Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 107 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

"JANEV Engineering" Ltd. is specialised in the production of metal products from sheet material.
The enterprise is an export-oriented enterprise and during the past years significantly expanded the volume and geographical coverage of its operations. The increased volume of work requires a new approach in the organisation and management of the company and optimisation of the business processes to cope with the new challenges that come with rapid growth to improve.
The overall project objective is to increase the competitiveness and the export potential "of JANEV Engineering" Ltd, by improving its management capacity and the organisation and overall performance of the company. 
The specific objectives of the project are:
- To increase the efficiency and optimise the business processes in the company through the implementation of an integrated software system for resource management and customer relationship;
- To eliminate the subjective factor and create prerequisites for informed and reasoned managerial decisions in the company;
-To create conditions for quality guarantee through re certification of the current QMS version to ISO 9001: 2008.
-To increase the market share and the revenues by improving the service and increasing the trust of current and potential customers and business partners.
The target group of the project includes all employees.
The project includes activities for acquisition and introduction of integrated software resources and client relations management system, re certification in conformity with ISO 9001 to the new version 2015, project visualisation.
The project will contribute to increasing the competitiveness of the company in several directions-quality assurance, improved planning and control, increased productivity, improved efficiency and business processes optimisation, improved communication and relationships with customers, increased revenues and profits.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейности за насърчаване изпозлването на ИКТ, чрез придобиване и въвеждане на интегрирана ERP/CRM система: Като част от дейността ще бъде извършено придобиване и въвеждане на интегрирана информационна система за организация и оптимизиране на бизнес процесите и управлението, отговарящо на нуждите на компанията, включваща: - CRM (вкл. Модули – Контакти и Задачи) – Обхваща процесите по пред продажбени усилия, връзките с клиенти, дефиниране на персонални задачи, работен календар и оферти.; - Sales (вкл. Модули – Продажби, Фактуриране, Плащане) – Обхваща управлението на процесите по продажби, фактуриране, плащане и след продажбено обслужване; - Logistics (вкл. Модули - Складово Стопанство, Снабдяване, Експедиция) – Обхваща процесите по управление на складовото стопанство, работа с доставчици, засклаждане и експедиране на стока, между складови трансфери; - Production (вкл. Модули - Планиране,Производство,Асемблиране, Управление на отпадъците) – Обхваща процесите на „едностъпково“ производство, където за производството на готово изделие има директно влагане на суровини без наличие на субпродукти и „възли“; процесите по управлението на отпадъците-съгласно изискванията на закона за управление на отпадъците, като осигури: Регистриране на възникване и съхранение на отпадъци; Отразяване на складови движения на отпадъци; Възможност за издаване на необходими справки и отчети от системата към отговорните органи; Анализи и справки; -Financials (вкл. Модули - Счетоводство, ДДС, Дълготрайни активи, Интрастат) - Обхваща финансовата и счетоводна дейност на фирмата. Изготвянето на ДДС дневници, интрастат декларации, завеждане и обработване на дълготрайни активи Ще се закупят 5 потребителски лиценза Внедряваната интегрирана система ще позволи единно планиране на ресурсите - материални, дълготрайни, времеви, човешки, финансови и др. за цялата фирма и контрол на изпълнението. С интегрирането на модули за задълбочени анализи в системата ще се увеличи обхвата на възможни функции в реално време, визуално представени под формата на справки, анализи, сравнения и прогнози. Това ще улесни вземането на информирани управленски решения и ще подобри стратегически за фирмата процеси като бюджетиране, прогнозиране и планиране. ИКТ базираната софтуерна система ще допринесе за: Повишена ефективност