Saved trees
UMIS AND ITS USERS CONTRIBUTED TO SAVING 57 331 TREES
Български

Programme: Innovations and Competitiveness

Planning region: All

Description

The aim of the project is the prevention of social exclusion, reduction of poverty among children through investments in early children’s development and support of the activities done on the Project for social inclusion(funded with a loan 7612BG from the International Bank for Reconstruction and Development in the period 2008-2015) integrated services for early children’s development aimed at children 0-7 years old from vulnerable groups including disabled children and their families as well as future parents.
The aim of the project offer is to provide support for the children in their earliest age and their families, to improve their access to health care, to form parental skills, to improve the family environment, to increase the children’s school readiness so that they can be included in the educational system and to prevent the children from being sent to specialized institutions. Increasing the readiness of the children to be included in the educational system and giving support for forming parental skills among the vulnerable groups of parents will give opportunity to limit the transmission of poverty between generations.
Activities
Activity Contracted Amount Reported Amount
Организация и управление на проекта: С тази дейност се цели осигуряване на качествено управление, изпълнение и отчитане на проекта. Сформираният екип ще разработи задължителните документи по проекта и ще води надлежна документация и кореспонденция. Ще организира и контролира изпълнението на дейностите по проекта, ще изготвя отчети, ще отчита индикаторите, ще организира дейностите по проекта, ще осъществява контрол върху изпълнението на работата, ще организира и контролира изпълнението в срок на графика за провеждане на процедури за възлагане на обществени поръчки и плана за действие на проекта, ще изготвя междини и окончателни технически доклади и искания за плащания. Ще осигурява достъп на представители от управляващия/договарящия, одитиращия и контролни органи до всички документи и информация по проекта. Ще провежда ежемесечно екипни срещи за разпределение на отговорностите и задачите между членовете на екипа, ще извършва мониторинг на услугите, ще участва в популяризирането на проекта на местно и регионално ниво, като работят активно с местните институции и медии. Ръководителят, счетоводителят и координаторът на проекта се предвижда да бъдат назначени с допълнително споразумение към основен трудов договор със следните разчетени часове: счетоводител - 6960 часа за 88 месеца; ръководител - 6960 часа за 88 месеца; координатор – 6960 часа за 88 месеца. 93 791.93 94 351.17
Ранна интервенция на уврежданията, пряка работа с децата с увреждания и техните семейства, вкл. рехабилитация и дейности по консултиране, обучение, мобилна работа с детето в неговия дом: Целта на изпълнението на дейността е предотвратяване на изоставянето или институционализирането на деца с увреждания и изграждане на специални умения за отглеждане на децата с увреждания. В община Елена няма АГ - болница нито родилно отделение за това ще да бъдат предоставяни мобилните дейности на услугата и тези дейности, които не изискват участието на медицински специалисти от горепосочените заведения. Дейностите в рамките на тази услуга ще се осъществяват от Центъра за ранна интервенция. Някои от тези дейности ще се осъществяват в Центъра, а други чрез мобилна работа/работа на терен. Персоналът предоставящ услугата включва: педиатър – 3440 часа за 87 месеца на трудов договор, социален работник - 6880 часа за 87 месеца на трудов договор, логопед - 6880 часа за 87 месеца на граждански договор, рехабилитатор/кинезитерапевт - 6880 часа за 87 месеца на трудов договор, медиатор - 6880 часа за 87 месеца на трудов договор и психолог - 3440 часа за 87 месеца на трудов договор Целевата група са: Деца с увреждания от 0 до 7 г. и техните родители. 190 779.38 148 107.21
Индивидуална педагогическа подкрепа на деца с увреждания: Целта на дейността е подкрепа на деца с увреждания за успешна интеграция в първи клас в масовото училище. Целева група: Деца с увреждания, подлежащи на записване в първи клас. Децата ще получат помощ за усвояване на знанията и уменията, необходими за първи клас. Услугата ще включва наблюдение на адаптирането на детето и неговото развитие през първата година в училище. Дейността обхваща: оценка на нуждите на децата от подкрепа, индивидуална работа по няколко пъти седмично за оказване на помощ на децата при усвояването на знанията и уменията, необходими за първи клас, работа с родителите за развиване на умения за подкрепа на децата през учебната година, както и работа с деца, които ще бъдат интегрирани в масово училище, освен индивидуалната работа с тях ще се извършва и групова работа, за да се запознаят децата със социалната среда и да им се помогне да изградят социални умения. Персонал за изпълнение на дейността: специален педагог - 6880 часа за 87 месеца на трудов договор. 43 928.14 40 077.48
