Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

This project proposal is aimed at providing adequate and effective social infrastructure on the territory of Silistra Municipality for the provision of residential and community services for the elderly and people with disabilities in support of their deinstitutionalization.The planned activities include the construction and equipment of the Residential Services Card, approved by the Interdepartmental working group for management and coordination of the deinstitutionalisation of elderly people, a material basis for the creation of 2 new social services in the territory of the Municipality of Silistra, namely:  care center for people with mental disorders and care center for the elderly unable to self-service. Included services will be located in a municipal property.
The buildings will be in compliance with the functional requirements and guidelines for the construction of the infrastructure, developed and approved by the Ministry of Labor and Social Policy, in line with the relevant European documents for deinstitutionalization and community living.
The total value of the project is in compliance with the maximum amount of the defined grant for the Municipality of Silistra as a specific beneficiary under the procedure and with the indicative values for each individual service.
The implementation of the project will contribute to ensuring equal access to quality care and services for the elderly unable to self-service and people with mental disorders by building the necessary infrastructure to provide residential and community-based services.

Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление: За изпълнение на проекта Община Силистра ще сформира екип от експерти, отговарящи за изпълнение, управление и координация на проектните дейности, който ще започне работа през първия месец от сключването на договора и работата му ще продължи до 24 месец. За целта ще се издаде заповед на Кмета на Общината за сформиране на екипа. Експертите ще работят в работно време, поради което ще бъдат издадени индивидуални заповеди за всеки член на екипа за определяне на задълженията и отговорностите му. Основните отговорности на екипа ще са свързани със спазване на клаузите на подписания договор, спазване на процедурите и изискванията на Управляващия орган на Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020 г. и нормативната уредба на Р. България. Екипът на проекта ще организира и контролира провеждането на процедурите за избор на изпълнители по реда на Закон за обществените поръчки, ще осъществява контрол при изпълнението на дейностите, заложени в проекта и провеждането на дейностите по информация и комуникация сред широката общественост. Задачите на екипа ще бъдат следните: - Срещи на екипа - Екипът на проекта ще провежда срещи за разпределение на задачите при изпълнение на дейностите, осъществяване на постоянен контрол за спазване на времевия график, целесъобразното разходване на средствата и отчитане на резултатите от вече проведените дейности. По време на срещите ще се отчитат резултатите от изпълнението на дейностите и ще се отбелязва напредъка на проекта; - Организация и контрол на процедурите за избор на изпълнители - Екипът на проекта ще се придържа към изискванията на подписания договор за БФП и Закон за обществени поръчки; - Организация и контрол на строителните и ремонтни работи - по време на строителните работи екипът, заедно с представители на сдруженията на собственици, ще осъществява контрол за качеството им, за качеството на вложените материали, за спазване на сроковете и др. - Отчитане на проекта - Изготвяне на технически и финансови отчети, подаване на документи за верифициране на разходите. Отчитането на проекта ще се извърши в съответствие с изискванията на Управляващия орган на Оперативна програма "Региони в растеж“ 2014-2020 г. Възнагражденията на членовете на екипа са определени съгласно ПМС 189 от 28 юли 2016 год. и са съобразени с часовите ставки и определен брой часове положен труд. Предвидената стойност в бюджета е в размер на 9 171,28 лева Допустимият размер съгласно насоките за кандидатстване е 1% от преките допустими разходи по единна ставка. Дейността е основополагаща за изпълнението на заложените в проекта цели. Вътрешната организация и контрола на екипа гарантира точното и качествено изпълнение на всяка от дейностите, с което се подпомага изпълнението на целите на Оперативната програма ,,Региони в растеж“ 2014-2020 г. 9 171.28 7 621.54
