Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 065 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

NanoBioRem Ltd. is an innovative company established in 2016, with main subject of activity in the field of research and development (R amp; D) in biotechnology and nanotechnology. The team of the company has a considerable experience in R amp; D and innovations. The aim of the current project is to develop a prototype of a highly active serum based on the linking of the isolated bio-components of the snail slime to the active nanotransport factors /nanodiamonds /, focused at solving critical skin problems with important medical, cosmetic and social significance.  Solving the critical skin problems / wounds, injuries of any kind / is an important health and social factor, providing the extension and improvement of the active part of human life. Offering of a means for treatment of skin problems, based on bio and nanotechnology, combined with the natural origin of the material, puts the developed product in the top positions of significance and innovation. Under the project will be created innovations in biotechnology /proteomics/, in nanotechnology /nanotransport factors/ and also in the products control /mass spectroscopy, fluorescence analysis, enzymological detoxification control, electronic microscopic methods, etc./. 
Development of a serum from active bio-components and active nanotransport factors will cause a triple synergetic effect – penetrating, detoxicating and recovering. Additionally, it will have also an antibacterial effect due to the antibacterial properties of the treated bio-components of the snail slime. 
The project is entirely focused at market realization of a product in thematic area “Industry for healthy life and biotechnologies” of ISIS. The development of the innovative product will improve the competitiveness and innovation capacity of the company and will also create a lot of new business opportunities of NanoBioRem Ltd.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Създаване и тестване на прототипи и пилотни линии (Дейността ще бъде извършена чрез: наетия квалифициран персонал – 10 бр.; закупуване на ДМА и консумативи и материали; наем на помещения за създаване и тестване на прототипа): В рамките на дейността екипът (10 човека) ще създаде и тества прототип на високо активен препарат /серум/ на базата на свързването на изолираните биокомпоненти от слузта на охлюв към активни нанотранспортни фактори /нанодиаманти/, насочен към решаването на критични кожни проблеми. Като част от дейността ще бъде закупено следното оборудване: - СО2 инкубатор - 1 бр. - Мини ламинарен бокс клас II - 1 бр. - Стойка за разполагане на ламинарен бокс клас II - 1 бр. - Комплект пипети - 2 бр. - Водна баня с електронен контрол - 2 бр. - Универсална сушилня - 1 бр. - Ултравиолетова лампа - 2 бр. - Охлаждаща лабораторна центрофуга - 1 бр. - Влагоуловител - 1 бр. - Ще бъдат закупени и консумативи и материали, необходими за създаването и тестването на прототипа, съгласно приложен детайлен опис - Ще бъде наето помещение, необходимо за създаване и тестване на прототипа за период от 20 месеца - Ще бъде наета високоспециализирана лаборатория с апаратура за клинично тестване на иновативния продукт за 3 месеца 1. Подготовка и провеждане на процедура за избор на изпълнители. Предвижда се да се проведе една процедура „Избор с публична покана” на изпълнители за доставка на специализирано оборудване (ДМА) и консумативи и материали (1 - 4-ти месец) 2. Сключване на договор с избрания/те изпълнител/и; (4-ти месец) 3. Доставка на оборудването и консумативите и подписване на финален приемо-предавателен протокол; (4-6 месец) 4. Извършване на биохимичен и микробилогичен контрол на слузта; (1 - 4-ти месец) 5. Изолиране и характеризиране на активни биокомпоненти от слузта – протеини, пептиди, гликани, гликопептиди; (4-6 месец) 6. Изготвяне на база данни за получените пептиди, гликопептиди и протеини от слузта на градинския охлюв; (6-7 месец) 7. Изследване на прониквателната способност и флуоресценцията на различни нанодиаманти, подбрани по каталог, като доказателство за проникването им в тестовите фибробласти. Обогатяване на базата данни от биокомпоненти с нанотранспортни фактори с доказаната им прониквателна способност; (4-7 месец) 8. Изследване на ефекта на несвързаните с биокомпонентите наночастици върху детоксикационната функция на фибробластите; (4-7 месец) 9. Свързване на различни биокомпоненти с различни нанопреносители и оптимизация на процесите на транспорт на комплекса биокомпонент+нанопреносител по проникването му в клетъчни култури от фибробласти. Контрол на процесите с флуоресцентен, елетронно-микроскопски и масспектрофотометричен анализ; (6-13 месец) 10. Изследване на антибактериалните свойства на подбраните комплекси биокомпонент+нанопреносител срещу Грам-положителни и Грам-отрицателни микроорганизми с цел поддържане на синергетичното действие на препарата – антибактериално, стимулиращо биосинтетичните, детоксикационните и прониквателните процеси; (9-13 месец) 11. Изследване на ефекта на препарата върху биосинтетичните процеси във фибробластите чрез високо специализиран протеомен анализ; (11-15 месец) 12. Включване на препарата в подходяща носеща среда за създаване на серум с възможности за тестването му върху изкуствена кожа и реални пациенти. Биохимичен, ензимологичен и микробиологичен контрол на серума. Обогатяване на базата данни с варианти на серума в зависимост от различните биокомпоненти и нанопреносители с цел създаване на възможности за разнообразни варианти на продукти; (15-17 месец) 13. Клинични тестове на серума. Описание и документиране със снимки и конкретни данни на получените резултати; (18-20 месец) Клиничното тестване на иновативния продукт е от изключително значение за постигането на основната цел на проекта за успешна реализация на продукта. Той има за цел да докаже действието върху реални критични проблеми на кожата. 14. Създаване на прототип активен продукт за решаване на критични кожни проблеми. (17-21 месец) 357 970.00 347 700.86
