Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Maritime and Fisheries Programme

Planning region: All

Description

The main activity of FILPLAST Ltd. is a production of blasting and injection molded products and manufacturing of tooling - dies (sector characterized by high energy intensity).
The main need of the company is related to improving energy efficiency for sustainable growth and competitiveness. Satisfying this need is the main objective of the project which will be implemented through the following activities:
1. Acquisition of new manufacturing equipment
2. Acquisition of a system for monitoring energy consumption incl hardware and software
The activity of selecting a contractor to prepare an energy audit is completed prior to submission of the project proposal.

Through the implementation of the above activities, including energy efficiency measures included in the approved SEDA energy report (Statement № BG16RFOP-913/17.10.2016) will achieve the following key results:
1. delivered, installed and commissioned production equipment - Multi-sensory precision measuring machine (1pc.) Injection molding machine (1pc.) Inverter screw compressor (1pc.) Four wheel electrocar (1pc.)
2. delivered, installed and put into operation a system for monitoring energy consumption
3. filled activities for environmental protection
4. energy savings - 200 851 kWh /year
5. emission savings CO2 - 135.52 t/year
6. vizualization of the project

Through the implementation of project activities and achieve planned results will expand the capacity of existing shed, will reduce the cost of unit production, will develop environmentally sound production and improve energy efficiency of the company.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Придобиване на ново производствено оборудване (дейността ще бъде извършена чрез закупуването на Мулти-сензорна прецизна измервателна машина - 1бр.; Шприц машина - 1бр.; Инверторен винтов компресор - 1бр.; Четириопорен електрокар - 1бр.): Като част от дейността ще бъдат закупени: - Мулти-сензорна прецизна измервателна машина - 1бр. (мярка 1 от одобрен енергиен одит) - Шприц машина - 1бр. (мярка 2 от одобрен енергиен одит) - Инверторен винтов компресор - 1бр. (мярка 3 от одобрен енергиен одит) - Четириопорен електрокар - 1бр. (мярка 4 от одобрен енергиен одит) - предназначен за товарителни работи и транспортиране на товари за вътрешно фирмени цели; не подлежи на регистрация и няма талон; не отговаря на изискванията за транспортно средство и не е такова. Ще оперира само на територията на дружеството. Закупуването и въвеждането в експлоатация на описаното по-горе производствено оборудване ще доведе до подобряване енергийната ефективност на фирмата и разширяване капацитета на съществуващия стопански субект. Предвидените машини са с високи технологични и функционални възможности, което ще намали и разходите (енергийни, неенергийни и ресурсни) за производство на единица продукция. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Избор на изпълнител (от 1-ви до 3-ти месец от изпълнението на проекта) 2. Сключване на договор с избрания изпълнител (от 3-ти до 4-ти месец) 3. Доставка, монтаж, въвеждане в експлоатация и подписване на приемо-предавателен протокол (от 4-ти до 10-ти месец) 4. Визуализация (от 1-ви до 10-ти месец) С цел информиране на ползвателите и обществеността за получената безвъзмездна помощ и в съответствие с изискванията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация” 2014-2020г. и приложимото към момента на изпълнение на дейността законодателство, фирмата ще осигури за собствена сметка визуализация на проекта. На входа на базата на фирмата ще бъде поставен плакат, а на новозакупеното оборудване – ще бъдат поставени стикери, указващи обстоятелството, че оборудването е закупено с помощта на ЕС чрез ОП „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020. 365 000.00 364 400.00
Доставка, монтаж и въвеждане в ескплоатация на автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ), състояща се от хардуер и софтуер: Съгласно мярка 5 от одобрения енергиен одит, фирмата възнамерява да въведе в експлоатация автоматизирана система за мониторинг на енергопотреблението (СМЕ) в производствената система. Препоръчаната за целите на фирмата СМЕ представлява електронна система (съставена от хардуер и софтуер), която записва потреблението на различните видове енергоносители и ресурси за основни технологични процеси и системи в предприятието, като позволява осъществяването на контрол и вземането на управленски решения относно енергийното потребление. Системата може да предава и да получава данни посредством форма на електронна комуникация. Предвижда се монтиране на хардуерно оборудване (прибори за измерване на консумираната електрическа енергия в главното разпределително табло на компанията и такива за събира информацията от измервателните прибори). Информацията от измервателните устройства ще се събира и обработва автоматично посредством софтуер. На база анализа на натрупаната информация за съответните периоди /ден, седмица, месец, година/ ще е възможно вземането на бързи и адекватни решения за оптимизиране на консумацията на електроенергия, както и на производствените процеси. СМЕ ще обхваща консуматорите в рамките на разгледаните мерки по проекта. Внедряването на системата изисква въвеждането в експлоатация на хардуерно оборудване и инсталиране на софтуер. Дейността може да стартира след доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на производственото оборудване предвидено в Дейност 1. Поради тази причина, дейност 2 стартира през 10ти месец с избор на изпълнител и след доставката на оборудването в дейност 1, ще се премине към доставката на Система за мониторинг на енергопотреблението. Изпълнението на дейността ще премине през следните етапи: 1. Избор на изпълнител (от 10ти до 11ти месец) 2. Доставка, монтаж, тестване, въвеждане в експлоатация на системата и подписване на приемопредавателен протокол (от 11ти до 15ти месец) 3. Визуализация (от 10ти до 15ти месец) С цел информиране на ползвателите и обществеността за получената безвъзмездна помощ и в съответствие с изискванията на „Единния наръчник на бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация” 2014-2020г. и приложимото към момента на изпълнение на дейността законодателство, фирмата ще осигури за собствена сметка визуализация на проекта. На новозакупеното оборудване – ще бъдат поставени стикери, указващи обстоятелството, че оборудването е закупено с помощта на ЕС чрез ОП „Иновации и конкурентоспособност” 2014-2020. 7 000.00 6 359.05
Изготвяне на енергиен одит („обследване за енергийна ефективност” съгласно Приложение Б от Насоките за кандидатстване): Дейността за изготвяне на енергиен одит е извършена преди подаване на проектното предложение. Като част от дейността е извършено обследване за енергийна ефективност на фирма ФИЛПЛАСТ ООД В резултат от обследването е изготвен енергиен одит, включващ 5 мерки. Изпълнението на дейността премина през следните етапи: 1. Избор на изпълнител чрез събиране на три оферти 2. Подписан приемо-предавателен протокол след получен енергиен одит по образец 3. Подаден към АУЕР одит и получено становище 6 500.00 6 500.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).