периферните нерви, подобрява функционалното състояние на нервно-мускулния апарат и ускорява зарастването на костите (калусобразуването и остеогенезата).
3. Масажна кушетка за масажи и рехабилитационни дейности |
38 100.00
|
43 668.08
|
Дейност 4. Подбор на потребители, които ще ползват услугите предоставяни по проекта и оценка на нуждите им - Компонент 2: След старта на проекта екипът на БАРИС ще разпространи информация сред местната общност за услугите, които ще се предоставят от организацията и условията на които трябва да отговарят потребителите на услугите.Това ще стане посредством листовки и информация, качена на интернет сайта на организацията и други сайтове на партньори на БАРИС.Социалният работник с помощта на консултант-психолог, наети по проекта,ще извърши индивидуална социална оценка въз основа на подаденото заявление, приложените документи и по методика, разработена за екипа на БАРИС. Оценката на потребностите от социални услуги включва кратка история на лицето и описание на: общото физическо и психическо състояние на лицето, образователно ниво/степен, способност за справяне с ежедневни дейности и домашни задачи,социална активност и интереси, взаимоотношения със семейството, други социални контакти, битови условия на живот, изисквания за медикаментозно лечение и диети, други потребности свързани със специфични състояния,безопасност и рискове. Резултатите от оценката се отразяват в доклад-предложение за подходящите социални услуги.На основание изготвена процедура за класиране на кандидат - потребителите, оценката на потребностите и приложени документи, назначената комисия от Ръководителя на Центъра извършва подбор и класиране на потребителите. Класирането на кандидатите ще се извърши на база оценката на нуждите, като кандидатите се подреждат в списък по низходящ ред на събраните точки. Първите 30 от тях се определят за участие в проекта. Задължителни критерии за подбор:
1. Доход - Той е елемент от оценката на потребностите на кандидата, дотолкова доколкото лицата с по- нисък доход имат по-малка възможност да задоволят нуждата си от подобен вид услуги чрез други източници. Количественото оценяване на размера на месечния доход се извършва въз основа на подадената от кандидат-потребителя декларация за личен доход .
Количественото изражение по критерий месечен доход може да варира от 0 до 4 точки. Детайлна методика за оценка по този критерии ще бъде разработена от ръководителя на центъра .
2. Социална среда и интереси - При остойностяването на оценката на потребностите по този показател се присъждат точки само по критерий “Близки”. Под близки се разбират деца, родители/попечител, съпруг/а или лице, с което се съжителства на семейни начала: Ако кандидат-потребителят има семейство или близки, с които живее в жилището и той получава подкрепа от тях – присъждат се 2 точки; Ако кандидат-потребителят има семейство или близки, с които живее в жилището, но не получава подкрепа от тях - присъжда се 1 точка; Ако няма близки и/или живее сам – присъждат се 3 точки.
3. Медико-социално състояние - Общата стойност по критерий „Медико-социално състояние” е сбор от точките, присъдени за: Двигателни функции; Комуникация; Умствени функции; Дейности от ежедневния живот; Домашни задачи; Социална активност. Колкото по- висока е оценката по този критерий, толкова кандидатът е по- затруднен и зависим от чужда помощ при осъществяване на ежедневната си дейност и необходимостта от предоставяне на социални услуги.
4. Допълнителни критерии за подбор (използват се само при равен резултат от Оценката на нуждите): Баланс по пол. Дава се предимство на лицата с пол,който е по-малко представен сред класиралите се.
5. Оценка на нуждите и изготвяне на индивидуални планове за работа с потребителите на услугите - ще се изготви от екип от психолог и рехабилитатор след предварително обсъждане и след дискусия с лицето,за което се съставя.Индивидуалният план е адаптиран за всеки потребител и осъществяването му изисква съобразяване с личните нужди на възрастния човек с увреждане, неговия личен ритъм и възможности.Изпълнението на индивидуалния план се оценява от работния екип на всеки 6 месеца и при необходимост се актуализира.За всеки един от потребителите ще се изготви график за посещение на Центъра и включването му в услугите по компонент 1,който ще бъде съобразен с индивидуалните му потребности. |
9 000.00
|
7 317.30
|
Дейност 5. Предоставяне на интегрирани здравно-социални услуги чрез Център за социална рехабилитация и интеграция „Актив“ - Компонент 2: ЦСРИ "Актив" функционира при спазване критериите и стандартите за социални услуги за възрастни. При реализацията на проекта ще се следят и спазват следните отделни компоненти:изисквания за местоположение и материална база; изисквания за здравни грижи; изисквания за образователни услуги и информация;изисквания за организация за свободно време и лични контакти на потребителите; изисквания за обслужващ персонал.
