Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 246 TREES
Български

Programme: Maritime and Fisheries Programme

Planning region: All

Description

Interpred Partner AD has started its activity in 1994 as a company specialized in the production of sanitary and toilet articles made of paper, cellulose wadding and webs of soft cellulose. Presently the company offers more than 65 products under the trademark „Zebra” including toilet paper, paper kitchen rolls and napkins, and has achieved high recognition of the trademark and distinctive advantages in comparison with competing sanitary paper items. A key precondition for this is considered to be the company’s policy for continuous investments not only in the modernization of the production process, but also in technologies ensuring customers care and protection of the environment. For example, the toilet paper from the White series is the first produced in Bulgaria with a thicker top layer with a reduced content of harmful substances - it is free of fragrances, dyes and allergens. The ZEBRA Eco series is produced from 100% recycled paper and is provided in biodegradable package.

Following this policy, the current project includes the implementation of a new technology for packaging the final producta (toilet paper and kitchen rolls), which will ensure the transition of the production process in this part to the models of the circular economy - we plan to implement a modern robotic system for packaging, which will allow the introduction of circular models in the following 2 directions admissible under the procedure:

- Direction 1) Reduction of waste generation - the new robotic packaging system will allow a transition to the circular model "reduction of the amount of waste generated for the production of a unit of product" and specifically reduction of the stretch film waste, and

- Direction 2) Limiting the use of single-use plastic products, circular model "eliminating the use of plastic packaging", namely the polyethylene bags that are currently used to place the packages of toilet paper and kitchen rolls before stacking them on pallets.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Придобиване на нова технология за въвеждане на кръгови модели за намаляване образуването на отпадъци и ограничаване използването на пластмасови опаковки за еднократна употреба в Интерпред Партнер АД: Дейността включва въвеждането на нова технология за роботизирано опаковане на готовата продукция - тоалетна хартия и кухненско руло, която осигурява въвеждането на следните кръгови модели в 2 от направленията съгласно Условията за кандидатстване по процедурата: 1) НАМАЛЯВАНЕ ОБРАЗУВАНЕТО НА ОТПАДЪЦИ чрез приноса на новата технология за въвеждането на кръговия модел "намаляване на количеството образувани отпадъци при производството на единица продукт от дейността, за която е заявена подкрепа". Новата роботизирана система за пакетиране на готовата продукция ще позволи пълно автоматизиране на процеса по подреждане на пакетите тоалетна хартия и кухненско руло върху палети за доставка до магазинната мрежа. Роботът позволява подреждането на различните видове (разфасовки) пакети върху палета по определен предварително зададен начин - хоризонтално, вертикално и др. В момента подреждането на готовите продукти върху палетите е изцяло ръчна манипулация - излизащите от пакетиращата машина пакети отиват към машината за транспортно пакетиране (опаковане в полиетиленови чували), след което се отвеждат в зона, където работниците поемат чувалите един по един и ги поставят на палет. След това подреденият палет се опакова ръчно със стреч фолио - при този процес ако при ръчното подреждане на палетите са допуснати неточности и отклонения се получава скъсване и повреждане на фолиото, което се заменя с ново. Съответно повредното стреч фолио представлява отпадък, който складираме и транспортираме до предприятия за третиране на отпадъци. Роботизираната система ще позволи постигането на точност до мм. при подредбата и така образуването на този вид отпадък ще се намали до 1,5 % на единица продукт - 1 пакет от по-големите разфасовки с по 30 рула тоалетна хартия или кухненско руло в пакет. 2) ОГРАНИЧАВАНЕ ИЗПОЛЗВАНЕТО НА ПЛАСТМАСОВИ ПРОДУКТИ ЗА ЕДНОКРАТНА УПОТРЕБА и по-конкретно кръговия модел "елиминиране или ограничаване използването на опаковки от пластмаса, или заместване на композитни опаковки (включващи в състава си пластмаса) с по-екологични варианти (биоразградими, рециклируеми или друг вид „зелени” опаковки)".Роботизираната система, която предвиждаме да внедрим ще позволи елиминиране използването на опаковки от пластмаса - полиетиленовите чували, в които при сегашната ни технология се поставят пакетите тоалетна хартия и кухненско руло преди подреждането им на палетите за експедиране. Полиетиленовите чували представляват транспортна опаковка по смисъла на определението за "опаковка" съгласно Приложение 10 към Условията. Предназначени са за еднократна употреба - използват се за подреждане на готовата продукция на палетите и транспортирането й до магазинната мрежа, след което полиетиленовите чували се отстраняват при разипаковането на палета. Те се отнасят към групата на опаковките от пластмаса - полиетиленът (PE) е термопластичен полимер на етилена и е най-често срещания вид пластмаса. Произвежда се от етилен, който се добива основно от петрол и природен газ. Новата роботизирана система за пакетиране представлява иновативна технология, която ще позволи цялостно отпадане на необходимостта от опаковане на пакетите тоалетна хартия и кухненско руло в полиетиленови чували, преди подреждането им на палетите. Роботизираната система ще позволи пакетите тоалетна хартия и кухненско руло да бъдат подреждани на палетите директно само в търговската им опаковка, т.е. без пакетите преди това да бъдат опаковани в транспортни опаковки (полиетиленови чували). По този начин в точките за продажба единствено ще се премахва стреч фолиото, опаковащо палета, като крайните клиенти ще могат да се самообслужат, взимайки директно пакетите от палета. По този начин продуктите ни ще могат да бъдат предлагани в т.нар. дисплей палети, при които няма транспортни опаковки, разполагат се в определена зона в магазините (без да се изисква рафтово пространство) и към момента са основната тенденция в т. нар. модерна търговия поради удобството за потребителя. 1 150 028.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).