и оптимизирани работните процеси в компанията; Елиминиране субективния фактор при управлението и създадени всички предпоставки за вземане на информирани и обосновани управленски решения чрез предоставяне в реално време на изчерпателна и точна информация за всички процеси в компанията; Повишаване качеството на произвежданите продукти, при намалена себестойност. Инвестицията допринася за изпълнение на целите на проекта като чрез ИКТ базираната система ще се постигне: - Прецизиране и ускоряване на процесите по вписване на търговските и производствени процеси в дружеството. - Осъществяване на последващ контрол по вече вписаните документални процеси относно търговската и производствена дейност. - Съкращаване значително разхода на време на служителите при вписване на документалните процеси относно търговската и производствена дейност. - Осигуряване прозрачност на процеса по одобрение и проследимост на договорните отношения с външните доставчици. - Осигуряване на прозрачност на процеса по одобрение и проследимост на договорните отношения с външните клиенти. - Осигуряване контрол над достоверността на вписаната в системата информация. - Гарантиране на сигурността на съхраняваната информация в системата. - Ускоряване на вътрешно административните процеси, повишаване ефективността и качеството на работа в компанията. Вследствие на въвеждането на ИКТ базираната система, ще се подобрят следните процеси в дружеството: - процес на планиране и вземане на решения - процес на организация на ресурсите - процес на организация на производствения процес - процес на реализация на продуктите - процес на интернационализация на продуктите 203 185.00 203 100.00
Дейности за развитие и укрепване на упрaвленския капацитет, чрез ресертификация на СУК ISO 9001:2015: Внедряването на Системи за управление съгласно международен стандарт ISO 9001дава възможност да се увеличи печалбата ни и достигне по-високо равнище на удовлетвореност и доверие от страна на клиентите.Системата за управление гарантира и по-добро управление на ресурсите в организацията. Международният сертификат е начин, да се представим на външни пазари пред потенциалните си клиенти и е сериозно конкурентно предимство, което ни дава възможност да участваме в множество търгове и конкурси.Във фирмата ни е въведена СУК ISO/IEC 9001:2008. С оглед преминаване към нова версия на стандарта в рамките на тази дейност е необходимо да се извърши актуализиране и преход на системата за управление на качеството от стандарт БДС ISO/IEC 9001:2008 към БДС ISO/IEC 9001:2015 и ресертификация на системата за управление на качеството по стандарт БДС ISO/IEC 9001:2015. Включва следните етапи: Етап1: Първоначален одит за съответствие с новата версия. Входящо обучение, с акцент на разликите, които новата версия на стандарта налага и практическото прилагане на новите изисквания. Етап 2: Определяне и документиране на базовите елементи, по които новата версия на стандарта прави съществена разлика от старата версия. Етап 3: Разработване и коригиране на документация на Системата за управление на качеството по стандарт БДС ISO/IEC 9001:2015. Етап 4: Поетапно внедряване на разработената Система за управление на качеството. Обучение на персонала за работа с внедрената система. Етап 5: Вътрешен одит.Коригиращи действия (ако е приложимо). Преглед на системата за управление на качеството, съгласно изискванията на стандарта БДС ISO/IEC 9001:2015. Етап 6: Подготовка и подаване на заявление за ре-сертификация към сертификационна организация. Етап 7: Ре-сертификационен одит. Състои се от два подетапа: Одит Подетап 1: • Запознаване на одиторския екип с дейностите и процесите в организацията; • Преглед на цялата документация, която се изисква от стандарта и се отнася до организацията; • Проверка и потвърждение, че системата за управление на качеството е ефективно внедрена и има категорични предпоставки за преминаването към Одит Подетап 2; • Доклад от Одит Подетап 1. При открити несъответствия се изготвя план за прилагане на адекватни коригиращи действия. Одит Подетап 2: • Обсъждане на ефективното внедряване на коригиращи действия за несъответствията, повдигнати по време на Одит Подетап 1 (ако има такива); • Оценка на степента на ефективно внедряване на системата за управление на качеството; • Потвърждение, че СУК съответства на изискванията на БДС ISO/IEC 9001:2015 и предмета на дейност на фирмата; • Преглед