Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 211 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

Semper Fortis Ltd is a company with established business in the field of audit and risk management services. Building on its substantial experience and thorough research of the security and risk management market, the company team concluded that there is a need on global level for developing a technology for automatic identification of people and other 3-D objects with known features offering the possibility to complete the recognition process from body parts and from various angles. 

Following this, the company formed a multidisciplinary team in partnership with the University of Library Studies and Information Technologies (UNIBIT) aiming to create a new product – a system for 360-degree visual security. The system classifies as a world-class innovation as it offers a qualitatively new method for identification of people and other objects through three-dimensional (optical and infrared) scanning. This will provide a much wider set of recognition features compared to the conventional methods for facial recognition which are currently used in security structures. This will be a completely automated process (scanning, processing and archiving of big data, 3-D modelling, recognition and notification) of interaction between specialized hardware and a set of algorithmic and semantic solutions which will service the communication and responds to different queries (search, comparison, etc.). The project falls under the priority area "Robotics and Process Automation" of ISIS "Mechatronics and Clean Technologies" thematic area.

The project implementation envisages the employment of 9 experts to create the product architecture, develop and test its functionalities, and demonstrate a prototype in a relevant environment (TRL 6). The project activities will take place in the town of Pleven, where a laboratory will be equipped to carry out the research and development works. The estimated project costs are BGN 650 434.48.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Извършване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на продуктова иновация (Дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на квалифициран персонал - 9 души, разходи за външни услуги, наем на визуално и сензорно оборудване): Дейността предвижда извършване на изследвания, изпитвания, измервания, необходими за разработването на продуктовата иновация - система за 360-градусова визуална сигурност. Тя най-общо ще представлява скенер, съчетаващ оптични (камери) и термични (инфрачервени) сензори, които да генерират триизмерно изображение на заснемания обект. Това е ключова дейност за проекта, тъй като осигурява необходимите механизми за изпълнение на научните изследвания за разработване на иновативния продукт. Дейността е пряко продължение на вече реализираните от част от екипа предварителни проучвания и изпитвания, като в резултат от изпълнението й се очаква да се достигне до ниво на технологична готовност 4 чрез осигуряване на механизмите за разработване на система с всички компоненти в съвкупност (TRL 4). Това включва разработване на основните алгоритми – за заснемане и за разпознаване от страна на участника и за архивиране, търсене и съхранение на образите. Ще бъдат създадени основни прототипи при използване на различни по брой и вид устройства – оптични и инфрачервени камери, като ще бъде установено оптималното съотношение на различните технически параметри на бъдещата иновация – резолюция на заснемане (по отношение на фото и инфрачервените сензори), чувствителност, бързина на заснемане, обем на трансферираните данни, механизми за съхранение и обработка на масивите с информация, оптимизация на трансфера на големи обеми от данни и пр. За целта ще се сформира екип от квалифицирани специалисти. Техният ангажимент ще обхваща провеждане на планираните НИРД. До 6-тия месец от изпълнението на проекта ще се изготви цялостна работна концепция, на базата на която впоследствие ще се извършат необходимите серии от научно-приложни изследвания и тествания, ще се концептуализира парадигмата и ще се разработят алгоритмите, необходими за осигуряване функционирането на системата. За реализация на научните изследвания ще се използва както собствено, така и наето оборудване. Собственото оборудване ще включва преди всичко компютърна и периферна техника и ще бъде използвано за разработване на алгоритми за въвеждане в експлоатация на наетото оборудвне, анализ на данни и протоколиране на изследванията. Ще бъде наето визуално и сензорно оборудване (съгл. техническа спецификация), с което ще се извършват реални замервания на модели с цел да се дефинират и оптмизират компонентите на системата. Тъй като бързината на достъп до базите данни със сканирани обекти ще бъде от съществено значение за качеството на работа на системата, е необходимо да се проведе изследване на скоростта на изчисляване и запис на данни при подаването им в различни части на България и Европа при различно разположение на виртуален сървър, събиращ информацията и базиран на Cloud технология. Също така, предвид очаквания голям обем информация, която ще трябва да се обработва симултанно, ще е необходимо да се проведе практическо изследване на нужната изчислителна мощ при автоматично разпознаване на лица на база подадени предварително сканирани хора от сървър, базиран в облака. Тези изследвания ще бъдат изпълнени от външни изпълнители. Получените данни ще бъдат анализирани от екипа по проекта и резултатите ще бъдат взети предвид при концептуализирането на продукта. Реализацията на дейността ще обхване: 1) ПЕРСОНАЛ - подбор на квалифициран персонал (1-ви месец от изпълнението на проекта) - период на заетост на наетия персонал (от 2-ри до 18-ти месец). 2) НАЕМ НА ВИЗУАЛНО И СЕНЗОРНО ОБОРУДВАНЕ - избор на изпълнител за наем на ДМА (от 2-ри до 6-ти месец) - сключване на договор и изпълнение (от 7-ми до 18-ти месец). 3) ИЗСЛЕДВАНЕ НА СКОРОСТТА НА ИЗЧИСЛЯВАНЕ И ЗАПИС НА ДАННИ ОТ РАЗЛИЧНИ ЛОКАЦИИ - избор на изпълнител за външна услуга (от 2-ри до 6-ти месец) - сключване на договор и изпълнение (от 7-ми до 9-ти месец). 4) ИЗСЛЕДВАНЕ НА НУЖНАТА ИЗЧИСЛИТЕЛНА МОЩ - избор на изпълнител за външна услуга (от 2-ри до 6-ти месец) - сключване на договор и изпълнение (от 7-ми до 9-ти месец). 539 155.92 544 273.81
