Организиране и провеждане на специфично обучение за ефективна организация и управление на икономическите дейности при предоставянето на водоснабдителни и канализационни услуги, в условията на национално регулиране.: Успешното изпълнение на дейността е от съществено значение за създаване на предпоставки за поддържане на качествени и високоспециализирани работни места в дружеството-кандидат чрез повишаване на специфичната за отрасъла професионална квалификация, което е в пълно съответствие с целите на Европейската комисия за постигане на устойчив, интелигентен и приобщаващ растеж в контекста на Стратегия "Европа 2020", на Националната стратегия за учене през целия живот за периода 2014-2020, на Националната стратегия за управление и развитие на водния сектор - един от ключовите отрасли на екологосъобразната икономика, както и на самата процедура за предоставяне на безвъзмездна помощ. Възможността 35 заети лица от дружеството, непосредствено ангажирани с процесите по организация и управление на икономическите дейности при предоставянето на водоснабдителни и канализационни услуги, в условията на национално регулиране, да преминат специфично обучение по темата, ще подобри чувствително професионалните им умения на заеманите от тях длъжности и ще повиши възможностите им за кариерно развитие в структурата на дружеството-кандидат. Обучението ще допринесе също за адаптацията им към съвременните изисквания на отрасъл ВиК от тясноспециализирани и висококвалифицирани кадри на организационно-управленско и изпълнителско ниво .
Реализирането на дейността ще допринесе за постигането на една от стратегическите цели на Националната стратегия за учене през целия живот за периода 2014-2020 - повишаване на участието на населението на 25-64 навършени години в образование и обучение от 1,5% през 2012 г. на повече от 5% през 2020 г. Това е от особено голямо значение за динамичен отрасъл като ВиК, тъй като анализите на водните оператори и техните сдружения показват, че секторът изпитва силен недостиг на квалифицирани служители в средния управленски и изпълнителски ешалон. На подобни позиции работа започват служители с икономическо или техническо образование, които почти нямат или разполагат със силно ограничена подготовка, относима към процесите по организация и управление на икономическите дейности при предоставянето на водоснабдителни и канализационни услуги, в условията на национално регулиране. В този смисъл, само чрез насърчаване на подхода на непрекъсната специализация и доусъвършенстване и чрез специфично ориентирани обучения, биха се постигнали висококачествени специализрани работни места във водния сектор, като това е и основен механизъм за преодоляване недостига на кадри в тези отрасли на икономиката с оглед на влошаващата се демографска структура на населението в страната.
Проблемът с квалификацията на кадрите е констатиран и от целия ВиК отрасъл в Република България, като намира отражение в Националната стратегия за управление и развитие на водния сектор. Като общ проблем се посочва незадоволителното състояние на системата за квалификация и почти отсъстващото специализирано обучение в областта на водния мениджмънт и организация на процесите, особено от компетентни външни структури. По тази причина първостепенен приоритет е усъвършенстването на специфичните организационно-мениджърски възможности и познания на отговорните в дружеството служители като силен механизъм за изграждането на повишена пазарна ефективност и конкурентоспособност на дружествата и персонала още в краткосрочна перспектива.
Цялостното изпълнение на дейността ще допринесе за постигането на индикаторите по настоящата схема - 35 заети лица ще преминат през специфично обучение чрез изпълнението на проекта.
Предвиденото обучение изцяло съответства и на потребностите на целевата група. Включването на заетите лица в обучението ще формира специфични професионални и лични умения, които не е възможно да придобият по друг начин - чрез професионално обучение или чрез обучение за ключови компетентности. |
175 000.00
|
175 000.00
|
Организиране и провеждане на обучение за придобиване на ключови умения по чужд език - английски език: Чрез провеждането на обучение за придобиване на ключови умения по чужд език – английски език, кандидатът по настоящия проект цели да повиши адаптивността на заетите лица към промените и предизвикателствата на трудовия пазар, да повиши качеството на предлаганите услуги и едновременно с това да осигурят високоспециализирани работни места в сектор ВиК. В този смисъл целта на предвиденото обучение кореспондира напълно с един от трите ключови приоритета на Стратегия „Европа 2020” – за интелигентен растеж (изграждане на икономика, основаваща се на знания и иновации). В Стратегията се посочва, че интелигентният растеж изисква подобряване на качеството на образованието, насърчаване разпространението на иновациите и знанията в рамките на Съюза, като се създават в максимална степен благоприятни предпоставки за изучаване на чужди езици, което води до засилен обмен и трансфер на ноу-хау и познания, а от там - до създаването на качествени работни места. Като основен приоритет за постигането на интелигентен растеж в настоящата декада, Европейската комисия извежда създаването на качествено образование, което да генерира нова заетост и високоспециализирани работни места. Дейността ще допринесе за реализирането на целите, заложени в една от водещите инициативи на ниво ЕС-28 за постигане на интелигентен растеж – „Програма за нови умения и работни места”. Програмата предвижда на общоевропейско ниво приоритетна подкрепа да получават интервенции, насочени към модернизиране на пазарите на труда и да направи гражданите по-способни, като развива техните умения през целия им живот с цел да повиши участието в трудовия живот и постигне по-добро съгласуване между предлагането и търсенето на труд.
Избраното обучение ще формира у обучаваните лица нагласа за активно прилагане на Принципа за учене през целия живот, включително застъпени в Комюникето от Брюж, относно засилване на европейското сътрудничество в областта на образованието и обучението за възрастни за периода 2011-2020 г. В документа се посочва, че е необходимо държавите-членки да се ангажират с осигуряването на условия за достъп до обучение с оглед постигането на заложената цел, 15 % от възрастните да участват в продължаващо образование и обучение до 2020 г.
Подходът при разрешаването на идентифицираните проблеми на целевата група - необходимост от допълнителни чуждоезикови компетенции, допринася за практическото приложение на инициативата на Европейската комисия – „Нови умения и нови работни места”, а именно – „усвояване и развиване на набор от знания, умения и способности, от които се нуждаят хората, за да могат да отговорят на изискванията на пазара на труда. Предвид трансверсалната роля, която компетентностите в областта на чуждите езици играят в икономиката, при формирането на този набор, трябва да се полагат преди всичко целенасочени усилия за придобиване на все по добра грамотност по поне един чужд език".
Дейността ще спомогне за по-доброто и по-ефективното използване на трудовия потенциал в икономиката - цел, заложена и в Националната програма за реформи. Съгласно НПР, постигането на по-балансиран растеж ще бъде постигнат чрез активиране и осигуряване на работна сила, готова за заетост на качествени (с високи изисквания към работната сила и създаващи висока добавена стойност) работни места и чрез изпреварващо обучение за осигуряване на необходимата работна сила с оглед на бъдещите потребности на пазара на труда
Цялостното изпълнение на дейността ще допринесе за постигането на индикаторите по настоящата схема - 40 заети лица ще подобрят личните си компетенции.
Предвиденото обучение отговаря на нуждите на представителите на целевата група, тъй като не само ще ги подпомага активно със справянето с ежедневните им трудови задачи, но и с новите предизвикателства от по-широкото прилагане на информация и специфични познания в ежедневните дейности, придобити в следствие използването на чуждоезикови умения. |
28 000.00
|
28 000.00
|