Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Maritime and Fisheries Programme

Planning region: All

Description

We are sure on our future project main objective is to set sustainable new workplaces/jobs for unemployed/inactive persons, focused on young people aged up to twenty-nine years old, at ASP Ltd. 
Main activities for achieving this objective are: employing fifty unemployed/inactive persons at ‘Guard in transport and security of valuables and shipping’ job position, professional training for a part of the profession ‘Guard in transport and security of valuables and shipping’ and Communication in foreign languages key competence of new employed persons, providing the uniform wear,  supporting and protecting tools for new employed persons, information and communication activities as well – project management activities. Project target group is fifty unemployed/inactive persons by which a half are unemployed/inactive young people aged up to twenty-nine years old and a half - unemployed/inactive persons aged thirty - fifty-four years old
Project main results are: fifty unemployed/inactive persons involved into project for employing unemployed/inactive persons, fifty unemployed/inactive persons have gained professional qualification at the end of the project, fifty unemployed/inactive persons have jobs at the end of the project. 
The project runs at all over the country. Its duration is eighteen months. Its management is run by project management team by a project leader, an administrative assistant and an accountant. Total project cost is five hundred and sixteen thousand eight hundred eighty - eight point fourty-two BGN by which seventy-five point sixty-five percent are a grant. 
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта : Целта на тази дейност е да осигури навременното и ефективно изпълнение на проекта, така че той да постигне планираните резултати и въздействия, в съответствие с изискванията на Договора за безвъзмездна финансова помощ (ДБФП), Ръководството за бенефициента (РБ) и указанията на Управляващия орган (УО).Дейността ще се изпълнява от Екип за управление на проекта (ЕУП) в състав ръководител, административен сътрудник и счетоводител. 1. Предвид същността на проекта и интервенцията му: разкриване на нови работни места от бенефициента и назначаване на работа на новонаети лица считаме, че длъжността може и трябва да се изпълнява от лице, свързано с мениджмънта на компанията. Така ще се осигури естествен синхрон между системата за управление на проекта и системата за управление на компанията, гарантиращ структурната и институционална устойчивост на резултатите от проекта. Позоваваме се и на практиката, която се създаде при изпълнение на проектите по схемата "Ново работно място" при изпълнение на ОП РЧР в периода 2007- 2013 година. Ползването на това лице минимизира рисковете свързани с мотивацията на ЕУП, намалява времето за вземане на управленски решения и съответно ограничава рисковете за навременно и качествено изпълнение на проектните дейности. Ръководителят на ЕУП ще работи по задълженията си 600 часа за целия период на изпълнение по проекта, при ставка от 10 лв./час, както е записано в Методологията за определяне на възнагражденията. Детайлно описание на квалификацията и конкретните задължения на лицето, предвидено за тази позиция можете да видите в секция 9 от настоящия формуляр. 2. Специфичните административно-технически дейности при управлението на проекти, финансирани от оперативните програми, изискват сътрудничеството на подготвен експерт с опит в изготвянето на документацията по проекти, включително справки, отчети и процедури по договаряне с изпълнители на доставки и услуги при спазване изискванията на ПМС 118.Експертът, който ще заеме тази позиция трябва да има опит в управлението на програми и проекти, финансирани от оперативните програми, програми и инициативи на ЕС или публични и частни донори. Той/тя ще изпълнява задълженията си в рамките на 1605 часа за периода на изпълнение на проекта при ставка от 6 лв./час , съобразно изискванията на Методологията за определяне на възнагражденията. 3. Счетоводителят на проекта отговаря за изпълнението на бюджета на проекта, участва в договарянето с външни изпълнители при условията на ПМС 118, ДБФП, РБ и указанията на УО, подготвя и представя финансовите отчети за изпълнение и приключване на проекта, исканията за плащания, осигурява наличност и съответствие на финансовата документация на проекта с правната рамка на Програма и националното законодателство. По тази причина предвиждаме позицията да се заеме от лице с дългогодишен опит и образование в областта на счетоводството, разбира се - с опит в осчетоводяването на документация свързана с работата на компании от сектора на бенефициента. Счетоводителят ще работи 1200 часа в целия период за изпълнение на проекта при ставка от 6 лв./час, както предписва Методологията. 4.Въпреки електронната система за отчитане и наблюдение на проекта, законодателството, ДБФП и Ръководството изискват наличието на оригинални документи на твърд носител. Разбира се, необходима е висококачествена интернет връзка за осъществяване на комуникацията и отчитането по проекта. Това предполага предвиждането на ресурс за офис материали и консумативи в подкрепа на дейностите по организация и управление на проекта, както и за осигуряване на интернет достъп, които формират разликата между възнагражденията на ЕУП и общия бюджет на дейността. Дейността обхваща целият период за осъществяване на проекта, тъй като е същностна за това изпълнение, включително подготовката за стартиране и финализиране на изпълнението. 38 288.00 41 846.58