Създаване и тестване на прототип, свързан с разработването на продуктова иновация (Дейността ще бъде изпълнена чрез наемане на квалифициран персонал - 9 души): Дейността предвижда създаването и тестването на прототип на иновацията в релевантна среда. Ще се създаде работещ модел на системата, с което ще се достигне ниво на технологична готовност TRL 6. На база направените експерименти и разработки ще бъде установена оптималната концепция по отношение на използваните алгоритми, брой и вид на устройствата, необходими изчислителни ресурси и памет за съхранение, като по този начин ще бъде създадена иновация, позиционирана в конкурентен ценови сегмент с доказана работоспособност. Специално внимание ще бъде обърнато на изграждане на специфичната архитектура на хранилището за информация с триизмерни образи, за да се гарантира оптимизация на съхранявания обем (сам по себе си попадащ в Big Data областта) и неговото коректно каталогизиране. Това на свой ред да гарантира оптимална скорост на търсене и изпълнение на специфични заявки към създадения архив, така че да бъде минимизирано времето за работа. На база параметрите, установени в Дейност 1, ще се изберат оптималните като качество и цена елементи, които формират базата за практическа реализация на иновацията. Това ще бъде осъществено посредством серия от итерации в лабораторни/ релевантни условия за изследване и усъвършенстване на системата. Това означава, че разработената технология ще бъде тествана в предварително дефинираните сценарии в релевантна среда - т.е. ще бъде имплементирана като самостоятелна система и решение за удостоверяване на ползите в различните случаи на употреба (use-case). Целта е чрез практически тестове и демонстрация в релевантни условия да се гарантира, че разработката отговаря на всички заложени изисквания, както и да се идентифицират възможности за допълнително усъвършенстване на системата и компонентите й. По този начин изпълнението на дейността осигурява данни с функционална и доказателствена стойност не само за реализацията на проекта, но и за успешността на извършените индустриални научни изследвания. За целта е необходимо целият екип, нает в Дейност 1, да продължи да бъде ангажиран и в реализацията на Дейност 2. За изпълнението на дейността ще се използва единствено собствено оборудване на кандидата и партньора. В допълнение на компютърната и периферна техника, ползвана и за целите на Дейност 1, ще бъдат закупени за сметка на кандидата (извън бюджета на проекта) компоненти на визуално и сензорно оборудване, с които ще бъде конструиран прототипа на системата. Конкретната техническа спецификация ще бъде изготвена на база на изследванията, проведени в Дейност 1. Реализацията на дейността ще премине през следните стъпки: 1) ПЕРСОНАЛ - подбор на квалифициран персонал (1-ви месец от изпълнението на проекта) - извършено като част от Дейност 1; - период на заетост на наетия персонал (от 19-ри до .24-ти месец от изпълнението на проекта). 2) ЗАКУПУВАНЕ НА СОБСТВЕНО ВИЗУАЛНО И СЕНЗОРНО ОБОРУДВАНЕ - за сметка на кандидата (не е включено в бюджета на проекта): - избор на изпълнител за закупуване на ДМА (19-ти месец от изпълнението на проекта); - сключване на договор за доставка и изпълнение (20-ти месец от изпълнението на проекта). 110 878.56 84 745.54
Визуализация на проекта (Дейността ще бъде изпълнена чрез изработване на 1 бр. временна информационна табела и 1 бр. постоянна информационна табела): Целта на дейността е да осигури необходимата визуализация и публичност на проекта в съответствие с произтичащите за компанията задължения по силата на Общите условия на административния договор за безвъзмездна финансова помощ (АДБФП), Насоките за кандидатстване, актуалното към момента Ръководство за изпълнение на АДБФП по ОП "Иновации и Конкурентоспособност" 2014-2020 и съответните Регламенти. Дейността ще бъде реализирана чрез предприемането на набор от мерки за информиране и публичност (визуализация), съгласно описанието в „Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация" 2014-2020. Реализацията на дейността ще премине през следните стъпки: 1) Публикуване на новина на уебсайта на кандидата и партьора относно подписания договор за БФП и неговите основни условия (1-ви месец от изпълнението на прокта); 2) Публикуване на новини на уебсайта на кандидата относно провеждане на тръжни процедури, свързани с реализацията на проекта (от 2-ри до 24-ти месец от изпълнението на проекта); 3) Изготвяне на образци на основни документи с всички необходими реквизити, за да се гарантира, че отчетите, документацията, публикациите и др. информационни материали дават информация относно финансовия принос на ЕС и националния бюджет (1-ви месец от изпълнението на проекта); 4) Поставяне на информационни табели в лабораторията в гр. Плевен - избор на изпълнител и сключване на договор за доставка на временна и постоянна информационна табела (от 1-ви до 2-ри месец от изпълнението на проекта); - излагане на временната информационна табела на видно място в лабораторията в гр. Плевен (от 2-ри до 24-ти месец от изпълнението на проекта). - излагане на постоянната информационна табела на видно място в лабораторията в гр. Плевен (след приключване изпълнението на проекта). 400.00 375.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).