Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Maritime and Fisheries Programme

Planning region: All

Description

The project envisages improvement of working conditions and safety in Tuneli Ltd. through several key activities. One is developing methodologies to introduce programs and measures to optimize business processes, introducing flexible working time and reconciliation personal and professional life, as well as introducing practices to extend the working life of employees and in particular of 9 persons over '54 Also, the project will provide 6 modern movable containers which can be used by employees for recreation, food and sports of various objects in all seasons, and purchasing recommended in the assessment of risk and the program now risk minimization fans to ensure the safety and conduct of training on specific hazards in the workplace. It is also envisaged introducing standard safety OHSAS 18001. The project will also improve access to the workplace of a person with a disability. There are also mandatory activity in organization and management and publicity.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление: Дейността е гаранция за гладкото протичане на изпълнението на проекта и се осъществява по време на целия период на изпълнение на проектните дейности - 14 месеца. Основните под-дейности, които ще се осъществяват в рамките на тази дейност, ще включват различни процедури по планиране, мониторинг и контрол върху организацията и изпълнението на предвидените по проекта дейности; надеждно и навременно отчитане на направените разходи, изготвяне на протоколи от срещи на екипа и в случай на необходимост - предприемане на адекватни конкретни мерки за преодоляване на възникнали проблеми в процеса на изпълнение на проекта. Неразделна част от тази дейност е комуникацията с Договарящия орган, включително изготвяне на задължителните финансови и технически доклади, необходими за отчитане на изпълнението при представяне на искане за плащане. Не на последно място тук попадат и процедурите за избор на изпълнители, с които ще бъдат реализирани някои от основните дейности на проекта, като закупуването на необходимото оборудване, изработване на методологии, обучения относно специфичните рискове на работното място, изпълнител на част от дейностите по организация и управление и дейностите по осигуряване на информация и публичност, в съответствие с изготвения Наръчник и Регламент (ЕС)№ 1303/2013 на Европейския парламент и на Съвета от 17 декември 2013 г. Дейността ще протече в няколко етапа: 1. Подписване на договор с ръководителя на проекта 2. Избор на външен изпълнител за подвъзложените дейности по органзиация и упралвние 3. Изготвяне на 3 бр. междинни и 1 бр. окончателно искания за плащане за отчитане на разходите по проекта 23 333.38 24 421.11
Осигуряване на публичност: Тази дейност е необходима за осъществяване на едно от основните задължения, заложени в договора за безвъзмездна финансова помощ, а именно - осигуряване на публичност и информираност на обществеността за получените средства за осъществяваните дейности за реализиране на целите, заложени в проектното предложение, както и приносът на Европейския Социален Фонд за това. За целта Тунели ЕООД предвижда да направи всичко необходимо за разгласяване на факта, че проектът се финансира по Оперативна програма "Развитие на човешките ресурси" и от Европейския Социален Фонд. Информацията ще бъде представяна на членовете на целевата група по проекта, както и на широката общественост чрез изработването на информационно табло в офиса на кандидата, стикери/табели на закупеното оборудване и печатни информационни и промоционални материали. Голям обем разнообразна информация, включително свързана с реализацията на проекта, ще бъде публикувана и на сайта на фирмата, включително и електронен банер, който ще бъде разработен в рамките на самия проект. Чрез него ще се осведомяват различни интернет потребители и заинтересовани лица. Специално изработени стикери ще се ползват за обозначаване на закупеното по проекта оборудване. Детайлна информация за проекта ще присъства във вътрешни и годишни доклади на фирмата, както и във всички документи, свързани с изпълнението на проекта. Дейността ще протече в следните етапи: 1. Процедура по избор на външен изпълнител 2. Сключване на договор с външния изпълнител 3. Приемо-предавателен протокол за договорените и доставени материали 4. Отчитане на дейността Дейността по осигуряване на публичност ще бъде възложена на външен изпълнител. 2 700.00 2 700.00
