Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 343 TREES
Български

Programme: Maritime and Fisheries Programme

Planning region: All

Description

The project proposal of METIX Ltd. aims to develop management capacity of the company by improving the quality management, the impact on the environment caused by its production processes and to promote the use of ICT as a factor for sustainable corporate development on the national and the European market.

The specific objectives are:
• To migrate the company's existing Quality and Environmental Management System in accordance with the new version of the standards ISO 9001:2015 and ISO 14001: 2015 by using consulting and re-certification services;
• To improve the processes of management and organization of activities in METIX Ltd. through the introduction of an ERP system;
• Ensure adequate compliance with all European and national norms and standards relating to the principles of environmental protection through migration of the existing quality and environmental management system in accordance with the standards ISO 9001: 2015 and ISO 14001:2015.

The general and the specific objectives will be achieved through the following two activities:
1) Consulting and re-certification services for migration of an integrated quality and environmental management system to the new version of ISO 9001:2015 and ISO 14001:2015;
2) Acquisition and implementation of ERP software for business processes management.

The duration of the project is planned to be 12 months.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Консултантски и ре-сертификационни услуги за миграция на интегрирана система за управление на качеството и околната среда към новата версия на стандартите ISO 9001:2015 и ISO 14001:2015: В рамките на дейността Метикс ООД ще финансира ре-сертифицирането на стандартите ISO 9001 и ISO 14001, по които притежава валидни сертификати. ISO стандартите се ревизират на определен период от време и отразяват промените в реалния бизнес. Всяко ново издание на стандарт изисква и промяна в системите за управление. Основната промяна при ISO 9001 и ISO 14001 е свързана с приравняването им към Annex SL на Директива на ISO организацията за уеднаквяване на структурата на всички ISO стандарти за системи за управление. Целта е да се повиши съгласуването между стандартите на ISO за системи за управление, както и да се улесни тяхното внедряване от организации, които трябва да изпълняват едновременно изискванията на два или повече такива стандарта. Поради тази причина, новите версии на стандартите ISO 9001:2015 и ISO 14001:2015 имат сменена концепция и промяната е съществена. Включени са нова терминология и изисквания като „анализ на контекст на организацията“, „потребности и очаквания на заинтересовани страни“, “мислене основано на риска”. Въведени са допълнителни документи свързани с управлението на доставчиците и подизпълнителите. Мигрирането на Системата за управление на качеството и околната среда (СУКОС) към новите версии е свързана с цялостен анализ на заобикалящата среда, в която организацията извършва своята дейност. Анализът трябва да включва влиянието на външни и вътрешни фактори, които представляват заплаха или възможности за бизнеса. Метикс ООД трябва да разработи методика за оценка на риска и да въведе мерки за третирането му. От гледна точка на ISO 14001:2015, процеса по миграция трябва да включи: - идентифициране и оценка на значимите аспекти на околната среда за Метикс ООД, определяне начините за оперативно управление на значимите аспекти, с цел предотвратяване на негативните въздействия върху околната среда. - класификация на аспектите на база оценката на степента на въздействие върху околната среда. - изготвяне на предложение за набор от значими аспекти, което екипът от страна на Възложителите да одобри. На база на първоначалния анализ на контекста и анализа на процесите, предложената структура на системата и направения преглед на съществуващи документи ще бъде направено предложение за разработване на нови и актуализация на съществуващи политики, процедури, инструкции и указания съгласно изискванията на стандартите. При реинженеринга на интегрираната система за управление ще се внедрят технически, управленски, оперативни и организационни мерки за управление на въздействието върху околната среда (процедури, инструкции и други правила, вкл. внедряване на нови технологични и практически мерки), в зависимост от значимостта на аспекта, степента на влияние върху околната среда и политиката на организацията. Разработване на процедури необходими на организацията да осигури ефективното планиране, действия, контрол и мониторинг на процесите свързани с управлението качеството и на околната среда. За целите на дейността, Метикс ООД ще избере организации, които да внедрят и сертифицират СУКОС, съгласно изискванията на стандартите, при спазване изискванията на УО, описани в Ръководството