Подготовка и провеждане на обществени поръчки : Дейността ще се осъществи в съответствие с изискванията на Закона за обществените поръчки и Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020 г. (ОПРР). За реализацията на дейността ще бъдат проведени процедури за избор на изпълнители. Дейността ще премине в подготовка и провеждане на оценителни комисии, изготвяне на протоколи от работата на комисиите за разглеждане, оценка и класиране на получените оферти и решения за класиране на участниците, определяне на изпълнители на обществени поръчки и сключване на договори с тях. Според посочените дейности, предмет на възлагане ще бъдат следните процедури: - Процедура за избор на изпълнител с предмет: „Изпълнение на инженеринг – проектиране, упражняване на авторски надзор и изпълнение на СМР/СРР“, разделена на две обособени позиции, както следва: Обособена позиция № 1: "Изпълнение на инженеринг – проектиране, упражняване на авторски надзор и изпълнение на СМР/СРР за Център за грижа за лица с психични разстройства" Обособена позиция № 2: "Изпълнение на инженеринг – проектиране, упражняване на авторски надзор и изпълнение на СМР/СРР за Център за грижа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване" - Процедура за избор на изпълнител с предмет: „Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане", разделена на две обособени позиции, както следва: Обособена позиция № 1: "Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане за Център за грижа за лица с психични разстройства" Обособена позиция № 2: "Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане за Център за грижа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване" - Процедура за избор на изпълнител с предмет: „Изпълнение на дейности за информация и комуникация по проекта“; - Процедура за избор на изпълнител с предмет: "Изготвяне на геодезическо заснемане". 0.00 0.00
Извършване на инженеринг – проектиране, упражняване на авторски надзор и изпълнение на СМР/СРР : Дейността ще стартира след провеждане на процедурата за избор на изпълнители за инженеринг в 10 месец от договора за БФП и ще продължи 13 месеца. В обхвата на инженеринга ще бъдат включени: 1. Проектиране – изготвяне на инвестиционни проекти във фаза "работен", съгласно ЗУТ, Наредба № 4 от 2001 г. за обхвата и съдържането на инвестиционните проекти в зависимост от допустимите и одобрени за финансиране дейности. При изготвяне на проектната документация ще се спазват функционалните изисквания за предвидената социална инфраструктура, част от Насоките за кандидатстване. Проектът ще бъде съгласуван с всички експлоатационни дружества и от Главния архитект на Община Силистра. 2. Строителство – след издаване на разрешенията за строеж на двете сгради ще започне строителството с подписване на Протокол обр. 2. Дейностите предвиждат изграждане на Център за грижа за лица с психични разстройства и Център за възрастни хора в в невъзможност за самообслужване в урегулирани поземлени имоти с идентификатори 00895.502.4406 и 00895.502.4407 по КККР на с. Айдемир, кв. 257, УПИ IX за социални дейости с административен адрес: с. Айдемир, ж.к. „Север“, ул. „Лазурна“ и ул. "Орехов дол" с обща площ от 2 127 кв. м, за които има съставени актове за публична общинска собственост № 7978 и 7979. Жилищният комплекс "Север" е разположен в с. Айдемир. Същият е добре обезпечен по отношение на техническа инфраструктура, достъп до социални услуги, транспорт и комуникации. В близост се намират търговски обекти, жилищни блокове, здравни кабинети, и др. След извършен оглед и направен анализ на наличният сграден фонд се констатира, че Община Силистра не разполага със съществуваща материална база, която да е подходяща и да отговаря по функционални изисквания за съответните услуги. 3. Авторски надзор ще се осъществява съгласно чл. 162, ал.2 от ЗУТ. Той ще стартира с откриване на строителните площадки и ще приключи до въвеждането на обектите в експлоатация. Дейността включва:Изпълнение на цялостен авторски контрол върху изпълнението на СМР и съответствие с изготвените проекти; Координиране на работата на инженерните специалности; Приемане на завършени етапи от СМР; Корекция на архитектурни детайли в процеса на строителството, даване на устни и писмени указания (в заповедната книга) на строителя при възникнали неясноти, несъответствия с проектите възникнали по време на строителството; Съдействие на Възложителя при въвеждане в експлоатация на обекта; при необходимост - участие в приемателната комисия; Изготвя екзекутивна документация. Разходите за инженеринг са основното перо в бюджета на проекта. Общата стойност на инженеринга е в размер на 769 797,90 лв. без ДДС. Стойността е разпределена за изграждане на две сгради социална инфраструктура, както следва: - Център за грижа за лица с психични разстройства – 382 568,40 лв. без ДДС, като стойността е изчислена на база РЗП около 360 кв.м. и около 1 062,69 лв./кв.м. Цената включва разходите за строителство – 364 368,40 лв. без ДДС + 5 % за проектиране и АН в размер на 18 200,00 лв. без ДДС; - Център за грижа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване – 387 229,50 лв. без ДДС, като стойността е изчислена на база РЗП около 350 кв.м. и около 1 106,37 лв./кв.м. Цената включва разходите за строителство – 368 789,50 лв. без ДДС + 5 % проектиране и авторски надзор в размер на 18 440,00 лв. без ДДС. - След проектирането на двете сгради ще се извърши съгласуване с експлоатационните дружества (Енерго Про, ВиК, Пожарна, РЗИ, РИОСВ и др.) и са предвидени в бюджета 2 000,00 лв. т.е. по 1 000.00 лв. за сграда. - В раздел 5 „Бюджет“ и раздел 7 „План за изпълнение/ дейности по проекта“ не са включени разходи и не е описана дейност за оценка на съответствието и извършване на строителен надзор. Двата центъра ще бъдат пета категория съгласно ЗУТ. При изпълнение на строежи пета категория не е задължително да има строителен надзор на обекта и няма нужда от изготвяне на оценка на съответствието на проекта. 771 797.90 794 391.94
Въвеждане в експлоатация на обектите : След приключване на строително – монтажните работи на обекта ще се извърши геодезическо заснемане, след което съгласно Закона за устройство на територията и подзаконовата нормативна база към него, ще се пристъпи към искане за въвеждане на обекта в експлоатация. Към него се прилага Констативен акт за установяване годността на строежа образец 15 към чл. 7, ал. 3, т. 15 от Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителство, геодезическо заснемане както и др. документи съгласно изискванията за въвеждане в експлоатация. Разходите за въвеждане в експлоатация предвидени в проекта възлизат на 11 000,00 лв., като са включени дължимите такси за присъдиняване към експлоатационните дружества за двете сгради социална инфраструктура т.е. по 5 500 лв. за сграда. Стойността предвидена в бюджета за изготвяне на геодезическо заснемане е 1 500,00 лв. В нея са включени разходите за двете сгради социална инфраструктура т.е. по 750 лв. за сграда. 12 500.00 0.00
Доставка и монтаж на оборудване и обзавеждане: Дейността цели да се осигури необходимия материален актив за качествено предоставяне на социалната услуга с оглед задоволяване на потребностите на потребителите За изпълнението на тази дейност бенефициентът планира да обяви процедура за избор на изпълнител за доставка и монтаж на необходимото оборудване, обзавеждане и инвентар за два обекта на интервенция, Предвиденото оборудване/обзавеждане е изцяло съобразено с функционалните характеристики на съответният вид социална услуга. Предвид фактът, че към момента за обектите не са ясни точните параметри на заданието, тъй като същите ще станат категорични като количество едва след изготвяне на част интериор по приложимият технически проект, за тези обекти не е възможно да се представи подробно остойностена количествено-стойностна сметка на предвиденото оборудване. С оглед наличието на функционални характеристики за всеки от видовете услуги възложителят община Силистра е предвидил индикативно оборудване, както и индикативна стойност на дейността. Дейността включва, доставка на обрудване и обзавеждане, съгласно функционалните изисквания за предвидените резидентни услуги в общносттта. Предвиденото обзавеждане и оборудване ще бъде съобразено с функционалността на всяко помещение, така че да се осигури удобство и комфорт на неговите обитатели. Доставката на оборудването/обзавеждането ще бъде съгласно предвижданията по част "Интериор и обзавеждане" от изготвените и съгласувани проекти за съответните сгради, предвидени за социална инфраструктура. 1.Център за хора с психични разстройства в урегулиран поземлен имот с идентификатор 00895.502.2002 по КККР на с. Айдемир, кв. 257, УПИ II за обществена дейност с административен адрес: с. Айдемир, ж.к. „Север“, ул. „Липа“ № 12 . В рамките на проекта се предвижда оборудване и обзавеждане на следните помещения: спални помещения, санитарни помещения с баня, санитарно помещение с баня за персонала, стая за персонала, кухненски бокс/ разливочно и трапезария, дневна стая, стая за терапия, мокро помещения, складови помещения и обслужваща площ. За нуждите на ползвателите на центъра се предвижда обособяване на двора с градински съоражения, пейки, беседка с осигурена достъпа среда. 2. Център за възрастни хора в невъзможност за самообслужване поземлен имот с идентификатор 00895.502.2002 по КККР на с. Айдемир, кв. 257, УПИ II за обществена дейност с административен адрес: с. Айдемир, ж.к. „Север“, ул. „Липа“ № 12 . В рамките на проекта се предвижда оборудване и обзавеждане на следните помещения: спални помещения, санитарни помещения с баня, санитарно помещение с баня за персонала, стая за персонала, кухня (разливочно миялно) и трапезария за четири човека, които да имат възможност да се хранят с чужда помощ, дневна стая, мокро помещения, складови помещения и обслужваща площ. За нуждите на ползвателите на центъра се предвижда обособяване на двора с градински съоражения, пейки, беседка с осигурена достъпа среда. Предвиденото обзавеждане и оборудване на двата центъра ще се доближи в максимална степен до съвременните стандарти за жилища, като успешна комбинация от функционалност, достъпност и практичност. Количеството и вида на обзавеждането и оборудването е съобразено с функционалните характеристики към Насоките за кандидатстване по процедурата и предвидените капацитети за всяка една услуга. То ще осигури качественото предоставяне на планираните социални услуги след тяхното разкриване и ефективност на работа на специалистите. 130 000.00 117 515.72
Информация и комуникация: При изпълнението на проекта ще бъде осигурена неговата публичност, като всички дейности ще бъдат съобразени с правилата на ЕС за комуникация и визуализация, както и с Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020 г.. Ще бъде информирана широката общественост за получената финансова подкрепа от ОПРР чрез ЕФРР. За целта са предвидени следните мерки: - Изработване на 1 бр. билборд с информация за проекта - Ще бъдат поставени на работната площадка на обекта и ще са с размери 400/300 см. Билбордовете ще бъдат отстранени не по-късно от 3 месеца след приключване на работите по проекта и ще се поставят постоянни обяснителни табели; - Изработване на 2 бр. постоянни обяснителни табели– Табелите ще бъдат поставени на фасадите на двете сгради най-късно 3 месеца след приключване работите по проекта. Монтажът ще се извърши в рамките на една седмица след датата на отстраняване на билбордовете. Управляващият орган на Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 г. ще бъде уведомен за дизайна на табелите. Минималният размер на табелата е 50/70 см.; - Изработване на 1 банер, който ще се използва при различни събития по повод проекта и ще се поставя в залите, където се провеждат публичните събития; - Отпечатване на 300 бр. информационни брошури - брошурите ще съдържат информация за етапите на изпълнение на проекта и резултатите от него. Ще се разпространяват в сградата на общината и Областен информационен център, като целта е да достигнат до максимален брой посетители, за да се постигне по-широка публичност на проекта; - Провеждане на 2 бр. публични събития – пресконференции в началото и в края на проекта. Първата пресконференция ще отбележи стартирането на проекта и ще даде най-обща информация за него. Ще се проведе церемония "Първа копка" за откриване на обекта. Втората ще бъде с фокус постигнатите резултати с финансовата помощ на ЕФРР. На събитията ще бъдат поканени местни и национални медии, които да отразят събитията. - Община Силистра ще публикува информация за полученото финансиране на интернет страницата си, както и че ще изготви информационни стикери за предвиденото оборудване. Стойността, предвидена в бюджета за тази дейност е в размер на 2 830,00 лв. без ДДС. Формирането на цените на билборда, постоянните табели, информационните брошури и банера е на база извършени обществени поръчки от Община Силистра и сключени договори с избрани изпълнители. билборд - 1 брой по единична цена от 2 250,00 лв. = 2 250,00 лв. постоянна табела - 2 броя по единична цена от 130,00 лв. = 260,00 лв. информационни брошури - 300 броя по единична цена от 0,40 лв. = 120,00 лв. рол банер - 1 брой по единична цена от 200,00 лв. = 200,00 лв. 2 830.00 2 604.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).