Закупуване на специализирани преносими контейнери за хранене, краткотраен отдих и спорт: С цел осигуряване на места за краткотраен отдих, хранене и спорт за служителите си Тунели ЕООД ще закупи 6 бр. преместваеми контейнери, които ще се използват едновременно на различни обекти на кандидата. Те не се припокриват със задължителните обекти по ЗБУТ, които осигуряват безопасни условия на труд, а са социална придобивка за работниците. Преместваемите контейнери позволяват гъвкавост, защото лесно се преместват от един строителен обект на друг, според натовареността и разпределението на работниците. Така кандидатът ще има възможност да осигури места за краткотраен отдих, хранене и спорт на различните обекти и по този начин ще обхване 20 служители (цялата целевата група по проекта). Закупуването на преносимите контейнери е социална придобивка за целевата група, която ще подобри значително условията на труд, според най-високите и съвременни стандарти. Преместването и поставянето на преместваемите контейнери не изисква строителни или други специални разрешителни. Това ще позволява използването на контейнерите през цялата година, като по този начин се осигуряват по-добри условия за хранене, краткотраен отдих и спорт - всеки съответен контейнер според конкретното си предназначение. Преместваемите контейнери ще бъдат оборудвани, така че да изпълняват най-пълно функциите си, съгласно принципите за ефикасност, ефективност и икономичност, както следва: - преместваеми контейнери за отдих - маса, 6 бр. столове, гардероб, вътрешни и/или външни щори, комарник и климатик - преместваеми контейнери за хранене - куненски кът, маса със столове, хладилник, микровълнова печка, климатик - преместваеми контейнери за спорт - фитнес уреди за спорт, гардероб, пейки, климатик, комарник, тоалетна Всеки един преместваем контейнер ще може да се използва едновременно от най-много 10 работника, което може да е причина на определени обекти да се поставят по повече от един преместваем контейнер от вид, с цел осигуряване на текущите нужди на работниците от хранене, краткотраен отдих и/или спорт. Дейността ще бъде реализирана на следните няколко етапа: 1. Избор на доставчик на специализирани преместваеми контейнери и оборудване за тях по реда ЗУСЕСИФ 2. Сключване на договор с избрания доставчик на оборудването 3. Доставка на оборудвнето и подписаване на приемо-предавателен протокол 4. Разполагане на доставените контейнери на различните обекти на Тунели ЕООД 5. Отчитане на извършените разходи за оборудването пред УО 72 530.00 72 350.00
Осигуряване на колективни средства за защита: Тунели ЕООД е фирма специализирана в подземното строителство и изграждането на тунели. За осигуряване на безопасни условия на труд при строителство под земята фирмата използва специализирани вентилатори, които доставят свеж въздух за работниците. Използваните в момента вентилатори са амортизирани и остарели морално, което създава предпоставки за честото им повреждане, а това води до риск за здравето и безопасността на работниците. Проектното предложение предвижда закупуването на нови специализирани вентилатори, които са по-качествени и осигуряват по-висока степен на безопасност при работа под земята. Това се постига като доставят по-голям обем свеж въздух за единица време. Друга качествено по-добра характеристика на новите вентилатори е, че те са значително по-безшумни, което допълнително ще подобри условията за работа на работниците. За осигуряване на оптимална степен на защита се предвижда закупуването на 10 бр. нови специализирани вентилатори за осигуряване на свеж въздух при работа под земята, които ще се изпозват на различни обекти на кандидата в зависимост от моментната натовареност и конкретни нужди на работниците. Това е възможно, защото вентилатори са лесно преместваеми и не изискват специализиран монтаж. Задължителни характеристики на новите специализирани вентилатори: - диаметър минимум 500мм - работно напрежение 400 V при 50 - скорост от минимум 3000 оборота в минута - номинална мощност между 5 KW и 25 KW Новите специализирани вентилатори няма да породят икономически ефект за кандидата, а ще бъдат използвани единствено като оборудване за осигуряване на колективна защита за работниците. Етапи на изпълнение: 1. Избор на външен изпълнител по реда на ЗУСЕСИФ 2. Сключване на договор за доставка с избрания външен изпълнител 3. Доставени 10 бр. специализирани вентилатори от външния изпълнител 4. Разполагане на специализираните вентилатори на обектите на кандидата спрямо текущото натоварване и конкретни нужди на работниците. 141 000.00 140 200.00