за изпълнение на договори за БФП по ОПИК, както и съблюдавайки условията и разпоредбите на ЗУСЕСИФ/2015 г. и Постановление на Министерски Съвет № 160 / 01.07.2016 г. На база прогнозната стойност на предвидените по проекта консултантски и сертификационни услуги, Метикс ООД ще реализира съответния вид процедура за определяне на изпълнители. След провеждане на съответната процедура за избор на изпълнители, фирмата ще пристъпи към сключване договори с избраните доставчици на консултантски и сертификационни услуги. Принос на дейността за постигане на очакваните цели и резултати: Дейността има пряко отношение към постигане на ефекта от изпълнението на проекта като резултата от дейността е именно един от резултатите на проекта – разработена, внедрена и сертифицирана СУКОС. 28 000.00 27 350.00
Придобиване и въвеждане на софтуер за управление на бизнес процесите в Метикс ООД: Целта на дейността е МЕТИКС да получи ERP система, която да подобри организацията на работата в отделите, да повиши ефективността на служителите в процеса на разработването, производството и продажбата на различни видове електрически табла, бетонни и метални комплектни трансформаторни подстанции, разпределителни уредби за средно и ниско напрежение, както и да даде възможност на мениджмънта на компанията да взима решения за бъдещото развитие спрямо анализа на информацията, който системата ще дава. Планира се, интегрираното софтуерно решение да съдържа следните модули: 1. Управление на Продажбите - обхваща работата с досиета на клиенти, вкл. регистриране на множество адреси, работа със свързани обекти, фирми и вериги, спазване на кредитни лимити, отчитане на рейтинга на клиентите, сегментиране и групиране, основен склад за доставка, следене на статус и вид на клиента. Ще има възможност за въвеждане на гъвкава ценова политика - работа с ценови листи за клиенти, възможности за предоставяне на различни видове отстъпки, следене на сключени договори и връзка с конкретните поръчки, вкл. с условия на доставка и плащане, кредитни лимити, промоции, история на ценовата политика и калкулиране на печалба. Извършването на всички необходими операции по продажби и отпечатване на съответните документи ще се управлява от ERP системата. 2. Планиране на доставки - обхваща работа с досиета на доставчици, вкл. групиране, условия и начини на плащане, следене на плащания и падежи на плащания, кредитни лимити, складове по доставчик, поддържане на информация за име и код на артикул при доставчик, време за доставка, алтернативни доставчици, и т.н. Управлява ценовите листи на доставчици, предоставените от тях отстъпки и сключените договори; Анализира изпълнението на поръчките от доставчика (напр. според срок или количество), планирадоставките спрямо обещана дата на изпълнение на поръчката на клиента, проследява по серийни номера закупените материали и оборудване. 3. Склад - Управление на складовите наличности, задбалансово завеждане на инвентар по служители, проследяване движението между складовете, поддържане на гаранционни запаси. 4. Управление на комплекти - включва създаване на рецепта на комплекта – описание на включените материали и операции, проследяване на поръчките за окомплектовка в склада, изписване на материалите от склада. 5. Финанси, счетоводство и дълготрайни активи - ще позволи автоматичното генериране на счетоводни записи от другите модули в системата (напр. складово стопанство) и последващо осчетоводяване. Ще включва функционалност за работа с каса и банка, , регистриране на плащания към клиенти и от доставчици, закриване на фактури с плащания. Ще бъде изцяло настроена към българското законодателсво - главна книга, дневници ДДС, сторно операции и др. Автоматично ще се отчитат ДМА, вкл. придобиване, продажба, преоценки и амортизация (управленска и данъчна). 6. Управление на персонала - ще се генерира досие на служител, което ще управлява всички необходими документи според българското законодетелство, както и информация за придобити квалификации, план за развитие и отчет за заетост. 7. Справки, отчети и анализи – стандартни справки; генератор на финансово-счетоводни отчети. Очакваните резултати за МЕТИКС от внедряването на ERP системата са: - повишаване на % на поръчките от клиенти, доставени навреме - намаляване на залежали стоки в склада - повишаване на обращаемостта на артикулите - ускоряване на цикъла „закупуване на стока – получаване на парите от клиента” - повишаване на обращаемостта на оборотния капитал - намаляване на разходите по веригата на доставки - ускоряване на обработката на поръчки от клиенти - по-висока удовлетвореност на клиентите - намаляване на времето за експедиция в склада - намаляване разходите по проекти - намаляване времето за осчетоводяване и приключване на документи - навременни и точни анализи и отчети За изпълнение на дейността е предвиден финансов ресурс от 175 850 лв. 175 850.00 175 480.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).