Подбор и осигуряване на заетост (назначаване на работа) на 50 безработни/неактивни лица.: Изпълнението на тази дейност е директен принос към основната цел на проектното предложение. За заемането на длъжността "Охранител на ценни пратки и товари" се изисква определено ниво на образование, психологическа и физическа годност, както и гражданско поведение съобразно Закона за частната охранителна дейност. Това налага провеждането на процедура по предварителен подбор на кандидати от целевите ни групи при спазване условията на Кодекса на труда. И 50-те безработни/неактивни лица, които ще осигурим с работа, ще бъдат назначени на длъжността "Охранител - транспорт и охрана на ценни пратки и товари" с код по НКПД 2011 - 5414 1007. При калкулирането на вноските дължими от страна на работодателя съгласно изискванията на КТ и КСО за съответната длъжност сме отчели и среднорочната бюджетна прогноза на правителството от 23.04.2015 година, тъй като индикативният срок за изпълнение на проекта обхваща периода 2016 - 2017 година. Считаме, че по този начин осигуряваме възнаграждения за новоназначените работници, които значително намаляват рисковете от тяхното демотивиране, а така от създаването на затруднения в процеса на изпълнение на проекта или пък за устойчивостта на създадените работни места. Аргумент, който можем да изтъкнем в тази посока ни дава изследване на УНИЦЕФ за NEETs в България, според което основна причина младите хора да бъдат безработни или пък неактивни е разминаването между очаквано и получавано възнаграждение от трудова заетост. Подобни данни съществуват в изследвания на ИПИ за социалното подпомагане в България и т. нар."капан на безработицата" по отношение и на двете ни целеви групи. За да ограничим риска от напускане на лица, които са получили професионално обучение в рамките на проекта, ползвайки условията на чл.230 от КТ ще сключим трудови договори с условие за обучение. Чл. 413- 416 от Кодекса на труда, чл.25, 54, ал.2 и чл.55 от ЗЗБУТ, изискват от нас като работодател осигуряването на трудово медицинско обслужване за наетите лица по проекта. Поради тази причина предвиждаме сключването на договор, при условията на ДБФП, Ръководството и ПМС 118 и указанията на УО с лицензирана служба за трудова медицина. 272 364.00 295 711.25
Осигуряване на професионално обучение и обучение по ключови компетентности за наетите по проекта лица.: Основна цел на тази дейност е да осигурим условия за ефикасно и пълноценно включване на новонаетите лица в работния процес на компанията и така да гарантираме устойчивостта на работните им места. Осигурената професионална квалификация, както и ключови компетентности ще допринесе за мотивирането и интегрирането на новоназначените лица и така - за намаляване рисковете пред изпълнението на проекта като цяло - съответно, за постигането на предвидените цели и резултати. Секторът на охраната има регулационна рамка, която поставя минимални изисквания за професионални умения и навици, част от които ще установим още на етап селекционна процедура. Самата работа налага наетите лица да имат добри знания и умения за рисковете и предизвикателствата, които произтичат от охраната на обекти, доставки и пратки, особено ценни, като това налага съответното обучение съвместно с трудовата дейност. В тази връзка предвиждаме обучение по част от професия "Охранител" с код 861010, специалност "Банкова охрана и инкасова дейност" с код 8610101. Обучението ще включи модулите на обща подготовка по професията, и квалификациите: охрана СОД, въоръжена и невъоръжена охрана, охрана инкасова дейност. Компанията има множество чуждестранни клиенти. Добрите практики в бранша за заемане на длъжността налагат самостоятелното владеене на чужд език. Тези обстоятелства създават необходимостта от обучение на лицата по ключова компетентност "Общуване на чужди езици". Провеждането на професионално обучение с подкрепата на обучение по ключова компетентност се налага и поради специфичните образователни и мотивационни характеристики на групата, от която ще назначаваме новите си служители. Изследванията на АЗ, както и анализите на ОП РЧР показват, че голяма част от безработните и неактивни младежи нямат необходимите знания,, умения и професионални навици, които не само да им позволят да започнат работа, но и бързо да се адаптират и да започнат изпълнението на професионалните си задължения. Тези факти съвпадат изцяло и със собствените ни наблюдения като работодател. Така, обученията са още един от механизмите за смекчаване на рисковете пред изпълнението на проекта, мотивацията на участниците и постигане на предвидените резултати. За да осигурим мотивираност на обучаемите новонаети лица, качество на обучението и високи резултати от него, както и отчитайки изискванията на Закона за професионално образование и обучение, ще договорим извършването на обучението по част от професия и ключова компететност с лицензиран от НАПОО Център за професионално обучение при спазване указанията на УО, изискванията на ПМС 118, ДБФП и РБ. За да осигурим мотивирано участие на лицата в професионалното обучение, както и да минимизираме рискове за успешното им участие в изпълнението на проекта, разбира се - устойчивостта им като служители на компанията, предвиждаме трудовите договори, които сключим с лицата, да бъдат с условие за обучение по реда на чл.230 от КТ. 91 250.00 90 000.00
