Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 55 103 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The company was founded in 1994 and over the years has successfully developed its activities in the production of marble, granite and tarvertin. The good market performance and the success of the company over the past 20 years are determined primarily from investments in advanced technologies huge product diversity, the correct management,  the professionalism of the team of the company and the established lasting partnership relations with local and foreign partners from France, China, Greece, Spain, Italy, India, Brazil, Turkey.
Project activities include:
1. Activities under Element A "Investments" for the acquisition of machines, plants and equipment representing fixed assets necessary for the implementation of measures included in the energy audit, and related capacity enlargement of an existing economic object.
2. Activities under Element B "Services" related to and necessary for the project implementation, including:
•Performing an energy audit according to a model ("energy efficiency study") by a person registered in the public register of art. 60, para.1 of the Energy Efficiency Law
•Activities for the introduction and certification of energy management system in accordance with standard BDS EN ISO 50001 / EN ISO 50001
•Activities and measures for the Publicity and visualization
The expected results are:
• increased competitiveness of the enterprise by improving energy efficiency and capacity, which, in turn, lead to more sustainable growth and decreasing its energy intensity
• realized investments for increasing the energy efficiency, which will reduce of costs for unit production, will contribute to the introduction and development of environmentally sound production and increasing the sustainable competitiveness of the company
• resource-efficient and environmentally friendly production processes, reflecting on increasing energy efficiency and competitiveness of the company.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Дейност по Елемент Б „Услуги“ за Извършване на енергиен одит по образец ("обследване за енергийна ефективност") от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност.: Преди подаването на настоящето проектопредложение е изпълнена дейност за извършване на енергиен одит по образец /"обследване за енергийна ефективност". За да е допустим по настоящата процедура, проектът трябва да се основава на препоръки от извършен енергиен одит по образец („обследване за енергийна ефективност”), изготвен за целите на процедурата за подбор на проекти (Приложение Б към Условията за кандидатстване). Дейността стартира с преглед на Публичния регистър на фирмите от регистъра по чл.60 ал.1. Събрани са три ценови оферти от фирми, вписани в Публичния регистър на фирмите от регистъра по чл.60 ал.1, като за изпълнител е избрано дружеството, предложило най-ниска цена. С избрания изпълнител е сключен договор. Приложеният механизъм за избор на изпълнител е в съответствие с приложимото към момента на извършване на дейността ПМС 118/20.05.2014 г. и актуалните указания на УО за събиране на три предложения за извършване на енергиен одит по образец /"обследване за енергийна ефективност", съдържащи цена, характеристика, описание, дата и подпис на издателите. След сключване на договор за Извършване на енергиен одит по образец ("обследване за енергийна ефективност") от лице, вписано в публичния регистър по чл. 60, ал. 1 от Закона за енергийната ефективност, компетентните лица пристъпиха към същинското обследването за енергийна ефективност на основата на информация за енергийното потребление за предходен тригодишен период (2013-2015 г.) и данни от измерванията, извършени в хода на обследването. Периодът на допустимост на дейността и на разходите са в съответствие с Условията за кандидатстване на настоящата процедура, а именно - в хода на подготовка на проектното предложение и преди подаването му пред Договарящия орган. В резултатът от тази дейност е изготвен доклад с препоръки от извършено обследване за енергийна ефективност на компанията по образец Приложение Б. Изготвеният Доклад от енергиен одит е изпратен по електронен път до Агенцията за устойчиво енергийно развитие (АУЕР). Отново по електронен път е получено Становище за съответствие на енергиен одит с вписано одобрение. 18 000.00 18 000.00
Дейност по Елемент А „Инвестиции" за придобиване на машини, съоръжения и оборудване, представляващи ДМА, необходими за изпълнението на мерките, включени в обследването за енергийна ефективност, и свързани с разширяване на капацитета на съществуващ стопански обект (дейността ще бъде извършена чрез закупуване на енергоефективно технологично оборудване-в съответствие с Мярка 1 от Енергийния одит): Дейността е свързана с получаване на подкрепа по елемент А „Инвестиции“ по режим „Регионална инвестиционна помощ“ съгласно чл. 13 и чл. 14 от Регламент (ЕС) № 651/2014 и имат за свой основен предмет осъществяването на първоначална инвестиция в материални активи, свързани с разширяване на капацитета на съществуващ стопански обект. Дейността включва закупуване и въвеждане в експлоатация на: 1. Мостова CNC обработваща машина за рязане и обработка на детайли - 2 броя - в съответствие с Мярка 1 от Енергийния одит 2. Машина за обработка на повърхности на фаши - 1 брой - в съответствие с Мярка 1 от Енергийния одит 3. CNC обработваща машина за детайли - 1 брой - в съответствие с Мярка 1 