Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 211 TREES
Български

Programme: Maritime and Fisheries Programme

Planning region: All

Description

The purpose of project „Short-term employment support in response to the COVID-19 pandemic” is to provide support to enterprises and self-insured persons whose economic activity is directly affected by the adverse impact of the state of emergency imposed in the country, declared by a decision of the National Assembly of March 13, 2020 caused by the COVID-19 pandemic. 
The project aimes at overcoming and limiting the negative socio-economic consequences of the pandemic. It will provide an opportunity to implement short-term employment support, through which employers and self-insured persons directly affected by the state of emergency will receive funds to maintain the employment of those at risk of dismissal as a result of unfavorable business development and reduced sales revenue.
The target group of the project is employees in enterprises, incl. self-insured persons.
In order to achieve the goal of the project, the following activity is envisaged: Support for employers and self-insured persons through compensations of part of the salary and insurances at the expense of the employer in order to maintain the employment of employees and workers in enterprises operating in the economic sectors in an act of the Council of Ministers and who have declared and proved a decrease in sales and in sales revenue, in accordance with the requirements of the legislation. The compensation is in the amount of BGN 290 per month for each employed person, receiving remuneration under an employment contract or a self-insured person.
Along with the above-mentioned direct activity, the project will also implement activities for information and communication and for organization and management of the project.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Подкрепа за работодатели, самоосигуряващи се лица и общински предприятия, създадени по реда на чл. 52 от ЗОС чрез компенсации на част от работната заплата и дължимите данъчни и осигурителни вноски за сметка на осигурителя и осигуреното лице с цел запазване на заетостта на работниците и служителите в предприятията, упражняващи дейност в икономически сектори, посочени в РМС № 429/26.06.2020 г. : Целта е предоставяне на компенсации с цел запазване на заетостта на работниците и служителите в предприятията, вкл. самоосигуряващите се лица, съгласно условията и реда, определени в РМС 429 Предвижда се дейността да се реализира на следните етапи: Първи етап: На първия етап от изпълнението на дейността, Изпълнителният директор на АЗ ще издаде заповед за провеждане на процедура за кандидатстване на работодатели и самоосигуряващи се лица за изплащане на компенсации по проекта. Работодателите и самоосигуряващите се лица подават заявление за изплащане на компенсации по образец в ДБТ, обслужваща територията по мястото на работа на работниците и служителите. В случаите, когато има повече обекти, работодателят подава заявление само в една ДБТ. Заявлението се подава на хартиен носител, по електронен път или с препоръчано писмо с обратна разписка чрез лицензиран пощенски оператор в период, посочен в заповедта за откриване на процедурата. Право на компенсации с цел запазване на заетостта на работниците и служителите в предприятието и съгласно условията и реда, определени в РМС 429 имат работодатели, самоосигуряващи се лица и общински предприятия, създадени по реда на чл. 52 от ЗОС от секторите, посочени в РМС 429, които са декларирали намаляване на приходите от продажби, а за общински предприятия, създадени по реда на чл. 52 от ЗОС - намаляване на приходите от съответната дейност, съгласно изискванията в РМС 429 Втори етап: Комисия, определена със заповед на директора на АЗ, разглежда заявленията и приложените към тях документи и извършва проверка за съответствие с критериите за изплащане на компенсации в срок, определен в заповедта за провеждане на процедурата, но не по-дълъг от 15 работни дни от подаване на заявлението. Комисията отразява в протокол съответствието или несъответствието на работодателя или самоосигуряващото се лице с критериите за изплащане на компенсации. В срок от 3 работни дни след изготвяне на протокол, АЗ публикува на интернет сайта си списък на работодателите и самоосигуряващите се лица, които отговарят и не отговарят на критериите за изплащане на компенсации, като се посочват причините за тяхното отпадане. Трети етап: АЗ ежемесечно изплаща на одобрените работодатели и самоосигуряващи се лица компенсациите въз основа на представен от работодателя списък на работниците и служителите за съответния месец и декларация от самоосигуряващато се лице за продължаване на дейността. В срок до 20 работни дни от получаване на компенсациите, работодателят отчита изплатените средства в размер на 189 лв. чрез представяне в ДБТ на списък по образец с подписи на лицата, получили сумата и декларация за внесени данъчни и осигурителни вноски за сметка на осигурителя и осигуреното лице. Изплащането на компенсации за всеки следващ месец е допустимо само след одобрение на отчетните документи от страна на АЗ и служебна проверка за изплатените осигурителни вноски от самоосигуряващото се лице. Компенсациите се изплащат за цял календарен месец, считано от 01.07.2020 г. и са в размер на 290 лв. за всяко заето лице, получаващо възнаграждение по трудов договор или самоосигуряващо се лице. Работодателят изплаща на съответните работници и служители нетна сума в размер на 189 лв. и внася дължимите данъчни и осигурителни вноски върху нея за сметка на осигуреното лице и на осигурителя за съответния месец. Четвърти етап: След изплащане на средствата, АЗ ще проверява изпълнението на задължението на работодателите за запазване на заетостта на лицата, респективно на дейността си за самоосигуряващите се лица за целия период на изплащане на компенсациите, както и за допълнителен период, равен на половината период на получените компенсации. В случай на неизпълнение ще се възстановяват изплатените компенсации в пълен размер, включително лихва за неправомерност върху помощта, изчислена с натрупване за периода от датата, на която помощта е предоставена, до датата на пълното ѝ възстановяване. 76 923 076.92 79 757 818.40

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).