Услугите ще са съобразени с индивидуалните потребности на всеки потребител. Те ще обхващат:
Рехабилитационни дейности - предназначена за подпомагане на хора, които още не са преодолели пост травматичния стрес и все още не са придобили умения за самостоятелност в новото си състояние настъпило след травмата или заболяването предизвикало дефицита.Рехабилитацията се осъществява се от екип от рехабилитатор и ерготерапевт и включва:възстановяване или подобряване на засегнатите двигателни и др. функции; говорна и зрителна терапия за възстановяване или подобряване на засегнатите функции; подобряване и стабилизиране на двигателния апарат и за по-висока степен на самообслужване; развиване и подобряване на фината моторика;трениране на загубените или увредените физически, психически и когнитивни функции и др. Индивидуални занимания за подобряване на финнатамоторика под ръководството на рехабилитатор, ерготерапевти и процедури в клетката на Роше, както и масажи.
Лечебна физкултура и спорт-целта на тази услуга е хора с увреждания, които дълго време са били в състояние на изолация и принудително бездействие да изпълняват комплекс от упражнения за подобряване на двигателната им кондиция под ръководството на старши рехабилитатор като формата на тези групи предполага и развитието на нови социални контакти, което от своя страна ще подобри комуникационните им умения, които намаляват драстично в условията на принудителна изолация в дома. В резултат бенефициентите ще бъдат приведени в състояние в което те могат да преминат към активен спорт. Експертите ще препоръчат спорт на всеки индивидуално, съобразно уврежданията и потребностите му.Услугата включва: занимания с мед. рехабилитация в групи по лечебна физкултура, ерготерапия и спортни занимания по колоездене, шахмат, тенис на маса. Екипът включва:рехабилитатор,ерготерапевт,масажист.
Социална рехабилитация и терапии - необходима за тяхната социална интеграция и реализация на реалния пазар на труда, защита от дискриминация и пълноценно включване в обществения живот. Консултациите ще са насочени към създаване на възможности за социална интеграция, чрез обучения в умения за самостоятелен живот и създаване на условия за социални контакти, различни изяви и възстановителни дейности чрез различни методи, развитие на социални компетенции и учене през целия живот.При предоставянето на тази услуга ще се работи с разширения семеен кръг на лицата.Екипът ангажиран с предоставянето на тази услуга включва:Консултант - психолог и социален работник, консултант „социално включване“.
Психологическа подкрепа - ще се предоставя от консултант –психолог, чрез работа в групи и инд. консултации.
Целите на груповата работа са свързани с развитие на уменията в общуването, подобряване на социалната градимост и възможностите за адаптация и развитие на потенциалите.Акцент ще се постави върху тренинг на себеувереността.Следващите етапи на тренинга ще бъдат проблематичните модели на поведение и взаимоотношения и начините да бъдат подобрявани.Участниците ще развият умения:За споделяне, изграждане на доверие;За подаване и приемане на обратна връзка;За емпатия;.Ще бъдат сформирани „Групи за самопознание”. В групата се работи с елементи на арт-терапия, ролеви игри, разрешаване на казуси.
Освен груповите занимания са предвидени и индивидуални психологически консултации за потребителите и тяхното близко обкръжение, съобразно техните специфични нужди и потребности. Целта на всяка консултация ще бъде да помогне на потребителя и неговите близки да открие ефективно решение на своя проблем. |
122 320.00
|
120 220.71
|
Дейност 6. Информационна кампания за представяне на възможностите на хората с увреждания и позитивната им роля в обществото - Компонент 2: Хората с увреждания са обект на нагласи и практики, наследени от миналото, когато повечето от тях са били изолирани, защитавани и обгрижвани от семействата си или от държавата.По-голямата част от тях и днес продължават да бъдат изолирани и неспособни да излязат извън домовете си, както поради недостъпната архитектурна среда, така и поради липсата на адекватни услуги за социално включване и възможности за трудова реализация.
Изключително важна предпоставка за успешното социално включване на хората със специфични потребности е промяна в нагласите в обществото спрямо тях. Все още те са доминирани от погрешни представи, съжаление, безразличие и негативизъм. Това обуславя необходимостта от провеждането на дългосрочни кампании за промяна нагласите на обществото и работодателите спрямо хората с увреждания.