Разработване на Система за управление на здравето и безопасността при работа в съответствие с международния стандарт OHSAS 18001 и сертифициране на системата от независим изпълнител: Изпълнението на дейността има за цел да се постигне устойчивост и непрекъснато подобряване на здравето и безопасността при работа на служителите в Тунели ЕООД чрез разработване и внедряване на система за управление на здравето и безопасността при работа (СУЗБР) в съответствие с OHSAS 18001:2007, както и последващо сертифициране на внедрената система. Основният код на икономическа дейност на дружеството е 42.99 "Строителство на други съоръжения, некласифицирани другаде". Коефициентът на трудов травматизъм за икономическата дейност за 2016 г. е определен на 1,95, което го поставя на 5-то място сред отраслите с най-много трудови злополуки. Извършваните производствени процеси са свързани със значими рискове за здравето и безопасността на работниците. Затова е важно въвеждането на СУЗБР, в която да се обединят, планират и координират всички усилия, свързани с управлението на здравето и безопасността при работа. Само по този начин е възможно да се измерва ефективно общия резултат от реализираните от ръководството политики и мерки и да се предприемат действия, които да водят до дългосрочно и устойчиво подобряване. Постигането на съответствие с изискванията на OHSAS 18001:2007 е необходимо, за да се гарантира, че всички други предприети действия по непрекъснато подобряване на БЗР ще бъдат управлявани в синхрон, планирано в една цялостна система за управление в предприятието. Чрез прилагането на процедурите за формулиране на политики и цели, програми за управление, оперативен контрол, вътрешни одити, оценки на съответствието с нормативните изисквания, прегледи от ръководството, коригиращи и превантивни действия ще се гарантира непрекъснатото подобряване на системата за управление на БЗР в Тунели ЕООД. Дейността включва разработване и внедряване на СУЗБР и сертификация на СУЗБР от независим акредитиран сертифициращ орган. Разработването и внедряването на СУЗБР включва следните основни етапи: - Избор на външен консултант, който да окаже професионална подкрепа в процеса на разработване и внедряване и определяне на екип, срокове, ресурси за участие в разработването, методи и форми на комуникация; - Преглед на актуалните нормативни актове по ЗБР, приложими към дейността на дружеството; - Разработване на въпросници, анкети, карти за оценка на съответствието за регистриране и оценка на дейностите по осигуряване на ЗБР и условията на труд и вземане мнението на работещите за тях; - Оценка за съответствие с изискванията на нормативните актове по ЗБР; - Анализ на процесите и определяне на модела на СУБЗР, структурата, съдържанието и обозначаването на документите на СУЗБР; - Определяне на документите, които следва да бъдат разработени/променени и несъответствията в условията на труд, които трябва да бъдат отстранени при внедряването на СУЗБР; - Разработване на наръчника, процедурите по ЗБР и свързаните с тях оперативни документи; - Интегриране на СУБЗР с функциониращите в предприятието системи; - Изготвяне на график за внедряване; - Заповед/и за внедряване. - Определяне на длъжностните лица и отговорностите по внедряването. Утвърждаване на оперативни документи; - Очение на ръководителите на звена, вътрешни одитори и засегнатите от внедряването лица; - Разпространение на документите на СУЗБР по ползватели; - Привеждане на дейностите по ЗБР и условията на труд в съответствие с документите на СУЗБР; - Провеждане на вътрешни одити. Документиране. Отстраняване на несъответствията; - Преглед на СУЗБР от ръководството. Сертификацията на СУЗБР включва следните основни етапи: - Избор на сертифициращ орган (с валидна акредитация и с призната компетентност да извършва сертификация по OHSAS 18001:2007 за икономическата дейност); • Провеждане на сертификационен одит етап 1 и етап 2; - Извършване на коригиращи действия при евентуални несъответствия, повдигнати в резултат от етап 2 на сертификационния одит; - Получаване на доклад с решение от органа по сертификация; - Получаване на сертификат за съответствие с OHSAS 18001:2007 29 673.71 29 670.00
Оптимизация на работните процеси, включително въвеждане на гъвкави форми на заетост (гъвкаво работно време, ротация на работното място и др.) и други практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот (включително и на работниците и служителите над 54г.): Целта на дейността е дружеството да разработи и приложи на практика гъвкави форми на заетост и други практики за по-лесно съвместяване на професионалния и личния живот на служителите (включително и на 9 лица над 54г.). В Тунели ЕООД са заети предимно висококвалифицирани специалисти. Обичайно персоналът на дружеството се наема на пълно работно време. Работното време на офиса и по обектите на фирмата е от 8 до 17 часа с един час обедна почивка. Преобладаващата форма на заетост е традиционна за сектора и се предопределя от характера на дейностите, които се извършват, но е важно дружеството да направи усилие и да предложи на своите служители (там където е допустимо и възможно) алтернативни варианти