от Енергийния одит 4. CNC система за рязане с водна струя - 1 брой - в съответствие с Мярка 1 от Енергийния одит Планираните инвестиции ще допринесат за намаляване на енергийните разходи на компанията, включени са в идентифицираните мерки от обследването за енергийна ефективност, и ще рефлектират в разширяване на капацитета на съществуващия стопански обект. Планираните за закупуване активи като цел и резултат ще допринесат за повишаване на енергийната ефективност и конкурентоспособността на компанията чрез обновление на производственото оборудване и прилагане на ресурсно ефективни, и екологосъобразни мерки. Предвижда се доставката и монтажа на пет нови високоефективни обработващи машини, със завишени производствени възможности и увеличена производителност, със CNC управление, което ги прави много производителни и гъвкави.В допълнение машините са с намалена консумация на вода и устройства за пречистването й за многократното й използване. Инвестицията по проекта е разгледана в Енергийния одит и е отнесена към Мярка 1: Доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на ново основно енергоефективно технологично оборудване. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител цел осигуряване на ефективност, ефикасност и икономичност при разходването на средствата по договорите за безвъзмездна финансова помощ и в съответствие с правилата за избор на изпълнител, регламентирани в ЗУСЕСИФ. Определянето на изпълнител ще се осъществи при спазването на следните принципи: публичност и прозрачност, свободна и лоялна конкуренция, равнопоставеност и недопускане от дискриминация. Още на етап изготвяне на проекта е определен екип, който ще има ангажименти за изготвяне на график и проект на тръжна документация за провеждането на процедура за избор на изпълнител /доставчик/ на предвиденото оборудване в съответствие с изискванията на ЗУСЕСИФ. Компанията ще изготви, публикува и проведе процедура за избор на изпълнител със следните основни етапи: 1.Съгласуване и одобрение на проект на тръжната процедура(от 1-ви до 3-ти месец) 2.Публикуване на публичната покана и провеждане на процедура за избор на изпълнители, в съответствие с приложимото законодателство и указанията на УО (от 3-ти до 4-ти месец) 3.Одобрение на протокола от дейността на комисията за разглеждане, оценка и класиране на получените оферти от страна на експертите на УО и представяне на изискуемите документи от страна на класираните на първо място кандидати(от 4-ти до 5-ти месец) 4.Подписване на договор с избраните изпълнители(от 5-ти до 6-ти месец) 5.Доставка и въвеждане в експлоатация на договореното оборудване и подписване на приемо-предавателен протокол за доставки(от 8-ми до 18 месец) При провеждане на процедурата за избор на изпълнител ще бъдат съблюдавани изискванията посочени в ръководство за изпълнение на договори за безвъзмездна финансова помощ по ОПИК 2014-2020, както и текущите указания на УО. Дейността е технически осъществима и се базира на препоръки от извършен енергиен одит по образец. Разходите за дейността са реалистични, ефективни и са свързани с постигането на основната и специфичните цели на проекта. Доставеното оборудване ще бъде визуализирано съгласно изискванията на Управляващия орган - ще бъде поставени стикери и информационна табела, свързана с финансирането от ОПИК. 1 956 000.00 1 956 000.00
Консултантски услуги за въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001: Дейността за въвеждане и сертифициране на система за енергиен мениджмънт съгласно стандарт БДС EN ISO 50001/EN ISO 50001(Система за управление на енергията-СУЕ) ще бъде реализирана посредством използването на външни организации с необходимата компетентност и специфична експертиза.Внедряването и сертифицирането на СУЕ допринася за изпълнението на проекта, свързано е с и е необходимо за неговото изпълнение, тъй като ще гарантира изпълнението на препоръчаните мерки за енергийна ефективност и правилното управление на енергийните ресурси на организацията. Международният стандарт ISO 50001:2011 установява една полезна рамка в енергийното управление, като позволява чрез систематично управление на енергията да се подобрят енергийните характеристики, намалят енергийните разходи, емисиите на парникови газове и други свързани въздействия върху околната среда. В допълнение, организацията периодично ще преглежда и оценява своята СУЕ, за да установи благоприятните възможности за подобряване и тяхното внедряване. Дейността ще спомогне за постигане на целите на проекта и за постигане на устойчивост по отношение на енергийните разходи на фирмата. За реализацията на дейността ще бъдат използвани консултантски услуги за разработване (въвеждане) на СУЕ, както и услуги от независим сертифициращ орган, акредитиран за сертификация на СУЕ. Дейността ще включва следните етапи: I.Избор на изпълнители за предвидените услуги в съответствие със ЗУСЕСИФ, ПМС 160/01.07.2016 г. и подзаконовите нормативни актове, Оперативното ръководство за изпълнение на договори по схемата и указанията на УО, а именно-публикуване на съобщение за набиране на ценови предложения в Информационната система за управление и наблюдение на средствата от ЕС в България 2020, респективно служебна публикация на Единния информационен портал на съобщението. II.Въвеждане на СУЕ, включващо следните основни етапи и дейности: 1.