Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 56 779 TREES
Български

Programme: Maritime and Fisheries Programme

Planning region: All

Description

The realization of the present project will help Multiprofile Hospital for Active Treatment "Prof. Dr. K. Chilov" and Foundation "Dissemination of knowledge and social activities - Avicena" to satisfy the need to improve the qualification of the employed persons, in which the fluency in English and the reliability in the processing of Documents becomes a condition for quality, competitiveness and high standard of work.

The overall objective of the project is to increase the labor productivity and the adequacy of the skills of the employees in the two organizations and to create conditions for sustainable employment by including them in training relevant for the respective position.

The project target group includes 100 employees from the two companies (98 from the Hospital engaged in the White sector and 2 from the Foundation over 54 years).

The main activities of the project are related to organizing and conducting of trainings in two directions: for acquisition of professional qualification - first degree - Text processing - for 40 employees and for acquiring a key competence 2 "Communication in foreign languages" - per 72 employees , Project organization and management activities and information and communication activities.

The expected results are:
- 40 Trained and certified persons of the Hospital by profession "Computer operator" code 482030, subject "Text processing" code 4820301, Level of training: First degree.
- 72  Trained and certified persons  with an acquired level of English language;
- increased motivation to work;
- improved competitive positions;
- increased economic performance of organizations in the region and the country
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност 1: Предоставяне на професионално обучение за придобиване/повишаване на професионалната квалификация на заети лица : Целта на дейността е заетите лица в МБАЛ да преминат обучение за придобиване на професионална квалификация - първа степен - текстообработване, с цел повишаване на техните умения и справяне с изискванията на заеманите от тях длъжности. Предвиденото обучение напълно съответства на установените потребности на МБАЛ, както и на длъжностните задължения на отделните служители, за изпълнението на които се изисква постоянно осъвременяване на познанията в областта на компютърните програми и обработка на данни. Планирани за включване в обучението са всички звена, които имат ангажимент да изготвят и отчитат служебна документация и за които ползването на тестообработващи програми на нужното ниво е ключово, за да се справят качествено и навреме с работата си. За да могат медицинските специалисти да покрият нормативните изисквания се налага освен да полагат здравни грижи за своите пациенти и да обработват технически документи, в т. ч. досиета на пациенти, истории на заболяването, поддръжка на регистри, журнали, справки в НОИ и мн. др. Към момента, служителите са подложени под голям натиск и напрежение, тъй като повишаващите се изисквания към тях от страна както на работодателя, така и на бранша, не могат да бъдат покрити, чрез самообучение. В същото време, ако уменията им не се повишат, това може не само да възпрепятства длъжностните им отговорности, но и да доведе до спад в личната им мотивация, затрупване с необработени документи поради липса на умения и загуба на много време заради незнание, което да се отрази и върху естеството на същинската им работа, а именно - грижата за пациента. Ето защо, планираме, чрез обучение по професия "Оператор на компютър", съгласно ДОИ, лицата да придобият допълнително познания и умения за: - справяне с офисните административни процедури и лесно разчитане и намиране на информация; - отлично владеене на компютърна техника, лесна обработка на информация, отчетност и контрол, безпроблемно писмено общуване и обмен на данни; - познаване и прилагане на основните операции при работа с компютър; - качествена обработка на документи: въвеждане, разпечатване, обмен на текстови файлове, базови знания за работа с електронни таблици, създаване на адресна книга; кореспонденция и организиране на дълго- и краткосрочни планове и задачи, презентации и др. Професионалното обучение ще се осъществи съобразно изискванията на Закона за професионалното образование и обучение (ЗПОО)и ще се извърши изцяло от включения в проекта партньор - Фондация "РЗСД - Авицена". 1. Наименование на обучаващата организация: Фондация "РЗСД-Авицена" 2. Номер на лицензия от НАПОО: 201112909 3. Наименование и код на професията, и код на специалността: Професия "Оператор на компютър" код 482030, специалност "Текстообработване" код 4820301, Степен на обучение: Първа квалификационна степен. 4. Хорариум на обучението Общ брой часове: 300 /1 уч. час = 45 минути/ 4.1. Теория: 100 уч.