на заетост, включително организиране на форми на взаимозаменяемост и др. Считаме, че е важно да се направят систематични и планирани усилия в тази посока, защото по този начин ще гарантираме повишената мотивация на персонала и запазването на заетостта на настоящите служители, а оттам и повишеното качество на услугите, които осигурява дружеството. Дейността включва разработване и въвеждане в практиката на правила за идентифициране на реалните професионални и социални потребности на работниците и служителите. Правилата следва да включват описание на методи, периоди, отговорни лица, обобщаване на информацията, анализ „разходи-ползи“ от страна на работодателя, вземане на решения и публично оповестяване на решенията. Решенията биха могли да включват (без да се изчерпват до) препоръки за ре-организация, определяне на работни места, за които са допустими гъвкави форми на заетост (напр. въвеждане на трудови договори на непълен работен ден, временни (срочни) трудови договори, работно време с променливи граници, избор на смени и взаимозаменяемост и др.) Прилагането на правилата следва да се извършва в условията на прозрачност, липса на дискриминация и равнопоставеност. Дейността ще бъде изпълнена чрез следните етапи: 1. Избор на външен изпълнител (консултант) по реда на ЗУСЕСИФ, който да предостави консултантски услуги във връзка с разработването и прилагането на правилата. 2. Изготвяне на правилата (външният изпълнител, подкрепен от екип на дружеството, който да предоставя информация, да организира работни срещи, посещения и др., както и да преглежда предложенията на външния изпълнител и да дава становища по тях). 3. Въвеждане на правилата в практиката. 4. Оповестяване на правилата в дружеството. 4 000.00 4 000.00
Разработване, адаптиране и въвеждане на практики за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54г.): Целта на дейността е да се идентифицират и внедрят в практиката на дружеството конкретни мерки за удължаване на професионалния живот на по-възрастните работници и служители (над 54г.). Дейността ще обхване всичките 9 лица над 54 г. от целевата група. Основната дейност на фирмата е подземно строителство, за което са необходими тесни специaлисти в тази област. Анализ на пазара труда показва недостиг на такива специалисти, основно защото професията не е особено привлекателна за младите хора, които нямат интерес да се специализират професионално в тази област. От друга страна по-върастните специалисти често предпочитат да се пенсионират вместо да останат на работа след навършване на възраст и стаж за пенсиониране. Тези тенденции очертават няколко основни проблема, пред които е изправено дружеството: - трябва да се предприемат мерки за удължаване на професионалния живот на наетите работници над 54г. - чрез тези мерки и натрупан опит предприятието да се подготви за бъдещето като по-възрастните служители предадат своя опит и умения на по-младите. Дейността има за цел да се разработи и въведе в практиката цялостна фирмена програма за насърчаване на индивидуалната работоспособност у работниците над 54г., която включва прилагане на индивидуални мерки за насърчаване и запазване на работоспособността, адаптиране на длъжностните характеристики към реалните възможности, конкретни стимули за служителите над 54г., които полагат грижи за здравето си, организиране на събития/осигуряване на информация за пенсионирането, последиците от него, възможностите за заетост и след пенсиониране, стратегии за здравословен живот и запазване на работоспособността, успешно предаване на знания и опит на по-млади работници във фирмата и др. Важно условие при реализирането на програмата е изпълняваните мерки да не дискриминират по-младите работници за сметка на възрастните. Дейността ще бъде изпълнена чрез следните етапи: 1. Избор на изпълнител (консултант) в съответствие със ЗУСЕСИФ, който да предостави консултантски услуги във връзка с разработването и внедряването на програмата. 2. Изготвяне на програмата (външният изпълнител, подкрепен от екип на дружеството, който да предоставя информация, да организира работни срещи, посещения и др., както и да преглежда предложенията на външния изпълнител и да дава становища по тях). 3. Въвеждане на програмата в практиката със Заповед на управителя. 4. Оповестяване на програмата в дружеството и мониторинг на изпълнението ѝ. 6 000.00 6 000.00
