Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 351 TREES
Български

Programme: Maritime and Fisheries Programme

Planning region: All

Description

The project proposal "Mtel for Mtel: Technologies with a future" has the following specific objectives (SO).
SO1. Satisfying the current needs of A1 Bulgaria as an employer in accordance with a specific set of his needs by providing specific job training for 167 company employees.
SO2. Ensuring conditions and opportunities for sustainable employment of 167 specialists in one of the most technologically and dynamically developing sectors, based on knowledge, high technology and ICT - that of telecommunications.
SO3. Conducting 26 types of specific training for 167 highly qualified employees of A1 Bulgaria, which will provide the highly specialized knowledge and skills necessary for the development of new services and products in the largest telecommunication company in Bulgaria by number of fixed Internet customers.
The training's will be carried out by a contractor selected under ZUSESIF and PMS 160 / 07.01.2016.
From October 21, 2016 A1 Bulgaria launched a step-by-step process for restructuring and optimizing the organizational structure of the company. The functions and responsibilities of a pre-existing Total Technical Direction were divided into two new Directions. The 5 project activities will cover employees from the 2 Directions and will provide highly specific competencies to 167 highly qualified employees in the following telecoms policies in the period 2018-2019 - configuration and support of the voice and data network in A1 Bulgaria; development of new IT services and solutions in Direction "Information technologies and services"; development of new IT services and solutions in the Direction "Network and Services Division"; development of the convergence network and services in A1 Bulgaria; improving the quality of services and support in A1 Bulgaria.
The expected results of the trainings are 167 employed persons to acquire training in accordance with identified needs of A1 Bulgaria, and focussed on the specifics of the pursued their activities.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Специфични обучения за конфигурация и поддръжка на мрежата за пренос на глас и данни в Мобилтел. : Целта на Дейност 1 е 25 заети лица в Мтел да преминат специфични за конкретните им работни места обучения, чието пълно наименование е "Специфични обучения за конфигурация и поддръжка на мрежата за пренос на глас и данни в Мтел. Специфични настройки и техники за управление и контрол на промените в мрежата." Предвидените обучения напълно съответсват на нуждите на Мтел, в качеството му на работодател в сектора на високите технологии и ИКТ. 21 от обучаемите в Дейност 1 са служители от Отдел "Преносна мрежа“, Направление "Мрежа и услуги" в телекома, а 4-ма от Дирекция "Управление на услуги" от същото Направление. От 24.10.2016 г. в Отдела стартира процес на поетапно преструктуриране, насочено към оптимизация на функциите и подобряване ефикасността на работата на служителите. Към съществуващите дотогава екипи в Отдел „Преносна мрежа“, отговарящи за планирането на отделните компоненти на транспортната мрежа, бяха присъединени специалисти от звена в други Отдели, отговарящи за конфигурациите, управлението и 2-то ниво на поддръжка на мрежата. Основната цел на преструктурирането беше постигането на оптимизация на работните процеси, като се съкрати връзката между различните звена, както и повишаване ефективността на работата и съкращаване на сроковете за реализация на Вътрешен проект, свързан с подобряване капацитета и качествените показатели на транспортната мрежа на Мтел. Вътрешният проект (FullIP Migration) е насочен към миграция на преноса на 2G и 3G станциите от PDH/SDH на Ethernet технология, с цел повишаване капацитета на мобилната мрежа, като се оптимизират разходите за единица пренасяна информация. За осъществяването на тази миграция от звената, управляващи и обслужващи транспортната мрежа, от експертите на Мтел се изискват задълбочени познания за IP switching, routing, TCP/IP, STP и др. В такъв контекст, планираните специфични обучения по Дейност 1 отговарят изцяло на актуалните потребности на Мтел от задълбочаване на професионалните знания и умения на служителите от Отдела, свързани с новите изисквания на длъжностните им характеристики. Дейност 1 предвижда специфичните обучения да се проведат на 2 нива, в рамките на следните 3 етапа: Етап 1. Избор на изпълнител. Етап 2. 1- вото ниво ще бъде с обща продължителност 160 уч. часа и ще обхване 18 инженери, старши инженери и старши експерти от Отдел "Преносна мрежа“. Програмата на обучението ще бъде изцяло фокусирана към надграждане и задълбочаване на специфичните умения и знания на заетите лица, необходими за реализация на новите отговорности на Отдела. Целта на специфичното обучение е да осигури на участниците знания в областта на информационните технологии и умения, необходими за проектиране, изграждане и поддръжка на малки и средно големи по размер мрежи. Учебната програма на 1-вото ниво ще бъде разделена в 4 основни раздела (1. Работа с мрежи, версия 6.0; 2. Изисквания за маршрутизиране и включване, версия 6.0; 3. Скалиране и мащабиране на мрежи; 4. Свързване на мрежи). В целевата група на това ниво са включени предимно новоприсъединили се инженери към Отдела, след неговото преструктуриране. Етап 3. 