Защита на интелектуална собственост (Дейността ще бъде извършена чрез предоставяне на съответната услуга по защита на интелектуална собственост): В рамките на дейността ще бъде предоставена външна услуга по защита на интелектуална собственост на иновативния продукт – 1 бр. Съществува риск, свързан с възможно некоректно използване на разработения продукт от лица без съответните права. Предвидено е привличане на външни специалисти по интелектуална собственост, които да защитят интелектуалната собственост на разработената иновация чрез регистрация на патент и/или полезен модел. - Първата стъпка е избор на изпълнител за извършване на услугата съгласно разпоредбите на ЗУСЕСИФ (19-ти месец); - Сключване на договор с избрания изпълнител (19-ти месец); - Извършване на услугата и подписване на приемо-предавателен протокол за услуга (20-ти месец). 10 000.00 16 000.00
Изработване на икономическа, финансова и техническа оценка (вкл. инвестиционен бизнес план) на разработвания иновативния продукт (Дейността ще бъде извършена чрез предоставяне на съответната услуга): В рамките на дейността ще бъде предоставена външна услуга по разработване на икономическа, финансова и техническа оценка (вкл. инвестиционен бизнес план) на разработвания иновативния продукт – 1 бр. Разработването на икономическата, финансовата и техническата оценка ще определи точно и изчерпателно възможностите за производство и реализация на разработения иновативен продукт както на българския, така и на международния пазар. Ще бъде направен пълен, точен и обективен анализ на фирмата и околната среда, в която тя съществува: икономическа и социална; ще бъдат идентифицирани целите, които трябва да се постигнат и тяхната реализация във времето, с конкретни величини и срокове. Този анализ ще допринесе за постигане на основната цел на проектното предложение. - Първата стъпка е избор на изпълнител за извършване на услугата съгласно разпоредбите на ЗУСЕСИФ (23-ти до 24-ти месец); - Сключване на договор с избрания изпълнител (24-ти месец); - Извършване на услугата и подписване на приемо-предавателен протокол за услуга (24-ти месец). 30 000.00 28 500.00
Изработване на маркетингов план за пазарна реализация на иновативния продукт (Дейността ще бъде извършена чрез предоставяне на съответната услуга): В рамките на дейността ще бъде предоставена външна услуга по разработване на маркетингов план за пазарна реализация на иновативния продукт – 1 бр. Разработването на маркетингов план за пазарна реализация на иновативния продукт е от изключително значение за постигането на основната цел на проекта за успешна реализация на продукта. Той има за цел да установи проявлението и въздействието на пазарните фактори върху реализацията на иновативния продукт, както и да се анализират характеристиките на продукта, структурата и потенциала на развитие на пазара. Анализът ще подпомогне екипа по проекта в усилията му за реализацията на иновативния продукт на българския и европейския пазар. - Първата стъпка е избор на изпълнител за извършване на услугата съгласно разпоредбите на ЗУСЕСИФ (23-ти до 24-ти месец); - Сключване на договор с избрания изпълнител (24-ти месец); - Извършване на услугата и подписване на приемо-предавателен протокол за услуга (24-ти месец). 30 000.00 27 600.00
Организиране на промоционално събитие в България, свързано с популяризирането на иновативния продукт: "НаноБиоРем" ООД ще организиране на промоционално събитие в България, свързано с популяризирането на иновативния продукт като ще бъдат наети зала и техника за събитието. Тази дейност ще осигури възможност за представяне на същността на продукта, както и неговото популяризиране. 4 000.00 5 496.00
Визуализация на проекта: "НаноБиоРем" ООД ще спази всички мерки за информиране и публичност (визуализация), които бенефициентите трябва да прилагат при изпълнение на проекти, финансирани от ЕСИФ, съгласно Единен наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация. Кандидатът планира да изпълни следните мерки за визуализация: - Изработване на плакат (обозначителна табела) с информация за проекта, в който се споменава финансовата подкрепа от ЕС. Плакатът ще бъде с размер минимум А3 и ще бъде поставен на видно място на мястото на изпълнение на проекта - На всички закупени по проекта активи ще бъдат поставени информационни стикери - Във всеки документ, свързан с изпълнението на проекта, ще бъде посочена финансиращата оперативна програма и подкрепящия фонд - Ще бъде разработен информационен банер, който ще информира за наименованието на проекта, общия бюджет, стойността на помощта от ЕС чрез съответния фонд и съфинансирането от държавния бюджет. Банерът ще се използва и за промоционалното събитие. 2 000.00 1 994.40

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).