Преглед на съществуващите практики за реализация на дейността и управление в предприятието. Целта на този преглед е консултантският екип да се запознае със съществуващите практики на управление и на документиране на процесите и да оцени необходимостта от тяхната промяна и актуализация в съответствие с изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001 2.Предложение за подходяща структура на внедряваната СУЕ посредством разработване на изискуемата документация на СУЕ, включваща наръчник, процедури, политики, програми, документи и др. в съответствие с изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001 3.Практическо въвеждане на СУЕ - консултантската организация ще съдейства на фирмата в практическото приложение на разработените в предишната фаза документи 4.Вътрешен одит-провеждане на финален вътрешен одит на въведената СУЕ, от екип с представители на Консултантската организация и представители на дружеството. По време на вътрешният одита се идентифицират необходими коригиращи и превантивни действия (когато има такива) за отстраняване на несъответствията и прилагане на области за подобрение, констатирани по време на одита. 5.Преглед от ръководството-Консултантският екип оказва съдействие на Ръководството на фирмата при провеждането на преглед на СУЕ, съгласно изискванията на стандарта.Чрез Прегледа от ръководството, компанията декларира готовност за сертификация. III.Сертификация-След успешното въвеждане на СУЕ, фирмата ще пристъпи към сертификация.Тя ще бъде извършена от независим сертифициращ орган,акредитиран за сертификация на системи за управление. При позитивно становище от страна на сертификационната организация и успешно проведен одит ще бъде издаден международно валиден сертификат за съответствие с изискванията на стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001 Като резултат, сертифициращата организация следва да одобри сертификация спрямо международния стандарт БДС EN ISO 50001 (Energy Management Systems)/EN ISO 50001, и да издаде сертификат за съответствие на фирмата 29 600.00 29 450.00
Публичност и визуализация: Дейност Публичност и визуализация се основава на задължителните изисквания от мерките по информиране и публичност на ЕС, Регламент /ЕС/ № 1303/2013 и техническите характеристики посочени в Регламент /ЕС/ № 821/2014 с правилата за прилагането на Регламент /ЕС/ № 1303/2013. Предвижда се информация за проекта да бъде оповестена на интернет страницата на фирмата и разпространена сред обществеността посредством срещи в най-кратък срок, след сключването на административния договор. За оповестяване приноса на Европейския фонд за регионално развитие и Министерство на икономиката ще бъде направена публикация в печатно издание, провеждане на публични събития и изготвянето на постоянна обяснителна табела по проекта. Дейността ще бъде възложена на външен изпълнител при спазване на правилата на ЗУСЕСИФ. На закупените активи по проекта ще бъдат поставени стикери в съответствие с изискванията посочени Единния наръчник за бенефициента за прилагане на правилата за информация и комуникация 2014-2020. По време на изпълнение на проекта на видно за обществеността място ще бъде поставен плакат формат АЗ, съдържащ задължителните реквизити свързани с информацията за проекта. За стриктното изпълнение на дейността и в съответствие с правилата разписани в цитирания наръчник, с всички страни участващи в процеса на изпълнение на проекта е отговорен Ръководителя на проекта. Всички документи по проекта ще бъдат визуализирани в съответствие с наръчника. По време на изпълнението на дейностите по проекта при провеждане на срещи и кореспонденции ще се споменава финансовия принос на фондовете на ЕС и по-специално на Европейския фонд за регионално развитие. Освен поредица целенасочени действия за популяризиране на факта, че проектът се финансира от Европейския фонд за регионално развитие и се изпълнява по Оперативна програма “Иновации и конкурентоспособност 2014-2020”, бенефициентът си поставя задачата да разгласява факта, че всички дейности в рамките на проекта създават условия, които да гарантират устойчиво развитие, равнопоставеност и недопускане на дискриминация. В допълнение за дейностите ще бъдат използвани идентифицираните добри практики в тази област от други проекти на организацията, чрез привличане на всички заинтересовани страни и постигане на диалог и толерантност, като стабилна основа за надграждане на постигнатите резултати. Ще бъдат проведени 2 бр. публични събития в съответствие с изискванията на наръчника и размера на получената безвъзмездна финансова помощ. За целта публичните събития предварително ще бъдат анонсирани, чрез разпространение на прессъобщение до средствата за масово осведомяване. Предварителна информация за публичното събитие ще бъде изпратена на УО и в най-близкия офис от мрежата на 28 информационни центъра. След провеждане на събитието ще се разпространи прессъобщение с информация за проекта. Дейностите за информация и публичност представляват съпътстващи изпълнението на проекта дейности, които ще допринесат като цяло за разпространение на резултатите от настоящия проект, както и за популяризиране на ОП “Иновации и конкурентоспособност 2014-2020”. Публикацията в печатно издание и провеждането на публични събития представлява изпитан метод за повишаване на информираността на участниците, както и за популяризиране и разпространение на проектните резултати. В допълнение, дейността ще допринесе за разпространение на резултатите от проекта и промотиране на финансовата подкрепа получена по “Иновации и конкурентоспособност 2014-2020”. 2 980.00 2 950.00

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).