Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 656 TREES
Български

Programme: Maritime and Fisheries Programme

Planning region: All

Description

The project "Improvement of the local development of Bansko Municipality through the creation of new jobs in ADVANCED PROJECT CONSULTING Ltd." aims to: "To stimulate local economic development and activity of unemployed/inactive persons in the Municipality of Bansko".

Specific objectives of the project are:
1. To increase the economic and social local development in the Municipality of Bansko by providing employment opportunities for 4 unemployed/inactive persons in "ADVANCED PROJECT CONSULTING" Ltd.
2. To increase and adapt the capacity of local employers, according to the modern economic environment, by providing training to employers and the opportunity to apply and exchange good practices and experiences from Norwegian organizations.
3. To increase the competitiveness of the unemployed/inactive persons from Bansko Municipality by providing them with opportunities to acquire new knowledge and skills to effectively enter the labour market.

These objectives will be achieved by implementing the following activities:
1. Project management, provision of information, publicity and visualization - part 1 and 2.
2. Providing employment to unemployed/inactive persons from Bansko Municipality in ADVANCED PROJECT CONSULTING" Ltd.
3. Providing support to unemployed/inactive persons from Bansko Municipality in applying for a job.
4. Organizing and conducting training of employers from Bansko Municipality and exchange of good practices by the partner organization.

These activities will achieve the following results: 
- 4 unemployed/inactive persons will be provided with employment for at least 12 months within the timeframes of the project.
- 60 unemployed/inactive persons will receive training in CV and Cover letter writing.
- 60 unemployed/inactive persons will receive training in Entrepreneurship.
- 20 employers will receive training and exchange of good experience and practice from the project partner.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Управление на дейностите по проекта, публичност и визуализация - част 1: Настоящата дейност е разделена на 2 поддейности. Поддейност 1: Осигуряване на организацията и управлението на проекта, която е една от основните дейности в проектното предложение, чрез която ще се извърши цялостното изпълнение на проектните дейности, за да могат да се постигнат поставените цели. За изпълнението на дейността ще бъде ангажиран тричленен екип, които ще бъде съставен от Ръководител на проекта, Координатор на проект и Счетоводител на проекта. Подбрани са на база опит, квалификация и компетенции в сферата на управлението на европейски проекти. Поддейност 2- Осигуряването на визуализация и публичност на проекта. ЦЕЛ на ПОДДЕЙНОСТ 1: Осигуряване на качествено изпълнение на проектните дейности, осъществяване на контрол и мониторинг относно ефективността и ефикасността при разходването на предоставената БФП и работа за постигане на желаните резултати съобразно идентифицираните нужди на АДВАНСТ ПРОДЖЕКТ КОНСУЛТИНГ ЕООД, както и за местното развитие на Община Банско. ОПИСАНИЕ: Изпълнението на дейността ще гарантира спазването на всички изисквания съгласно Договора за БФП, ефективно и в съответствие с принципите за добро финансово управление; прилагане на ПМС 160 при избора на изпълнители на дейностите по проекта и ще осигури изпълнението им в съответствие с целите, резултатите, индикаторите. Отговорностите и задълженията на всеки член на екипа са описани в т.9. Екип и ще бъдат подробно разписани съответно в заповедите на управителя на дружеството. Дейността ще бъде изпълнена от екипа на Бенефициента, които: - ще подготвят необходимата документацията за възлагане на дейностите по проекта; - извършват мониторинг и контрол по време на изпълнение на проектните дейности; - осъществяват периодична комуникация с Бенефициента; - участват в организацията и координират изпълнението на дейностите за обмяна на опит, знания и най-добри практики на управленско и експертно ниво, вкл. дейностите за информираност и публичност - предлагат и съгласуват съответните материали, информацията за сайта на проекта, участват в информационни събития; изготвят техническите и финансови отчети по проекта. Разходите по тази дейност са посочени в раздел I. РАЗХОДИ ЗА ПЕРСОНАЛ, бюджетно перо 1. Възнаграждения на екип за управление, разпределени в бюджетни редове (1.1.); (1.2.) и (1.3.). 14 300.00 8 487.15