Предоставяне на психологическа подкрепа и консултиране на бъдещи и настоящи родители за формиране и развитие на родителски умения, семейно консултиране и подкрепа и индивидуална и групова работа с деца и родители: С тази дейност се цели развитие на родителския капацитет, комплексна подкрепа и консултиране на родителите от уязвимите групи за полагане на грижи за децата, подобряване благосъстоянието на децата от уязвими групи от общината, чрез предоставяне на комплекс от услуги. Целта е подкрепа на семействата в грижа за децата, справяне със семейните проблеми, създаване и развиете на родителски умения и ресурси за пълноценно социално включване и реализация. Увеличаване на възможностите за социална интеграция на рисковите групи чрез развитие на социални умения - общуване, изготвяне на семейния бюджет, търсене на работа, развиване на родителски умения,; улесняване достъпа на уязвимите групи до различни услуги и институции; засилване на мотивацията сред общностите във висок риск в областта на семейното планиране. Предоставяне на психологическа подкрепа и консултирани на бъдещи и настоящи родители за формиране и развитие на родителски умения с цел създаване на връзка родител - дете, повишаване на самочувствието и увереността на родителите.Ръководителя на Центъра ще изготвя графици за дейността на наетите по проекта специалисти, които ще се поставят на инф. табло на Центъра и ще бъдат предоставени на медиаторите по населените места за запознаване на родителите.Социалните работници ще проучват и анализират индивидуалните потребности от целевите групи и ще ги насочват към подходящите за тях услуги. Медиаторите ще работят със семействата по отношение на мотивирането им за редовно посещение на услугите, разпространение на образователни и инф. материали сред целевите групи, ще насочват потребители до услугите и ще подпомагат специалистите. Психолога ще оказва подкрепа на медиаторите, ще провежда групови и инд. консултации в подкрепа на бъдещи родители, на родители с бебета и деца и общи групови сесии за родители и групови родители. Също така ще извършва посещения в дома на потребителите като провежда наблюдения, анкети, разговори и беседи за установяване на психологическия микроклимат в семейството, интересите, потребностите и мотивацията на потребителите. Юриста в услугите ще работи по предварително изготвен график и план за провеждане на консултации с родители, които се нуждаят от юридическа помощ. Педиатъра и медицинската сестра ще посещават дома след изписване от РО. Цел на това посещение е да се прецени обстановката в дома-хигиената, храненето на детето и майката. При посещение ще се провежда обучение за хранене, къпане, хигиена на новороденото и дома; ще организират групови консултации – организират се срещи с няколко майки, при които се обсъждат проблеми, споделя се опит, сравнява се и се коментират грижите около детето; на тези консултации ще се канят и родители които не са от целевата група, но биха споделили опит и радостта от родителството; ще се отиграват, заедно с родителите игри и занимания, подходящи за възрастта, като по този начин ще се оформя нагласа у родителите за това, детето им да посещава детско заведение; Гинеколог и акушерка - Много важна част в тази дейност е тяхната работата с бъдещи родители, като целта е да се сведат до минимум раждания на малолетни майки. В сформираните групи ще се работи за обогатяване на здравната култура в рисковите групи. При работа с родители, очакващи дете майките ще се насочат към ранно обхващане в женски консултации и редовното им посещение. Това е важно, защото там се следи за здравословното състояние на майката и правилното развитие на плода. Персонал извършващ услугата: педиатър - 688 ч. за 87 месеца на трудов договор, гинеколог – 688 ч. за 87 месеца на гр. договор, медицинска сестра 1462 ч. за 87 месеца на тр. договор, акушерка – 1462 за 87 месеца на гр. договор, психолог - 3440 за 87 месеца на тр. договор, юрист – 1462 ч. за 87 месеца гр. договор, социален работник - 2 бр. за всеки по 6880ч. за 87 месеца на тр. договор и медиатори - 2 бр. за всеки по 6880 ч. за 87 месеца на тр. договор. 244 462.56 228 838.59
Подкрепа за осигуряване на здравна детска консултация и дейности по превенция на заболяванията: Целта на изпълнението на дейността е превенция на детската заболеваемост, смъртност, не полагане на достатъчна грижа в семейството и други рискове в ранна детска възраст. Осигуряване на достъп до здравни грижи и промоция на здравето. В тази дейност ще се обхванат деца, с различен етнически произход и по-конкретно ромската етническа група; родители получаващи социални помощи с бебета и малки деца; безработни с бебета и малки деца; семейства, живеещи в лоши битови условия, семейства с ниско ниво на образование, деца от семейства без здравна осигуровка, деца с увреждания, деца със здравословни проблеми /тегло при раждане под нормата и др./, както и деца от семейства без общопрактикуващ лекар или такива, чиито общопрактикуващ лекар не е педиатър. Дейността ще се изпълнява от наетите по проекта педиатър, медицинска сестра, стоматолог и медиатор. Медиаторът ще информират целевата група за тази услуга. Освен това информация ще се предоставя чрез разпространение на информационни материали за проекта изготвени от консултантите, чрез кметствата. Услугата ще се предоставя и от мобилен екип – посещения в домовете на родителите, работа в общността за превенция на заболяванията, информиране и консултиране. Персонал извършващ услугата: педиатър - 3440 часа за 87 месеца на трудов договор, медицинска сестра - 6880 часа за 87 месеца на трудов договор, стоматолог – 1115 часа за 87 месеца на граждански договор и медиатор – 6880 часа за 87 месеца на трудов договор. Място на предоставяне на услугата: Център за ранна интервенция на уврежданията и на терен. 85 607.78 87 246.54