Настоящата дейност напълно съответства на Цел 8 „Повишаване степента на информираност на обществото за проблемите и възможностите на хората с увреждания и промяна в обществените нагласи спрямо тях“ от Стратегията за осигуряване на равни възможности на хората с увреждания 2008-2015 г.
Целта на дейността е :
- да запознаят работодателите със съществуващите политики и мерки за осигуряване на работа на хора с увреждания;
- да промени нагласите на работодателите и обществото, като се представят добрите практики и се насърчи толерантността към хората с увреждане;
- да се насърчи развитието на корпоративна социална отговорност.
Информационната кампания ще включва:
- разработване на 10 материала, отразяващи добри практики и успешни модели за интгериране на хора с увреждания на пазара на труда. Материалите ще отразяват добрите практики за фирми, предлагащи работа за хора с увреждания, и хора, успели да се интегрират успешно в обществото;
- публикуване на материалите в интернет сайтове, отразяващи проблемите на хората с увреждания и имащи ресурс да окажат въздействие върху нагласите на обществото – 10 публикации;
- разработване и поддържане на специализирана секция, отразяваща информационната кампания, в съществуващ интернет сайт, доказал ефективността си и имащи ресурс да променя нагласите на обществото;
- изработване на интернет банер, популяризиращ информационната кампания;
- осигуряване импресии на банера, популяризиращ информационната кампания и водещ до специализираната секция, отразяваща кампанията – 14 месеца, мин. 1 000 000 импресии в интернет сайтове, доказали ефективността си и имащи ресурс да променят нагласите на обществото. |
34 200.00
|
33 600.00
|
Дейност 7. Предоставяне на обучение за придобиване на Ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици“ - Компонент 1: Целта на тази дейност е да се повишат езиковите знания по английски на 15 лица - лица с увреждания и на лица полагащи грижи за хора с увреждания. В резултат те ще могат да се включат пълноценно в пазара на труда в България.
Владеенето на чужди езици е едно от основните изисквания на работодателите в съвременното общество. С цел постигането на максимално добра професионална квалификация и оптимална реализация на трудовия пазар е необходимо всеки който желае да се реализира успешно на пазара на труда да владее по един или повече чужди езици, предимно с бизнес насоченост.
В рамките на тази дейност ще се осигури обучение на тази част от представителите на целевата група за която е установена необходимост от това при изготвяне оценка на нуждите.
В рамките на тази дейност ще се осигури обучение на представителите на целевата група по ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици“ – английски език на три нива. Всеки един от лицата ще премине през входящ тест, спрямо резултатите, от който ще се определи неговото ниво на обучение. Обучаващата организация ще осигури нужните материали и помагала за участниците в обучението. Продължителност на обучителния курс: 300 учебни часа, по 100 часа за всяко ниво (теория - 160, практика 140). Обучението ще завърши с полагането на изпит – писмен тест. Успешно издържалите изпита ще получат Удостоверение за придобита ключова компетентност. |
10 500.00
|
10 250.00
|
Дейност 8. Предоставяне на обучение за придобиване на Ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност“ - Компонент 1: Целта на тази дейност е да се повишат дигиталните знания и уменията на 15 лица - лица с двигателни увреждания и лица полагащи грижи за хора с увреждания. В резултат те ще могат да се включат пълноценно в пазара на труда в България.
По-голяма част от лица, които са на пазара на труда, не притежават нужните дигитални компетентности, които да им позволят да започнат работа веднага в сфера, в която се изискват умения за работа с компютри, интернет, търсене на информация за извършване на текущата ежедневна работа.
В рамките на тази дейност ще се организира и проведе обучение по ключова компетентност 4 „Дигитална компетентност“, включващо обучение по следните теми:
Обучение за работа с база данни, съхраняване и управление на информация; Търсене на информация в Интернет; Сигурност на информацията. Разбиране на възможностите и потенциалните рискове от Интернет. Разбиране ролята на технологиите на „информационното общество” за подпомагане творчеството и новаторството; Етика на общуване с електронни средства(електронна поща, мрежови инструменти).
Обучението ще се проведе в гр. София, в осигурена за целта зала. Обучаващата организация ще осигури нужните материали и помагала за обучаващите се. Продължителност на обучителния курс: 45 учебни часа.
Теория : 23 часа
Практика:22 часа
В обучението ще се включат 15 лица.