Управление на дейностите по проекта, публичност и визуализация - част 2: Поддейност 2 за публичност и визуализация има за цел: - Да се гарантира възможно най-широко разпространение на информацията за проекта. - Да се гарантира прозрачността на информацията за възможностите за финансиране, бенефициентите и постигнатите резултати. - Да се повиши осведомеността относно НФМ. - Да се гарантира видимостта на страните донори и техния принос за намаляване на икономическите и социалните неравенства и укрепване на двустранните отношения между държавите донори и бенефициентите. Друга цел на настоящата дейност ще бъде информиране на целевите групи, всички заинтересовани страни и широката общественост за целите на проекта и програмата. Дейността ще бъде реализирана, съгласно изискванията към бенефициента за информираност и публичност. Тя ще бъде реализирана на територията на община Банско и региона и ще има две насоки за информиране. Едната насока е постигане на информираност, визуализация и популяризиране на програмата за безвъзмездна финансова помощ, а другата насока постигане на информираност, чрез това популяризиране да се стимулират представителите на целевите групи - безработните/неактивни лица и безработните младежи, всички заинтересовани страни да вземат участие в настоящия проект. Така обществеността ще се запознае с целите и дейностите по проекта, но и на самата програма, което ще доведе до мотивиране на повече неактивни безработни лица да кандидатстват за осигуряване на заетост, обучение на тези лица и работодателите от общината, както по настоящия проект, така и в сходни на него. Дейността предвижда: 1) Организиране и провеждане на информационни събития на територията на община Банско с участието на Партньора – 3 бр. който ще включва информация за финансовата подкрепа; проекта, партньорството, обмяната на опит, дейностите, напредъка, постигнатите резултати и индикатори; 2) Публикации в местни и/или регионална електронна медиа/и – 3 бр.; 3) Подготовка, дизайн и печат на следните видове рекламни материали за целите на проекта, в т.ч.: - Брошури на български и английски език по 100 бр.; - Рекламни папки – 100 бр.; - Рекламни химикали – 100 бр.; - Флаш памет - 100 бр.; 4) Изработка и поставяне на информационна табела – 1 бр. Подробно описание и разпределение на действията планирани в настоящата дейност са подробно разписани в Комуникационния план на проекта, приложен в раздел 11. Прикачени електронно подписани документи към Формуляра за кандидатстване. Всички информационни материали ще отговарят на изискванията, описани в Ръководството за комуникация и дизайн. При определянето на мерките, които ще бъдат изпълнени, и при разработването на стратегията и Плана за комуникация и управление на комуникационните дейности са взети предвид разпоредбите на Регламента за изпълнение на ФМ на ЕИП и НФМ 2014-2021 г. Мерките имат за цел да достигнат до възможно най-широка аудитория, вкл. ключови заинтересовани страни. ОБОСНОВКА: Дейността е задължителна с оглед осигуряване на широка обществена информираност за получената БФП и приноса на страна - донор. Разходите по тази дейност са посочени в раздел V. РАЗХОДИ ЗА ПРОВЕЖДАНЕ И УЧАСТИЕ В МЕРОПРИЯТИЯ, бюджетно перо 10. Информация и публичност, разпределени в бюджетни редове (10.1.), (10.2.), (10.3.) и (10.4.). 7 459.44 3 979.44