Осигуряване на необходимото униформено облекло, помощни и лични предпазни средства за 50 новоназначени охранители.: Тази дейност също цели осигуряването на условия за пълноценното и ефективно включване на новонаетите лица в работата на компанията. Законът за частната охранителна дейност, както и Наредба I-121/20.07.2004 година на МВР поставят категорични изисквания за вида на униформеното облекло, личните предпазни и помощни средства на охранителите, както и тяхното оборудване. Неспазването на тези изисквания застрашава сигурността на новонаетите лица, застрашава и устойчивостта на новоразкритите работни места, тъй като може да доведе до отнемане на лиценза за охранителна дейност на компанията. Тя отделя посочените в бюджета средства за своя сметка, свързани с осигуряването на нужните униформи, оборудване, помощни и предпазни средства, но осигуряването на целия бюджет за тази дейност не е по силите й. В този смисъл, осигуряването на дейността с помощ от програмата е ключов елемент за изпълнение на проекта, създаване на предвидените по него работни места и съответно осигуряването на работа на предвидените бройки представители на целевата група. Необходими са: 50 комплекта униформено облекло и обувки (зимни и летни). 50 комплекта палки, белезници, спрейове за защита, фенери. 111 188.00 111 187.90
Информация и комуникация по проекта.: Целта на тази дейност е да подкрепи активното включване на целевата група на проекта в неговите дейности и да формира оценката им за приноса на ОП РЧР за тяхното осъществяване чрез ефективна информация и комуникация с нейните представители. Разбира се, дейността трябва да приложи изискванията на Единния наръчник за прилагане правилата за информация и публичност 2014 - 2020 г. Няколко фактора трябва са взети предвид при подготовката й: 1. Интернет базираните медии и разпространяваната чрез социалните мрежи информация са един от най-предпочитаните източници за намиране на работа и установяване на контакт с работодателите и за двете ни целеви групи, според проучвания на неправителствени организации и наблюденията на компаниите в областта на човешките ресурси. 2. Изпълнението на дейността е при строго определен бюджет и е подчинено на ясните изисквания за информационни инструменти и материали, описани в Единния наръчник за бенефициента за прилагане правилата за информация и комуникация 2014-2020. 3. Разпространението на информация през конвенционалните (печатни и електронни ) медии е скъпо и до голяма степен неефективно (еднократно или лимитирано тиражиране на ограничен обем, не винаги изчерпателно предадена информация). 4. Информационните инструменти са важен елемент от всеки план за устойчивост и надграждане на резултатите, защото те осигуряват постоянство на връзката между изпълнителя и заинтересованите по проекта страни, осигуряват прозрачност на процеса на изпълнение и възможност за обратна връзка. По тази причина, изпълнението на отделните задачи на тази дейност ще обхване съществена част от времето за изпълнение на проекта. Всички тези факти и аргументи определят плана за комуникация и информация по настоящия проект, която се основава на: 1. Създаване на собствена информационна точка страница на проекта в сайта на компанията бенефициент: www.asp-bg.com, където и чрез която да се публикува всяка информация свързана с неговото изпълнение, включително съобщения за подбора на лица от целевата група за започване на работа по проекта. 2. Разработване и поставяне на задължителните информационни материали за местата, на които се изпълнява проекта табели, плакати, информационни стикери за закупеното оборудване, което позволява тяхното поставяне. 3. Разпространение на платена информация за проекта през уеб базирани медии, за да осигурим директна връзка към създадената страница на проекта и така да изградим собствената й информационна значимост за целевата група и заинтересованите страни на проекта, като същевременно осъществим поставените информационни задачи например, достигане на обявата за подбор на лица за работа в компанията до възможно най-широка аудитория. 4. Ръководителят на проекта е лице за контакт с медиите. Той и членовете на ЕУП следят за прилагането на правилата за информация и комуникация при всички вътрешни документи и събития по време на и след изпълнението на проекта. Компанията не е оператор в областта на комуникацията и информацията, което ще наложи договаряне с професионален изпълнител на този тип дейности, така че да постигнем максималния ефект от тяхното изпълнение при следване указанията на УО, условията в ДБФП, Ръководството и ПМС 118. Униформеното облекло на компанията е прието с издаването на лиценза за стандарт, а доставяните помощни и лични предпазни средства не позволяват поставянето на информационни стикери. При изпълнение на проекта, съвместно с УО и избрания изпълнител ще преценим начина подходящият начин за брандиране на доставеното облекло, лични предпазни и помощни средства. 3 798.42 3 780.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).