2-рото ниво ще бъде с обща продължителност 80 уч. часа и ще обхване 7 инженери, старши инженери и системни администратори от Отдел "Преносна мрежа“ и от Дирекция "Управление на услуги". Програмата на 2-то ниво ще включва нови знания за оптимизация и оразмеряване на IP мрежи, основи на GSM и UMTS, ATM и IP мрежи, добри практики и възможни подходи при проектиране и реализация на мрежи, мрежови елементи, услуги и системи, проектиране за вътрешномрежови решения, центрове за данни, облачни технологии и услуги и др. В обученията за 2-то ниво ще бъдат включени служители с по-напреднали познания (advanced knowledge) в материята. Планираните обучения са изключително фокусирани към конкретните потребности на Мтел, неговата ИТ транспортна мрежа и нуждите на целевите служители, и само в много ограничена степен ще могат да се използват в други предприятия или области на дейност. 46 500.00 46 500.00
Специфични обучения за развитие на нови ИТ услуги и решения в Мобилтел в Направление "Мрежа и услуги" (Етап 5) - Дейност 2: Етап 5. Провеждане на специфични обучения за реализация на Вътрешен проект "Поетапно имплементиране на изискванията на акта Сарбанис-Оксли в Мобилтел - SOX in Slices 3x3". Проектът се реализира на 3 вълни и е специфично фокусиран към нуждите на компанията, свързани с приходите, дълготрайните материални активи и основните ИТ контроли на засегнатите системи в телекома. От септември 2017 г. стартира 2-та вълна на проекта, която ще продължи до юни 2018 г., а след това - до края на 2019 г., е планирана реализацията на 3-тата вълна. Изпълнението на този Вътрешен проект изисква придобиването на специфични знания и умения на служителите от Отдела, свързани с прилагането на SOX контролите; с управлението на достъпа до системите; с разделението на несъвместими функции (Segregation of Duties - SoD). Общо 5 заети лица от Отдела ще преминат през следните 2 вида специфични обучения, необходими за осъществяване на настоящата и бъдещата им работа, свързана с този уникален за телекомите в България Вътрешен проект: 1. 2-ма инженери ще преминат специализирано 3-дневно обучение за Veeam Certified Engineer (VMCE). Това обучение е специфично и е необходими за прилагане на SOX контролите по внедряването на акта Сарбанис-Оксли в Мтел, в рамките на Вътрешния проект. Всички а специфични обучения от Етап 5 ще доведат до удовлетворяване на потребностите на работодателя Мтел в сектора на високите технологии и ИКТ за реализация на 2 актуални, средносрочни Вътрешни проекта на Мтел. Посочените специфични обучения по Дейност 2 за Отдел "ИТ услуги и инфраструктура" са идентифицирани в резултат от целево проведен Анализ на нуждите от обучения в Дирекция "Управление на услуги", като част от изпълнението на цялостната Стратегия на А1 България за развитие на човешките ресурси за периода 2017-2020 г. Стратегията за РЧР е тясно обвързана с осъществяването на посочените Вътрешни проекти на телекома за този период и е в пряка корелация с планирани високотехнологични инвестиции в нови технологии, съоръжения и ноу-хау. 5 026.00 5 026.00
Специфични обучения за развитие на конвергентната мрежа и услуги в Мобилтел - Дейност 3.: Целта на Дейност 4 е 56 специалисти да преминат 5 вида специфични за Мтел и работните си места обучения, свързани с новосъздадената през октомври 2016 г. Дирекция "Конвергентна мрежа и услуги", Направление "Мрежа и услуги". Дирекцията беше сформирана с цел осигуряване на по-ефективен фокус върху клиентските услуги, като обедини отговорностите на служителите по планирането и оптимизацията, с управлението и експлоатацията на мрежата и услугите. В новосъздадената Дирекция бяха привлечени специалисти от Отделите „Планиране на топология и капацитет на мрежата“, „Радио мрежа“, „Основна телекомуникационна мрежа, мрежа за достъп и пренос“ и от екипа „Услуги на мрежата и интеграция“. Очакваните резултати от структурната оптимизация са съкращаването на времето от разработването на една технологична идея до нейната реализация, както и съсредоточаването на отговорността за функциониране на мрежата и услугите към клиентите на Мтел „от край до край“ в едно звено. Етап 1. Подготовка на учебните програми и материали за специфичните обучения от страна на избраните изпълнители и тяхното съгласуване със служители от Мтел. Етап 2. Провеждане на специфичните обучения. Проектното предложение планира от общо 68 заети лица в Дирекцията, 56 специалисти да преминат специфични за работните им места и за компанията обучения, както следва: 1. "LTE Advanced – From 3GPP Release 11 to 13" - за 10 инженери и старши инженери, 2-дневно обучение; 2. "NB-IoT Технология и Внедряване" - за 11 началници на отдели, старши и младши инженери, старши експерти, експерти, мениджър на екип, 3-дневно обучение; 3. "VoLTE от А до Я" - за 12 старши инженери, старши експерт, началник на отдел и мениджър екип, 3-дневно обучение; 4. "Основи на VoLTE" - за 18 (2 групи) обучаеми, в това число старши инженери, инженери, мениджъри