на основните процеси и дейности на фирмата – одиторският екип извършва оглед на технологични, производствени, управленски и спомагателни процеси и дейности, разговаря с ключови служители и преглежда документи и записи от Системата; • Преглед на Програми, доклади и протоколи за Вътрешен одит и Преглед от Ръководството, за да се потвърди, че са съставени и проведени така, че да гарантират ефективността на внедрената система за управление на качеството; • Доклад от Одит Подетап 2 и резюме от водещия одитор, относно несъответствията (ако има такива) и препоръките за подобряване. Водещият одитор взима крайното решение за издаване на сертификат, което се основава на доказателствата, събрани по време на Ре-сертификационния одит. След преглед на препоръките на водещия одитор и след корекция на евентуалните несъответствия, сертифициращата организация следва да одобри коригиращите действия и да издаде сертификат за съответствие на въведена система за управление, съгласно стандартите БДС ISO/IEC 9001:2015. Стъпки за изпълнение на дейността: 1: Избор на изпълнител /1-2 месец/ 2: Дейности по актуализиране и преход на системата за управление на качеството от стандарт БДС ISO/IEC 9001:2008 към БДС ISO/IEC 9001:2015/месец 3-6/ 3: Дейности по ре-сертификация на системата за управление на качеството по стандарт БДС ISO/IEC 9001:2015 /7 м./ 6 000.00 5 850.00
Дейности за визуализация на проекта: Фирмата ще предоставя активно информация за проекта, съгласно изискванията за информиране и публичност на програмата. Екипът на проекта ще гарантира прозрачност, достъп до информация и равни възможности за участие в проекта на всички служители. При изпълнение на проекта ще се спазват всички изисквания на Единен наръчник за визуализация 2014-2020, публикуван на интернет страницата на УО. При всички мерки за информация и комуникация, предприети от бенефициента, изрично ще се указва финансирането от фондовете на ЕС на операцията, чрез: - емблемата на ЕС в съответствие с техническите характеристики, посочени в акта за изпълнение, приет от Европейската комисия, с упоменаване на Европейския съюз; - упоменаване на фонда, който оказва подкрепа на операцията (ЕСФ); - общото лого за програмния период 2014-2020 г. в съответствие с графичните изисквания и правилата за визуална идентичност. По време на осъществяването на проекта ще информираме обществеността за получената подкрепа, като: - включим на уебсайта на фирмата кратко описание на проекта, включително на неговите цели и резултати, като откроим финансовата подкрепа на ЕС; В уебсайта ще бъдат поставени цветни логото на оперативната програма и емблемата на ЕС. На сайта ще бъдат публикувани тръжните документи за провеждане на процедурите за избор на изпълнители по реда на ЗУСЕСИФ и ПМС №160/01.07.2016 г. - публикуваме на подходящо място на своята интернет страница банер с линк към Единния информационен портал www.eufunds.bg. Банерът ще бъде активен през целия период на изпълнение на проекта. Всички банери в Интернет ще съдържат: емблемата на ЕС; „Европейски съюз“; наименование на съфинансиращия фонд; общото лого за програмен период 2014-2020 г.; наименованието на програмата, наименованието на проекта, обща стойност на проекта, както и размера на европейското и националното съфинансиране, представени в български лева. - поставим табели /с минимален размер А3/ с информация за проекта, в който се споменава финансовата подкрепа на Европейския съюз. Табелите ще съдържат: емблемата на ЕС и упоменаването "Европейски съюз"; наименованието на фонда ЕФРР; общото лого на програмен период 2014 - 2020 с наименованието на финансиращата програма ОПИК; наименованието на проекта и главната му цел; общата стойност на проекта, както и размера на европейското и национално съфинансиране; начална и крайна дата на изпълнение на проекта; - текущо ще информираме медиите за напредъка на проекта и т.н. На компютрите, на които е инсталирана системата ще бъдат поставени информационни стикери на подходящо място на повърхността, с визуализирани емблема на ЕС; упоменаване на „Европейски съюз“; наименованието на съфинансиращия фонд; общото лого за програмен период 2014-2020 г. и номера на договора за безвъзмездна финансова помощ. Стъпки за изпълнение на дейността: 1: Избор на изпълнител /1-ви месец/ 2: Дейности по информиране и публичност /месец 1-15/ 500.00 500.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).