Осигуряване на заетост на безработни/неактивни лица от Община Банско в АДВАНСТ ПРОДЖЕКТ КОНСУЛТИНГ ЕООД : Дейността цели да стимулира икономическата активност на представителите от целевата група от община Банско, като се осигури заетост на безработни/неактивни лица в новоразкрития офис на "АДВАНСТ ПРОДЖЕКТ КОНСУЛТИНГ" ЕООД (АПК) на територията на общината. Неободимостта от тази дейност е обусловена от направения анализ на ръководството на дружеството и проучената Стратегия за местно развитие GALOP на Община Банско, където изостава значително в развитието на консултантстката дейност в общината и то конкретно насочена към хотелиерския бизнес. Този сектор е приоритетен в Стратегията и след Ковид кризата и икономическата криза в момента развитието на този сектор е повече от важен за региона. Осигуряването на специалисти и експерти на "терен" в близост до предприемачите и хотелиерите е повече от важно за развитието на обищината и постигането на нейните заложени цели в Стратегията и за местно развитие. На тази база, ръководството на "АДВАНСТ ПРОДЖЕКТ КОНСУЛТИНГ" ЕООД взе решение да разкие нов офис на фирмата в Банско, където да осигури заетост на 4 безработни/неактивни лица. Целевата група, към която е насочена дейността е безработни и/или неактивни лица и/или младежи до 29 години и/или млади майки с деца до 3 г. Поставена е широка граница на целевата група, като целта е да се даде шанс на повече представители от нея да се включат в дейността. Планирани са 2 длъжности да бъдат разкрити и да бъдат заети от представители на целевата група - Бизнес консултанти - 2 лица и Технически сътрудници - 2 лица. Разпределението е направено, според наличните възможности и фирмена стратегия на "АДВАНСТ ПРОДЖЕКТ КОНСУЛТИНГ" ЕООД. Продиктувано от стремежа на фирмата да развие и разшири дейността си, а именно да достигне до по-широк кръг клиенти и предлагани услуги е необходимо да увеличи работните консултантски екипи. Друга причина за наемането на нови служители е фирмата да осигури заетост на безработни лица (от рискови групи), като проява на социална отговорност на фирмата и стремежа към това за напред. По време на подбора всеки един от кандидати, заявили желание за участие в проекта, ще бъде информиран за спецификата и характера за дейността на фирмата и работата, която ще трябва да изпълнява, ако бъде избран и нает. По този начин всеки един от кандидатите ще направи информиран избор да вземе участие в проекта и успешно да се реализира по длъжностите, за които кандидатства. Така те ще бъдат мотивирани за дългосрочна заетост и професионална реализация на длъжностите, за които кандидатстват. Изборът ще бъде направен от комисия по предварително определени критерии от ръководството на фирмата, съвместно с екипа по управление. Тези критерии ще бъдат предоставени на бюрото по труда и обявени сайтове за набиране на кандидати в мрежата. Това ще са средствата, чрез които ще се търси връзка с определените целеви групи. След направения подбор на желаещите да се включат в проекта ще им се осигури от страна на бенефициента наставничесто от по-опитни служител на фирмата, който да въведе в работата и работния процес новонаетите служители. За тази цел е предвиден 1 човек да бъде наставницик на 4-те новоназначени служители. Етапите на дейността са: 1. Определяне и сформиране на комисия за подбор на кандидатите 2. Провеждане на селекцията и подбор на кандидатите, които ще бъдат поканени да заемат съответните длъжности 3. Сключване на ТД с избраните кандидати и назначаването им на работа 4. Осигуряване на наставничество от страна на работодателя АПК си поставя за цел поне 80% от подбраните кандидати да бъдат от тази целева група. Заетостта ще бъде за срок от 12 м. с опция за удължаването и след приключването на проекта, за да се осигури устойчива заетост във фирмата и на територията на община Банско. Разходите по тази дейност са посочени в раздел I. РАЗХОДИ ЗА ПЕРСОНАЛ, б.п. 2. Възнаграджения на новоназначени служители, разпределени в б.р.(2.1.) и (2.2.), както и в раздел II. РАЗХОДИ ЗА СЪПЪТСТВАЩИ МЕРКИ, б.п. 3. Разходи по СКД 1, б.р.(3.1.). 101 126.08 48 680.76
Осигуряване на подкрепа на безработни/неактивни лица от Община Банско при кандидатстване за работа : Дейността цели да активира неактивните и/или безработни лица от Община Банско, чрез реализирането на настоящата дейност, а именно: 1. Да повиши уменията им за писане на Автобиография и Мотивационно писмо. 2. Да повиши знанията и уменията по Предприемачество на неактивните и/или безработни лица, като акцент ще бъде развитието на онлайн бизнеса. Необходимостта от тази дейност е продиктувана от направен анализ на кандидата при подготовката на настоящото проектно предложение, където е установено, че голяма част от безработните лица в Общината са в работоспособна възраст и/или пред пенсионна и дълго време са изпаднали от пазара на труда или такива с ниско образование и нямат необходимите знанията и умения, които изискват местните работодатели, за да заяват желанието си да кандидатстват при тях на работа. В определени случаи, не само образованието, опита и квалификацията са важни, но умелото представяне на себе си и способностите на индивида е от особено значение при кандидатстването за работа. На база идентифицираните проблеми и нужди при тази целева група, е планирано едното обучение за повишаване на уменията за писане на Автобиография и Мотивационно писмо. За да бъде стимулирано участнието на представителите от целевата група да се включат в тази дейност, на най-добре представителите се в нея ще им се даде възможност да участват (ако имат желание) в селекцията за обявените 2 длъжности от АПК и при добро представяне от тяхна страна да бъдат назначени на работа. Планираното второ обучение за повишаване на знанията и уменията по Предприемачество, с акцент развитието на онлайн бизнеса в региона, е продиктувано от възможността, която дава на онлайн бизнеса в съвремието ни за развитие на всяка предприемаческа идея, без това да изисква голям първоначален капитал, без да има значение местонахождението на предприемача и т.н. То ще допринесе за развитието на сектор в Община Банско, който е слабо развит под 1,6% за 2020 г. (по данни от Стратегията GALOP). С изпълнението на дейността, ръководството на АПК се стреми да задоволи нуждите и желанията от една страна на безработните лица, които искат да намерят своите нови работни места при работодател и тези, които искат да развият потенциала си, чрез реализиране на своя предприемаческа идея, но до този момент не са имали необходимата подготовка за това, според изискванията на пазара. Чрез осигуряването на двете възможности ще се стимулират и активират повече безработни лица от общината да излязат на пазара на труда и да подпомогнат местното икономическо развитие. Предвид горе изложените идентифицирани нужди и проблеми на двете целеви групи, чрез настоящата проекта дейност се предвижда да бъдат реализирани 2 вида обучения: 1. Обучение за повишаване уменията на безработни/неакивни лица от Община Банско, които имат желание да развият и да подобрят тези умения и да бъдет адаптирани към изискванията на работодателите и на пазара на труда. 2. Обучение за повишаване на знанията и уменията по Предприемачество с акцент развитието на онлайн бизнес в Общината. През двата вида обучение са планирани да преминат по 60 безработни/неактивни лица, които имат желание да се включат в дейността и в обучението/ята. Съществени критерии за подбор на кандидатите не се предвиждат, за да се даде шанс на максимален брой желаещи да се включат в дейността. Етапите, които са планирани да премине изпълнение на дейността са следните: -Оповестяване за предстоящите обучения -Събиране на кандидатури на желаещите да се включат в обученията -Провеждане на избор на външен/и изпълнител/и, който/които да извършат обученията -Организиране и провеждане на 2-те обучения -Раздаване сертификати за преминат курс на обучение на работодателите, които са се включили в дейността Разходите по тази дейност са посочени в раздел II. РАЗХОДИ ЗА СЪПЪТСТВАЩИ МЕРКИ, б.п., 7. Разходи по СКД 5 в б.р.(7.1.), както и в раздел V. РАЗХОДИ ЗА ПРОВЕЖДАНЕ И УЧАСТИЕ В МЕРОПРИЯТИЯ, б.п. 11. Обмяна на опит, б.р.(11.1.). 56 327.04 0.00
Организиране и провеждане на обучение на работодатели от Община Банско и обмяна на добри практики от страна на партньорската организация.: Целта на дейността е да даде теоретичен, практически и обмяна на добър опит в сферата на стратегическото управление на човешките ресурси на работодателите от Община Банско, които решат да се включат в обучението, организирано и проведено от АДВАНСТ ПРОДЖЕКТ КОНСУЛТИНГ ЕООД. Целта на дейността е обусловена от направените предварителни проучвания и анализ от страна на АПК по време на подготовката на проектното предложение, както стратегическите документи на Общината, свързани с пречките и проблемите, пред които са изправени предприемачите и работодателите в Банско. Основният идентифициран проблем е свързан с качественото и ефективно управление на човешките ресурси, с които разполагат основно микро и малките предприятия, които нямат отделен специалист/и в това направление. При тази група предприятия на територията на Банско, при които преобладават проблема с човешкият капитал, неговото адекватно управление е изключително сериозно, особено след Ковид кризата в страната и икономическата криза, която назрява и се развива. Подмогането за решаването на този проблем при работодатели - микро и малки предприятия, чрез реализирането на настоящата дейност, биха подобрили техните знания и умения, адекватно и ефективно, да съумяват да управляват човекшия си капитал. Това от своя страна освен, че ще донесе положително въздействие при работодателите, но и ще подпомогне за намаляване и/или преодоляване на социалните и икономически проблеми на територията на гр. Банско и възможност за стимулиране на местното развитие. За да бъде подпомогнат местният бизнес/работодатели с идентифицирания проблем, АПК планира да реализира настоящата дейност, като организира и проведе обучение за работодатели от Община Банско. Темата на обучението ще бъде "Стратегическо управление на човешките ресурси в предприятието". Планира да включи в обучението поне 20 работодателя от Община Банско, които имат желание да се включат в обучението. Определени критерии нямат да бъдат залагани при избора им, за да се даде шанс на максимален брой желаещи да се включат в дейността. Етапите, които са планирани да премине изпълнение на дейността са следните: - Оповестяване за предстоящото обучение. - Събиране на кандидатури на желаещите да се включат в обучението. - Обработване на информацията от кандидатурите и анализиране на желаещите - категория на предприятие, сфера на дейност, индивидуални проблеми за решаване и т.н.Този анализ ще бъде от изключително важен за ефективността на реализицията на дейността. На база получените данни ще се направи плана на учебната програма и теми. Те ще бъдат съобразени със сферата на дейностите на работодателите, техните индивидуални нужди и проблеми, за да могат максимално да бъдат подпомогнати с конкретни решения и възможности на техните нужди и проблеми. От това ще зависи и експертите, които ще бъдат поканени от партньорската ни организация от Норвегия, които ще вземат участие в обучението като споделят добри практики/опит в тази сфера и дейности в Норвегия. По този начин ще се извърши обмяна на добър опит от една страна и от друга работодателите ще имат възможност да създадат добри стратегически партньорства за в бъдеще с представителите от партньорстака организация. - Организиране на самото обучение. - Същинското провеждане на обучението. - Получаване на обратна връзка от работодателите, участвали в обучението за техните очаквания и постигнати резултати - Раздаване сертификати за преминат курс на обучение на работодателите, които са се включили в дейността. Разходите по тази дейност са посочени в раздел II. РАЗХОДИ ЗА СЪПЪТСТВАЩИ МЕРКИ, б.п. 7. Разходи по СКД 5 в б.р.(7.1.), както и в раздел V. РАЗХОДИ ЗА ПРОВЕЖДАНЕ И УЧАСТИЕ В МЕРОПРИЯТИЯ, б.п. 11. Обмяна на опит, б.р.(11.1.). 44 592.19 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).