Управление на проекта/Project Management: Тази дейност ще обхваща цялата продължителност на проекта. Ще се изгради система за комуникация и документооборот с ясни и точни процедури с цел прозрачност и бърз и лесен достъп до всеки документ. Ще се изгради системата за вътрешен финансов контрол, обособена отделна бюджетна подсметка, за да има ясна и проследима одитна пътека. Ще се провеждат регулярни посещения на обекта и заседания на екипа за обсъждане на дейностите по проекта, достигнатия напредък, закъснения и проблеми, мерки за преодоляването им и др.
След сформиране на екипа ще бъдат изготвени документации за обществени поръчки по реда и условията на ЗОП и ППЗОП. Изискванията към изпълнителите и дейностите ще са съобразени с указанията на програмата. Ще бъдат изготвени документации за "Изпълнение на СМР за проект : „Подобряване на енергийната ефективност на територията на община Шабла чрез обновяване на системата за улично осветление в град Шабла". След подписването на договори с избрания изпълнител, екипът за управление ще е ангажиран с изпълнението на дейностите по проекта. Неговите отговорности ще включват без да се ограничават до:
• Организация и ръководене на дейностите на проекта,
• Координация и поддържане на контакт с органи и институции, които имат отношение към изпълнението на проекта;
• Координация и комуникация с партньорите по проекта;
• Разработване и спазване на вътрешните правила/процедури, имащи отношение към управлението и изпълнението на проекта;
• Организaция и изпълнение на предписанията на одитиращите органи и препоръките, съдържащи се в доклади от проверки на място;
• Наблюдение и контрол върху изпълнението на сключените договори за обществени поръчки и за подготовката, при необходимост, на допълнителни споразумения към тях;
• Мониторинг на графика за изпълнение на проекта.
The activity covers the entire project duration. A system with clear and accurate procedures for communication and document flows will be developed to ensure transparency and easy access to any document. An internal financial control system with a separate budget sub-account will be established to provide a clear and traceable audit trail. Regular site visits and meetings will be held for discussing project activities, progress made, delays and problems, measures for overcoming them, etc.
After the formation of the team, public procurement documents will be prepared in accordance with the terms and conditions of the Public Procurement and Public Procurement Act. The requirements for contractors and activities will be in accordance with the program guidelines. Documents will be prepared for the "Implementation of the Construction and Construction Works for the project:" Implementation of the construction works for the project: "Improvement of the energy efficiency in the territory of Shabla municipality by updating the street lighting system in the town of Shabla". The documents will be prepared by the legal expert in the team, who will be responsible for the implementation of the procurement procedures.
After signing the contract with the selected contractor, the project management team will be engaged in the project activities implementation. Its responsibilities will include at least:
• Organization and management of project activities,
• Coordination and correspondence with authorities and institutions in relation to the project implementation;
• Coordination and communication with project partners;
• Developing and compliance with internal rules/procedures relevant to project management and implementation,
• Organization of compliance with audit authorities' requirements and recommendations included in on-site audit reports,
• Supervision and control over the execution of the concluded public procurement contracts and preparation (if necessary) of additional agreements to them;
• Monitoring the project implementation schedule. |
37 958.40
|
32 824.41
|
Изпълнение на СМР за проект : „Подобряване на енергийната ефективност на територията на община Шабла чрез обновяване на системата за улично осветление в град Шабла"
Implementation of the construction works for the project: "Improvement of the energy efficiency in the territory of Shabla municipality by updating the street lighting system in the town of Shabla": Дейността включва изпълнение на следните мерки, предвидени в обследването за енергийна ефективност:
1. Подмяна на осветители: Предвижда се цялостна подмяна на всички осветители с модерни светодиодни, с понижени загуби на електрическа енергия.
2. Въвеждане на система за управление на енергията и използване на ВЕИ-Развитието на интелигентното улично осветление е свързано с внедряването на Internet of Things технологии в градската среда. Internet of Things-свързаните системи позволяват регулиране на количеството светлина съобразно атмосферните условия например или по предварително зададен график за всеки ден от годината. Едно от най-важните предимства на тази интелигентна свързаност е възможността за повишаване сигурността в населеното място чрез адаптивен отговор на осветлението към различни извънредни събития като пътни инциденти.
3. Изграждане на система за мониторинг на енергопотреблението. За по-добър контрол на системата за външно осветление се предвижда доставката и монтажа на система за мониторинг на енергопотреблението. В нея са включени електромери с дистанционно отчитане, което позволява директен достъп за четене в реално време на консумираната енергия. Получените данни се натрупват в централен сървър. Чрез улеснен достъп до справки във всеки един момент и възможност за разнообразни анализи на потреблението на енергия, се осигурява сигурен механизъм за допълнителна оптимизация на осветителната система. В системата ще са включени електромери с дистанционно отчитане, което позволява директен достъп за четене в реално време на консумираната енергия.
