Modern educational methods for teaching children with social problems and from multiethnic societies include various games and learning practices. Through physical activities and on-the-job training, not only mental but also biochemical changes are being activated, self-learning and learning skills are cultivated, support for personal development is acquired. Good results are achieved when these methods are used informally, not as part of the mandatory teaching process.
The main idea behind this project proposal is to establish a farm for children residing in residential services. It will be established on the territory of Children's Complex "Faith, Hope and Love", Kichevo, Aksakovo Municipality. A program of several modules will be developed, which the children will perform according to a preliminary plan - it includes self-building the farm, training in gardening, food preparation, nature conservation. The aim is to use gardening as a a physical activity and to create skills for:
- growing of vegetables, fruits and flowers by children - this creates habits for work and environmental care;
- provoking the scientific and research interest of children in agriculture, explaining the origin of the food and its significance, the ways of using the vegetables and fruits grown during its preparation.
Study visits will be organized by taking children out of the complex - in companies involved in horticulture and catering. This will help socialize them outside of residential services. The project will include agronomists, pedagogues and training experts with experience in mentoring children.
The project target group is 27 children - 14 girls and 13 boys in two age groups: 4 - 11 years incl. and 12 - 17 years incl. Providing extracurricular activities will increase the independence of the target group and their social integration. Project actions will contribute to recognizing target groups as having a potential for self-development.
Activities
Activity
Contracted Amount
Reported Amount
Разработване и прилагане на програми за индивидуална и групова работа във връзка с подкрепа на личностното развитие и социалното включване на деца и младежи, настанени в резидентни услуги: Основна цел на дейността е създаване на условия за личностно развитие и социално включване на децата и реализиране на пълния им потенциал чрез разработване на програма за индивидуална и групова работа, използвайки методи на неформалното обучение.
Дейността включва две поддейности: 1. Разработване на програмата и 2. Прилагане.
В поддейност 1 ще бъде разработена иновативна 3–модулна програма:
В рамките на Първи модул - ФЕРМА В КЛАС ще се съставени учебен план и съдържание на достъпен език, представящи градинарството и ролята на растенията за живота на земята, изхранването на хората и опазването на околната среда. Разбирането на тези процеси е особено важно за първите стъпки на децата в градинарството и ще бъде въвеждаща част при отглеждането на растения и използването им за приготвяне на храна.
Вторият модул ЛАБОРАТОРИЯ ВЪВ ФЕРМАТА ще включва план, съгласно който децата:
- ще садят плодове и зеленчуци, проследяват процеса от поникването и растежа на растенията, до даването на плод. Ще класифицират растенията в семейства, ще ги разпознават като здравословна храна. Ще бъдат стимулирани да работят като учени и производители, насърчавани да мислят, откриват доказателства, отразяват резултати, използват новите си познания в ситуации от действителността и да представят заключенията си. Идеите и заниманията с примери ще насърчат децата да развиват способността си да наблюдават и събират данни, да анализират и се аргументират. Да се научат да се грижат за собствената си храна и развият чувство за отговорност.
- ще садят цветя, като целта е да създадат и красива ботаническа градина. Чрез изкуството децата ще откриват и изучават света на цветята. Ще аранжират хербаризирани листа и оформят в естетически композиции, като междувременно обсъждат приспособяването на дърветата към сезонните промени. Ще изработват рециклирана хартия и се запознават с екологичната полза от това. Значението на растенията като естествени оцветители става достъпно за децата като те сами извлекат растителни багрила и оцветят с тях тъкани и предмети. Ще учат за размножаването на растенията чрез директно наблюдение и игри.
- изследват как екологичните фактори влияят върху оцеляването и растежа на растенията. Чрез игри ще се обяснява как и защо растенията изчезват, изследват се причините за изчезването и се оценяват различните влияния в резултат на различни нива на заплаха, нуждата от опазване и начините, по които това може да се постигне. Представя се ролята на растенията в ежедневието, например, да предоставят храна, текстилни изделия, строителни материали и лекарства. Тези занимания помагат за развиването на специални умения като аргументация, вземане на решения и разрешаване на проблеми.
ЛАБОРАТОРИЯТА предвижда водене на дневник от всяко дете с ежедневни задачи и отбелязване на постигнатите резултати.
Третият модул е ФЕРМАТА НА СЦЕНА. В рамките на този модул ще бъде разработена програма за:
А. Посещения във фирми за градинарство и аранжиране на цветя, в природен парк „Златни пясъци“ - за да се постигне социализиране извън резидентните услуги. Представяне на отгледаните плодове и зеленчуци, цветни букети и билки пред местната общност по време на събития.
Б. Посещения в заведения и фирми за приготвяне на храна, представяне на фермерски пазар и участие в специални изложения за представяне на приготвените храни.
Чрез включването им в програмата децата ще придобият и други важни умения – самостоятелна работа и работа в екип, комуникация с по-възрастни/по-малки деца, социализиране с хора извън дома.
Предвижда се целият процес по разработването на програмата (Поддейност 1) да е 4 месеца. В него участие ще вземат 2 педагози, 1 агроном и 2 наставници с опит в засаждане и отглеждане на растения, в приготвяне и представяне на храна.
Прилагането на програмата (Поддейност 2) ще продължи 15 месеца за двете групи. Продължителността на модулите е както следва:
ФЕРМА В КЛАС – 3 месеца
ЛАБОРАТОРИЯ ВЪВ ФЕРМАТА – 9 месеца
ФЕРМАТА НА СЦЕНА – 3 месеца
85 739.35
68 414.96
Разработване и прилагане на програми за индивидуална и групова работа във връзка с подкрепа на личностното развитие и социалното включване на деца и младежи, настанени в резидентни услуги (продължение): По време на прилагането на третия модул ФЕРМАТА НА СЦЕНА се предвиждат посещения на децата във фирми, свързани с градинарство и земеделие, заведения и предприятия за приготвяне на храна извън Детския комплекс, както и в природен парк "Златни пясъци".
Предвиждат се следните посещения за всички 27 деца в две възрастови групи:
- 4 еднодневни посещения в природен парк Златни пясъци,
- 4 еднодневни посещения във фирми за земеделие,
- 4 еднодневни посещения в заведения за производство на храна;
Предвиждат се още следните събития:
- 2 събития за представяне на изработена земеделска продукция извън дома
- 2 събития за представяне на подготвена храна извън дома
За участието на децата в посещенията ще бъдат изплащани стипендии.
Предвиждаме за организация на събитията закупуване на шатри и маси - по 10 бр. шатри и маси, които ще бъдат използвани и в бъдеще при дейностите на БИОМРЕЖА на територията на Детския комплекс и извън него.
Събитията ще бъдат включени в общинския календар.
15 152.00
30 853.93
Дейности за информация и комуникация: Общата цел на дейността е повишаване на прозрачността при изпълнението на проекта. Специфичните й цели са информиране на обществеността за ролята на ОПРЧР за съфинансирането на проекта и повишаване на информираността на широката общественост и медиите относно проекта, дейностите и резултатите от него и голямата социална полза от изпълнението му. Дейностите по информиране и комуникация ще бъдат стриктно изпълнени съгласно Единния наръчник на бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. Ще бъдат ръководени от Кандидата в лицето на екипа за управление и възложени на външен изпълнител.
2 122.00
2 122.05
Notes:
Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN