Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

This project aims to introduce software and hardware assets in "Tetracom IR" Ltd. which will allow the company to optimize production processes and to increase its competitiveness in international markets. The special software and servers purchazed with the investment project will allow significant optimization of working processes as well, which will increase the productivity of the enterprise. Time nedded for the hosting and colocation of content management services  as well as software services for content management will be significantly reduced and the main activities related to content clustering, reputation management will be implemented for customers within hours, rather than as now in weeks. Thus the management of the company expects a significant increase in the number of services provided, as well as the number of customers served. Given that the company's clients are mainly foreign legal entities, direct result of the project is expected to be a significant increase in revenues from exports. In addition, with the purchase of the assets subject of the project will be achieved significant resource effectiveness and efficiency of the production process, due to the significant optimizations in the process of providing services - paper waste, reducing the amount of solid carrier used by the company for its daily work . As a result of the abovementioned optimizations which will lead to expansion of activities and increased production capacity, the company's management expects a number of positive financial results-generated export earnings as a result of the investment project by more than 25%, increased efficiency of production costs by over 17 % increase in productivity with over 42% at an internal rate of return above 16%. The financial ratios defined in the business plan attached to this Application form determine the investment project as efficient and profitable.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност за подобряване на производствените процеси (ще се изпълни чрез закупуване на Софтуер за графично разпознаване на текст – 1 брой, Лиценз за алгоритъм за клъстериране – 1 брой, Сървър с 3бр. сървърни модула за приложения – 2 броя, Сървър с 3бр. сървърни модула за машинен превод – 1 брой): Настоящата дейност е насочена към подобряване на производствения процес в "Тетраком ИР" ООД за предоставяне на услуги, чрез закупуване на специализирани софтуерни продукти и хардуер, а именно: Софтуер за графично разпознаване на текст-1бр., Лиценз за алгоритъм за клъстериране-1бр. и Троен облачен сървър-3бр. Разглеждайки основните проблеми, те са свързани с ниския капацитет за обслужване на клиенти, незадоволителното качество на производствения процес от технологична гледна точка, както и дългото време за осъществяване на процеса. Със закупуването на специализирания софтуер, екипът на компанията ще подобри процеса, като подобри точността на клъстериране на идентични текстове. Софтуерът ще премахне допълнителните обработки осъществявани ръчно от редактор, който да следи процеса, ще автоматизира напълно тази част на предоставяне на услугата и ще намали с над 50% времето за осъществяване на процеса. Така описаните положителни ефекти са функция от това, че алгоритмите за клъстериране по теми, събират в клъстер текстове след извършен от тях лингвистичен анализ на съдържанието на текста. Това предопределя високата степен на точност и бързина на процеса, в сравнение с понастоящем прилагания подход на статистически анализ на текста, на базата на който екипа на дружеството в момента осъществява клъстериране на текстове. Идентична е ситуацията при подпроцесите по графично разпознаване на текст. Към настоящия момент машинното разпознаване на текст се прави само от текстови документи, а разпознаването на графични файлове се прави от редактор. Това предопределя дълго време за осъществяване на процеса и нисък капацитет за осъществяване на този подпроцес при предоставяне на услугата. За обезпечаване на ефективната работа на новите софтуерни продукти, компанията има нужда от съществен хардуерен ресурс, с който понастоящем не разполага. В допълнение, с подобряване на процесите по предоставяне на услугата и значителното увеличение на клиентската база и броя предоставяни услуги, е идентифицирана нужда от допълнителни сървърни мощности, които да гарантират високото качество на процеса и поемането на увеличения капацитет услуги. С реализацията на проекта и преодоляване на гореописаните ограничения в производствения процес, екипът на дружеството очаква значително подобряване на производствения процес, като се промени начина на анализ на текста в подпроцеса по клъстериране от статистически на лингвистичен. Това от една страна ще подобри точността на разпознаване, а от друга ще намали необходимостта от участието на редактор. Пряк резултат от горното е намаляване времето за предоставяне на услугата с 50%. Що се отнася до процеса по графично разпознаване на текст, ще отпадне необходимостта от работа на редактор, като дейността се изпълнява автоматизирано от софтуерен продукт. В допълнение, поради наличието на допълнителен сървърен ресурс ще се оптимизира времето за реакция на заявка от клиент, като това ще подобри качеството на услугата и едновременно ще увеличи възможността за изпълнение на услуги. Така описаното ще резултира в подобряване на капацитета на дружеството за предоставяне на услуги от настоящите 16бр(2014г) до 32бр(2019г). Горното ще доведе до значително подобряване на производителността на труда (с над 16%) и намаляване себестойността на услугите. Компанията работи основно за клиенти отвъд пределите на България и очакванията на ръководството са за ръст на средните генерирани приходи от износ с над 25%. Стъпки за реализация на настоящата дейност: 1. Подготовка на График за провеждане на процедури за избор на изпълнител (през 1ви месец); 2. Избор на изпълнител (от 2ри до4ти месец вкл.) 3. Сключване на договори за доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на активите, с класираните на първо място изпълнители (през 5ти месец); 4. Доставка на активите по проекта и подписване на приемо предавателни протоколи (през месеците от 6ти до11ти); 5. Инсталиране на активите и подписване на финални приемо предавателни протоколи (през12ти месец). 193 637.28 193 637.28
Дейност за добавяне на нови характеристики или подобряване на съществуващите продукти и услуги (ще се изпълни чрез закупуване на Софтуер за машинен превод – 1 брой, Софтуер за кролване на социални мрежи – 1 брой, Софтуер за извличане на мнение от текст – 1 брой, Сървър с 3бр. сървърни модула за приложения – 2 броя, Сървър с 3бр. сървърни модула за машинен превод – 1 брой): С настоящата дейност и закупуване на активите се очаква значително подобряване на качеството на услугата по управление на съдържанието. С новите Софтуер за машинен превод–1бр, Софтуер за кролване на социални мрежи–1бр, Софтуер за извличане на мнение от текст–1бр, Сървър с 3бр. сървърни модула за приложения–2бр, Сървър с 3бр. сървърни модула за машинен превод–1бр, фирмата ще предостави на клиентите си нови функционалности и повишено качество. Софтуерните продукти по кролване на социални мрежи и изваждане на факти от текст, ще позволят получаване на систематизирана, резюмирана и сортирана информация от социалните мрежи. Тази нова функционалност ще подобри услугите на компанията, особено при анализа на отношение и емоции. В социалните мрежи, отношението се изразява от първо лице-т.е. от носителя на емоцията/отношението, което е от съществено значение за ползвателя на информацията. Сега, дейностите по осигуряване на информацията от социалните мрежи и изваждане на факти от текстови източници, която информация да се клъстерира, резюмира и сортира, се осъществява частично автоматизирано с неспециализирани софтуерни продукти и участието на редактор. Това ангажира човешки ресурс за предоставяне на услугата (не рядко резултира в допускане на технически грешки от редактора). Това не позволява постигане на високо качество и обем на услугата. Факторите "броя на използваните източници" и "разнородността на обработваната информация" в етапа на клъстериране, сортиране и резюмиране, са от съществено значение за качеството на предлаганите услуги. Поради това е много важно да се използват възможно най-широк кръг източници на информация, на възможно най-много езици. За тази цел се използва машинен превод от различни езици. Сега, за осъществяване на процеса, компанията използва различни софтуерни продукти за превод от немски, френски, руски и български езици на английски език. Този факт от една страна ограничава източниците на обработваема информация до описаните езици, а от друга-преводът се осъществява бавно, поради липсата на достатъчна сървърна мощност за ефективен машинен превод. Затруднение е и че софтуерните продукти за всеки от езиците трябва да работят помежду си. За преодоляване на ограниченията, се предвижда закупуването на специализиран софтуер за машинен превод. Наличието на единен продукт, който самостоятелно да осъществява ефективен машинен превод оптимизира времето за осъществяване на процеса, като едновременно, предвиденият софтуер, освен описаните по-горе 4езика, превежда на английски от румънски, италиански, испански, словенски, гръцки и китайски езици. Това ще позволи увеличаване на достъпа до информация с над 2 пъти, в сравнение с настоящия момент. За осъществяване на ефективен машинен превод в реално време, при наличието на 10езика от които да се превежда на английски изисква високопроизводителни сървъри. Обичайно се изискват по два паралелно работещи сървъра за всеки език, който се превежда машинно. Поради това, компанията има нужда от 3 броя съвременни сървъри, за гарантиране ефективно представяне на услугата. Със закупуването на новите сървъри от една страна ще се обезпечи работата на софтуерните продукти (поради нужните допълнителни мощности), а от друга страна ще се гарантира ефективен машинен превод, който изисква съществен хардуерен ресурс, с който компанията в момента не разполага и преводът на по-малко на брой езици сега се осъществява между 4 и 6 пъти по-бавно от необходимото време за качествена услуга. Стъпки за реализация на дейността: 1. Подготовка на График за провеждане на процедури за избор на изпълнител (през 1ви м.); 2. Избор на изпълнител (от 2ри до4ти м. вкл.) 3. Сключване на договори за доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на активите, с класираните на първо място изпълнители (през 5ти м.); 4. Доставка на активите по проекта и подписване на приемо предавателни протоколи (през месеци от 6ти до11ти); 5. Инсталиране на активите и подписване на финални приемо предавателни протоколи (през12ти м.) 506 755.55 438 301.50