екипи, 1-дневно обучение; 5. "Основи на виртуализацията в Телеком индустрията" (дистанционно обучение) - за 5 старши и младши инженери, инженер и експерт, 3-дневно обучение. Всички обучения ще бъдат в присъствена форма, с изключение на последното, 5-то обучение, в което ще бъде използвана електронната платформа на доставчика - избрания изпълнител за това обучение. Учебната програма ще бъде разработена изцяло за нуждите на Мтел и 5-те обучаеми специалисти и ще съдържа онлайн пакет с учебни материали, включващ широка гама системи за покриване на е-съдържание, мрежова архитектура, е-презентации, е-тестове и е-задачи за самостоятелна работа. Поради специфичното учебно съдържание, свързано с представяне на най-новите модели за виртуализация, които Мтел може да адаптира за своите нови услуги / продукти, обучението не може да бъде проведено в друга учебна среда, освен чрез eLearning. Всяко от 56-те заети лица ще премине само през едно специфично обучение, което е пряко свързано с компетентностите, необходими за реализация на новите Вътрешни проекти на Дирекцията, насочени към развитие на мрежата и нейното модернизиране в периода 2017-2020 г. Спецификата на новите и / или разширени служебни задължения на представителите на целевата група по Дейност 4, след създаването на новата Дирекция, е свързана с внедряване на нови технологии в телекомуникациите, с планиране, експлоатация и оптимизация на телекомуникационната мрежа. Чрез обученията по тази Дейност ще бъдат предоставени нови, специфични знания и умения, необходими на служителите от Дирекцията при избора и разработването на конкретна архитектура и доставчици на оборудване на мрежата. Тясно специализираните и фокусирани към потребностите на Дирекцията курсове за обучение ще позволят придобиването на специфични познания за планиране, изграждане и експлоатация на високоефективна технологична мрежа. Те са съобразени със съществуващата към момента инфраструктура на телекомуникационната мрежа на А1 България и надграждането й, поради което само в изключително ограничена степен ще могат да се използват в други предприятия или области на дейност. 120 830.00 131 447.00
Специфични обучения за повишаване качеството на услугите и поддръжката в Мобилтел - Дейност 4. : Целта на Дейност 4 е 35 специалисти от преструктурираната Дирекция „Управление на услуги“ (с обща численост на заетите лица - 132 човека), Направление "Мрежа и услуги", да повишат своите знания и умения, в съответствие с новите си или разширени професионални ангажименти, възложени от Мтел, в резултат от цялостните процеси на оптимизация и реорганизация в телекома. Обучаемите са служители в 2-та новосъздадени Отдела на Дирекцията - "Осигуряване качеството на услугите и рипортинг" и "Компетентен център за оперативна поддръжка". Етап 1. Подготовка на учебните програми и материали. Етап 2. Провеждане на 6 вида специфични обучения, изведени като приоритетни за 2018-2019 г. в Анализа на нуждите от обучения на Дирекцията, по следните теми: 1. "Eden NET Self optimization" - за 12 старши инженери, инженери, експерти, 3-дневно обучение. Обучението е насочено към подобряване на знанията и уменията за осигуряване качество на услугите през мобилната мрежа на Мтел. То е специфично поради спецификата на оборудването на мрежата на Мтел и ще допринесе за повишаване ефективността на служителите с оглед предстоящото преминаване към Single RAN (Радио актив нетуърк) и един доставчик на оборудване за цялата мрежа на телекома. 2. "IP-MPLS Mobile NetworkTransport" - за 11 старши инженери, инженери, мениджър екип, началник отдел, старши експерти, 4-дневно обучение. Обучението е насочено към преноса и свързаността на базовите станции в Мтел, поради което получените знания няма да могат да бъдат използвани в други предприятия или сфери на дейност. 3. "Volte e2e Use cases" - за 8 инженери, 2-дневно обучение. В момента гласовите услуги в Мтел се предоставят само през 2G и 3G мрежата. Целта на обучението е насочена към осигуряване на компетентности на 8-те инженери за разработване на гласова услуга върху 4G мрежата (volte) на телекома. Проектът за предоставяне на гласова услуга през 4G мрежата представлява качествен, технологичен и иновационен скок в развитието на предоставянето на гласови услуги от Мтел. Знанията и уменията, придобити с това специфично обучение, няма да могат да бъдат използвани дори частично в други телекоми/области на дейност, тъй като ще се разглеждат възможностите конкретно на Мтел мрежата за миграция към 4G. 4. "Enterprise Desktop Support Technician" - за 4 старши експерта и старши специалиста, 5-дневно обучение. Обучението ще обхване служители от екипа "Service Desk", които осигуряват 1-во ниво на поддръжка на компютри и софтуер в компанията. Специфичните знания и умения на курса са свързани с най-новите операционни системи, тяхната конфигурация и настройки и ще могат само в ограничена степен да бъдат използвани в други предприятия или области на дейност. Всички 6 проектни обучения по Дейност 5 са тясно обвързани с осъществяването на специфични Вътрешни проекти на Мтел в сферата на високите технологии и ИКТ. 89 138.00 70 497.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).