Разработване, адаптиране и въвеждане на иновативни модели за организация на труда в предприятието, насочени към повишаване на производителността и опазване на околната среда.: Целта на дейността е въвеждане на иновативен модел за организация на труда, насочен към опазване на околната среда, който да окаже положително въздействие върху производителността на труда и качеството на работните места. В рамките на предложената дейност се цели конкретно въвеждане на промени в организацията на труда, които да имат положителен ефект върху околната среда, по отношение на два от значимите аспекти – използването на енергия и генерирането на отпадъци, които да допринесат за повишаване на производителността на труда и качеството на работните места. Дейността включва следните елементи: 1. Определяне на базовото ниво (актуално състояние на ключови показатели на двата аспекта); 2. Формулиране на конкретни измерими цели по отношение на двата аспекта; 3. Формулиране на предложения за промени в организацията на труда с оглед постигането на целите със срокове, ресурси и отговорници и разработване на план за мониторинг; 4. Одобряване на промените (включително промени във вътрешно фирмени документи – правилници, процедури, инструкции и др.); 5. Внедряване на промените – осигуряване на достъп на засегнатия персонал до променените документи и запознаване на засегнатия персонал с промените. Етапи на изпълнение: 1. Определяне на екип от специалисти на дружеството, ангажирани в процеса; 2. Избор на външен консултант, който да осигури необходимата експертиза (предлага методология за изпълнение, дава препоръки за въвеждане на добри практики, осигурява експерти, координира процеса на събиране на информация, изготвя предложения и проекти на документите, съгласува, след одобряването им съдейства за въвеждането); 3. Изпълнение на дейността от външния консултант със съдействието на вътрешния екип, който осигурява достъп, предоставя информация, съгласува предложения и проекти на документи, организира внедряването; 4. Одобряване на промените - промените във вътрешно фирмени документи – правилници, процедури, инструкции и др. се изготвят от консултанта, съгласуват се с вътрешния екип и се одобряват от управителя; 5. Внедряване на промените – осигуряване на достъп на засегнатия персонал до променените документи и запознаване на засегнатия персонал с промените. Етапът се извършва от вътрешния екип с подкрепата на консултанта. 5 000.00 5 000.00
Осигуряване на достъпа на лице с увреждане до работното място: В Югстрой ООД има едно заето лице с увреждания (парамедианна дискова херния), което изпитва затруднения при достъп до една от сградите на предприятието заради трудната си подвижност. Проектът предвижда изграждането на парапет до входа на съответната сграда с цел осигуряване на достъп за лицето с увреждания. Парапетът ще бъде трайно закрепен за сградата на височина, която е най-удобна за лицето с увреждания. Това ще позволи пълноценно използване на работното помещение от това лице. Предвижда се също да бъде монтиран и помощен парапет в тоалетната на сградата с цел улесняване на достъпа и ползването от лицето с увреждания. Дейността ще бъде изпълнена на 3 етапа: 1. Избор на външен изпълнител 2. Сключване на договор с външния изпълнител 3. Доставка и монтаж на парапетите Дейността ще бъде извършена през шестият проектен месец и ще отнеме 1 месец за приключването й. 500.00 500.00
Надграждащи обучения относно специфичните рискове при работа: Във връзка с изключително динамичната и често свързана с редица задачи, които трябва да бъдат приоритизирани с цел постигане на висок и качествен резултат работата в сектора на подземното строителството се класифицира с редица професионални рискове от които високи нива на стрес, рискове свързани с работата под земята. Надграждането на задължителните обучения за специфичните рискове при работа са част от препоръчаните мерки, идентифицирани в оценката на риска и приетия план за справяне с тези рискове на Тунели ЕООД. Надграждащите обученията на работниците и служителите относно специфичните рискове за безопасността и здравето, свързани с индивидуалното работно място включващи следните теми: 1. Опасност от неправилно боравене с технологичното оборудване в частност ръчни преносими ел. инструменти, взривни вещества. 2. Опасност от срутване на подпорни стени или проходи За преодоляване на тези идентифицирани рискове и предвидените обучения свързани с тях, всички 20 служителя на Тунели ЕООД ще преминат специализирани надграждащи обучения. Обученията ще се извършат от специализиран в този род дейности външен изпълнител с доказан опит, по предварително одобрен и съобразен с работните процеси от кандидата план. Предвиждат се минимум 8 часа обучение за всеки служител според идентифицираните рискове за длъжността му. Всички служители преминали обученията ще получат сертификати за успешно преминаване. Дейността ще бъде изпълнена на 3 етапа: 1. Избор на външен изпълнител, който да проведе обученията 2. Утвърждаване от кандидата на предложен от изпълнителя план за обученията 3. Провеждане на обученията 12 000.00 12 000.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).