Дейност за внедряване на нови технологии за подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес(ще се изпълни чрез закупуване наСървър с3бр.сървърнимодулазаприложения,Сървърс3бр.сървърнимодулазамашиненпревод,Софтуерзаграфичноразпознаваненатекст,Лиценззаалгоритъмзаклъстериране,Софтуерзамашиненпревод,Софтуерзакролване на социални мрежи,Софтуер за извличане на мнение от текст): С реализацията на проекта и закупуване на новите софтуер и хардуер, компанията очаква значително подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес. Сега при работата си, редактор който ръчно изпълнява дейности в подпроцесите по разпознаване на графични файлове, създаване на дърво на думите при клъстериране, както и при изваждане на информация от социални мрежи, използва не малко количество хартия, за разработване на отчети за представяне на услугата, дърво на думите и обобщаване на информацията за графично разпознаване. Годишното потребление на хартия на компанията достига до 28кг (за 2014г), 1/4 (7кг) от които се използват в процеса по редактиране и след употреба се депонира. При предоставени 16бр. Софтуерни услуги за работа със съдържание през 2014 г, средното количество отпадък за единица услуга възлиза на 0,4375кг (7кг/16бр услуги). В допълнение на горното, така описаните работни дейности включват записването на работната информация за всяка услуга и на оптичен носител (CD). Потребеното количество оптични носители при редактирането през 2014 г са 32бр (или по 2бр. CD за всяка софтуерна услуги за работа със съдържание). След приключването на услугата за всеки клиенти оптичните носители се депонират. Реализацията на проекта и закупуването на специализираните софтуерни продукти и сървърни мощности, ще позволят изцяло отпадането на работата на редактор за гореописаните подпроцеси (за работа със съдържание от социални мрежи, графично разпознаване на текст, както и при съставяне на задания за процесите по клъстериране за всяка услуга). Ето защо ще отпаднат също и потребяваните количества хартия, както и оптични носители за тези дейности, които впоследствие се депонират под формата на отпадък. В резултат от горното, специфичното количество хартиен отпадък генериран за всяка услуга ще се намали от настоящите 0,4375кг за услуга (при 16бр. услуги през 2014 г) до 0 (поради цялостното автоматизиране на процеса). Общото количество хартиен отпадък предвиден за депониране, при равни други условия ще се намали с 25% (от настоящите 28кг/год. до21 кг/год), при увеличен капацитет за предоставяне на услуги. Що се отнася до оптичните носители, компакт дискът е с радиус 6 см и се изработва от поликарбонат с дебелина 1,2 мм, т.е. за един компактдиск се използва S= π x r^2 = 3,14 x 60мм^2= 11304 мм х 1,2 мм = 13564,8 куб.мм или 0,0012 х 13564,8=16,28 гр. поликарбонат. Поликарбонатът е с висока устойчивост на външни влияния и не се изменя от атмосферни въздействия, т.е. ако не се рециклира е неразградим отпадък. След реализацията на проекта и отпадане необходимостта от употреба на оптични носители в процеса по редактиране, количествата поликарбонат предвидени за депониране ще бъдат сведени до нула-намалено количество поликарбонат предвиден за депониране с 1,042кг=16,28гр х 64бр. оптични носители за година при 32 предоставени услуги (2019г.) Така описаното подобряване на ресурсната ефективност и ефикасност в производствения процес, ще бъде възможно с внедряването на новите технологии предмет на инвестиция по проекта. Наред с разширения капацитет на предприятието, така описаните оптимизации ще позволят подобряване на производителността на труда с над 16% и намаляване себестойността на услугите. Имайки предвид вътрешната норма на възвръщаемост на инвестицията от над 16%, инвестиционния проект е много рентабилен и ефективен. Стъпки за реализация на настоящата дейност: 1. Подготовка на График за провеждане на процедури за избор на изпълнител (през 1ви месец); 2. Избор на изпълнител (от 2ри до4ти месец вкл.) 3. Сключване на договори за доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на активите, с класираните на първо място изпълнители (през 5ти месец); 4. Доставка на активите по проекта и подписване на приемо предавателни протоколи (през месеците от 6ти до11ти); 5. Инсталиране на активите и подписване на финални приемо предавателни протоколи (през12ти месец). 0.00 68 454.05

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).