Допълнителна педагогическа подготовка за повишаване на училищната готовност на децата за равен старт в училище: Целта на изпълнението на дейността е увеличаване на готовността на децата от целевата група и мотивацията им за равен старт с техните връстници при постъпването им в първи клас. Предвижда се създаването на летни групи - училища, в които да бъдат доразвити и съхранени когнитивните и социални умения в предучилищното образование. Посещавайки лятно училище, децата ще имат възможност да доразвият или да съхранят придобитите когнитивни и социални умения преди да постъпят в училище. В летните училища образователните елементи ще се комбинират с игри и дейности, обогатяващи познанията на децата за обкръжаващия свят. Специално внимание ще се отделя на общуването между децата като се преодоляват затрудненията в овладяването на българския език. Ще се усвояват и затвърждават правилата за безопасност на движението, чрез занимания на открито подвижни занимателни игри и ще се стимулира физическото укрепване на децата. Ще се създадат условия за тяхното психомоторно развитие, на децата ще се предоставят възможности за себеутвърждаване и личностна изява. Целева група: Деца от уязвими семейства от затворени общности, деца с увреждания, на които предстои да постъпят в първи клас и деца, които вече са напуснали системата на предучилищното образование. Броя деца включени в летните групи училища 30 деца годишно /2 групи от 15 деца за два месеца/. Персонал предоставящ услугата - учител с подготовка по предучилищна или начална училищна педагогика - 1610 часа за 14 месеца на тр. договор и медиатор – 1680 часа за 14 месеца на трудов договор. Място на изпълнение на дейността: Училището, където учи детето. 47 342.86 39 956.33
Информираност и публичност: Целите на предвидените методи и форми за информиране и публичност на проектното предложение са: - Да се привлече вниманието на местната общност и обществеността да получат по-ясна представа за конкретния проект и източника на финансиране; - Да се информират потенциалните потребители по проекта и обществеността; - Желаещите за ползване на услугите ще могат да се свържат с екипа по проекта, чрез телефона посочен в информационните материали, да се свърже чрез кметството или на място в Центъра за ранна интервенция на уврежданията. Дейностите по информиране и публичност ще се осъществяват чрез: - Табела, която ще бъде поставена на сградата, където се помещава Центъра за ранна интервенция - 1 бр.; - Плакати, които ще се поставят в сградите на общината и кметствата - 20 бр.; - Брошури, които ще съдържат информация за дейностите и услугите, целите, целевите групи, контакти и др. по проекта - 300 бр.; - Публикации в общински вестник - 15 бр. и изработване на допълнително още 100 броя брошури“; - Съобщения на сайта на общината за напредъка на дейностите по проекта, както и за постигнатите резултати. 1 028.29 813.20
Управление и функциониране на услугите: С тази дейност се цели да се осигури координацията на дейността на всички наети специалисти в Центъра за ранна интервенция, за качествено предоставяне на услугите и постигане на заложените цели. За реализирането на дейността ще се наеме екип за Управление и функциониране на центъра - ръководител, счетоводител, шофьор и хигиенист. Ръководителят на центъра ще организира дейността на всички наети специалисти, ще следи за качеството на предоставянето на услугите за изпълнението на поставените задачи за навременото изготвяне и представяне на месечните отчети на специалистите, уведомява ръководителя на проекта за възникнали проблеми и трудности при изпълнение на заложените дейности. Счетоводителя на центъра ще отговаря за подготовка на първичните счетоводни документи. Шофьора ще отговаря за техническата изправност на мобилното средство, осигуряване на транспорт за мобилните екипи и за деца и родители, които ще ползват услугите на психолог , логопед, здравната консултация и услугите за деца с увреждания. Хигиениста ще отговаря за поддържане на хигиената в Центъра за ранна интервенция. Персонал необходим за дейността: ръководител на Центъра - 13760 часа за 88 месеца на трудов договор, касиер-домакин - 3480 часа за 88 месеца на трудов договор, шофьор - 13760 часа за 88 месеца на трудов договор и хигиенист – 6960 часа за 88 месеца на трудов договор. Място на предоставяне на дейността: Центъра за ранна интервенция на уврежданията. 230 978.37 248 146.93

Notes:

Elements in light blue allow detailed view when selected
All amounts are in Bulgarian lev (BGN) / 1 EUR = 1,95583 BGN
The project is financed by the Operational Programme "Technical Assistance" and co-financed by the European Union through the European Regional Development Fund.
In implementing the project № 0115-CCU-2.1 "Information system for management and monitoring of EU funds in 2014-2020 - UMIS 2020" (BG161PO002-2.1.01-0007-C0001).