4. Изграждане на система за автоматизация и управление на Енергопотреблението-Централизираната система позволява едновременното или последователно
включване и изключване на уличното осветление, както и по предварително зададен сценарий,съобразен с режима на дневното естествено осветление (по време на денонощието и по осветеност) за конкретното населено място.
5. Изграждане на фотоволтаична система за покриване на собствените нужди- Доставка и монтаж на автономни фотоволтаични лампи.
The activity shall include the implementation of the following measures provided for in the energy efficiency audit:
1. Replacement of luminaires: A complete replacement of all luminaires is envisaged with modern LEDs with reduced power losses.
2. Introduction of energy management system and use of RES-The development of smart street lighting is related to the introduction of Internet of Things technologies in the urban environment. Internet of Things-connected systems allow you to adjust the amount of light according to atmospheric conditions, for example, or on a pre-set schedule for each day of the year. One of the most important benefits of this smart connectivity is the ability to increase security in the community by tailoring lighting to different emergencies such as road accidents.
3. Construction of an energy monitoring system. For better control of the external lighting system, the delivery and installation of an energy monitoring system is envisaged. It includes remote sensing meters that allow direct read access to the energy consumed in real time. The data received is stored in a central server. Through easy access to information at all times and the possibility for various analyzes of energy consumption, a secure mechanism for further optimization of the lighting system is provided. Remote sensing meters will be included in the system, allowing direct access to real-time reading of the energy consumed.
4. Establishment of a system for automation and management of the Energy Consumption - Centralized system allows simultaneous or sequential
switching on and off the street lighting, as well as in a pre-set scenario, consistent with the regime of daytime natural lighting (during the day and daylight) for the particular settlement.
5. Construction of photovoltaic system to cover their own needs - Delivery and installation of standalone photovoltaic lamps. |
459 471.60
|
458 771.55
|
Обмяна на опит, знания и най- добри практики с Партньора
Exchange of experience,knowledge and best practices with the Project partner: От страна на Норвежкия партньор на Кандидата по проекта ще бъде направено проучване на най-добрите практики в Европа при изпълнението на подобни проекти. На тази основа ще се направи преглед на техническите задания за уличното осветление и фотоволтаичните мощности в проекта и предложат мерки за оптимизация с цел постигане на подобрен финансово-икономически и технически резултат. Предвижда се подробна технико-икономическа обосновка на предложените мерки за подобряване на показателите на реконструираната система за улично осветление и ще направи предварителна селекция и изводи за продуктите с най-добри параметри.
Чрез посещение на място на двама експерти от страна на Норвежкия партньор в Общината и на обектовите локации, ще се направи и последваща техническа оценка на проектите и ще се проверят всички изходни данни за изпълнение на дейностите по изграждане на системата за улично осветление и фотоволтаичната централа. Тази дейност ще се осъществява в сътрудничество с екипа за управление на проекта на община Шабла. Планира се семинар за обмяна на опит между партньорите и заинтересованите страни, на който да се представят резултатите и изводите от проучванията. С цел съдействие при изпълнението на дейността са предвидени преводачески услуги за писмен и устен превод. Чрез изпълнението на дейностите на партньора ще се осъществи технически и научен обмен между специалисти от различни държави, като същевременно ще се почерпи ноу-хау за развитието и реализацията на настоящия проект според водещи световни практики.
The Norwegian partner of the Applicant will carry out a study of best practices in Europe in the implementation of similar projects. On this basis, a review of the technical designs for the street lightening and photovoltaic capacities will be executed and optimization measures for improved financial and economic and technical results will be proposed. A detailed technical and economic analysis of the proposed measures to improve the performance of the reconstructed street lighting system and make preliminary selections and conclusions for the best performing products is envisaged.
Тwo experts from the Norwegian partner shall visit the Municipality and the site locations in order to perform further technical evaluation of the projects and to check all baseline data for the implementation of the activities for the construction of the street lighting system and the photovoltaic plant. This activity will be carried out in cooperation with the project management team of Shabla Municipality. A seminar for knowledge exchange between the partners and the stakeholders is also planned. In order to assist in the implementation of this activity, translation and interpretation services are envisaged for this purpose. Through the implementation of the partner's activities, technical and scientific exchanges between specialists of different countries will be carried out, while building up the know-how for the development and implementation of this project according to world-leading practices. |
19 558.30
|
24 125.16
|
Дейности за информираност и публичност
Information and publicity activities: С цел повишаване на прозрачността при изпълнението на проектите, съфинансирани по ФМ на ЕИП 2014- 2021, и повишаване на информираността на широката общественост и медиите, са предвидени мерки за информация и публичност в съответствие с Наръчника за дизайн и комуникация, член 1.7, Глава 3 и Анекс 3 на Регламента за изпълнението на ФМ на ЕИП и Норвегия, както и добрите практики в областта на публичните комуникации и рекламата. Планира се предоставянето на информация за проекта на възможно най-широк кръг заинтересовани страни на международно, национално и местно ниво.