Обучението ще завърши с полагането на изпит – писмен тест. Успешно издържали изпита ще получат Удостоверение за придобита ключова компетентност. |
3 750.00
|
3 750.00
|
Дейност 9. Адаптиране и оборудване на работно място за лица с увреждания - Компонент 1: БАРИС извършва стопанска дейност, като за нея има регистрация в АХУ за дейност: Осъществяване на дейност по предоставяне и ремонт на медицински изделия, предназначени за хора с увреждания.
До момента БАРИС е осъществявал дейности свързани основно с търговия с помощни средства. Плановете на организацията са да разширят стопанската си дейност и да започнат да извършват ремонтни дейности. За целта ще се разкрият 2 нови работни места за хора с увреждания на длъжност „Работник, поправка на инвалидни колички“. Във връзка с изпълнението на дейностите заложени в длъжностната характеристика е необходимо закупуването на оборудване подходящо за ремонт на инвалидни колички и други помощни средства изрботени от алуминий и други леки сплави. В рамките на проекта ще се закупи:
- Заваръчно устройство ВИГ(ТИГ) - ел. дъгово заваряване с нетопим електрод в среда от инертен газ (аргон)) – със заваръчното устройство ще се извършват прецизни заварки на цветни и черни метали с високо качество и чистота. Устройството ще се използва за извършване на ремонтни работи по помощни колички и други средства както и за производството им.
- Въздушен компресор- Бутален 500 литров компресор - компресорът ще се използва като обслужваща машина за тръбогиба и плазмата. Освен за тях ще се помпат пневматични гуми на помощните средства.
- Апарат за плазмено рязане - апаратът ще служи за извършване на бързи и качествени срезове на алуминиеви и метални листа. Ще се използва за изрязване на детайли с цел възстановяване или изработка на нови помощни средства и за ремонт или изработка на страници на колички, основи на рампи и др. |
23 330.00
|
16 745.02
|
Дейност 10. Осигуряване на заетост на 2 лица с увреждания след проведено обучение за период от 6 месеца - Компонент 1: БАРИС извършва стопанска дейност с КИД - 4774 Търговия на дребно с медицински и ортопедични стоки. За стоп. дейност има регистрация в АХУ за дейност: Осъществяване на дейност по предоставяне и ремонт на медицински изделия, предназначени за хора с увреждания.
До момента БАРИС е осъществявал дейности свързани основно с търговия с помощни средства. Плановете на организацията са да разширят стопанската си дейност и да започнат да извършват ремонтни дейности. За целта си и да разкрият 2 нови работни места за хора с увреждания над 29 г. на длъжност „Работник, поправка на инвалидни колички“ с код по НКПД: 72341002. Кандидатите за тези позиции трябва да отговаря на следните изисквания:
- Да притежава минимум средно образование;
- Да притежава умения за работа с компютър, владеене писмено и говоримо на чужд език;
- Да притежава професионален опит: над 2 години трудов стаж по специалността или в релевантна област.
Кандидатите следва да са преминали през обучение по ключова компетентност по проекта. Ръководителят на проекта ще направи подбор на база документи доказващи опита и квалификацията им и интервю с всеки един от кандидатите.
Избраните лица ще бъдат назначени в БАРИС на трудов договор за период от 6 месеца, на 8 часов работен ден. Основните отговорности на новоназначените служители ще са: основен ремонт на различни типове инвалидни колички, който в зависимост от количката ще включва: подмяна на акумулатори, смяна на гуми и лагери, извършване на качествени ремонти на помощните средства, изготвяне на експертизи за поръчка на помощни средства по индивидуални поръчки и водене на документация и поддържане на база данни за извършените дейности.
Във връзка с изпълнението на длъжност „Работник, поправка на инвалидни колички“ е необходимо закупуването на оборудване подходящо за ремонт на инвалидни колички и други помощни средства изработени от алуминий и други леки сплави и метали, както и назначаването на служители, които да изготвят експертизи необходими за приемането на поръчки за изработване на активни инвалидни по индивидуални размери и в съответствие със специфичните потребности на всеки отделен клиент. Подробно описание на закупеното оборудване е направено в предходната Дейност 9. Адаптиране и оборудване на работно място за лица с увреждания.
Чрез тази дейност ще се даде възможност на бенефициентите за професионална реализация. В рамките на проекта тяхната дейност ще бъде строго наблюдавана и контролирана от ръководителя по проекта.
След приключване на финансирането на лицата ще им бъде предложена заетост в БАРИС. |
6 536.40
|
7 277.88
|