часа, 4.2. Практика: 200 уч. часа. /45 мин. учебен час/ 5. Форма на обучение: вечерна и съботно-неделна; 6. Брой лица: 40 лица, разпределени в групи по 5 лица 7. Документ доказващ завършеното образование - Свидетелство за професионална квалификация. В рамките на дейността са предвидени разходи за трудови възнаграждения за преподавателите на партньора, разходи за материали и консумативи за обучаваните лица, както и разходи за наем на зала за периода на обучението. Планирали сме лицата да бъдат разделени в групи по 5 човека, като паралелно се обучават по 3 групи в рамките на 4 месеца, с цел застъпване на служителите и безпроблемно откъсване от трудовия процес за максимално усвояване на предаваната материя. Етапите за изпълнение на дейността включват: Етап 1: Избор на изпълнител за доставка на нужните за обучението материали и консумативи и за наем на зала за обучението - месец 1-2 включително Етап 2: Поетапно обучение за заетите 40 служители на МБАЛ по обучение за придобиване на професионална квалификация - месец 3-14 включително 24 000.00 0.00
Дейност 2: Организиране и провеждане на обучение за придобиване на ключови компетентности на заети лица, съгласно Европейската квалификационна рамка по: Ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици”: Целта на дейността е да се организира и проведе обучение за придобиване на ключова компетентност на заети в МБАЛ и Фондация "РЗСД - Авицена" лица, съгласно Европейската квалификационна рамка по: Ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици” /английски език/ за 72 служители , разделени в общи групи по 10 човека всяка, в зависимост от нивото на всеки един от тях. Всяко едно заето лице ще премине обучение по ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици” /английски език/ в рамките на 300 учебни часа. Избраните за включване в обучението лица ще преминат входящ тест за определяне на нивото на владеене на английски език, за да се прецени в каква група да бъдат включени- на начинаещи или напреднали. На успешно завършилите, които имат присъствие минимум 80% от хорариума за чуждоезиковото обучение /общо за 300 часа/ и са издържали заключителен изпит за придобити знания /теория и практика/, ще бъде издаден Сертификат за преминато обучение и придобито ниво на владеене на английски език. Видът на изучавания език - английски език е изцяло съобразен с нуждите на двете организации и има пряко отношение към ежедневните задължения на предвидените обучаеми лица. Работата на медицинските екипи ежедневно налага ползването на английски език при работата с високотехнологичната апаратура; получаването на информация свързана със здравеопазването; лекарствените средства; все по-чести контакти с английско говорящи пациенти, тъй като МБАЛ- Мадан е позиционирана в пограничен район и туристопотока прогресивно се увеличава във времето. Здравните специалисти посещават различни обучителни курсове и мероприятия свързани с пряката им медицинска дейност в страната и извън нея, където все по-често работен език е английският език. Служителите на Фондация „РЗСД-Авицена“ са заети с изготвяне на документация, касаеща уеднаквяването на стандартите в Обучението и Образованието в Европейското икономическо пространство; изготвят оферти, към различни фирмени профили за обучения и владеенето на английски език става задължителен компонент от пряката им трудова дейност. Към момента, слабите познания по английски език водят до затруднения в работния процес и натоварване на отделни служители, които го говорят по-свободно, което е демотивиращо и неефективно. Съобразявайки се с по-големия числен състав на МБАЛ, предвиждаме организацията на обученията да се извърши в синхрон с организацията на работния процес на болницата и обученията да бъдат дневни, вечерни и съботно-неделни, според графиците на персонала. Учебният план ще бъде изготвен съобразно нуждите на двете организации, в крак с най-новите тенденции за усвояване на чужд език от възрастни. Обучението по Ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици” ще се извърши изцяло от включения в проекта партньор: 1. Наименование на обучаващата организация: Фондация "РЗСД-Авицена" 2. Хорариум на обучението - Общ брой часове: 300 уч. ч /1 уч. час = 45 минути/ 3. Брой лица: 72 бр. 4. Документ доказващ завършеното обучение - Сертификат В рамките на дейността са предвидени разходи за трудови възнаграждения за преподавателите на партньора, разходи за материали и консумативи за обучаваните лица, както и разходи за наем на зала за периода на обучението. Планирали сме лицата да бъдат разделени в 10 групи по 10 човека, като паралелно се обучават по няколко групи без да се застъпват лица, които са включени и в обучението по професионална квалификация, за да могат да съчетават обученията с работния си график и да усвоят предавания материал. Етапите за изпълнение на дейността включват: Етап 1: Избор на изпълнител за доставка на нужните за обучението материали и консумативи и за наем на зала за обучението - месец 4-5 включително Етап 2: Поетапно обучение за заетите 72 служители на МБАЛ и Фондацията по Ключова компетентност 2 „Общуване на чужди езици” /английски език/ - месец 5-17 включително 50 400.00 0.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).