Създаването на План за информация и публичност към настоящото проектно предложение цели повишаване на информираността на местно, национално и международно ниво за реализацията на проекта и възможностите, които финансовият механизъм на ЕИП предлага за намаляване на икономическите и социалните различия в ЕИП и укрепване на двустранните отношения между държавите-донори и държавите бенефициенти. Предвиждат се следните мерки:
1. Изработване и монтиране на временна информационна табела,
2. Изработване и монтиране на постоянна информационна табела,
3. Провеждане на откриваща и закриваща прес-конференция ,
4. Провеждане на церемония за откриване на обекта,
5. Публикуване на прес-съобщения - 3бр.
6. Разработване на уебсайт на проекта
7. Публикуване на информация относно изпълнението на проекта на уебсайта на проекта и този на общината.
Последователността на информационната кампания, включваща всички мерки за осигуряване на информация и публичност , осигурява високото ниво на информираност и публичност и ще спомогне за популяризиране на приноса на на ФМ на ЕИП 2014- 2021.
To increase transparency in the implementation of projects co-financed by the EEA FM 2014-2021 and to raise awareness among the general public and the media, the implementation of a number of information and publicity measures consistent with the Design and Communication Manual, Article 1.7, Chapter 3 and Annex 3 of the EEA and Norway Financial Mechanism Implementing Regulation 2014-2021, as well as good practices in the field of public communications and advertising.
The elaboration of an information and publicity plan for this project proposal seeks to raise awareness at the local, national and international level about the project implementation and the opportunities offered by the EEA Financial Mechanism to reduce economic and social disparities in the European Economic Area and strengthen bilateral relations between donor countries and beneficiary countries. The following measures are envisaged:
1. Design and installation of a temporary information board,
2. Design and installation of a permanent information sign,
3. Holding an opening and closing press conference,
4. Conducting the opening ceremony of the site,
5. Press Release - 3pcs.
6. Developing a project website
7. Publication of project implementation information on the project website and the one of the municipality.
The consistency of the information campaign, including all information and publicity measures, ensures a high level of awareness and publicity and will help to promote the contribution of the EEA FM 2014-2021. |
7 800.00
|
7 800.00
|
Одит
Audit: Предвидено е извършването на одит на проекта от лицензиран експерт – одитор. Одитът ще се извърши върху цялостното изпълнение на заложените дейности по проекта. Независимия одитор ще извърши проверка относно законосъобразното и целесъобразно изпълнение на проекта в съответствие с международните одиторски стандарти, при съблюдаване на изискванията на приложимото национално законодателство и съотносимите към него нормативни актове, осигуряващи принципите на прозрачност, устойчивост и добро финансово управление на проекта. Въпросите, предмет на преглед и мнение, ще да бъдат подробно изложени в договор между бенефициента и външния одитор. Основните дейности са следните:
- Проверка дали изборът на изпълнители по договорите, чрез които се изпълнява проектът, е проведен в съответствие с изискванията на приложимото законодателство
- Проверка дали всички декларирани разходи са действително извършени и допустими, съгласно изискванията на финансиращата институция и националното законодателство, както и на други актове, определящи допустимост на разходите.
- Проверка дали първичните счетоводни документи (фактури, протоколи и пр.) и документите с еквивалентна доказателствена стойност са налични (в оригинал) и валидни (съдържат всички необходими реквизити и действително се отнасят за разхода, който следва да оправдават)
- Проверка дали всички дейности по съответния проект са надлежно документирани, като всички документи за разходите се съхраняват в съответствие с приложимите изисквания и са на разположение.
A licensed expert - auditor is scheduled to audit the project. The audit will be carried out on the overall implementation of the planned project activities. The independent auditor will review and evaluate the implementation of the project, in order to ensure its lawful and appropriate reporting in accordance with international auditing standards, while observing the requirements of applicable national law and related regulations ensuring the principles of transparency, sustainability and sound financial management of the project. The issues to be reviewed and considered will be set out in detail in a contract between the beneficiary and the external auditor. The main activities are as follows:
- Verification that the selection of the contractors to implement the project has been carried out in accordance with the requirements of the applicable legislation
- Verification that all declared expenditure is actually incurred and eligible, in accordance with the requirements of the financing institution and national legislation, as well as other acts determining the eligibility of expenditure.
- Check that the primary accounting documents (invoices, records, etc.) and documents of equivalent probative value are available (in the original) and valid (contain all the requisite requisites and actually relate to the expense to justify)
- Check that all project activities are properly documented, all cost documents are kept in accordance with applicable requirements and are available. |
1 800.00
|
1 800.00
|